Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Testas. „RenaultSport“ šeimos dvikova „Bikernieki“ trasoje – „Twingo RS“ prieš „Megane RS“

„RenaultSport Megane“
Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr. / „RenaultSport Megane“
Šaltinis: 15min
0
A A

Norėdami Baltijos šalių žurnalistams pristatyti „RenaultSport“ automobilius, organizatoriai turėjo du pasirinkimus – „Nemuno žiedas“ arba „Bikernieki“. Velniai žino kokiais kriterijais buvo vadovaujamasi, bet pasirinktas prie Rygos esantis žiedas. Čia ir susitikome su didžiausiu ir mažiausiu, pigiausiu ir brangiausiu „RenaultSport“ automobiliais.

Bikreniekų trasa man kažkuo primena Niurburgringą, nors pastarajame ir nesu buvęs. Trasos posūkius dengia auštos pušys, duguma posūkių nuo vasariškos saulės pasislėpę pavėsyje. Abejose trasose yra keistų vietų. Niurburgringas turi karuselės posūkį, Bikerniekai – tiltuką. Rodos, niekuo nepanašios vietos turi bendrą bruožą – lenktynių trasose jų nesitikėtum. Nesaugu. Lyg likusi automobilių sporto dalis būtų saugiausias sportas pasaulyje...

Vos įsukus į Bikerniekus apima keistas jausmas. Trasoje, nepaisant keleto modernių štrichų, tikri devyniasdešimtieji. Ties starto finišo tiesiąja stovi gigantiškos betoninės tribūnos, visai kaip Kauno Dariaus ir Girėno stadione. Vaikščiodamas po jas vaizduotėje piešiu lenktynių dienas, kai trasoje skriejo moskvičiai ir žiguliai.

Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./Renault Megane GT Bikerniekų trasoje
Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./„Renault Megane GT“ Bikerniekų trasoje

Projektuodami lenktynių trasas, tiek mūsų Nemuno žiedo, tiek Bikerniekų architektai saugumą įsivaizdavo savaip. Saugumo zonos? Tai dar vienas tikriems lenktynininkams nereikalingas aksesuaras iš „stabdžiai tik bailiams“ šalies. Bet jei esi vairuotojas iš stabdančių pasaulio, saugumo zonų norisi kaip šalto vandens alinančiai karštą dieną.

Latviško Niurburgringo posūkiai, turbūt, geri. Sakau turbūt, nes iki lenktynininko man labai toli ir spręsti gera ar bloga ši lenktynių trasa nesiimčiau. Pasitikėčiau tik kokio Jono Gelžinio nuomone. Mane įtikinantis argumentas, kad viena ar kita trasa yra saugi – trasoje vyksta „Formulės-1“ lenktynės. Bet čia jos nevyksta, taigi, sportinius Bikerniekų trasos aspektus palikime kitam kartui.

Toje pačioje starto finišo tiesiojoje, kitapus betoninių tribūnų stovi visiškai naujas administracijos pastatas. Modernus, likusių statinių fone jis vertas modernaus meno muziejaus. Šalia jo – šeši „Renault“ automobiliai. „RenaultSport Twingo“, keli „RenaultSport Megane“ ir keletas „Megane GT“. Jie lai lieka stovėti, o aš susikoncentruosiu į pirmuosius. Su „RenaultSport“ ženkleliais.

Toks mano dienos tikslas – sukryžminti Bikerniekus su „RenaultSport“ produkcija. Pradėkime nuo mažiausio automobilio RS gamoje – 133 AG galios „Twingo RS“. Jis raudonas. Atrodo kaip sportbatis.

„RenaultSport Twingo“ – žiebtuvėlis

Akivaizdu, kad braižydami naujojo „Twingo“ linijas inžinieriai nesuko galvos dėl sportiškos versijos. Ji gavosi tokia kokia gavosi – prie standartinio „Twingo“ kėbulo pridėta eilė sportinių aksesuarų. Buferiai, spoileriai, ratlankiai ir baltos juostos. Jos, beje, mano giliu įsitikinimu padeda automobiliui būti greitesniam. Tiek, kiek nuplautas automobilis būna greitesnis. Būna.

Nesigavo jiems sukurti patogios vairuotojo darbo vietos. Sėdi, rodos, per aukštai, visi pedalai arti, o pavarų svirtis akivaizdžiai per arti kojos, kuri ir taip turi ką veikti – spausti akceleratoriaus pedalą. Sėdynę, „Renault“ personalo paskatintas, pirmyn atgal stumdžiau gal penkias minutes. Ne – „Twingo RS“ man nepatogus.

Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./RenaultSport Twingo
Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./„RenaultSport Twingo“

Iki pirmojo posūkio. Užvedus po dangčiu miegojusį 1,6 litro 133 AG variklį ir pasiekus pirmą lėtą ir aštrų trasos posūkį, pamiršau kas yra patogi sėdėsena. Velniop, būčiau važiavęs vaikų darželio kėdutėje – važiuoti juo labai smagu!

Mažiausias „Renault“ sportininkas trasoje daugiau nei visa galva lėtesnis už „Megane“. Nemalonu galinio vaizdo veidrodėlyje nuolatos matyti prie užpakalio prisiklijavusius ryškiai geltoną ir skaisčiai baltą RS’us. Bet pamiršus, kad jie ten – trasoje pokštauti labai smagu. Sukti vairą daugiau nei reikia, leisti priekiniams ratams cypti, provokuoti galinės dalies slydimą – geros emocijos. Rato įveikimo laikas? Kam jis įdomus!

„Renault“ sako, kad „Twingo RS“ dizainas yra įkvėptas „Formulės-1“

Prie vairo sėdus lietuviškojo „AutoBild“ redaktoriui, o man įsitaisius ant galinės sėdynės, negalėjau patikėti, kad vos 133 AG gali turėti tokį gąsdinantį efektą. Rodos, vienu momentu savo pasturgaliu jaučiau, kad galinis vidinis ratas kabo ore! Ydingas, bet baisiai smagus įprotis akivaizdžiai paveldėtas iš antros kartos „Renault Clio Sport“.

„Twingo RS“ yra be jokios konkurencijos smagiausias sportiškas automobilis už 40 tūkst. pinigų. Palauk, tai turbūt vienintelis sportiškas automobilis už tokius pinigus... Nedaug, ypač turint galvoje logiškus privalumus. Už 42 280 Lt. Jūs gaunate 133 AG, 160 Nm, gerus stabdžius, oro kondicionierių, dailius ratlankius, visus spoilerius ir net chromuotą išmetimo antgalį. Puiku!

Nebus nusiminus ir racionalioji pusė. Kuro sąnaudos – vos 6,5 l/100 km. CO2 emisija  – 150 g/km. Na, bet tai jums nerūpi. Šie skaičiai įmanomi nebent važiuojant į darbo nuo labai didelio kalno. Bikerniekų trasoje reikia viską dauginti iš dviejų.

Nežinau kokios versijos automobiliu – su „Cup“  važiuokle ar be – trasoje atlikinėjau visus juokingus viražus. Manau, jis buvo be pasirenkamos 4 mm žemesnės ir kietesnės „Cup“ važiuoklės. Tikiu, kad su ja būtų dar smagiau sukti ratus trasoje, bet šiek tiek liūdniau Antakalnio gatve važiuoti į darbą.

„RenaultSport Megane“ – didysis brolis

Po mažojo „Twingo“ sėdynės įsitaisyti „Megane“ vairuotojo darbo vietos – tas pats, kas nulipus nuo žirgo atsisėsti į tavo nugarai ir stuburui individualiai sukurtą krėslą. Sėdėjimo pozicija žema, šoninis palaikymas geras – viskas kaip pridera greitam automobiliui. Bet kiek „Megane RS“ greitas?

Greitas. Labai greitas. Arklio galių skirtumas, lyginant su „Twingo“ yra didelis, o sukimo momento – tiesiog milžiniškas. „Niutonų“ čia dvigubai daugiau. Ir jie pasirodo sūkių rodyklei vos pajudėjus nuo 1000 aps/min. atžymos. Greičiausias „RenaultSport“ padalinio automobilis tiesiog ryja po savimi esantį asfaltą.

Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./RenaultSport Megane
Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./„RenaultSport Megane“

Pirmasis posūkis horizonte atsiranda labai greitai. Jo įveikimo taktika, ženkliai galingesniu automobiliu, kardinaliai keičiasi. Nebeleidžiu sau ieškoti linksmesnių kelių – suku vairą tiek kiek reikia (mano galva) ir kuo anksčiau ieškau posūkio pabaigos, kad galėčiau vėl išleisti pasiganyti visus 265 arklius. Taip, „Megane RS“ iš dviejų litrų variklio turbinų pagalba išpeša 265 AG. Niekam neįdomūs dar devyniasdešimtaisiais SAAB inžinierių teiginiai, kad priekiniais ratais varomas automobilis gali susidoroti su iki 250 AG galia. Laikai keičiasi.

Posūkyje gerokai palengvėjusį vidinį priekinį ratą nuo bereikšmio prasisukimo saugo riboto praslydimo diferencialas („limited slip differential“ arba tiesiog LSD). Be jo visa galia nueitų niekais.

Turbūt dėl šio diferencialo „Megane“ trasoje elgiasi taip rimtai. O gal ir dėl to, kad tai gerokai už „Twingo“ sunkesnis automobilis. Priartėti prie pavojingų situacijų karščiausiuose Bikerniekų posūkiuose – vienas juokas. Visus šio pasivažinėjimo dalyvius nuo avantiūristinių ar oportunistinių poelgių trasoje saugojo patyręs instruktorius, bet vieną kitą posūkį pavyko įveikti taip, kad, rodos, greičiau neįmanoma. Net neabejoju, kad įmanoma. Tik ne man.

Be LSD – tai ne narkotikai – „Megane“ su 265 AG nesusitvarkytų.

„Megane RS“ – tikresnis sportinis automobilis nei „Twingo“. Čia nėra vietos šypsenoms ir juokui. Trasoje reikia dirbti susikaupus, ieškoti būdų kaip rasti kuo daugiau greičio, galvoti apie trajektorijas ir stabdymo taškus. Džiaugsmą čia teikia ne tik pats automobilis, bet ir vis gerėjantys trasos rato įveikimo laikai. Su juo papuoli į lenktynininkų lygą.

Gal todėl, kad visas automobilis yra gerokai rimtesnis, jam netinka „Renault“ firminis laisvas pavarų svirties stilius. Devyniasdešimtųjų „Honda Civic“ vairuotojai juoksis už pilvų susiėmę, kai pamatys kiek centimetrų reikia traukti odinį antgalį, kad pirma pavara būtų pakeista antrąja. Prie to, savaime aišku, priprantama , bet...

Iš ko „Civic“ vairuotojai tikrai nesijuoks tai salono įrangos lygio ir kokybės. Dviejų zonų klimato kontrolė, „RenaultSport Monitor“ kompiuteris (matuoja pagreičius, apkrovas ir pan.) ir , galiausiai, kokybiškos metalo imitacijos apdailos detalės. Atlikta pagirtinai.

Įdomu būtų jį palyginti su konkurentais – „Golf GTI“ ar „Astra OPC“. Dar įdomiau – su „Clio RS“, kurio, deja, „Renault“ bandymams Bikerniekų trasoje neatgabeno. Manau, „Clio“ čia būtų puiki vieta. Pakankamai galingas ir greitas, bet vikresnis nei dičkis „Megane“ jis čia šoktų.

Kad „Megane RS“ yra dvigubai rimtesnis automobilis patvirtina ir beveik dvigubai didesnė jo kaina (lyginame su „Twingo RS“) – 81 417 Lt. Ir tai tik pradžia – tikrai norėsis kietesnės ir žemesnės „Cup“ važiuoklės, didesnių ratlankių, madingesnės spalvos. Pamatysite, užsimanysite ir pačios „kiečiausios“ „Trophy“ versijos su dar daugiau AG, Nm ir pan.

Duokite man pigiausią ir geriausią

Brangesnis automobilis reiškia ir gerokai didesnes išlaidas. Padangos brangesnės bent 30 proc. ir jų prireiks mažiausiai dvigubai dažniau. Kuro sąnaudos taip pat bent 50 proc. didesnės (trasoje judėjome 19,5 l/100 km ritmu). Galiausiai, atsiradusiems lenktynininko poreikiams tenkinti reikės vis greitesnių ir rimtesnių trasų. Jei pasiryžtate šiai avantiūrai – puiku. Geras laisvalaikis garantuotas.

Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./RenaultSport Megane
Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./„RenaultSport Megane“

Bet leiskite rekomenduoti jums ne „Megane“, o mažąjį „Twingo“. Jo kaina – kaip standartinio „Fiat 500“ su 1,2 litro varikliu, kuris pasiekia, rodos, penkias arklio galias. „Twingo“ yra tikras džiaugsmas. Kaip mažas šuniukas retsykiais koją pakeliantis visai ne ten, kur reikia.

Na, o jei adrenalino jums visai nereikia, bet norite sportiško automobilio, susimildami, nepirkite „RenaultSport“ produktų. Burbėsite ilgai ir nuobodžiai apie kietą pakabą, klaikias degalų sąnaudas ir panašiai. „Renault“ apie jus pagalvojo ir sukūrė jums GT  ir „GT Line“ serijos modelius. Visus „Renault“ modelius galite įsigyti apkarstytus sportiškais aksesuarais. Atrodysite kietai.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas