Dabar populiaru
Publikuota: 2018 vasario 8d. 07:00

Asmeninė trenerė apie idealią figūrą: kaip turėtų atrodyti jūsų valgiaraštis?

Vanduo su braškėmis ir agurkais
Vida Press nuotr. / Vanduo su braškėmis ir agurkais

Mitybos specialistė, knygos „Ideali figūra“ autorė, asmeninė trenerė Rūta Beišytė-Aminova apie tokią savo karjerą svajojo dar mokydamasi aštuntoje klasėje. Aktyvi moteris juokiasi, kad daugiau nei prieš dešimtį metų atsiradęs noras tapti asmenine trenere kilo iš savanaudiškų paskatų. Vaikystėje ir paauglystėje Rūta buvo gana putlus vaikas, todėl apie kitą profesiją ji net nesvarstė. Sveiką gyvenimo būdą propaguojanti trenerė sako, kad norint turėti idealią figūrą, pirmiausia reikia sureguliuoti mitybą ir tik tada griebtis sporto.

Norite padailinti savo kūno linijas, sumažinti svorį, o galbūt jo priaugti? Ketverius metus asmenine trenere dirbanti R.Beišytė-Aminova siūlo atkreipti dėmesį į kelis patarimus, kurie leis nepadaryti klaidų norint siekti užsibrėžtų rezultatų.

Vanduo, vanduo ir dar kartą vanduo

Mitybos specialistė siūlo nebijoti vandens – jis turėtų būti mūsų draugas visur ir visame kame. Mūsų kūną profesionali asmeninė trenerė vaizdžiai lygina su tekančia upe: jis turi filtruotis ir valytis.

Daugelis sako, kad vandens negeria, nes tiesiog nenori. Bet vandens ir neturi norėtis. Vandens gurkšnis turėtų būti kaip įkvėpimas.

Apsiskaičiuoti rekomenduojamą išgerti vandens kiekį per dieną galima pagal nesudėtingą formulę: savo kūno masę padauginkite iš 0,03 – jeigu jūs sveriate 60 kilogramų, vadinasi, kad jums reikia išgerti maždaug 1,8 l vandens. Trenerė primena, kad išgertą kavos ar žaliosios arbatos puodelių skaičių taip pat reikia kompensuoti vandeniu. Jei per dieną išgeriate 3 puodelius kavos, tuomet turite išgerti ir 3 papildomas stiklines vandens.

„Daugelis sako, kad vandens negeria, nes tiesiog nenori. Bet vandens ir neturi norėtis. Vandens gurkšnis turėtų būti kaip įkvėpimas. Kitas pasiteisinimas: „Aš pamirštu.“ Ką aš darau, kad prisiminčiau? Pas mane vanduo yra visur – automobilyje, namuose, darbe ant stalo, rankinėje, sporto krepšyje. Vanduo turi jus persekioti visur“, – vandens galia neabejoja asmeninė trenerė ir mitybos konsultantė.

Tiesa, asmeninė trenerė turi patarimą ir tiems, kurie teigia, kad vandens gurkšnojimą jie nuoširdžiai pamiršta: „Jei neprisimenate, kad turite išgerti vandens, tiesiog užsistatytkite priminimą savo telefone ar įspėjimą išmaniajame laikrodyje, apyrankėje. Šiuo metu aš pati dėviu išmaniąją apyrankę, kuri man kartas nuo karto atsiunčia priminimus apie tai, kad išgerčiau vandens, juk vanduo – pats pigiausias ir geriausias būdas ne tik lieknėti, bet ir, pavyzdžiui, skaistinti odą.“

Skirkite dėmesio mitybai

Mityba yra visa ko pagrindas – mes atrodome taip, kaip mes maitinamės. Suvalgyti torto gabalėlį ar plytelę šokolado yra kelių minučių reikalas, o štai valanda ar net pusantros, kurią skirsite tam, kad „sudegintumėte“ tuos saldėsius, yra juodas darbas.

„Iš tiesų daugiau valios mums reikia skiriant mitybai: jeigu jūs sportavote, ir rezultatai nesikeičia ilgą laiką – peržiūrėkite, o galbūt netgi griežčiau peržvelkite savo mitybą. Svarbu atsiminti, kad kalorijas mes gauname ne tik su maistu, bet ir su skysčiais. Atrodo, suvalgome nedaug, bet nepamirškite, kad nemažai kalorijų turi, pavyzdžiui, jūsų mėgstama kava, kurią geriate su pienu, cukrumi, o gal net pagardinate sirupu“, – įspėja mitybos specialistė.

Vida Press nuotr./Sportuojanti mergina
Vida Press nuotr./Sportuojanti mergina

Valgykite penkis kartus per dieną

Neretai pasitaikanti klaida – sportuoti pasiryžę asmenys pradeda mažiau valgyti bei pamiršta svarbiausią dienos raciono valgymą – pusryčius. Mitybos specialistė ragina nepamiršti per dieną valgyti penkis kartus.

Jeigu jūs sportavote, ir rezultatai nesikeičia ilgą laiką – peržiūrėkite, o galbūt netgi griežčiau peržvelkite savo mitybą.

„Reikėtų nepamiršti, kad pusryčiai yra ne veltui išrasti – dieną reikėtų pradėti nuo pusryčių. Jų metu tinka valgyti vaisius, įvairiausias kruopas, pilno grūdo duoną.

Užkandis, kaip mitybos raciono dalis, yra skirtas tam, kad jūs nesijaustumėte alkani ir nepersivalgytumėte per pietus – tam puikiai tinka jūsų mėgstamas vaisius ar keletas riešutų“, – rekomenduoja mitybos specialistė.

Tiesa, moteris pastebi, kad pietų metu žmonės yra linkę persivalgyti. Šioje situacijoje R. Beišytė-Aminova taip pat turi patarimą – nesirinkti kompleksinių pietų, kuriuos neretai sudaro ne tik sriuba ir karštas patiekalas, bet ir viską vainikuojantis desertas.

„Pietūs yra pagrindinis dienos maistas – rinkitės mėsą ar žuvį. Jeigu nevalgote šių produktų – kruopas. Nesirinkite dienos pietų metu siūlomų rinkinių – ir sriubos, ir karšto patiekalo, ir deserto. Jeigu po pietų jaučiatės apsunkę, jūs patyrėte persivalgymą – organizmas visą energiją skirs maisto virškinimui, o ne tolimesniems dienos darbams.

Pavakariai taip pat turėtų sudaryti tokią maisto dalį, kaip ir priešpiečių užkandis, – tie patys riešutai, sriubos dubenėlis ar kefyro kokteilis. Vakarienei tinka baltymai: valgant vakare mes jau neieškome energijos, tad galime rinktis liesesnius pieno produktus, kiaušinius, mėsą ar žuvį“, – pataria asmeninė trenerė.

Nesitikėkite greitų rezultatų

Dažna pradėjusiųjų sportuoti klaida – noras greitai, vos po savaitės ar mėnesio, pasiekti matomų rezultatų, pavyzdžiui, tobulo pilvo preso.

„Reikia suprasti, kad pradžioje bus visko, taip pat svarbu suvokti, kad pradžia nėra sunkiausia. Pradedant sportuoti motyvacija bus didžiulė, nes viskas įdomu, džiaugsitės nauja veikla. Neilgai trukus pastebėsite erzinančius dalykus – ta pati salė, tie patys treniruokliai, tie patys pratimai. Tokiose situacijose reikėtų pradėti ieškoti to, kas jus motyvuoja – galbūt tai muzika ar net nauja sportinė apranga?“, – motyvuoja asmeninė trenerė R.Beišytė-Aminova.

Kreipkitės į specialistą

Pasak Rūtos, pirmiausia reikėtų suprasti, dėl ko jūs pasiryžtate keisti savo gyvenimo būdą. Jeigu jus kankina, pavyzdžiui, nugaros skausmai, nereikėtų pradėti improvizuoti pačiam ir užsiimti nugaros stiprinimu namuose – iš pradžių reikėtų kreiptis į specialistą.

„Tą patį reikėtų atlikti, jeigu pradedate užsiimti nauja sporto šaka, kuri reikalauja papildomų žinių – net jei galvojate pradėti važinėtis riedučiais, bent keletą pamokų darykite tai su specialistu“, – pastebi Rūta Beišytė-Aminova.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Popiežiaus vizitas Lietuvoje

Verslas

Tokios Lietuvoje nėra: KPD vertinimo tarybose specialistai nedeklaruoja interesų, veikla kelia nerimą ir STT

Gazas

Diena su nežymėtu policijos „Audi A6 quattro“: kodėl vairuotojai jai linki, kad „užkaltų“ variklis

Pasaulis kišenėje

Artūras Zuokas priminė reklamą apie G tašką – nori atleisti „Go Vilnius“ direktorę

Aktualu

Kauno policija rekordiniu greičiu nustatė ir sulaikė sprogimo grasintoją

15min recenzija Kultūra

„Laukiant kito atėjimo“: saugi paroda be lenkų ultrų ir „w“

Verslas

Ekspertas: idėja pasikviesti didžiuosius Europos prekybos tinklus – utopija

Verslas

Savivaldybė prašys LEU rūmus perleisti jos žinion

Aktualu

VTEK pradėjo tyrimą dėl šešių ministrų: daugiausia klausimų dėl A.Verygos

Vardai

Chuliganizmą kelyje neigiantis P.Aršauskas: „Lamborghini“ jautri virpesiams, gal pareigūnams pasirodė?

24sek

„Žalgirio“ biudžetas – didesnis nei visų likusių 9 LKL komandų kartu sudėjus

Popiežiaus vizitas Gyvenimas

Popiežių Pranciškų pasitiksime subjurusiais orais: savaitgalį prasideda tikrasis ruduo

Mokslas.IT

36 metai po pirmojo „emodžio“: 5 faktai, kurių galbūt nežinojote

Pasaulis kišenėje

„Ryanair“ keleivis nufilmavo, kaip oro uoste vagiama iš lagamino

Aktualu

Miegančią žmoną pasmaugęs vyras kalėjime praleis 12 metų

Vardai

N.Martinavičienė – apie konfliktą su vyru, matant kolegoms: „Jis parvertė mane, atėmė telefoną“

Aktualu

Vytautas Landsbergis: Visuotinis susikivirčijimas

Verslas

S.Dariaus ir S.Girėno stadionas skaičiuoja paskutines minutes: statybininkai pradėjo paruošiamuosius darbus

Mokslas.IT

Apie darbo rinkoje paklausiausius programuotojus: „ateiviška” IT kalba, ir nežmoniška specialistų paklausa

Aktualu

Teisėsaugos įtarimų sulaukusiems Telšių politikams gresia netekti narystės partijose

Naujienos

Interviu Kultūra

Iškili rumunų poetė A.Blandiana: „Buvo lengviau priešintis režimui nei rašyti tai, ko jis reikalauja“

Popiežiaus vizitas Lietuvoje

Gazas

Paskelbti duomenys: vidutinio greičio matuokliai užfiksavo beveik 90 tūkst. pažeidėjų

Kultūra

„Man Booker“ premija: knygos, šiais metais pretenduojančios į prestižinį apdovanojimą

Popiežiaus vizitas Aktualu

1000 popiežiaus vizito savanorių – jie kuria istoriją

Vardai

Chuliganizmą kelyje neigiantis P.Aršauskas: „Lamborghini“ jautri virpesiams, gal pareigūnams pasirodė?

Verslas

KPD vertinimo tarybose specialistai nedeklaruoja interesų, veikla kelia nerimą ir STT

Gazas

Diena su nežymėtu policijos „Audi A6 quattro“: kodėl vairuotojai jai linki, kad „užkaltų“ variklis

Pasaulis kišenėje

Artūras Zuokas priminė reklamą apie G tašką – nori atleisti „Go Vilnius“ direktorę

Aktualu

Kauno policija rekordiniu greičiu nustatė ir sulaikė sprogimo grasintoją

15min recenzija Kultūra

„Laukiant kito atėjimo“: saugi paroda be lenkų ultrų ir „w“

Verslas

Savivaldybė prašys LEU rūmus perleisti jos žinion

24sek

„Žalgirio“ biudžetas – didesnis nei visų likusių 9 LKL komandų kartu sudėjus

Popiežiaus vizitas Gyvenimas

Popiežių Pranciškų pasitiksime subjurusiais orais: savaitgalį prasideda tikrasis ruduo

Pasaulis kišenėje

„Ryanair“ keleivis nufilmavo, kaip oro uoste vagiama iš lagamino

Vardai

N.Martinavičienė – apie konfliktą su vyru, matant kolegoms: „Jis parvertė mane, atėmė telefoną“

Aktualu

Vytautas Landsbergis: Visuotinis susikivirčijimas

Verslas

S.Dariaus ir S.Girėno stadionas skaičiuoja paskutines minutes: statybininkai pradėjo paruošiamuosius darbus

Mokslas.IT

36 metai po pirmojo „emodžio“: 5 faktai, kurių galbūt nežinojote

Verslas

Ekspertas: idėja pasikviesti didžiuosius Europos prekybos tinklus – utopija

Vardai

Daugiau vandens

Sveikata

Ruduo pilnas komplimentų

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką