TIESAI REIKIA TAVO PALAIKYMO PRISIDĖK
Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą

Mitybos specialistė įvardijo naudingiausias medžiagas gražiems plaukams

Moteris
„Scanpix“ nuotr. / Moteris
Šaltinis: 15min
0
A A

Kaip ir oda, jūsų plaukų būklė yra išorinis sveikatos rodiklis. Žvilgančius, sveikus ir stiprius plaukus garantuos tik subalansuota ir tinkama mityba. Kokiems maisto produktams, maistinėmis medžiagoms, vitaminams ir mineralams derėtų skirti daugiau dėmesio norint turėtų gražius ir sveikus plaukus, pasakoja mitybos specialistė Eglė Saulevičienė.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Baltymai

Kadangi plaukas sudarytas iš baltymų, turite stengtis užtikrinti, kad jūsų racione netruktų šio elemento. Jei baltymų racione bus pakankamai, tuomet plaukai bus stipresni, nelinkę lūžinėti. Tačiau, jei nevartojate pakankamai baltymų, jūsų plaukai gali pradėti sausėti, pasidarys trapūs ir silpni. Taip pat labai mažai baltymų turinčios dietos gali sukelti plaukų slinkimą.

Norint išvengti nemalonių padarinių, derėtų į mitybos racioną įtraukti pakankamai vištienos, kalakutienos, žuvies, rūgusio pieno produktų ir kiaušinių. Jei propaguojate vegetarinę mitybą, į racioną įtraukite daugiau ankštinių daržovių, tokių kaip avinžirniai, pupos, lęšiai, o taip pat reikia nepamiršti ir riešutų.

Geležis

Geležis yra ypač svarbus plaukų mineralas, o sumažėjus geležies kiekiui organizme – pradeda gausiai slinkti plaukai. Plaukų folikulus ir šaknis maitina maistinėmis medžiagomis turtingas kraujas. Kai geležies kiekis organizme sumažėja ir neatitinka reikiamos normos, gali atsirasti anemija. Tai sutrikdo maistinių medžiagų tiekimą folikulams, kurie veikia plaukų augimo ciklą ir gali sukelti net jų nykimą.

Tačiau jums taip niekada nenutiks, jei racione vyraus gyvūninės kilmės produktai, tokie kaip raudona mėsa, vištiena ir žuvis, kuriuose gausu geležies. Vegetarai gali pakelti savo geležies lygį, įtraukdami lęšius, špinatus ir kitas daržoves, turinčias ryškią, tamsiai žalią spalvą. Pavyzdžiui, brokolius, vadinamus kiškio kopūstus, svogūnus, net ir prieskonines žoleles, kaip svogūno laiškai ar petražolės, krapai.

Vitaminas C

Vitaminas C padeda geležį absorbuoti, todėl maisto produktai, kurių sudėtyje yra daug vitamino C, turėtų būti valgomi kartu su geležies turinčiais maisto produktais.

Vida Press nuotr./Žalios daržovės
Vida Press nuotr./Žalios daržovės

Vitaminas C taip pat yra antioksidantas, todėl jis lengvai įsisavinamas ir padeda organizmą apsaugoti nuo aplinkos žalingo poveikio. Vitamino C geriausi šaltiniai yra juodieji serbentai, mėlynės, brokoliai, kiviai, apelsinai, papajos, braškės ir saldžiosios bulvės (batatai). Vitaminas C padeda gaminti kolageną, kuris sustiprina kapiliarus, kurie yra tarsi kelias visiems reikiamiems vitaminams patekti į plaukų folikulus.

Omega-3

Omega-3 riebalų rūgštys yra tokios, kurių mūsų kūnas negali pasigaminti pats, todėl jų būtina gauti su maistu. Šios rūgštys padeda plaukams palaikyti elastingumą ir apsaugo nuo dehidratacijos. Omega-3 riebiųjų rūgščių galite gauti valgydami riebias žuvis, tokias kaip lašišas, silkes, sardines, upėtakius ir skumbres. O augalai, turintys Omega-3 riebiųjų rūgščių, yra avokadai, moliūgų sėklos ir graikiniai riešutai.

TAIP PAT SKAITYKITE: Trenerio patarimai: kaip pradėti sportuoti ir neprarasti motyvacijos?

Vitaminas A

Vitaminas A atsakingas už odos gerą būklę, įskaitant ir galvos odą. Jis užtikrina maistinių medžiagų patekimą į ją, neleidžia suragėti, o jei kartais ima niežėti galvos odą – tai gali būti ženklas, kad racione gaunate per mažai vitamino A. Į racioną įtraukite gyvūninės kilmės produktus ir oranžinės/geltonos spalvos daržoves, kurių sudėtyje yra daug beta karotino (jis gamina vitaminą A). Pavyzdžiui, morkas, moliūgus ir saldžiąsias bulves.

Cinkas ir selenas

Cinkas ir selenas atlieka net keletą funkcijų kalbant apie plaukų grožį. Pirmiausia jie rūpinasi galvos oda, užtikrindami joje gerą maistinių medžiagų cirkuliaciją, dalyvauja organizmo apsaugoje nuo laisvųjų radikalų sukeliamo senėjimo ir degeneracinių ligų, lėtina senėjimo procesus, padeda atsinaujinti oksidacijos pažeistiems audiniams, dalyvauja augimo ir vystymosi procesuose. Dar cinko trūkumas gali sukelti plaukų slinkimą ir sausą, pleiskanojančią galvos odą. Pilno grūdo kruopos yra puikus cinko šaltinis, kaip ir jautiena, kiaušiniai ar austrės.

123RF.com nuotr./Jautienos kepsnys su rozmarinais.
123RF.com nuotr./Jautienos kepsnys su rozmarinais.

Vitaminas E

Saulė gali sugadinti plaukus! O tiksliau, ji kenkia mūsų galvos odai – saulė odą sausina. Todėl, kad taip nenutiktų – užtikrinkite, kad suvartojate pakankamą vitamino E kiekį, jog apsaugotumėte plaukus. Vitamino E gausu riešutuose.

TAIP PAT SKAITYKITE: Holivudo garsenybių plaukų stilistas pataria: 10 triukų, kurie padės užsiauginti plaukus

Biotinas

Biotinas yra vandenyje tirpus vitaminas. Per mažas biotino kiekis gali sukelti plaukų lūžinėjimą bei slinkimą. Įtraukite į racioną biotinu turtingą maistą, tai būtų: nevalyti grūdai, sėlenos, kepenys, kiaušinio trynys, sojų miltai arba mielės.

Šaltinis – kilo.lt

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką