Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Šalin stereotipus – „KIA Optima“ gali nustebinti

Atnaujinta „KIA Optima“
Irmanto Gelūno / 15min nuotr. / Atnaujinta „KIA Optima“
Šaltinis: gazas.lt
0
Skaitysiu vėliau
A A

Jeigu reikėtų išrinkti lietuviams labiausiai netinkantį automobilio pavadinimą, balsuočiau už „KIA Optima“. Jo sudedamosios dalys tautiečiams sukelia dvi asociacijas. Pirma – korėjietiškas, niekada kokybe negarsėjęs automobilis. Antra – vieno prekybos centro pigių produktų linija. Antrąją asociaciją galima nesunkiai panaikinti – „KIA Optima“ toli gražu nėra pigi. Tačiau kaip panaikinti pirmąją?

Net ir šiandien KIA pardavėjai visoje šalyje dažnai gauna stereotipų rykštės pliaukštelėjimą per nugarą. Ne kiekvieną įtikinsi 7 metų garantija (kai dauguma kitų gamintojų siūlo 3 arba 5) ar įvairiuose bandymuose pliusus renkančiais varikliais. Paklausk pirmo sutikto miestiečio, ar KIA yra geras automobilis? Galima prognozuoti atsakymą „Gi korėjietis, jie nėra geri...“.

Laikas mesti lauk stereotipus apie nekokybiškus korėjiečių produktus. Šiuo atveju turiu galvoje tik Pietų Korėją, kadangi Šiaurės Korėja liks viduramžiuose tol, kol ant jos parlamentinių pastatų nebus numestos atominės bombos.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Atnaujinta „KIA Optima“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Atnaujinta „KIA Optima“

„Samsung“, „Hyundai“, KIA – Pietų Korėjos gamintojai, pastarąjį dešimtmetį užkariavę pasaulį. „Samsung“ yra vienas lyderių išmaniųjų telefonų, planšetinių kompiuterių ir kitų technologinių dalykų gamyboje, o automobilių gamintojai varžosi dėl vietos po saule su šios srities senbuviais. 

Būtent „Hyundai“ ir KIA iš esmės atgijo prieš dešimt metų. Iki tol korėjiečių automobiliai buvo kaip rusiški – atrodė baisiai, technologiškai nuo japonų ar europiečių atsilikę keliolika metų, o kokybės bandymų jie kartais net nepasiekdavo. Juk negražu tyčiotis iš neįgaliųjų.

Tačiau šiandien viskas apsivertė. Bet tik pas korėjiečius.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Atnaujinta „KIA Optima“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Atnaujinta „KIA Optima“

Funkcijų gausa

„KIA Optima“ techniškai yra identiškas automobilis „Hyundai i40“ (skiriasi jų komplektacijos bei išvaizda), tad jų variklių ir pavarų dėžių nagrinėti neverta. Galima tik priminti, kad gamoje yra po kelis dyzelinius bei benzininius variklius, o pavarų dėžės – ir mechaninės, ir automatinės. 2011-aisiais pasirodę modeliai šiemet sulaukia atnaujinimo. „Feisliftą“ gavęs „KIA Optima“ jau atvyko į Lietuvą, o „Hyundai i40“ veikiausiai pasirodys tik metų antroje pusėje.

Atnaujinta „Optima“ sugebėjo nustebinti. Iki „feislifto“ teko kelis tūkstančius kilometrų įveikti tik su i40, tad patirtis su „Optima“ – pirmoji. 

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Atnaujinta „KIA Optima“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Atnaujinta „KIA Optima“

Atsisėdi į vairuotojo vietą, paspaudi „Start-Stop“ mygtuką ir elektra valdoma sėdynė privažiuoja prie vairo. Oho! Elektra valdomos sėdynės su atmintimi iki šiol matytos tik aukštesnės klasės vokiškuose ar japoniškuose automobiliuose, tačiau tikrai ne korėjietiškame.

Pradėjus karkti dyzeliniam varikliui (šio garsas yra įkyrus ir didesnis nei „Hyundai“ analoge), nesunku pastebėti dar vieną prabangią funkciją. Sėdynės čia ne tik šildomos, bet ir ventiliuojamos. Tai – dar viena „premium“ klasės funkcija, kurią į savo „ne premium“ automobilį įtaisė KIA.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Atnaujinta „KIA Optima“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Atnaujinta „KIA Optima“

Atrodytų, kad „KIA Optima“ gali būti nebloga alternatyva vokiškiems „premiumams“. Jis turi daug funkcijų, už kurias prabangiame modelyje tektų pakloti dvigubą kainą. „Optima“ išvaizda taip pat nesufleruoja „Dacia“ etiketės. Bet kodėl taip būti dar negali?

KIA „premium“ segmento atstovu atrodo tik iš pirmo žvilgsnio. Valdymo savybėmis ir variklių dinamika „Optima“ atsilieka šviesmečiais, o nekokybiškų smulkmenų, kurių „premium“ sau neleidžia, o KIA jos atrodo patenkinamos – gausu. Pavyzdžiui, garsas, kai patrauki durų rankenėlę į save – važinėjantys net žemiausios klasės BMW, „Audi“ ar „Lexus“ jau pamiršo, kad toks garsas egzistuoja. KIA jis dar stiprus.

VIDEO: KIA Optima

Kodėl verta išbandyti KIA

Nors tokių smulkmenų, kurios išduoda KIA dar neįstojus į „premium“ gretas, yra daugiau nei ežerų Suomijoje, korėjiečiai padarė didžiulį šuolį į priekį lyginant su tuo, ką gamino prieš dešimt metų. Jeigu šių eilučių skaitytojas vis dar mano, kad korėjiečiai nemoka gaminti automobilių, nueikite į KIA ar „Hyundai“ saloną. Nustebsite.

Jeigu apsilankymas salone pakankamo įspūdžio nepadarys, išbandykite KIA modelius „Optima“, „Sportage“ ar jų atitikmenis „Hyundai“ gretose i40 ar ix35. Tai puikūs modeliai, duodantys į kaulus ne vienam savo tiesioginiam konkurentui. Ir turintys galios sumindyti ne vieną su korėjietiškais automobiliais susijusį stereotipą.

„KIA Optima“ komplektacijas ir kainas galite panagrinėti Autoplius.lt Naujų automobilių kataloge paspaudę čia.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie Gazas