Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Stereotipų laužytojas („Hyundai Genesis Coupe 3.8“)

„Hyundai Genesis Coupe“
Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr. / „Hyundai Genesis Coupe“
Šaltinis: 15min
0
A A

Hyundai mūsų šalyje žinomas kaip pigių ir galbūt ne visada kokybiškų automobilių gamintojas, kurio produktus dažniausiai renkasi žmonės ribotu biudžetu. Tačiau neseniai Lietuvoje debiutavęs galiniais ratais varomas itin agresyviu dizainu pasižymintis „Genesis Coupe“ turėtų pakeisti šio gamintojo įvaizdį.

Nematytas negirdėtas

Automobilis jau keletą metų parduodamas JAV ir Korėjos rinkose ir susilaukė ten nemažo populiarumo, tačiau korėjiečiai ilgai nesiryžo šio automobilio atvežti į Europą. Ir dabar jis parduodamas tik kai kuriose Senojo žemyno šalyse.

Tai klasikinis GT (Gran Turismo) klasės automobilis. Didelis, platus, komfortiškas, skirtas keliauti dviem žmonėms. Jis turi taip vadinamą 2+2 sėdėjimo formulę, t.y. automobilis skirtas sėdėti dviem suaugusiems ir dviem vaikams. Tiesą sakant, gale įmanoma sėdėti ir suaugusiam, su sąlyga, kad jis ne krepšininkas, o kelionė – neilga.

Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./„Hyundai Genesis Coupe“
Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./„Hyundai Genesis Coupe“

„Hyundai“ koncernas jau kelis dešimtmečius gamina kupė tipo automobilius, tačiau iki šiol tai buvo negalingi priekiniais ratais varomi ir palyginus pigūs automobiliai. Šis – visai kitoks.

Nors kupė, kaip automobilių tipas (pagal naujų automobilių pardavimus), mūsų krašte nebuvo populiarūs, tačiau kai kuriose Europos šalyse „Hyundai Coupe“ pardavimų apimtimis konkuravo su tokiais automobiliais kaip „Toyota Celica“. Bet kokiu atveju reikia pripažinti, kad dviejų litrų variklis ir priekiniai varantieji ratai nėra geriausia kombinacija tikram vairuotojui ir toks automobilis niekada nebus pavadintas sportiniu.

Naujasis „Genesis Coupe“ – iš kitos planetos. Naujas, nematytas ir išsiskiriantis dizainas traukia akį: siauri šoniniai langai ir milžiniškos galinės ratų arkos. Automobilis pagamintas ant visiškai naujos platformos, skirtos specialiai šiam kupė ir prabangiam „Genesis“ sedanui – nieko panašaus Europos rinkai šis Korėjos gamintojas iki šiol nesiūlė. Tačiau tai dalis korėjiečių naujos politikos – Amerikoje jie kuria naują prabangią automobilių markę. „Genesis“ turi tapti kažkuo panašiu į „Infinity“ iš „Nissan“ stovyklos.

Komfortas ir pakaba

Kadangi tai didelis ir ne tik (galbūt netgi ne tiek) sportiškas, bet ir komfortu pasižymintis automobilis, jis nenuvargins ilgoje kelionėje, bet „pasportuoti“ juo taip pat įmanoma. Vairo mechanizmas ne itin informatyvus, tačiau automobilis puikiai klauso vairuotojo komandų, reaguodamas į kiekvieną, net mažiausią vairo pasukimą, todėl atsipalaiduoti važiuojant „Genesis Coupe“ negalima nei sekundei.

Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./„Hyundai Genesis Coupe“
Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./„Hyundai Genesis Coupe“

„Genesis“ priekinė ašis puikiai sukimba su keliu, tik važiuojant greičiais, gerokais viršijančiais leistinus automobilis pradeda kiek „plaukioti“ po kelią, rodos jo priekis pakyla lyg bagažinėje vežtumėt kelis maišus bulvių.

Pakaba nemėgsta nelygumų – į duobes „Genesis“ reaguoja nervingai, o posūkyje gali ir išgąsdinti, tad greičiau važiuodami duobėtu keliu geriau vairą laikykit abiem rankomis.

„Driftingas“ ir „Hyundai“ – žodžių junginys beveik nesuderinamas, bet su „Genesis“ galima daryti stebuklus. Jame sumontuotas riboto praslydimo diferencialo blokatorius (LSD – nemaišyti su narkotikais, nors bendro kalbant apie poveikį abu tie dalykai tikrai turi) , tad kontroliuojamas slydimas šiam automobiliui nesvetimas.

Variklis ir dinamika

Po variklio dangčiu slepiasi tai, dėl ko verta pirkti šį automobilį. Tai puikus 3,8 l V6 variklis, pasiekiantis 306 AG. Jį norisi „sukti“ iki pat ribotuvo, kuris įsijungia ties 7000 aps/min riba. Variklio garsas – fantastiškai puikus. Tai, ko gero, vienas gražiausią garsą skleidžiančių variklių rinkoje. Vien už tai šiam automobiliui galima atleisti viską. Yra labai nedaug automobilių už tokią kainą, kurie gali pasigirti tokiu fantastišku skambesiu.

Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./„Hyundai Genesis Coupe“
Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./„Hyundai Genesis Coupe“

„Genesis“  komplektuojamas su šešių pavarų automatine greičių dėže, kuri pavaras perjungia gan sklandžiai. Norintys gali pasinaudoti pavarų perjungimo lopetėlėmis prie vairo, tačiau net aktyvavus mechaninį pavarų perjungimo režimą automatika pati perjungia pavaras tiek aukštyn, tiek ir žemyn.

Stabdžiai – dar vienas komplimentas „Genesis“ pusėn. „Brembo“ stabdžius dozuoti lengva, jie pakankamai galingi ir sugeba efektyviai ir greitai sustabdyti šį nelengvą kupė net važiuojant itin dideliu greičiu.

Ergonomika ir interjeras

Iš vietos pajudėti sklandžiai sunkoka – akseleratorius labai jautrus, vos palietus automobilis iš karto šoka pirmyn, tačiau tik važiuojant pirma pavara.

Viduje – viskas suprantama ir kokybiškai surinkta. Prietaisai apšviesti solidžia melsva spalva (kartais ji tampa įkyri), tik kai kurios interjero detalės pagamintos iš pigokos plastmasės. Bet kokiu atveju nieko nereikia ieškoti. Viskas po ranka – puikiai matoma ir lengvai pasiekiama.

Gale vietos nėra daug, bet užtat maloniai nustebino bagažinė – dviem žmonėm galima leistis net ir į ilgą kelionę – čia lengvai tilps visa reikalinga manta. Aišku, stebuklų nesitikėkit – trijų durų spintos nepervešite.

Kaina ir konkurentai

Ko gero stipriausia šio automobilio pusė – kaina. „Genesis Coupe“ kaina prasideda nuo 128 900 lt.

Artimiausi konkurentai pagal kainą – BMW 3 Coupe, Z4, Audi TT. Tačiau tai modeliai, kurie suteikia, jeigu galima taip išsireikšti, kur kas mažiau automobilio. Visi jie bent 100 AG silpnesni, mažesni ir ne tokie talpūs. Užsisakykite automatinę pavarų dėžę ir galingesnę versiją – ir kaina bus 20 – 30 procentų didesnė negu „Genesis“.

Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./„Hyundai Genesis Coupe“
Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./„Hyundai Genesis Coupe“

Neagituoju visų, kurie ieško dvidurių, persėsti į „Genesis“. Kiekvienas automobilis turi savo pirkėją. Tačiau faktas – šis automobilis gerokai pakeis „Hyundai“ įvaizdį.

Skaičiukų vergams

Hyundai Genesis Coupe 3.8 V6 6AT

Variklis: benzininis V6, 3778 cm3, 303 AG esant 6300 aps/min; 361 Nm esant 4700 aps.min

Dinamika: 0-100 km/h per 6,3 sek., maks. greitis 240 km/h

Litrai: kuro suvartojimas mieste/užmiestyje/vid. 14,8/7,0/9,9 l/100 km; bagažinės talpa 332 l; degalų bakas 65 l.

Emisija 235g CO2/km;

Milimetrai: ilgis/potis/aukštis 4630/1865/1385

Kilogramai: masė be krovinio 1615 kg; maksimali leistina masė 1930 kg.

Padangos: priekyje/gale 225/40 R19 / 245 40 R19

Kaina: 128 900 lt.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas