„Kia – Hyundai“ koncernas per pastaruosius metus kaip meteoritas įsiveržė į pasaulio automobilių gamintojų elitą – šiuo metu korėjiečiai yra ketvirti pasaulyje pagal parduodamų automobilių skaičių (pernai parduota 5,44 mln. automobilių). Pernai, palyginus su 2009 m., šių automobilių populiarumas išaugo beveik trečdaliu!
Galia ir dinamika
Automobiliai bus komplektuojami su vienu iš 4 variklių – dviem dyzeliniais arba dviem benzininiais. Aišku, „Rio“ toli gražu nėra sportiškas, todėl ir dinamikos iš jo nesitikėkit. Galingiausias 1,4 l benzininis variklis išvysto vos 109 AG.
Tačiau įdomiausias – silpniausias 1,1 l dyzelinis agregatas, kuris į atmosferą išmeta vos 85 g CO2/km. Anot gamintojų, tai vienas švariausių šiuo metu gaminamų automobilių, neskaitant elektromobilių ir hibridų. Tiesa, kad gautų tokius parametrus korėjiečiai turėjo lengvinti automobilį – teko išmontuoti galinėse duryse įrengtus garsiakalbius ir net galinio stiklo valytuvą!
Varikliai komplektuojami su automatinėmis arba mechaninėmis (5 arba 6) pavarų dėžėmis.
Ko gero, protingiausias sprendimas būtų rinktis 1,4 l dyzelinį variklį su mechanine 6 pavarų dėže. Moterys galbūt norėtų „automato“, bet jis (4 pavarų) galimas tik su 1,4 l benzininiu varikliu.
Pakaba ir važiuoklė
Nėi vienas „Kia“ automobilis nepasižymi puikia elgsena posūkiuose, tad „Rio“ šiuo atžvilgiu nenustebino. Vairo mechanizmas neinformatyvus, todėl ką veikia ir kur važiuoja ratai galima tik numanyti. Tas pat ir su pedalais – tiksliai dozuoti stabdymo jėgą ar įsibėgėjimą sudėtinga. Užtat mechaninė pavarų dėžė veikia tiksliai ir beveik be priekaištų. Gaila, tačiau neteko išbandyti automatinės.
Kėbulas posūkiuose svyruoja nedaug, pakaba duobes sugeria neblogai, garso izoliacija taip pat nebloga, turint omeny automobilio dydį ir klasę. Tik gale pasigirsta dundesys važiuojant per duobes.
Įvaizdis ir saugumas
„Kia“ toliau žengia milžiniškais žingsniais pirmyn – naujas modelis galbūt nepasižymi puikiu įvaizdžiu, tačiau yra nepretenzingas ir paprastas darbinis arklys miestui su pretenzijomis į simpatišką išvaizdą.
Automobilio priekis – tai tipinis „Kia“ pastarųjų metų „veidas“. Tik galas kiek primena ankstesnės kartos „Seat Leon“. Kiek vėliau debiutuos ir dinamiškiau atrodanti tridurė versija.
„Kia“ įnirtingai stengiasi vytis „VW“ koncerną kokybės prasme ir to neslepia. Beje, tai ko gero pirmas tokios klasės automobilis, kuris gali būti komplektuojamas su 17 colių ratlankiais ir LED dienos žibintais!
Korėjiečiai jau dabar užtikrinti tuo, kad „Rio“ gaus maksimalų saugumo įvertinimą – penkias žvaigždutes EuroNCAP saugumo testo metu. Pakaks paminėti, kad jau standartinėje įrangoje numatytos 6 saugos oro pagalvės ir stabilumo kontrolės sistema.
Interjeras ir ergonomika
Viduje nieko revoliucingo. Interjero medžiagos kai kur kietos kaip akmuo, tačiau viskas surinkta kokybiškai ir atrodo neblogai. Vienintelis linksmesnis akcentas – centrinės konsolės apačioje įrengti mygtukai primena pianino klavišus.
Tiesa, viena įdomi smulkmena – šaltą rytą kartu su salono šildymu automatiškai įsijungia ir sėdynių šildymas, kuris po kiek laiko taip pat automatiškai ir išsijungia.
Ergonomika puiki, rasti patogią poziciją nesunku, vairas reguliuojamas ne tik aukštyn – žemyn, bet ir pirmyn – atgal. Tik sėdynės galėtų geriau prilaikyti kūną posūkiuose.
Bagažinės talpa ne rekordinė, bet pakankama – 288 litrai.
Konkurentai ir kainos
„Ford Fiesta“, „Citroen C3“, „Volkswagen Polo“ – į juos orientuojasi „Kia“.
Nepatinka „Rio“ – išbandykit „Hyundai i20“, „Hyundai ix20“, „Kia Venga“.
„Rio“ kaina prasideda nuo 41 990 Lt (1.2 LX).
Skaičiukų vergams
Kia Rio 1.1 D
Variklis: 1,120 cm3; 75AG/4000 aps/min; 170 Nm/1500-2750 aps/min; 85 g CO2/km.
Matmenys: ilgis 4045 mm; plotis 1720 mm; aukštis 1455 mm; ratų bazė 2570 mm;
Talpos: degalų bakas 43 l; bagažinė 288 l (su nulenktomis sėdynėmis 923 l).
Svoris: 1116 kg.
Dinamika: maksimalus greitis 160 km/h; įsibėgėjimas (0-100 km/h) per 16,1 sek.
Degalų suvartojimas: vid. 3,2 l/100 km.
Kaina: n.d. (bazinė versija – 41 990 Lt.)