Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Svarbi informacija žiūrovų saugumui

Automobilių ralio lenktynės vyksta bendro naudojimo keliuose ir uždarose trasose. Sportiniai automobiliai išvysto didesnius greičius, todėl jų valdymas, staiga pasirodžius kliūčiai kelyje, dažnai tampa nenuspėjamas.
„Winter Rally 2009“ akimirkos
„Winter Rally 2009“ akimirkos / Tomo Balžeko/15min.lt nuotr.

Renginio organizatoriai, norėdami išvengti nelaimių, prašo žiūrovų niekada nestovėti išorinėje posūkio dalyje ir šalia trajektorijos, kur automobilis gali slysti po posūkio ar šokdamas nuo tramplino!

Pasiekęs ratais žemę po šuolio (arba tiesiog pravažiavęs posūkį), automobilis akimirksniu gali pakeisti važiavimo trajektoriją. Pavyzdžiui, dėl sulaužyto pakabos elemento ar klaidingo ekipažo veiksmo. Šiuo atveju pavojinga tampa viskas aplink, ko gali prireikti sportinei (bet nevaldomai) ,,bombai”, kad ji visiškai sustotų. Pravažiavus saugos automobiliui su geltonais mirksinčiais švyturėliais, jokiu būdu neišeikite į trasą, o pasitraukite saugiu atstumu, nestovėkite posūkyje. Likus valandai iki pirmojo automobilio starto, greičio rungties trasa uždaroma.

1. Griežtai laikykitės policijos pareigūnų, saugos darbuotojų, teisėjų ir kitų oficialių varžybų asmenų nurodymų.

2. Visada stovėkite tik saugiu atstumu nuo trasos! Koks saugus atstumas ralyje – nustatyti labai sunku. Atminkite – automobilis ,,išskrenda” iš trasos akimirksniu ir netikėtai! Deja, laiko imtis kažkokių priemonių, kad išsigelbėtumėte, dažniausiai nepakanka…

3. Numatykite vietą, į kurią galima būtų greitai ir saugiai pasitraukti, net jeigu jūs ir manote, kad stovite saugiu atstumu nuo trasos.

4. Niekada nestovėkite nusisukę nuo trasos, kuria važiuoja sportiniai automobiliai!

5. Niekada nestovėkite išorinėje posūkio dalyje arba už tramplino! Būti posūkio “viduje” taip pat nesaugu. Ypač pavojinga vieta – pirmi 50-70 metrų iškart po posūkio arba po tramplinu abiejose kelio pusėse. Kartais atrodo, kad fizikos dėsniai čia neveikia…
Saugokite save!

6. Nestovėkite žemiau kelio lygio! Kelkraštis dažnai ,,įtraukia” ralio automobilius. ,,Praarti” 100 metrų pakelės griovių – galimas ralistų, ,,neįsipaišiusių” į posūkį, darbas… Pasistenkite neatsidurti jų kelyje…

7. Nevaikščiokite trasa. Ekipažai startuoja vienos arba dviejų minučių intervalu. Tačiau dėl dulkių (o žiemą ir sniego) kamuolių galite ir nepastebėti už pravažiuojančio automobilio dar vieno atskubančio ekipažo. Lenkimas greičio ruožuose ne toks, kaip gali atrodyti!

8. Stebėdami varžybas niekada nepalikite vaikų be priežiūros! Nes kitaip galite visą gyvenimą kaltinti save.

9. Netrypkite gyventojų pasėlių.

10. Greičio ruožus saugančių asmenų dėmesiui – saugodami kitus, neužmirškite savisaugos!

11. Kiekvienas asmuo, savavališkai patekęs už apsauginės juostos ar stovintis pavojingose trasos vietose, pats atsako už savo saugumą, sveikatą ir gyvybę.

Kaip elgtis įvykus avarijai?

Visų pirma, reikia įsitikinti, ar reikalinga medicinos pagalba – nuolat tobulėjant šiuolaikinėms saugumo technologijoms autosporte, net ir iš pažiūros kraupi avarija nebūtinai turi baigtis rimtomis traumomis. Lenktyniniam automobiliui nulėkus nuo kelio ar užstrigus trasoje niekada nepamirškite, kad netrukus atlėks kitas ekipažas, kuris net nenutuokia, kas įvyko priekyje. O nesilaikant saugumo reikalavimų, gali įvykti išties skaudi nelaimė. Tam reikia nedelsiant gestais perspėti iš paskos atvažiuojantį ekipažą, jei tik egzistuoja rizika, jog gali įvykti susidūrimas (atminkite, kad jis jus turi pastebėti liekant užtektinai atstumo sumažinti greitį). Visiems žiūrovams supuolus prie apsisukusio ar nuo kelio nulėkusio automobilio, tai gali tapti nedovanotina klaida.

■Jei ekipažas nulėkė nuo kelio ir ne tik nenukentėjo, tačiau ir stipriai neapgadino technikos, tačiau sava eiga negali grįžti į trasą, ralio taisyklės numato, kad ekipažas gali gauti pagalbą iš šalies (pavyzdžiui, žiūrovų). Tačiau visa tai reikia daryti ypač atsargiai ir niekuomet neužmiršti apie maždaug po vienos minutės atvažiuojantį po jo startavusįjį ekipažą, kurį dalis žiūrovų privalo perspėti.„Vaduodami“ lenktynininkus iš gamtos žabangų neapgadinkite jų automobilio dar labiau, keldami ar stumdami laikydamiesi už tokių dalių kaip papildomi žibintai, durų rankenėlės, spoileriai ir kt. Taip pat prieš artindamiesi prie pat lenktyninio automobilio, įsitikinkite, ar iš jo neteka degalai ir ar variklio skyriuje nerusena liepsna.

■Jei ekipažas nenukentėjo, tačiau automobilis per daug apgadintas, kad juo būtų įmanoma tęsti varžybas, saugumo vardan ne tik leidžiama, tačiau ir privaloma padėti lenktynininkams patraukti automobilį į saugią vietą, jei jis kelia pavojų – pavyzdžiui, stovi šalikelėje. Išsibarsčiusios automobilio detalės ar lenktynininkų asmeniniai daiktai – nėra suvenyrai, todėl radus vieną jų, reikia grąžinti automobilį vairuojantiems asmenims.

■Jei bent vienam iš ekipažo narių ar žiūrovų reikalinga skubi medicinos pagalba, greičio ruožas privalo būti stabdomas be jokių kompromisų. Tai reiškia, jog visų pirma – iš šturmano turimos kelio knygos paskutinių puslapių turi būti išplėštas raudonas A4 formato lapas su užrašu „SOS“ bei rodomas pravažiuojantiems ekipažams (tuo atveju, kai patys sportininkai to padaryti negali). Sustojus ekipažui, kuriam buvo rodomas „SOS“, pranešti, kas nutiko, tuomet šis informuos ralio organizatorių, kad būtų pasiųstos budinčios pagalbos tarnybos bei stabdomas tolimesnių ekipažų startas.Kiekvienose profesionaliose autosporto varžybose šalia trasų budi greitosios pagalbos ir gaisrinės ekipažai, todėl labai svarbu žinoti tai, kad skambutis bendrosios pagalbos tarnyboms tikrai nebus toks veiksmingas kaip pranešimas varžybų vadovui. Varžybų vadovo telefonas pateikiamas pačioje kelio knygos pradžioje. Jei kelio knygos rasti nepavyksta, privaloma kuo greičiau informuoti oficialius trasos pareigūnus – saugą užtikrinančius asmenis, fakto teisėjus ir kt.

Pastaba: rodant bet kokius ženklus (perspėjant) ar stabdant atlekiantį ralio ekipažą, privalu stovėti saugioje ir gerai matomoje vietoje, kad šis neatsitrenktų į Jus ar nebūtų priverstas vengdamas susidūrimo nusukti nuo kelio.
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius