Dabar populiaru
Publikuota: 2017 rugsėjo 3d. 18:24

„Toyota Yaris Hybrid“ testas: tinka ir N-18, ir N-40

„Toyota Yaris Hybrid“
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr. / „Toyota Yaris Hybrid“

Prisipažinsiu, „Toyota Yaris“ kadaise buvo mano pirmasis žiedinių lenktynių automobilis. Todėl šiam mažyliui iki šiol jaučiu sentimentus. Tai buvo pirmos kartos „Yaris“, varomas benzininiu varikliu, o šiandien gatvėse jau galime gėrėtis trečiąja karta ir bandyti hibridinės pavaros privalumus.

Kolega Paulius jau yra rašęs apie tai, kad „Yaris“ gamintojai – be galo ištikimi šiam modeliui. Šis automobilis, ko gero, galėtų vadintis jau šeštos kartos modeliu, tačiau „Toyota“ inžinieriai daugeliu atvejų apsiribodavo tik atnaujinimais – kam gadinti gerą automobilį, kuris puikiai važiuoja? Tad bandomas automobilis „Toyota Yaris Hybrid“ – trečios kartos, pristatytos 2011 m., 2017 m. versija. Ji jau bazinėje įrangoje turi „Toyota Safety Sense“ sistemą, kurioje yra autonominis stabdymas siekiant išvengti avarijos, automatinis artimųjų-tolimųjų šviesų perjungimas, įspėjimas apie eismo juostos kirtimą bei kelio ženklų atpažinimo sistema.

„Toyota Yaris“ sulaukė pilnametystės

techniniai duomenys

  • Variklis: 1,5 l benzinas (74 kW/ 100 AG) + elektros jėgainė.
  • Vidutinės degalų sąnaudos: 3,3 l/100 km.
  • CO2 emisija: 75 g/km.
  • Paprasčiausios komplektacijos kaina – 16 780 Eur.
  • Bandytos „Style“ komplektacijos kaina su panoraminiu stoglangiu, „Toyota Touch 2 & Go navigacijos sistema“ – 21 190 Eur.
  • 40 proc. „Yaris“ pardavimų Europoje sudaro benzinu ir elektra varomi modeliai (hibridai).

Taigi, jei pirmosios kartos „jarikas“ ir patiems pardavėjams prieš 18 metų atrodė keistas „spuogelis“ su spidometru konsolės viduryje, tai dabar tai – normalus keturvietis automobilis, į kurį „Toyota“ sudėjo savo firminius prieskonius, siūlydama geresnę vidaus apdailą, konservatyvų, bet tuo pačiu metu „kosminį“ dizainą ir naujus variklius, tarp kurių nebeliko dyzelinio.

Beveik kaip „Prius“, tik vikresnis

Vienas tų prieskonių – po dyzelgeito Japonijos gamintojo koziriu ir bestseleriu tapusi hibridinė sistema, išgarsinta tautiniu Lietuvos automobiliu pamažu tampančio „Toyota Prius“.

Tad, užbėgdamas įvykiams už akių, pasakysiu, kad „Toyota Yaris Hybrid“ – toks pat ekologiškas ir tylus. Ir nors yra mažesnės klasės, tačiau, vertinant šio automobilio paskirtį (kompaktinis miesto automobilis), jis gal net funkcionalesnis. Juk bagažinės pirkiniams pakanka, salone nesunkiai telpa keturi žmonės, parkavimas paprastas, o degalų sąnaudos, svyruojančios tarp 3 ir 4 l/100 km – sutikite, glosto kišenę.

Lyginant su konkurentais, „Yaris“ turi daugiau erdvės sėdintiems galinėje sėdynėje – stogas nėra nuskliaustas. Taigi net ir 190 cm ūgio vyrukas ten jaučiasi visai gerai.

Apie tylą, intymumą ir muziką

Bet grįžkime prie hibridinių reikalų. Kartais sakoma, kad, sėdint ant suolo parke su mylimu žmogum, kartais tiesiog gera patylėti, kalbos nebūtinos. Tą patį pajutau ir vairuodamas „Yaris“: važiuoji be garso ir gera net nesikalbant. Kažkokia sunkiai paaiškinama japoniška harmonija. Nors esu didelis „muscle cars“ gerbėjas ir jų variklių riaumojimas man kaip muzika, vis dėlto tyla, kurią girdi važiuodamas hibridiniu automobiliu (turiu omeny elektrinį režimą judant miesto gatvėmis) yra didelė vertybė.

Ne veltui sakoma: hibridas yra sukurtas ne tik ekonomiškam važinėjimui po spūstis. Jis skirtas ir tiems, kurie mėgsta klausytis muzikos. Šiuo privalumu taip pat mielai ir maloniai naudojausi. Nes priklausau tai socialinei grupei, kuri muzikos ir radijo dažniausiai klausosi automobilyje, o ne namuose.

Toyota nuotr./„Toyota Yaris Hybrid“
Toyota nuotr./„Toyota Yaris Hybrid“

Lietuvos vairuotojų mentalitetas

Taigi, viena vertus, „Yaris Hybrid“ yra puikus pasirinkimas tiems, kurie neseniai gavo vairuotojo pažymėjimą – nuo 18 metų (N-18). Juo labiau kad Europoje tai dažniausiai yra jaunų šeimų automobilis. Spėju, jis patiktų ir moterims (ir joks čia seksizmas, čia komplimentas) – dėl dizaino. O kuo „Yaris“ sužavi vadinamojo „vyriško“ vairavimo šalininkus? Ir tuos, kurie yra N-40?

Na velniškai maloniai valdomas šis mažylis (nors apsisukimo spindulys galėtų būti ir mažesnis). Tikrai nesijaučia didesnės hibrido masės (dėl baterijų). Gal todėl, kad į jį persėdau tiesiai iš SUV klasės modelio ir važiavau kaip ant sparnų. Iš esmės tokie automobiliai pamažu keičia Lietuvos vairuotojų mentalitetą, kurį kadaise formavo „Audi 100“ didybės manija, vėliau lėmė potraukis minivenams, o pastaruoju metu – miesto visureigiams. Žinoma, su sąlyga, kad iš hibrido (bent jau ne lenktyninio, važiuojančio Pasaulio ištvermės lenktynių čempionate WEC) „prispaudimo prie sėdynės“ tikėtis sunku. Tačiau šį „minusą“ nesunku paversti ir pliusu.

Testas: ar esate geras vairuotojas

Štai ką turiu omeny. Pirmos kartos „Toyota Yaris Cup“ lenktynėse Kačerginės žiede taip pat nebūdavo galingiausias automobilis. Tačiau tokiu atveju labai daug kas priklausydavo nuo vairuotojo: kaip pataikai į trajektoriją, išnaudoji inerciją, jungi pavaras. Toks automobilis ir yra tikroji mokykla pradedančiam, nes jauti kiekvieną akmenėlį ar savo vairavimo klaidelę. Aš ir vėl apie N-18 ir pradedančius vairuotojus, kuriems eismo saugumo sumetimais politikai vis nori riboti galią. Šis modelis – tikrai geras pasirinkimas pradedantiems – stotelių tikrai nevartys.

Ne veltui sakoma, kad hibridų savininkai pamiršta, kur yra stabdžių kaladėlės, nes jas reikia keisti trigubai rečiau nei įprastų automobilių.

Nes, sutikite, bet koks pradinukas gali greitai važiuoti tiesiojoje su kokia nors „Toyota Supra“. Tačiau miesto gatvių vingiuose, išmaniųjų šviesoforų tinkle, spūstyse šansai tampa lygūs, atsiskleidžia vairuotojo psichologija ir patirtis.

Kuo tiksliau važiuoji, tuo daugiau laimi

O važiavimas hibridu moko dar vieno dalyko – stabdyti protingai, regeneruojant energiją ir tokiu būdu užsitikrinant dar didesnį „nemokamai“ nuvažiuojamų kilometrų skaičių. Galioja tam tikra prasme žiedinių lenktynių logika – kuo tiksliau važiuoji, tuo daugiau laimi. Pamatei priekyje raudoną šviesoforo signalą, ir ramiai stabdai varikliu. Jokio bereikalingo draskymosi ir kitokių klimatą kaitinančių ereliškų provokacijų.

Suprasti akimirksniu

  • Privalumai: taupus važiavimas, išskirtinis dizainas, pagerėjusi vidaus erdvė, tyla važiuojant hibrido režimu.
  • Trūkumai: dinamikos stoka, siaura variklių gama.

Juk ne veltui sakoma, kad hibridų (ir elektromobilių) savininkai pamiršta, kur yra stabdžių kaladėlės, nes jas reikia keisti trigubai rečiau nei įprastų automobilių.

Todėl bent jau man toks hibridas – dėl jau minėto gero vairo reagavimo ir pastangų važiuoti „protingai“ – įdomus projektas. Važiuoji, eksperimentuoji, monitoriuje stebi, kuria kryptimi teka elektros energija. Ir klausaisi geros muzikos. Tinka ir N-18, ir N-40.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės

Parašykite atsiliepimą apie Gazas