Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Vasara – metas stiprinti vaikų imunitetą!

Vaikai
Fotolia nuotr. / Vaikai
Šaltinis: 15min
0
A A

Norite, kad jūsų vaikai, atėjus šaltajam sezonui, į mokyklas ir darželius keliautų stiprūs ir sveiki? Jų imuniteto stiprinimu pats metas susirūpinti dabar, vasarą, kai tam yra idealiausios sąlygos.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Kaip natūraliai stiprinti mažųjų imunitetą? Jūsų dėmesiui – paprasti, bet tikrai veiksmingi patarimai.

 

► Saulės spinduliai. Pastaruoju metu ypač daug kalbama apie tai, kaip jie kenkia, bet pamirštama pridurti, kad jie ir gydo. Ne tik kad gydo, bet vaikučiams (taip pat ir jų tėveliams) yra nepamainomas vitamino D šaltinis. Vitaminas D (dažnai vadinamas saulės vitaminu) naudingas kaulams, akims, stiprina imunitetą ir didina atsparumą virusinėms ligoms. Tačiau per drabužius šio vitamino negausime – atidengtą kūną reikia palepinti bent 10–15 minučių. Tik būtina mokėti pasirinkti tinkamą metą, kada pasilepinti saulės spinduliais (nuo 11 val. iki 16  val. – šis laikas dermatologų vertinamas kaip pavojingiausias). Vaikams saulės vonios itin naudingos – juk ne veltui tik gimusiems kūdikiams rekomenduojama iki metų vartoti vitamino D papildus, kad šiems dėl jo trūkumo neišsivystytų tokios ligos kaip rachitas. Tačiau, kaip minėjome, nereikia persistengti ir saulės voniomis mėgautis per ilgai.

 

► Grūdinimasis. Kad ir kaip skeptiškai į tai žvelgtumėte, nesiūlome žiemos metu maudytis eketėje, tačiau vasarą upės, ežerai, jūra, tvenkiniai, na ir blogiausiu atveju, vėsus dušas ar lauke prileistas baseinėlis – puikiausios grūdinimo priemonės, suteikiančios mažyliams dar ir neišdildomų įspūdžių, energijos bei sveikatos dozę! Tik prisiminkite save vaikystėje, kai iš tvenkinio neišlipdavote valandų valandas – būdavo visai nešalta, nesvarbu, kad lūpos primindavo tikras mėlynes... Grūdinimasis svarbus tuo, kad vaikas pripranta lengviau iškęsti temperatūros svyravimus, todėl jie jo neveikia taip stipriai, kad, vos pūstelėjus šaltesniam vėjeliui, iškart prikibtų sloga ar kitos ligos.

 

► Jūra, jūra... Ji ypatinga ir nepakartojama, tad jei tik turite galimybę prie jos pailsėti ir pasisemti gyvybiškai svarbių jėgų, taip ir padarykite. Jūros oras naudingas visam organizmui, kaip ir saulės spinduliai. Tik šiukštu nepersikaitinkite, nes saulės smūgis mažo vaiko organizmui, jo odai, imuninei sistemai tikra trauma, tad būkite itin atsargūs. Tiesa, jeigu prie jūros nepavyksta nukeliauti, galima nuvykti ir į artimiausią mišką, ošiantį pušyną, eglyną – tiesiog kuo toliau nuo miesto šurmulio, automobilių ir žmonių spūsčių. Kad ir pasivaikščioti, pauogauti ir pakvėpuoti grynu oru. Tai smagi pramoga ir suaugusiesiems, ir mūsų mylimiems mažyliams. Be to, spygliuočių miške itin grynas ir sveikatai, ypač kvėpavimo takams bei imuninei sistemai, naudingas oras.

 

► Mityba. Pasinaudokite proga kaip reikiant šeimą palepinti sezoninėmis gėrybėmis: uogomis, vaisiais, daržovėmis, grybais. Organizmas neapkraunamas sunkiu maistu, tačiau gauna labai daug vertingų natūralių vitaminų, mineralų ir energijos, kuri taip naudinga augantiems vaikams.Tokių dalykų jūsų vaikučiams nesuteiks net brangiausi maisto papildai. Sunku išsirinkti ką valgyti? Braškės ir žemuogės su pienu, trintos mėlynės su avižine koše, šviežutėliai agurkai su medučiu, nokstantys pomidorai, dar kvepiantys saule, šviežios su odele virtos bulvės su krapais ir grietine...

 

► Pas močiutę kaime... Seniau vasaros, praleistos pas močiutę kaime, prilygdavo nuotykiniams filmams. Nors dabar močiutės kaime gyvena vis rečiau, norą patirti neišdildomų vaikystės įspūdžių tėveliai nori perduoti ir savo mažyliams, o kaimas tam – ideali vieta. Taigi, jeigu tik yra galimybių, leiskite mažyliams bėgioti basiems per rasotą žolę, rieškučiomis iš lysvės prisiskinti raudoniu alsuojančių braškių, serbentų, bendrauti su gyvūnais ir patirti kitų įdomiausių nuotykių! Nors iš šalies tai atrodo visai nereikšmingos smulkmenos – iš tiesų visa tai labai veikia imuninę sistemą. Žinoma, teigiamai. Be to, močiučių sveikatos paslaptys neretai kur kas veiksmingesnės negu galime pagalvoti. Jei neturite nuosavo kaimo, galite išsiruošti pavasaroti į kaimo turizmo sodybą. Tokių Lietuvoje tikrai netrūksta. Arba su palapinėmis prie ežero. Ne tik smagiai papramogausite, bet ir įdėsite nemenką indėlį į savo vaikų, ir, žinoma, savo sveikatą.

 

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką