Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Škoda Kamiq“ testas: ar madingas gali būti ir racionalus?

Toli gražu ne visiems rūpi automobilio vairavimo teikiamos emocijos. Masėms reikia tiesiog padoriai važiuojančios transporto priemonės. Ir šioje kategorijoje bene geriausiai receptą yra ištobulinusi „Škoda“. Tą tik patvirtina naujas „Kamiq“ krosoveris: niekuo neypatingas, tačiau taip išbaigtas, kad nėra prie ko prisikabinti.
Škoda Kamiq
Škoda Kamiq / Škoda nuotr.

„Škoda“ sėkmės receptas

„Škoda“ sėkmės receptas gana paprastas: jie turi priėjimą prie „Volkswagen“ detalių sandėlio, iš ten pasiima visus vokiečių inžinierių suprojektuotus komponentus, uždeda erdvesnį kėbulą (juk žinote, kad, pavyzdžiui „Škoda Octavia“ yra pagaminta ant „VW Golf“ bazės) ir paleidžia į prekybą už šiek tiek mažesnę kainą. Populiarumas garantuotas. Netikite? Iškiškite galvą pro langą, suskaičiuokite kiek „Škodų“ pravažiuos jūsų gatve.

Ir čekai nepiktnaudžiauja išskirtiniais modeliais, gamina tai, ko reikia rinkai. Ilgą laiką galėjote nusipirkti tik trijų dydžių modelius: mažiausią „Fabia“, didesnę „Octavia“ ir didžiausią „Superb“. Vėliau atsirado krosoveris „Yeti“, į verslą orientuoti „Roomster“ ir „Rapid“ modeliai. Dabar „ant bangos“ padidinto pravažumo automobiliai.

Taigi per paskutinius kelis metus gamą papildė didelis SUV „Kodiaq“ ir mažesnis „Karoq“. Naujausia mada – maži krosoveriai. „Škoda“ į tai sureagavo greitai ir štai prieš jūsų akis – naujas „Kamiq“. Pagamintas taip pat labai paprastai. Šiek tiek kilstelėjus „Scala“ hečbeką ir uždėjus naują krosoverišką kėbulą.

„Škoda“ marketingo specialistai gali sakyti ką nori apie modelio išskirtinumą, dvigubus LED žibintus priekyje, tačiau dizaineriai ėjo saugiu keliu: tai visiems skoniams įtinkantis, iš toli atpažįstamas „Škoda“ dizainas, kuris netgi neatrodo pernelyg visureigiškai.

Jis neturi masyvių plastmasinių kėbulo apsaugų ir netgi nėra itin aukštas. Tai tik šiek tiek paaukštintas kompaktinis hečbekas. Jis neturi visų varančiųjų ratų pavaros ir jokių sistemų, kurios padėtų važiuoti bekelėje. O kam? Miesto krosoveriai – tik mados reikalas, niekas su jais nuo asfalto nenuvažiuos, o visureigiški komponentai padidintų automobilio kainą, kas prieštarautų čekų gamintojo filosofijai – nedėti nieko nereikalingo.

Nei už ką pagirti, nei už ką papeikti

O ant asfalto „Kamiq“ važiuoja gerai. Varikliai, kurių yra 3 – 1 litro 3 cilindrų TSI bei 1,5 TSI benzininiai ir 1,6 litro TDI dyzelinis traukia tolygiai, dirba tyliai (netgi dyzelinis), yra ekonomiški, komplektuojami su 6 pavarų mechaninėmis arba 7 pavarų automatinėmis DSG transmisijomis. Šios – tikras gėris. Nerekomenduočiau bazinio 1 litro 95 AG varianto, mat jis komplektuojamas su ilgus perdavimus turinčia 5 bėgių mechanine dėže ir atrodo paliegęs.

Aukso viduriukas – to paties variklio 115 AG versija, ir dar su DSG automatu, kuris yra maždaug 1,5 tūkst. eurų brangesnis už mechaninę dėžę.

Važiavimo savybės – kaip lengvojo automobilio. Drįsiu pasakyti, kad tokios pat, kaip ir Scala modelio. Automobilis rieda komfortiškai nepriklausomai nuo pasirinktų ratų dydžio, yra stabilus ir tikslus vairuoti tiek, kiek reikia – ne daugiau. Galima užsisakyti „Sport Chasis Preset“ sportiškesnės važiuoklės opciją už 446 eurus, bet pasiūlysiu tuos pinigus išleisti, pavyzdžiui „Simuliatorių akademijoje“, mat jei norite sportiškai važiuojančio automobilio – ne ten žiūrite. Negadinkite komforto.

Iš užkietėjusio vairuotojo perspektyvos „Kamiq“ yra visiškai neįsimenantis automobilis. Nei ką peikti, nei ką pagirti. O kad jis komfortiškas ir stabilus ant kelio – to jo pirkėjui visiškai užteks.

Būsimajam vairuotojui gerokai įdomiau už važiavimo savybes ir variklio galingumus bus kiti „Škodos“ žaislai, kurie, turiu pasakyti, nustebina paprastumu ir tuo, kodėl niekas kitas to dar nesugalvojo: pavyzdžiui atidarius guminį langų apiplovimo skysčio talpos dangtelį išsitiesia piltuvėlis, kad neapsitaškytumėte. Ant priekinio lango sumontuotas laikiklis kvitams už parkavimą. Degalų bako dangtelyje – ledo grandiklis su padangų protektoriaus gylio matuokliu. Duryse – po skėtį. Kitas automobilių gamintojas, kuris montuoja skėčius duryse yra „Rolls-Royce“!

Kitas „Škodos“ privalumas prieš visus varžovus – tai erdvė. Man visada buvo mistika, kaip čekai gana kompaktiškame kėbule sugeba surasti tiek daug erdvės. Ir čia ne tas atvejis, kad jie taupytų saugumo, kėbulo standumo, įrangos ar garso izoliacijos dėka. Pas „Škodas“ visada vietos būna šiek tiek daugiau nei kituose automobiliuose. „Kamiq“ – ne išimtis. 400 litrų bagažinė – didelė. Gale patogiai gali įsitaisyti trys aukštaūgiai. Ir dar yra vietos atlenkiamiems staliukams iš priekinių sėdynių ir daugybei erdvių daiktadėžių.

Pats salonas – ergonomiškai puikus, visi prietaisai po ranka, naudotis patogu. Nepatinka tik aukščiausio lygio „Amundsen“ multimedija su dideliu ekranu ir liečiamomis ikonomis stikle, kurią sudėtinga valdyti važiuojant. Ji kainuoja brangiai o paprastesnė sistema visas funkcijas atlieka ne ką prasčiau. Taip, medžiagos privalo būti šiek tiek prastesnės nei analogiškame „Volkswagen“, tokia koncerno hierarchija, bet to visai nesijaučia. Pigus plastikas paslėptas ten, kur niekada neieškosite, o geresnės komplektacijos modelyje pagrindinė panelė atrodo netgi maloniau nei „VW T-Cross‘e“.

„Kamiq“ racionalus, bet „Scala“ - racionalesnis

„Škoda Kamiq“ taip pat vilioja gera kaina, kuri prasideda nuo 15 394 eurų. Tačiau neapsigaukite, už šiuos pinigus gausite „pliką“ mašiną paliegusiu varikliu. Visas kitas gėris kainuoja papildomai, ir jei neatsargiai pribraukysite varnelių kainoraštyje, kaina gali gerokai viršyti ir 30 tūkst. eurų. Štai vidutinio „Ambition“ lygio modelis kainuoja nuo 17 tūkst. eurų.

Pasirinkite mano rekomenduotą 1 litro 115 AG variklį su automatine pavarų dėže – jau beveik 21 tūkst. Spalva, ratlankiai – 22 tūkst. Išreklamuotas virtualus prietaisų skydelis su navigacija ir dideliu ekranu? 2,3 tūkst. eurų. Adaptyvi traukos kontrolė – 430. Parkavimo atstumo kontrolė priekyje ir gale – 690. Dviejų zonų klimato kontrolė – 535 eur. Ir taip už kiekvieną mažmožį, kurių yra bent keliasdešimt. Žinoma, visuomet lieka erdvės deryboms.

Tai ar „Kamiq“ verta šių pinigų? Hmm. Kaip čia pasakius. „Škoda“ – tai automobiliai racionaliems žmonėms. Bet kompaktinio krosoverio kėbulas pats iš savęs nėra racionalus. Kad ir koks geras tas „Kamiq“ kaip krosoveris – tai viso labo tik paaukštinta „Škoda Scala“ versija.

„Kamiq“ yra erdvus, gerai važiuojantis automobilis. Bet „Scala“ yra lygiai toks pats, ir jis turi dar didesnę 467 litrų bagažinę, atrodo taip pat gerai, pravažumas taip pat identiškas. Gerai, kad kainų žirklės pas „Škodą“ tarp hečbeko ir krosoverio nėra tokios didelės kaip pas kitus gamintojus, „Kamiq“ už „Scala“ yra brangesnis viso labo maždaug 500 eurų. Tačiau tie 500 eurų mokami vien tik už įvaizdį, ir nieko daugiau. Jei likti iki galo racionaliam, aš siūlyčiau rinktis „Scala“.

Škoda Kamiq:

Bazinio modelio kaina: 15 394 Eur.
Ilgis/plotis/aukštis: 4241mm/1793mm/1553mm.
Maks. greitis: 193 km/val.
0–100 km/val. įsibėgėja per 10 sek.
Degalų sąn.: 5 l/100 km.
Variklis: 999 cm3, benzininis.
Maksimali galia: 115 AG esant 5 000 – 5 500 aps/min.
Max. sukimo momentas: 200 Nm esant 2 000 – 3 500 aps/min.
Pavarų dėžė: 7 pavarų automatinė DSG.
Varantieji ratai: priekiniai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Užsisakykite 15min naujienlaiškius