Dabar populiaru
Publikuota: 2018 sausio 16d. 09:26

Lieknesnė ir be celiulito: ar tikrai padės treniruokliai-masažuokliai? Trenerės komentaras

Treniruoklis masažuoklis
123RF.com nuotr. / Treniruoklis masažuoklis

Gausiai reklamuojami įvairiausi treniruokliai-masažuokliai mums žada stebuklus: liekną kūną, dingusį celiulitą, geresnę savijautą, tobulą pilvo presą. Ar tikrai?

Greičiausiai kiekvienas esame matęs per televiziją ar iš draugų ir pažįstamų girdėjęs apie vieną ar kitą aparatą, padedantį lieknėti, pavyzdžiui, vieni aparatai „treniruoja“ pilvo presą – tereikia jį užsidėti ant pilvo, kiti – naikina celiulitą, skatina limfos nutekėjimą – tereikia leisti aparatui atlikti savo darbą ir patiems pajudėti, kol masažuojantys voleliai išmasažuoja visą kūną nuo rankų iki kojų pirštų galiukų.

Vis dar daug žmonių susigundo tokiais stebuklais (o gal ir ne stebuklais?) nepaisydami to, kad didžiausią įtaką mums daro mityba, sveikas gyvenimo būdas ir sportas. Pakalbinome trenerę ir mitybos specialistę Editą Poškaitienę apie tai, kuo ypatingi populiarūs masažuokliai-treniruokliai ir ar verta į juos iškeisti sportą.

Asmeninio archyvo nuotr. /Trenerė ir mitybos specialistė Edita Poškaitienė
Asmeninio archyvo nuotr. /Trenerė ir mitybos specialistė Edita Poškaitienė

„Tokie masažuokliai neturi didelės įtakos lieknėjimui. Tam, kad sulieknėtumėte, pirmiausia reikia pasirūpinti savo mityba, taip pat sportuoti, judėti. Šiuo atveju kalbame ne apie profesionalų sportą, o apie aktyvų judėjimą, kurio metu kūnas gauna iškrovą ir suaktyvinama kraujotaka.

Jeigu kalbėtume apie treniruoklius-masažuoklius, juos teko išmėginti porą kartą iš smalsumo, kad galėčiau įvertinti ir vėliau pasakyti savo klientėms, kokia mano nuomonė. Jie tikrai aktyvina limfinę sistemą, bet rankomis atliekamas limfodrenažinis masažas yra veiksmingesnis.

Tačiau jeigu norite sulieknėti, vien tik masažo nepakanka. Ilgalaikiams rezultatams pasiekti reikia nuolatinio darbo, o trumpalaikiai ir greiti metodai padeda ne kiekvienam. Tokie masažuokliai-treniruokliai galėtų būti tik kaip pagalbinė priemonė, o pagrindas turėtų išlikti sveika mityba ir įprastas sportas arba mėgstama fizinė veikla: šokiai, bėgiojimas, vaikščiojimas ir panašiai“, – sako E.Poškaitienė.

– Masažuojantis su tokiais aparatais galime išvysti, kad sudeginome ne viena šimtą kilokalorijų. Ar tai yra realu, kai judama ne tiek ir daug?

– Kiekvienas, kuris užsiima kūno gerove, labai gerai žino, jog norėdami sudeginti 1000 kilokalorijų, turime įdėti labai daug pastangų. Man teko išmėginti procedūrą, per pusvalandį sudeginančią 1000 kcal. Susigundžiau masažuokliu-treniruokliu ir išbandžiau kelis kartus – vieną kartą juo naudojausi labai intensyviai, kitą kartą – ramiai, neskubėdama, nepavargdama. Abudu kartus aparatas rodė tokį patį rezultatą, t. y. kad sudeginau 1000 kcal. Mano nuomone tie šimtai ar net tūkstančiai kilokalorijų yra daugiau reklaminis triukas nei tiesa.

– Ar gali toks masažuoklis-treniruoklis padėti nuo celiulito?

– Didžioji dalis žmonių dirba sėdimą darbą, todėl labai sulėtėja limfos sistema, limfotaka. Suaktyvinti ją galima ir fiziniu aktyvumu, pagerinus savo mitybą, geriant pakankamai skysčių, nešiojant neaptemptus drabužius.

Dabar dažnai merginos mėgsta nešioti labai aptempus džinsus, kurie stipriai apspaudžia dubens sritį, o tai lėtina mūsų limfos sistemą. Todėl norint, kad limfa tekėtų pilnai, reikėtų vilkėti laisvesnius rūbus.

Kai teisingai atliekate pratimus ant masažuoklio-treniruoklio, limfos sistema tikrai suaktyvėja, tačiau tikėtis, kad po kelių kartų matysite rezultatą, neįtikima. Jeigu to celiulito beveik nematyti, jis yra tik pirmo lygmens, beprasidedantis formuotis, tokios procedūros gali padėti. Tačiau jeigu yra antras ar trečias celiulito lygmuo, tuomet nereikėtų tikėtis stebuklo.

– Kas labiausiai gelbsti nuo celiulito?

– Aš juokauju, kad reikėtų grįžti į akmens amžių (juokiasi). Celiulitui įveikti patarčiau didinti fizinį aktyvumą, daugiau vaikščioti, jeigu turite galimybę rinktis liftą ar laiptus, visada lipkite laiptais, kuo mažiau važiuokite, daugiau eikite, gerkite kuo daugiau vandens – nuo 1 iki 2 l, naudokite kontrastinį dušą, taip pat galite išmėginti limfos masažą, kuris atliekamas rankomis.

– Kadangi labai svarbu būti fiziškai aktyviems, kad gerai jaustumėmės ir atsikratytume celiulito, kiek tai turėtų užimti laiko per dieną?

– Fiziškai aktyviam reikėtų būti visą dieną, o konkrečiai judėjimo veiklai skirti patariama nuo 1 iki 1,5 val. Jeigu kasdien tiek laiko vaikščiotumėte, tuomet galite tikėtis rezultatų. Tačiau tai labai individualu, kadangi daug kas priklauso nuo figūros tipo. Pavyzdžiui, kriaušės figūros moterys dažniausiai turi celiulitą, o obuolio tipo, siauresniais klubais – džiaugiasi lygiomis kojomis.

Celiulito atsiradimui įtaką turi dideli daug angliavandenių turinčio maisto kiekiai ir netaisyklingas tokio maisto vartojimas, todėl net maži vaikai ir vyrai taip pat turi celiulitą.

Todėl nepatarčiau labai žavėtis reklamuojamais masažuokliais ir tikėtis stebuklo. Tai pagalbinė priemonė, tačiau jeigu valgysite bet ką, bet kur, bet kada, ji tikrai nepadės. Nei neva pilvo presą išryškinantys diržai, nei masažuokliai nuo celiulito negali padėti, jeigu pirmiausia neprisižiūrite mitybos ir nejudate.

TAIP PAT SKAITYKITE: Gydytoja pateikė faktų apie karvės pieno poveikį sveikatai: „Jo nereiktų gerti nei vaikams, nei suaugusiesiems“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Ypatingos

Sergu atsakingai

Sergu atsakingai
Sergu atsakingai

Esports namai

URBAN˙/

Maistas

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką