Dabar populiaru
Publikuota: 2018 balandžio 26d. 17:05

Išsvajotas pilvo presas: svarbiausia – nestresuoti ir per daug į tai nesusitelkti

Pilvo presas
Fotolia nuotr. / Pilvo presas

Iki vasaros liko vos daugiau nei mėnuo, o šylančios dienos primena – atostogos, maudymosi sezonas jau ne už kalnų. Norėdami padailinti kūno linijas, o kartu ir atsisakyti per žiemą sukauptų nepageidaujamų kilogramų, kai kurie žmonės puola į desperaciją – laikosi itin griežtų dietų, valandų valandas pluša sporto salėje. Kaip neperspausti savęs, išlaikant gerą nuotaiką, formą ir savijautą?

„Visi pastebime sporto klubuose prasidėjusį pavasarinį klientų srautą. Visi lekia, daro, o tada nespėja, neatlaiko režimo ir meta. Norint pasiekti vizualių rezultatų, pirmiausia svarbu nestresuoti. Kuo daugiau žmogus mėgausis aktyviu laisvalaikiu su draugais, judės, tuos bus geresni jo rezultatai“, – pranešime žiniasklaidai pastebi sporto klubo „Lemon gym“ sporto programų vadovė Neringa Jermalaitė.

Ne tik tiems, kas nori aktyviau gyventi šiuo metų laiku, bet ir tiems, kurie sportuoja ne pirmą mėnesį ar metus, ji pataria daugiau laiko leisti lauke: „Treniruotes su svoriais, kaip ir įprastai, reikėtų daryti treniruočių salėje, o viso judesio pagrindą, kardio treniruotes turėtų sudaryti rekreacinis fizinis aktyvumas – pasivaikščiojimai su šuniu, draugais, važinėjimas dviračiu, riedučiais, riedlentėmis ir t. t. Tokios veiklos sudegina labai daug kalorijų“, – teigia pašnekovė.

Sveikiausias svorio metimas yra tuomet, kai nukrenta maždaug pusė kilogramo per savaitę.

Sporto programų vadovės teigimu, norint gerai atrodyti ir jaustis, pakoreguoti tam tikras laikysenos problemas, visiškai užtenka treniruočių su savo kūno svoriu. „Jeigu mes nesiruošiame fitneso, kultūrizmo varžyboms, norime judėti dėl bendros sveikatos, galime išeiti į lauko aikštelę, daryti pritūpimus, atsispaudimus, atsilenkimus, šuoliukus, sprintus – daugumai šių pratimų nereikia jokios specialios įrangos, užtenka suoliuko parke, lauko aikštelės“, – pasakoja N.Jermalaitė.

Realūs lūkesčiai

Vis dėlto kalbant apie realius rezultatus, kurių galima pasiekti per kiek daugiau kaip mėnesį, be abejo, potencialas priklauso nuo to, koks fizinis aktyvumas buvo palaikomas iki tol, šaltuoju laikotarpiu. Turintiems sportinę patirtį, sugrįžti į vėžes lengviau, nes raumenys turi atmintį.

„Sveikiausias svorio metimas yra tuomet, kai nukrenta maždaug pusė kilogramo per savaitę. Taigi, jeigu žmogus sveikai maitinasi, juda, per mėnesį yra realu numesti apie 2 kg. Geriant pakankamai daug vandens, kai organizmas nustoja kaupti papildomus skysčius, tie 2 kg vizualiai gali atrodyti kaip 4“, – komentuoja N.Jermalaitė.

Tiesa, labai norint, galima sulieknėti ir dar labiau, atsikratant iki vieno kilogramo per savaitę. Tačiau tuomet atitinkamai būtina griežtesnė sportinė mityba ir treniruočių grafikas. „Svarbu suprasti, kad sveikai maitintis neužteks tik vieną mėnesį ar vasarą. Atėjus rudeniui, norint rezultatą išlaikyti, reikės daryti lygiai tą patį, antraip kilogramai sugrįš su kaupu. Todėl geriau judėti lėtesniu tempu, bet užtikrintai“, – pastebi sporto programų vadovė.

Fotolia nuotr./Bėganti moteris
Fotolia nuotr./Bėganti moteris

Patarimai, norintiems pradėti bėgioti

Dalis žmonių, kurie ieško fizinio aktyvumo veiklų, svarsto apie bėgimą. Bėgioti galima ne tik ant bėgimo takelio sporto klube, tačiau ir miesto parkuose, stadionuose, kur yra ilgesnės, patogesnės trasos. Vis dėlto renkantis šią veiklą, būtina atkreipti dėmesį į kelis dalykus.

„Nors bėgimas atrodo kaip pati paprasčiausia fizinio aktyvumo veikla, nereikalaujanti didesnių išlaidų, norint saugiai bėgioti lauke ant kieto pagrindo, neužtenka vien tik gerų sportinių batelių, kurie kainuoja kartais ir ne vieną šimtą eurų. Taip pat būtina įsigyti ortopedinius vidpadžius, ypač turint pado patologijas“, – sako N.Jermalaitė.

Be to, neturint jokios bėgimo patirties, pirmiausia reikia išmokti tai daryti taisyklingai: „Matau daugybę žmonių, kurie bėgioja pirštų galais, nes taip yra truputėlį lengviau. Tačiau svoris bėgant turėtų keliauti nuo kūno pirštų galų link, kitaip yra apkraunami keliai, sukuriama didesnė atatranka“, – pabrėžia sporto profesionalė. Tiems, kurie turi širdies ar kitų lėtinių ligų, labai svarbu iš anksto pasikonsultuoti su šeimos gydytoju, stebėti savo savijautą, matuoti pulsą.

„Žinoma, jeigu norisi, žmonės gali imti ir bėgti. Tačiau tie, kurie bėga tik todėl, kad nori sudeginti kalorijų, alternatyviai gali rinktis greitą ėjimą, kurio metu yra mažiau apkraunami kelio sąnariai, nugara, o kartu ir sudeginama beveik tiek pat kalorijų. Apskritai žmogui, kuris nori bėgioti, pradžioje patariu pradėti nuo greito vaikščiojimo“, – rekomenduoja sporto programų vadovė.

Tie, kurie bėga tik todėl, kad nori sudeginti kalorijų, alternatyviai gali rinktis greitą ėjimą.

Gražiam pilvo presui – tik atsilenkimai nepadės

Ne paslaptis, kad daugelis aktyviau judėti pavasarį pradeda siekdami padailinti juosmens liniją. Vis dėlto daugelis sporto trenerių vieningai pripažįsta – norint turėti vadinamąjį „six pack“, aktyviai sportuoti, laikytis subalansuotos mitybos reikia ištisus metus.

„Iš patirties galiu pasakyti, kuo labiau žmonės fokusuojasi į pilvo presą, tuo prastesni būna jų rezultatai. Kad ir kaip visi norėtų, pirmiausias patarimas – nedaryti vien tik preso treniruočių ar neskirti papildomo laiko joms po kiekvienos atskiros raumenų grupės treniruotės. Kadangi presas yra mūsų juosmuo, kuris suteikia laikysenos stabilumą, jis yra aktyvuojamas, atliekant daugelį kitų pratimų: atsispaudimus, pritūpimus ir t. t.“, – teigia N.Jermalaitė.

Iš patirties galiu pasakyti, kuo labiau žmonės fokusuojasi į pilvo presą, tuo prastesni būna jų rezultatai.

Ji taip pat priduria, kad pradėjus daugiau judėti, o kartu ir atsisakius nesveiko, greito, sunkaus ir riebaus maisto, daug cukraus savo sudėtyje turinčių vaisvandenių, liemens linija tikrai padailės.

„Net numetus tą vadinamąjį vandens svorį, susikaupusį organizme, jau padailėja kūno formos, o kartu ir pilvukas. Gyvenkite aktyviai, darykite daugiau kardio pratimų, dažniau pasivaikščiokite parke po darbų, ir po dviejų mėnesių net nepastebėsite, kaip išryškės pirmieji rezultatai“, – užtikrina sporto programų vadovė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Aktualu

Rinkimai Zanavykijoj: kandidatai išleido tūkstančius, o liko be mandato

Popiežiaus vizitas Lietuvoje

Aktualu

Orai.lt: mėgaukimės vasariškais orai, savaitgalį – orai keisis

Aktualu

Viktorija Vanagė: kokie iššūkiai laukia NT investicijų rinkos kitąmet?

Aktualu

Rytų Airijoje mirtinai subadyta lietuvė: įtariamasis – tautietis

Aktualu

Ukrainoje sistemiškai užpuldinėjami aktyvistai: įtariama pati teisėsauga

Aktualu

Lenktynės Panevėžio gatvėse: „klevalapis“ su BMW sudaužė 9 automobilius ir sužeidė žmogų

Sportas

Pabėgėlių gudrybės – savo tikslo siekė bandydami apgauti lietuvius sporto organizatorius

Vardai

Dizainerio Roberto Kalinkino žmona Agnė pagimdė antrą vaiką

Ar planuojate Dieną be automobilio pasinaudoti galimybe viešuoju transportu važiuoti nemokamai?

Sportas

C.Ronaldo sugrįžimas į Čempionų lygą – su raudona kortele ir ašaromis

Gazas

Lietuviams parodė 2,5 t sveriantį sportinių automobilių „žudiką“, išvystantį 700 AG – „Jeep Grand Cherokee Trackhawk“

Gazas

Ketvirtadienį 15min studijoje projekto „Spūsčių matuoklis“ finalas: apie problematiškiausias Vilniaus gatves ir jų ateitį

Vardai

Vladas Kovaliovas tik po metų atšventė 50-metį: sveikino muzikantai ir mylimoji Indrė Launikonytė

24sek

„urBONUSas“: „Ryto“ šansai patiesti „Žalgirį“ ir labiausiai neįvertintas Lietuvos treneris

Gazas

Vos P.Aršauskui atgavus vairuotojo pažymėjimą, pasipylė „Lamborghini“ pažeidimų vaizdai

Vardai

Petras Gražulis pirmąkart pamatė dukrą: Birutė Navickaitė atsiprašymo taip ir neišgirdo

Aktualu

Filipinuose liūčių sukelta nuošliauža užgriuvo 10 namų ir nusinešė tris gyvybes

Gazas

Iš Talino į Monte Karlą keliaujantys elektromobilių maratono dalyviai stabtelėjo ir Lietuvoje

Pasaulis kišenėje

Garsiausi Lietuvos koldūnai – legenda, telpanti į arbatos šaukštelį

Naujienos

Interviu 24sek

Dainius Adomaitis – apie B.Udriho indėlį, graikų fiziologiją ir „Žalgirio“ alkį

Verslas

Teismas: „Lewben Investment Management“ neatitinka nacionalinio saugumo kriterijų

Aktualu

D.Trumpas: JAV ir Šiaurės Korėjos lyderių susitikimui siūlomos 3–4 datos

Sportas

Smūgis Anglijos rinktinei – pasaulio čempionate nežais Alexas Oxlade-Chamberlainas

Verslas

Opozicija prašo prezidentę vetuoti ribojimus žemės pirkėjams lengvinančias pataisas

Gazas

Kaip iš automobilio vidaus panaikinti blogą kvapą ir drėgmę?

Maistas

„iittala restoranų radaras“: vienas geriausių debiutų Klaipėdoje – „Studio 52“

Majamyje parduodama vila prie vandenyno, kurios buvęs savininkas – Al Capone

Mokslas.IT

Pasikeitė „Gmail“ išvaizda

Pasaulis kišenėje

Veisiejų regioniniame parke aptikta lokio pėdsakų

Aktualu

Liberalai skundžiasi, kad valdantieji jų parengtus įstatymų projektus slepia stalčiuose

Infografikas
Sportas

Zlatanas Ibrahimovičius apsisprendė – pasaulio čempionate nežais

Gyvenimas

Ligoninėms ir švietimo įstaigoms – pavyzdiniai valgiaraščiai

Gyvenimas

Vėluojantis pavasaris pakoregavo ir darbus daržuose: daržininkai stebi ne kalendorių, o dangų

Verslas

Originaliausi dizainerių sprendimai: nuo išgaubtų sienų iki baldų su betono kojomis

Aktualu

Kinija apsiginklavo naujomis balistinėmis raketomis

24sek

Prieš pat dvikovą su „Žalgiriu“ – smūgis graikams

Gyvenimas

Ką daryti, kad organizmui netrūktų hialurono rūgšties, kovojančios su raukšlėmis?

Verslas

Šių metų balandį – rekordinis darbo skelbimų skaičius

Vardai

Daugiau vandens

Sveikata

Ruduo pilnas komplimentų

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką