TIESAI REIKIA TAVO PALAIKYMO PRISIDĖK
Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą

„Opel Insignia Biturbo“ – kai vienos turbinos per mažai

„Opel Insignia Biturbo“
Gamintojo nuotr. / „Opel Insignia Biturbo“
Šaltinis: 15min
0
A A

Vidutinės klasės opelis – „Insignia“ – nėra senas modelis, tačiau maždaug kas pusmetį vokiečiai jam prideda ko nors naujo. Štai ir praėjusią savaitę Portugalijoje teko susipažinti su dar vienu patobulinimu. Šįkart svarbiausia naujiena – visiškai naujas variklis.

Trumpa, bet turtinga istorija

„Opel Insignia“ prekyboje pasirodė prieš ketverius metus. Tada debiutavo sedanas. Praėjus metams rinkoje pasirodė universalas. Per ketverius prekybos metus Insignia susižėrė daugiau kaip 50 apdovanojimų įvairiose šalyse. Brangiausias jų, žinoma, Europos metų automobilis. Vokiečiai ne veltui didžiuojasi savo kūriniu – jis vykęs.

Pasirodo, net naudota Insignia yra puikus automobilis. Vokietijos techninių apžiūrų centrai „Dekra“ ir GRU, per praėjusius metus patikrinę daugiau kaip 20 milijonų naudotų automobilių Vokietijoje, nustatė, kad „Insignia“ modelis yra patikimiausias ir mažiausiai trūkumų turintis vidutinės klasės modelis šioje šalyje. Tai nemažas pasiekimas.

Galų gale pirkėjai jį pamažu pripažįsta ne tik šioje šalyje, bet ir visoje Europoje. Vokiečiai kiekvienais metais vidutiniškai parduoda po beveik pusantro šimto tūkstančių šių modelių. Per ketverius metus prekybos parduota daugiau kaip pusė milijono automobilių – yra kuo didžiuotis.
Įdomu, kad Vokietijoje net keturi penktadaliai visų šios klasės automobilių parduodami su dyzeliniais varikliais. Dar vieną naują dyzelį vokiečiai ir pristatė Portugalijoje.

Dvi turbinos geriau

Tai dviejų litrų dyzelinis variklis su dviem turbinomis. Gamintojai tikisi, kad šį 2,0 l CDTI variklį, kuris išvysto 195 AG ir net 400 Nm pasirinks kas dešimtas Insignia pirkėjas. Šie varikliai yra labai elastingi ir pasižymi didele trauka važiuojant beveik nuo pat laisvų apsisukimų.

„Opel Insignia Biturbo“ variklis
„Opel Insignia Biturbo“ variklis

Keturių durų sedano su priekiniais varomais ratais bei mechanine transmisija degalų sąnaudos yra 4,9 l/100 km (tarša – 129 g/km CO2). Tad, kaip teigia gamintojas, „Insignia Biturbo“ yra viena taupiausių vidutinių automobilių klasėje.

Siekdami žengti koja kojon su konkurentais vokiečiai ėmė montuoti modernesnius kuro purkštukus, kurie per vieną variklio ciklą kurą įpurškia net aštuonis kartus – taip optimizuojamas kuro uždegimas degimo kameroje. Tai padidina galią ir pagerina kuro ekonomiją. Beje, apie ekonomiją – vokiečiai teigia, kad automobilis su tokiu varikliu vartoja mažiau nei penkis litrus dyzelino ir „Insignia Biturbo“ keturių durų sedanas su priekiniais varomais ratais bei mechanine transmisija yra vienas taupiausių vidutinių automobilių klasėje. Deja, važinėjant net taupiausiais režimais niekaip nepavyko pasiekti mažesnio nei 7 litrai kuro suvartojimo.

Opelio biturbo sistema kiek skiriasi nuo iki šiol naudojamų kitų gamintojų, mat kiekviena turbina turi savo atskirą tarpinio oro aušinimo sistemą, taip vadinamą „interkūlerį“. Mažesnė turbina turi vos dviejų litrų talpos aušintuvą ir į darbą aktyviai įsijungia automobiliui važiuojant lėtai ir varikliui veikiant žemais apsisukimais, o jam įsisukus, į darbą įsitraukia ir didesnė turbina.

Pasiekus vos 1250 aps/min, variklis jau išvysto 320 Nm sukimo momentą, o maksimalus momentas pasiekiamas prie 1750 aps/min – puikūs duomenys!

Varikliui dirbant vidutinių apsukų režimu, kai pasiekiamas maksimalus sukimo momentas, dirba abi turbinos. Tai gan sudėtingas ir komplikuotas mechanizmas, keleto sklendžių pagalba valdantis abiejų turbinų darbą.

Italas kuria variklius vokiečiams

Italas Massimo Giraud, kūręs šį variklį, paklaustas, ar tokia konstrukcija bus pakankamai patikima,  pabrėžė, kad visi „Opel“ kuriami varikliai turi atitikti visiškai vienodus patikimumo standartus ir šis ne išimtis. Paprastas pavyzdys – bandant variklį jis turi be jokio sutrikimo pradirbti 1000 valandų veikdamas maksimaliomis apsukomis.

Vokiečiai teigia, kad „Opel“ yra vienintelis tokio tipo dyzelinio variklio gamintojas pasaulyje.

Beje, Massimo – italas, daugelį metų pradirbęs FIAT kompanijoje. „Opel“ įkūrė variklių gamyklą Italijoje, į kurią ir persiviliojo šį inžinierių. Įdomu, kad Massimo prasitarė, jog „Opel“ turi planų kurti ir kitus, mažesnio litražo dyzelinius variklius su dviem turbinomis. Apie variklius su trimis turbinomis (tokius neseniai pristatė BMW) jis atsiliepė skeptiškai. „Jie pasiteisina nebent didelio litražo šešiacilindriuose varikliuose“ – sakė Massimo.

Įdomu, kad nauji „Opel Biturbo“ varikliai pasižymi ir dar vienu ypatumu – puikiu skambesiu. Net negali pagalvoti, kad tai dyzelis – jis skleidžia garsą kaip geras didelio litražo benzininis variklis. Massimo Giraud, kūręs šį variklį Opeliui, paklaustas apie tai, patvirtino, kad variklio garsą tobulino specialiai.

„Supersport“ ir kiti privalumai

Be variklio, „Insignia“ modeliuose pradėta montuoti naujo tipo pakaba. Vokiečiai ją vadina „Supersport“ ir ją už papildomą kainą bus galima užsisakyti modifikacijose su visais varančiaisiais ratais. Šios pakabos konstrukcija panaši kaip ir sportiniame „Insignia OPC“ modelyje. Šios pakabos ypatumas tas, kad paprastame automobilyje pasukus vairą ratas pasisuka kartu su spyruokle ir amortizatorium – tai klasikinė „McPherson“ tipo pakaba. OPC modelyje sukasi tik ratas – automobilis greičiau ir tiksliau klauso vairuotojo komandos.

Be to, modeliai su tokia pakaba ir visais varančiaisiais ratais turės gale automatiškai besiblokuojantį galinį diferencialą. Tokiuose modeliuose montuojami ir gerokai galingesni didesnio diametro stabdžiai – taip pat pasiskolinti nuo OPC modelio.

Be to, vokiečiai patobulino savo kai kurias elektronikos sistemas – automatinio kelio ženklų atpažinimo sistema dabar gali atpažinti daugiau ženklų, kelio juostos laikymosi sistema dirba patikimiau ir efektyviau. Tai sistema, kuri, jeigu vairuotojas kerta savo eismo juostą nerodydamas posūkio signalo, įjungia garsinį perspėjimą – taip kovojama su vairuotojo žioplumu ar nuovargiu. Iki šiol ji „Opel“ modeliuose suveikdavo tik kas kelioliktą kartą. Dabar montuojama mažesnė ir galingesnė kamera, kuri jautresnė ir greitaeigiškesnė, todėl net gerokai nusitrynęs kelio juostų žymėjimas dabar atpažįstamas. Be to, brangesnėse versijose bus montuojami ir specialūs radarai, kurie veiks gerokai toliau, negu kameros – iki 220 metrų.

„Opel Insignia Biturbo“ interjeras
„Opel Insignia Biturbo“ interjeras

Montuojami radarai leido naudoti ir aktyvaus stabdymo sistemą – jeigu priekyje važiuojantis automobilis netikėtai pradėjo stabdyti, o paskui važiuojančios „Insignia“ vairuotojas nesiima jokių veiksmų, automobilis iš pradžių ima signalizuoti, o po to pradeda stabdyti pats. Stabdymo jėga nėra pilna, ji siekia iki 3G, ir tai neišgelbės nuo avarijos, bet sumažins jos pasekmes. Matyt, vokiečiai laikosi nuomonės, jeigu esi žioplas, turi atsakyti už savo klaidas ir jokia elektronika nuo žioplumo negydo.

Prekyboje patobulinta „Insignia“ jau pasirodė – atstovai pasiruošę priimti užsakymus. Tiesa,  „Insignia“ su nauju varikliu nebus pigi – ji kainuos maždaug 10 000 litų brangiau negu su paprastu dyzeliu. Tačiau tiems, kas planuoja pirkti tokį automobilį ir daug važinėja, ši investicija turėtų atsipirkti.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas