Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Programuoti „Toyota Prius“ automobiliu

Jei turite reikalų su „Toyota Prius“, turite reikalų ne su automobiliu, o su moderniomis technologijomis. Na, ne pačiomis moderniausiomis, kokių ketverių metų senumo. Tų laikų, kai dar nebuvo išrastas „iPhone“, o statistinis išmanusis telefonas turėjo kokius penkiasdešimt mygtukų. Tokie buvo laikai, toks dabar „Toyota Prius“.
„Toyota Prius“
„Toyota Prius“ / Gamintojo nuotr.

Jo centrinėje konsolėje – krūva mygtukų. Klimato kontrolė, navigacinė sistema su radiju, „Head-up display“ prietaiso, atvaizduojančio greitį ant priekinio stiklo, valdymo mygtukai, šildomų sėdynių reguliavimas ir didelis pavarų perjungimo mygtukas. Svirtimi jo vadinti nederėtų. Tai – vienas didelis mygtukas, kurį paspaudus vienaip važiuojame į priekį, kitaip – atgal. Mygtukai, mygtukai, mygtukai...

Vairuodamas šį hibridinį automobilį jautiesi kaip programuotojas. Operuoji prietaisais, junginėji svirteles, rodai posūkius – automobilis klauso, suka, mirksi ir juda. Jei kitos kartos „Prius“ įkvėpimo ir toliau semsis moderniuose telefonuose, nenustebsiu, kad jis turės funkciją „Siri“, kuri, kaip ir „iPhone“ telefone, vykdys jūsų norus. „Siri, kitoje sankryžoje sukame į kairę!“. Vairas pasisuka, „Prius“ sankryžoje atlieka posūkio manevrą. Atleiskite, nukrypome nuo esmės. Pereikime prie ekranų.

Toyota Prius centrinė konsolė
„Toyota Prius“ centrinė konsolė

Iš vairuotojo darbo vietos jų matosi net keturi. Klimato kontrolės sistemos, navigacijos, spidometro su  krūva papildomos informacijos ir minėtas „Head-up“ priekiniame stikle. Tiksliau, ant priekinio stiklo. Juose pateikiama informacija apie visus automobilio parametrus. Nuo radijo stoties, gatvės, kuria važiuojate pavadinimo, iki variklių darbo algoritmo. Animacinio automobiliuko net ratukai sukasi. Nuostabu! Tikra painiava... Net neabejoju, kad prie to galima priprasti. Bet neabejoju ir tuo – jų čia dvigubai daugiau, nei reikia. Jų gausa erzina, ypač, kai viskas juda, sukasi, mirga, marga.

Tokiu technokratišku būdu „Toyota“ sukuria labai inovatyvaus automobilio jausmą. Rodos, važiuoji serveryje, kurį varo kilobaitai, o greitis matuojamas megabitais per sekundę. Džiugu, kad nei karto niekas neužstrigo, kaip nutinka su kompiuteriais (arba „Peugeot 508“, kurio navigacinė sistema Geležinio Vilko gatvėje sumanė persikrauti). Turbūt tik trečią dieną mintyse prisikapsčiau iki fakto, kad tai – automobilis. Su varikliu, ratais, pakaba ir t.t. Smagus atradimas.

Kaip automobilis, „Prius“, tiesą sakant, nelabai vykęs. Taip, jo elektriniai varikliai mieste taupo degalus, jo erdvus interjeras patogiai talpina penkis žmones ir keliasdešimt kilogramų bagažo, o „Prius“ dizainas, mano galva, labai gražus. Bet automobiliai neturėtų būti tokie sunkūs, jų važiuoklės neturėtų būti tokios kietos, jų vairo sistemos turi būti tikslios ir perteikti kuo daugiau informacijos apie po ratais esantį kelią.

Taip pat, kiekvienai dienai skirti automobiliai turi būti patogūs. „Prius“ tuo tarpu, visose šiose srityse atsilieka nuo, tarkime, dyzelinio „Auris“. Ar jis pasiūlo kažką mainais? Taip, tą patį jausmą, kad vairuoji patį išmaniausią automobilį mieste.

Toyota Prius
„Toyota Prius“

Išsukus iš miesto, automagistralėje įsibėgėjus iki 100 km/h, ausis pasiekia 1,8 litro vidaus degimo variklio garsas. Jis kiek kitoks, nei tikėtumeis, mat dirba išmaniu degalus taupančiu Atkinsono ciklu – jo paskutinis iš keturių ciklų yra ilgesnis. Keista, kad šis garsas neturi nieko bendro su akceleratoriaus pedalo pozicija. Nuspausk „iki dugno“, ir tik po kelių sekundžių pasigirsta riaumojimas. Atleisk, ir varikliui „nuleisti garą“ užtruks dar kelias sekundes.

Tokie vairuotojui nesuprantami variklio veiksmai – ekonomijos labui. „Prius“ tarsi galvoja ir žino, kada reikia jėgos, o kada ramybės. Važinėjant mieste šie algoritmai veikia, degalai taupomi, galios ir greičio pakanka. Garbės žodis, mieste, neskaitant kietos pakabos, „Prius“ puikiai rieda.
Užmiestyje norėtųsi tiesiog „pasijungti“ tą 1,8 litro variklį prie akceleratoriaus ir kontrolę perimti į savo rankas. Manau, tada ir degalų sąnaudos būtų žemiškesnės. Vilnius-Kaunas-Vilnius kelionėje jos buvo 7 l/100 km.

Šiam tekstui artėjant į pabaigą, pabandysiu šiek tiek sušvelninti kritiką „Prius“ ir pabūti racionaliu. Teisybė tokia – būti pionieriui visose srityse nėra lengva. „Toyota“ pirmoji pabandė pagaminti hibridą. Šis trečios kartos „Prius“ yra neabejotinai geresnis automobilis už pirmąsias dvi kartas. Visa bėda, kad iki dyzelinio „Auris“ daugeliu parametru jam dar trūksta. Spėju, ketvirtos kartos „Hybrid Synergy Drive“ sistema bus dar žingsniu arčiau tobulybės.

Pabaigai, automobilio kaina. „Toyota Prius“ prasideda ties 95 tūkst. litų žyma. Brangiausia, mūsų bandyta modifikacija kainuoja net 113 tūkst. Lt. Taigi, reikalas paprastas – norite būti technologiniais pionieriais, teks susimokėti.

„Toyota Prius“ 1.8 HSD techniniai duomenys:
Variklis 1,8 l benzininis ir elektrinis
Galia 100 kW (136 AG)
Pavarų dėžė Automatinė, kintamo perdavimo santykio (ECVT)
Maks. greitis 180 km/h
0-100 km/val. 10,4 s.
Vid. degalų sąnaudos 4,0 l/100 km
Varomieji ratai Priekiniai
Masė 1370 kg.
Vid. CO2 emisija 92 g/km.
Daugiau informacijos Autoplius.lt naujų automobilių kataloge

Jūs perskaitėte Tomo Digaičio nuomonę. Siūlome paskaityti ir Autoplius.lt Naujų automobilių katalogo projekto vadovo Mariaus Butavičiaus bei kito GAZAS.LT žurnalisto Pauliaus Sviklo nuomones.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius