Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Daržoves ruošiame kitaip

Daržovės
Fotolia nuotr. / Daržovės
Šaltinis: „Edita“
0
A A

Valgyti daug daržovių, ko gero, yra pats patikimiausias būdas jaustis sveikiau, geriau, lengviau. Tačiau daug kam atrodo, kad daržovės – nuobodus ir ne itin skanus maistas. Iš tikrųjų tai netiesa. Tereikia šiek tiek išradingumo. Siūlome jums puikių būdų, kaip kasdienį maistą padaryti skanesnį, įvairesnį ir mažiau kaloringą.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

► KŪRYBIŠKI SPRENDIMAI

Marinuoti galima ne tik šašlykus. Marinuotos daržovės – skanus ir sveikas patiekalas. Ypač skanu marinuoti brokoliniai ir žiediniai kopūstai, paprikos. Marinatą ruoškite iš alyvuogių aliejaus, sojų padažo, smulkintų česnakų, imbierų.

Bulvių aaalykai
Shutterstock nuotr. / Daržovių šašlykai

Daržovių makaronai. Vietoj įprastų spagečių ar kitos rūšies makaronų pasigaminkite jų iš daržovių. Dabar, ko gero, visos šeimininkės turi įrankių, kurie įvairiomis formomis smulkina maisto produktus. Šiaudeliais supjaustytas cukinijas ir baklažanus kelias minutes pavirkite ir ruoškite kaip įprastus makaronus.

Daržovės su įdaru. Įdaryti galima įvairiausias daržoves: cukinijas, agurkus, paprikas, baklažanus, pomidorus ir kt. Visas, kurias įmanoma išskobti ir į tą vietą pridėti įvairiausių skanumynų, tarkime, pakepintų svogūnų su morkomis, troškintos mėsos, grybų, sūrio. Įdarytas daržoves galima kepti orkaitėje, paskrudinti ant žarijų arba valgyti ir termiškai neapdorotas.

Vietoj majonezo. Daržovių salotas gardinkite ne majonezu ar grietine, o natūraliu jogurtu, sumaišytu su avokadų minkštimu. Tikrai skanu. Arba dar geriau: įpraskite valgyti jas su geros kokybės aliejais. Tai būtų labai sveikas ir naudingas įprotis.

Desertui. Jeigu norisi ko nors saldaus, galite išsikepti pyragėlių su moliūgais, morkomis ar obuoliais, pagardintais riešutais, įvairiomis sėklomis (sezamais, linų sėmenimis, burnočiais ir kt.), razinomis. Vietoj baltų miltų verta įprasti naudoti sveikesnių rūšių miltus, pavyzdžiui, speltų. Tokiu gardėsiu ne tik numalšinsite saldumynų alkį, bet ir gausite naudingų medžiagų.

► SVEIKASIS GREITMAISTIS

Daržovių traškučiai. Plonomis riekelėmis supjaustytas bulves, morkas, moliūgus apšlakstykite alyvuogių aliejumi, pasūdykite, pabarstykite pipirais, pagardinkite šviežiais česnakais ir paskrudinkite orkaitėje. Turėsite puikų užkandį, kuris atstos spragėsius ar bulvių traškučius.

Sveikas sumuatinis
Fotolia nuotr. / Sveikas sumuštinis

Daržovių sumuštinis. Pasigaminti sveiką sumuštinį – juokų darbas. Imkite riekę duonos, geriau rupios, su grūdais, tepkite garstyčiomis, dėkite žalumynų, salotų lapų, pomidorą, agurką ar ridikėlį. Ant viršaus dar uždėkite gabalėlį kalakutienos kumpio ar vištų krūtinėlės. Štai jums patiekalas su daug ląstelienos! Arba sutrinkite avokadą su keliais šaukštais grūdėtosios varškės ir aptepkite ja paskrudintą duonos riekelę. Tokiame sumuštinyje net 60 kcal mažiau nei įprastame su sviestu ir dešra ar sūriu.

► VARTOKITE PAGARDUS

Džiovintos daržovės. Tai puikus prieskonis, tinkantis gardinti daugelį patiekalų. Drąsiai berkite džiovintų salierų, pastarnokų, petražolių, morkų į padažus, sriubas ar troškinius. Beje, susidžiovinti daržovių galite ir pati. Tam netinka tik vandeningi agurkai, pomidorai. Smulkiai supjaustytas daržoves reikia paskleisti ant popieriumi išskleistos skardos ir lėtai, 4–5 dienas, džiovinti iki 100 °C įkaitintoje orkaitėje (per dieną ją įjungti keletą kartų po 15 min.).

Pomidorų pagardas
Fotolia nuotr. / Pomidorų pagardas

Rinkitės tik sveikus konservus. Prie tokių galima priskirti konservuotus smidrus, sojų ūglius, pomidorus savose sultyse. Ruošdama mėsos ar makaronų patiekalus, galite pasigaminti padažo iš konservuotų savo sultyse pomidorų su įvairiais žalumynais, česnakais.

► TRINTOS IR SPAUSTOS DARŽOVĖS

Sultys. Lengvas būdas vartoti daugiau daržovių – spausti jų sultis. Skanus ir sveikas ląstelienos ir vitaminų mišinys, teikiantis žvalumo ir energijos. Toks gėrimas vasarą puikiai atstoja sriubą. Tik nereikia tokių sulčių gerti prieš pat miegą, kai organizmas ruošiasi ilsėtis, – jo nereikia žvalinti.

Fotolia nuotr. / Kokteiliai
Fotolia nuotr. / Kokteiliai

Sultinys. Šaltu vandeniu užpilkite svogūną, supjaustytą morką, saliero stiebą, česnaką, po keletą šakelių petražolių, gelsvių, krapų ir virkite ant lėtos ugnies. Tada perkoškite, supilstykite į atskirus indelius, atvėsinkite ir padėkite į šaldiklį. Turėsite natūralaus nekaloringo sultinio, iš kurio vėliau galėsite pasigaminti sriubos ar padažo.

Piurė. Trintas sriubas mėgsta visi: vaikai ir suaugusieji. Galite eksperimentuoti su pačiomis įvairiausiomis daržovėmis. Pavyzdžiui,  trumpai pavirkite šparagines pupeles, cukiniją, pomidorus, galite įmesti saują šviežių špinatų, pagardinkite žolelėmis, šiek tiek pasūdykite ir viską suplakite elektriniu plakikliu ar trintuvu.

► IŠMĖGINKITE EGZOTIKĄ

Fotolia nuotr. / Ryžiai su Biryani daržovėmis
Fotolia nuotr. / Ryžiai su Biryani daržovėmis

Paįvairinkite valgiaraštį pačiais įdomiausiais ir sveikiausiais kitų šalių virtuvių daržovių patiekalais, pavyzdžiui, azijiečių. Didesnėse parduotuvėse rasite sojų ar bambukų ūglių, kiniškų (shiitake) grybų, jūrinių dumblių ir pan. Šių produktų galite dėti gamindama įprastus patiekalus arba gaminkite pagal originalius receptus.

P. S. Trumpai tariant, daržovės tikrai nėra nuobodus maistas. Iš jų galima pagaminti begalę sveikų ir skanių patiekalų. Įvairių idėjų galite rasti ir MŪSŲ RECEPTUOSE.

„Edita“
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką