Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kokios veido mados tendencijos, arba Grožis neturi reikalauti aukų

Veido atvaizdus galima istoriškai skirstyti pagal laikotarpius ir palyginti. Tačiau šio straipsnio esmė ne lyginti, o pažvelgti, kokia epocha „sugrįžo“ į mūsų socialinį mados pasaulį. Pagal tai, koks veido bruožų rinkinys yra vertinamas, galima sužinoti, kokios visuomenės būdo ir charakterio savybės valdo mus ir mūsų gyvenimą.
„Marchesa“ ruduo/žiema 2016/2017
Modelis / Vida Press nuotr.
Temos: 2 Mada Grožis

Madingas veidas – tai, šiuo atveju, moters veido pokyčiai, siejami su mada. Sekant vizualius istorinius šaltinius, galima sugeneruoti sudėtinį veidą, atspindintį atitinkamo laikotarpio „madingą“ veidą.

XVIII a. išlaidaujanti Anglijos buržuazija, valdančiųjų konkurencija, miesto gyventojų ir paprastų pasiturinčiųjų noras iškilti, pramonės klestėjimas, beprasidedanti iki tol buvusios agrarinės šalies industrializacija iškelia materialiosios vertybių sistemos suvokimą. Kovinga ir bejausmė kasdienybė sukuria atitinkamo žmogaus charakterį, kurį stengiamasi puoselėti naujos kartos prabangiais apdarais, deklaruojančiais asmenybės laisvę nuo valstybės, nuo monarchų ar dogmų.

Vida Press nuotr./Jeano-Baptist'o Greuze moters portretas (XVIII a.)
Vida Press nuotr./Jeano-Baptist'o Greuze moters portretas (XVIII a.)

Industrializacijos procesas linkęs prasisukti keletą kartų, pasikartoti, ir šiandien socialiniame visuomenės segmente vėl vyrauja technologijų pramonės procesus vertinanti asmenybė.

Kaip tas laikotarpis šiandien veikia madingo veido, charakterio, grožio suvokimo ir šioje arenoje dominuojančios moters asmenybės išraišką?

AFP/„Scanpix“ nuotr./Moters portretas „Gražioji Feronjer“
AFP/„Scanpix“ nuotr./Moters portretas „Gražioji Feronjer“

Į šį klausimą ieškoti atsakymų pakviestas veidotyros specialistas Armandas Kažerskas.

– Dažniausiai žmogaus analizę pradedate nuo išorės, bet daug dėmesio skiriate ir vidaus grožiui. Ar išorė yra mūsų vidaus atspindys?

– Jie vienas be kito neatsiejami, ir būtent taip ir yra.

– Jeigu moteris nori turėti gražią išorę, pirmiausia turi puoselėti vidų? Tad kodėl moterys puošia išorę?

– Taip yra, jos griebiasi bent kažko. Taip jos stengiasi kažką kompensuoti, tarsi pudruoja žaizdą.

– Ar nepanašu į tai, kuomet susirgus mes gydome ligos simptmus, o ne ligą?

Visos moterys nori būti unikalios, bet visos rengiasi panašiai, tik skirtingai sudėlioja drabužių detales, modelius. Tas pats su kosmetika.

– Moterys savęs nepriima. Būsi išskirtiniausia, kai būsi nuoširdi. Visa kita tėra mados. Garsiai skelbiama, kad mada dabar atėjo. Bet tai – kažkokia tendencija, kurią suformavo pagrindinės vadinamos mados ikonos. Jos ją parodė. Ir visi kopijuoja. Vieni gerai kopijuoja, kiti prasčiau. Tai paradoksas – visos moterys nori būti unikalios, bet visos rengiasi panašiai, tik skirtingai sudėlioja drabužių detales, modelius. Tas pats su kosmetika. Mano manymu, pats unikaliausias grožis kyla iš nuoširdumo. Iš giliau. Bruožai žmonių yra panašūs, panašūs tipažai vienas kitą iš pusės žodžio supranta. Draugės supanašėja bendraudamos. Vyras ir žmona – taip pat. Kaip gali būti išskirtinis, jei naudoji tuos pačius metodus? Žmonių pokyčių tendencijos vienodėja: uniseksai, kaulėti belyčiai veidai, meno rinkos aukos.

Mada yra šablonas, kuris kiekvienais metais formuojasi truputį kitoks. Bet jei nori būti madingas, turi pirmiausia žinoti, kas esi, ir ką gali naudoti savito, kas tinka ir patinka.

Gretos Skaraitienės / 15min nuotr./Armandas Kažerskas
Gretos Skaraitienės / 15min nuotr./Armandas Kažerskas

– Ar galima keisti veidą nenatūraliais dalykais, norint reprezentuoti save ir tikėtis būti laimingam?

– Moteris siekia būti patraukli. Tik klausimas, kokiu būdu ji to siekia. Mano manymu, žmogus pats gražiausias tada, kai jis būna savimi. O paskui jau visa kita – gali kažką pridėti, kažko nepridėti. Bet, visų pirmiausia, reikia atsisėsti ir pamąstyti, kas esi, dėl ko esi ir kam visa tai. Bet kokiu atveju žmogų stipriai veikia aplinka. Būti savimi reikia turėti ganėtinai daug drąsos.

– Ar mada nesuformuoja tokio veido tipo, kuris siektų vidinę tuštumą kompensuoti materialiais dalykais?

– Na, jei žmogus turi vidinių problemų, tai bent iš išorės kažkuo pateplioja, kad jų nesimatytų.

– Ar galėtumėte pasakyti, koks dabar veidas dominuoja mados rinkoje?

– Kaulėti skruostikauliai, žandikaulis irgi kaulėtas. Kuo daugiau kaulėtumo... Ir netgi jis dar pabrėžiamas – atitinkamai pudruojama, ryškinama. Tai pabrėžia šaltumą.

Vida Press nuotr./modeliai
Vida Press nuotr./modeliai

– Kodėl formuojamas toks tipažas?

– Kad būtų įgyvendintas unikalumo poreikis. Tokio veido charakteris yra priešingybė meilei ir bendrystei. Ypatingumas jam – atsiskyrus gyventi. Mada šiuo metu aukština atsiskyrėlius, vienišius. Tu gali atrodyti kitoks, bet tokie žmonės dėl nuoširdumo sau ir aplinkiniams stygiaus kenčia.

– Ar tokio veido žmogus turi kokių nors išskirtinių vidinių savybių?

– Diktatoriškumas. Siekimas savo tikslų, dažniausiai be skrupulų. Valdingumas, noras kontroliuoti viską, iki detalių. Siekimas, jog viskas būtų pagal juos. Išskirtinumo troškimas.

– Čia susiduriama su žmogaus asmenybės stiprumu, kaip sugebi būti savimi? Kaip asmenybei išlikti savimi?

Reikia vystyti privalumus tiek, kad jie užgožtų minusus. Pabrėžti, kas yra geriausio ir unikaliausio. Ir kad tai duotų vertę aplinkiniams.

– Pirmiausia reikia priimti save su pliusais, su minusais – su viskuo. Trūkumus reikia žinoti, bet užsiciklinti nereikia. Reikia vystyti privalumus tiek, kad jie užgožtų minusus. Ne atvirkščiai. Pabrėžti, kas yra geriausio ir unikaliausio. Ir kad tai duotų vertę aplinkiniams žmonėms. Kalbu ne apie išorinius bruožus, o apie vidų.

– Kaip žmogui suvokti, kuo jis unikalus ir ką jis turi geriausio?

– Reikia daug savianalizės, ieškojimų. Pradėti mąstyti sąmoningai, kodėl darote vienus ar kitus dalykus. Kodėl traukiate vienus ar kitus žmones. Visur yra priežastinis ryšys.

Reikia priimti tai, kas yra, pasidžiaugti ir būti dėkingiems už tai, ką turite. Pažvelgti naujai į tą, ką jau esate pasiekę, o ne tai, ko trūksta. Tai jau gilesnės užuomazgos laimės ir prasmės, bent jau kokios nors. Gal jau atėjo laikas šviesios širdies madai?..

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius