Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Ką valgyti ir ko atsisakyti, kad atsigautų po žiemos „pavargusi“ oda

Veido oda
Vida Press nuotr. / Veido oda
Šaltinis: 15min
1
A A

Kartu su pavasariu dažno mūsų organizmą alina įvairūs nepalankūs veiksniai: temperatūros pokyčiai, stipresni vėjai, vitaminų trūkumas ir pirmoji saulė. Tai veikia ne tik bendrą savijautą, bet ir žiemos nualintą odą.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Nepaisant to, kad pavasarį daugelio oda atrodo pavargusi, beveik pusė lietuvių tuo visiškai nesirūpina. Net 7 iš 10 moterų prisipažįsta jaučiančios, kad po žiemos pasikeitė ar pablogėjo odos būklė. Tačiau net 40 proc. tautiečių teigia, kad savo oda visiškai nesirūpina, o daugelis ja besirūpinančių, pasirodo, daro tai netinkamai.

Tokias tendencijas atskleidė bendrovės „Amway“ užsakymu atlikta reprezentatyvi visuomenės nuomonės apklausa.

Kaip rodo „Spinter tyrimų“ atlikto nuomonės tyrimo rezultatai, prasidėjus pavasariui beveik pusė apklaustųjų jaučia, jog odos būklė po žiemos pablogėja ar pakinta (47 proc.). Ši problema ypač aktuali Lietuvos moterims: beveik septynios iš dešimties (apie 65 proc.) teigė, prasidėjus pavasariui, susiduriančios su odos problemomis. Dažniausiai ši problema kankina 26–35 metų respondentus, miestų ir rajonų gyventojus. Dažniausiai su šia problema susiduria namų šeimininkės.

Odos priežiūros įpročių infografikas

Rūpinasi netinkamai

Tyrimas taip pat parodė, kad lietuviai savo oda rūpinasi netinkamai arba nesirūpina iš viso. 40 proc. respondentų nurodė savo oda nesirūpinantys apskritai, didžioji dalis jų – vyrai (apie 63 proc.). O net ir besirūpinantieji dažnai klysta, netinkamai prižiūrėdami odą ir nepasirinkdami viso kasdienei odos priežiūrai būtino komplekso: gerti daugiau vandens, naudoti specialias kosmetikos priemones, sveikai maitintis ir derinti maisto produktus bei, esant poreikiui, vartoti papildus, skirtus odai. 

Visai nesirūpinantys savo oda daugiausia atsakė respondentai su nebaigtu viduriniu išsilavinimu (49 proc.). Taip pat mažas pajamas gaunantys (48 proc.) ir daugiausiai kaimo vietovėse gyvenantys (42 proc.) lietuviai.  

Vida Press nuotr./Veido odos šveitimas
Vida Press nuotr.

Svarbu rūpintis oda iš vidaus

„Oda yra vienas iš geros sveikatos rodiklių, kuris rodo, kaip mes jaučiamės viduje. Prasidėjus pavasariui visi suskumba dar intensyviau rūpintis savo oda – naudoti drėkiklius, kremus ir losjonus tam, kad būtų pagerinta odos būklė išorėje. Tačiau, nors odos drėkinimas išoriškai yra svarbus, daug odai stresą keliančių veiksnių slypi viduje: nesubalansuota mityba ar miego trūkumas tėra tik keletas faktorių, galinčių neigiamai paveikti odos būklę, todėl ja reikia rūpintis ne tik iš išorės, bet ir iš vidaus“, – teigia „Amway“ produktų ekspertas Andrzejus Sawickis.

Specialistas pataria, ką vartoti ir ko ne, norint, kad oda būtų sveika ir atsigautų po žiemos ir ją nualinusių šalčių. 

Atsisakyti toksinus galinčių kaupti medžiagų: 

  • Alkoholio, cigarečių ir kavos. Toksinai gali lemti odos būklės suprastėjimą, todėl svarbu atsisakyti įpročių, provokuojančių toksinų susidarymą organizme, ir priklausomybių – rūkymo, nesaikingo alkoholio ar kavos vartojimo. 
  • Riebaus ir saldaus maisto. Per žiemą daugelis leidžia sau atsipalaiduoti ir suvalgyti vienu kitu desertu daugiau, o tai ne tik augina kilogramus, bet ir neigiamai veikia odos būklę. Todėl norėdami apvalyti savo organizmą ir odą, sumažinkite suvartojamo riebaus, konservuoto, rūkyto, kepto, daug konservantų, dažiklių ir stabilizatorių turinčio maisto kiekį. Taip pat nepiktnaudžiaukite miltiniais ar daug cukraus turinčiais patiekalais.
Vida Press nuotr./Spurga
Vida Press nuotr.

Verta pradėti vartoti daugiau: 

  • Vandens ir žaliosios arbatos. Organizmą nuo toksinų valo skysčiai, todėl gerkite kuo daugiau natūralių vaisių/daržovių sulčių ir žaliosios arbatos. Žinoma, nepamirškite ir vandens, nes atėjus pavasariui ir lauko temperatūrai nuolat kylant, jo rekomenduojama kasdien išgerti apie 2 litrus. 
  • Sveikesnio ir/ar antioksidantų turinčio maisto. Vartokite daugiau ląstelienos turinčių maisto produktų, pavyzdžiui, rudųjų ryžių, sėlenų. Nepamirškite šviežių vaisių, uogų ir daržovių, ypač tokių kaip burokėliai, ridikai, artišokai, brokoliai.
  • Papildomų vitaminų ir mineralinių medžiagų jūsų odai. Lietuvoje pavasarį šviežių vaisių ar daržovių gauti sudėtinga, todėl organizmui ima trūkti kai kurių vitaminų, mineralinių medžiagų. Rezultatas – papilkėjusi, išblyškusi oda. Tačiau vitaminų ir mineralinių medžiagų trūkumą galima papildyti tinkamai pasirinkus maisto papildus. Odai svarbūs A, E, C, vitaminai, cinkas, įvairios amino rūgštys, polinesočiosios riebiosios rūgštys, keramidai ir daugelis kitų. 
Vida Press nuotr./Moteris
Vida Press nuotr.
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką