-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kostiumuoto miškininko „Subaru Forester“ testas

Lietuvoje itin mėgiamą „Subaru Forester“ automobilį GAZAS.LT komandai teko išbandyti itin žiemiškomis sąlygomis gūdžiame Suomijos kaime. Bandymų rezultatai – tikrai nenuviliantys ištikimų „Subaru“ gerbėjų.
„Subaru Forester“ slysdamas keturiais ratais jaučiasi kaip namuose
„Subaru Forester“ slysdamas keturiais ratais jaučiasi kaip namuose / Marko Makinen/„Subaru“ nuotr.

Tvirtas kaip akmuo

Bandant naujus automobilius labai sunku surasti esminių bėdų. Taip, pasitaiko, kad gamintojai kažką padaro tikrai labai blogai. Tarkime, „Peugeot 208“ spidometras, kurio nesimato dėl mažo vairo ir keistos komponuotės, kai tas spidometras yra virš to mažo vairo.. Arba „Fiat 500L“ sėdynė, nuo kurios pasiekti pedalus, vairą ir pavarų perjungimo svirtį yra labai sunku. Bet kiti 95 proc. bandytų naujų automobilių yra pagaminti tikrai labai neblogai ir ieškoti priekabių, atimti „patinkamumo“ balus dėl prastos plastasės po trimis sluoksniais odos yra mažų mažiausiai didelė gėda kaip žurnalistui. Ar skaitėte kada „National Geographic“ žurnale kritiką Lietuvai, nes kelias iš Užusalių į Išorus yra kiek siaurokas?

Paimkime, kad ir naują „Forester“. Japonijoje naujus „Subaru“ kuriantys inžinieriai išvengė visų vaikiškų ligų ir sukonstravo automobilį, prie kurio prikibti labai sunku. Na, gali nepatikti labai jau japoniškas šio automobilio dizainas. Arba nuobodus, bet tuo pačiu puikiai veikiantis interjeras. Tai – subjektyvu. Bet niekas negali ginčytis – salono medžiagų kokybė ir prietaisų išdėstymas šioje kainos kategorijoje yra vienas geriausių. Tai nebuvo sudėtinga padaryti, nes receptas kur turi būti koks jungiklis yra seniai atrastas. Tik tiems, kurie nori padaryti kažką „mandriau“, pavyksta padaryti automobilį su esminiais trūkumais.

Varikliai kiekvieno skoniui

Daugiausiai kritikos, mano galva, „Subaru“ verti dėl šiaip jau pasenusių variklių. Taip, prieš kelis metus pristatytas 2,0 litro dyzelinis variklis yra neprastas, labai neprastas. Bet konkurentai siūlo tuzinus geresnių. Kaip ir benzininių. Ir nors „Subaru“ atstovų taip mėgstama frazė „žemas svorio centras“ labai gražiai skamba, opozicinio variklio privalumai atsiskleidžia tik važiuojant labai azartiškai. O vežant dukrą su kaimynų vaikais į darželį jums tikrai nereikia opozicinio variklio. Jums reikia gero dyzelinio motoro, mažų kuro sąnaudų ir tylos salone. Ir automatinės pavarų dėžės...

Mes išbandėme „Forester“ su dviem skirtingais varikliais. Dyzelinis su mechanine pavarų dėže pasirodė vertas „aukso viduriuko“ etiketės. Jo galia – tikrai pakankama (ypač žavi didelis sukimo momentas, lyginant su tokio pat litražo benzininiu be turbinos), o kuro sąnaudos – protu suvokiamos. Žiemą Suomijoje – apie 7 litrus šimtui. Labai negalvojant apie lokius ir jų globalines problemas dėl šylančių orų.

Beje, gera žinia! Po mūsų pasivažinėjimo „Subaru“ iš esmės išsprendė vieną didelę problemą. Ženevos automobilių parodoje jie pristatė dyzelinio variklio ir automatinės CVT pavarų dėžės draugystę. Tas pats 2,0 litro „Boxer Diesel“ variklis dabar bus parduodamas su kintamo perdavimo santykio dėže ir taip išspręs tūkstančių pirkėjų dilemas, kai norima ekonomiško dyzelio ir tingima šimtą kartų per dieną minti sankabos pedalą.

Tuo tarpu bandymuose išmėgintas 2,0 litro benzininis su turbina mums paliko dvejopus įspūdžius. Gal todėl, kad jo darbą akivaizdžiai gadina automatinė CVT pavarų dėžė? Keistas jausmas – supranti, kad kintamo santykio pavarų dėžė šiaip jau dirba puikiai, yra tekę sutikti labai blogai sustyguotų CVT agregatų kituose automobiliuose, bet ne „Subaru“. Pagirtina. Tačiau visos 240 AG galios tikrai nesijaučia. Ji šiek tiek įvyniota į pūkinę pagalvę. Jei galvojate, kad perkate „Forester STi“ – neapsigaukite. Perkate „Energizer“ meškiuką su didele širdimi, bet minkštomis kojomis.

Tvirtas ir išmanus

Su naujuoju „Forester“ „Subaru“ pristato visiškai naują „X-Drive“ vairuotojo pagalbos sistemą, kuri gali būti diegiama į galingesnes modifikacijas. Štai ką ji veikia – padeda nusileisti nuo stačios nuokalnės, padeda užkopti į stačią ir slidžią įkalnę, slystant automobiliui skirsto sukimo momentą ir t.t. Tokie elektroniniai pagalbininkai jau tūno konkurentų krosoveriuose ir net didžiuosiuose visureigiuose. Niekas nesignčija, kad ji neveikia. Lygiai taip puikiai veikia ir „Range Rover“ modeliuose, ir mažesniuose visureigiuose.

Reikia pasakyti, buvo beprotiškai keista nuo itin stačios įkalnės leistis kojas patraukus nuo pedalų ir viso labo vairu rodant kur reikia važiuoti. Procesoriai ir visokios darbinės atmintys „X-Drive“ smegenyse pačios sugalvojo kaip saugiau nuleisti automobilį nuo kalno. Po eilės labai linksmų bandymų galime konstatuoti, kad sistema veikia. Veikia net ir malantis bekelėje pakilus vienam ratui. „Pentium’as“ jaučia, kad vienas ratas automobiliui judėti jau nepadeda ir jam galios tiesiog nesiunčia. Išminčius, tikrai!

Buvo labai smagu stebėti, kaip kolega nuo kalno ridenosi be „X-Drive“ sistemos, kuri automatiškai išsijungia pasiekus didesnį nei apie 40 km/h greitį. Be sistemų pagalbos automobilis tiesiog krito nuo kalno ir tik teisingų vairo judėsių dėka netapo pirmu „Forester“ sudaužytu Šiaurės Europoje. Juoktis pradėjome tik tada, kai automobilis su lietuvišku ekipažu sėkmingai sustojo. Grįžkime prie automobilio.

„Subaru“ puikiai padirbėjo tobulindami ir „Forester“ kėbulo tvirtumą, kitaip tariant, kėbulo atsparumą sukimui. Net kabant ant dviejų priešingų ratų – vieno priekinio ir vieno galinio – automobilio kėbulas nesikraipo. Rodos, nieko čia stebuklingo, tačiau dažną mašiną taip „pakabinus“ atidaryti dureles ar bagažinės dangti yra tiesiog neįmanoma. O ypač – uždaryti. Mat „atsipalaidavęs“ kėbulas dažnai keliais laipsniais pasisuka ir į kreivas angas durelės ar bagažinės dangtis tiesiog nepataiko. Pirkdami automobilį apie tai pagalvojate? Visai vertėtų. Atsparumas sukimui svarbus ne ti bekelėje ar laipiojant Kauno duobėmis, bet ir ramiai važiuojant vingiuotu keliu. Tvirtesnis automobilis yra tiksliau valdomas, maloniau vartojamas, jei galima taip pasakyti.

Todėl „Forester“ mums puikiai pasirodė ne tik bekelės poligone, bet ir riedant labai išvaizdžiu dviejų juostų keliu. Suomija – labai gražus kraštas, o ne pirmo svarbumo keliai yra tiesiog nuostabūs. Gal todėl, kad šalikelėse nėra „juodo“ sniego, mat suomiai savo kelių jokia druska negadina. Naudoja smulkius akmenukus ir tik posūkiuose. Taip, ponios ir ponai, nebarstytuose keliuose gimsta ralio čempionai. Ne vienas jų „gimė“ būtent prie „Subaru“ vairo.

Pirkti ar toliau ieškoti?

Pirkti. Naujasis „Forester“ neabejotinai yra geresnis nei prieš tai buvęs. Tačiau kiek jis geresnis už konkurentus, tiesą sakant, priklauso tik nuo jūsų – pirkėjo. Štai kodėl. Jei jūsų kasdieniniame maršrute yra žvyro, duobių, įkalnių ir kitokių iššūkių – „Forester“ yra jums sukurtas automobilis. Tačiau jei gyvenime retai tenka išbandyti šlapias pievas, stačias įkalnes – galite rasti sau tinkamesnį automobilį. Tik neapgaudinėkite savęs – jei jums patinka „Subaru“ prekės ženklas, patinka žinoti, kad turite keturių varomų ratų sistemą ir pakankamai galios, pagalvokite apie „Forester“. Jis tikrai labai geras automobilis vertas jūsų pinigų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius