-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nišinių kvepalų konsultantės atskleidė, kuo (ne)nori kvepėti lietuviai ir kaip ilgiau išlaikyti kvapą

2017 m. Kaune duris atvėrusios vienintelės Europoje ispano Tonio Cabalo kurtų kvepalų parduotuvės konsultantės įsitikinusios: Lietuvoje vyrauja nišinių kvapų era. Norima sugrįžti į karalių laikus, kai moterys ir vyrai kvėpinosi vienodomis esencijomis. „Yra klientų porų, kurios kvepia tais pačiais kvepalais. Kvapų pasaulyje nebelieka takoskyros tarp lyčių“, – teigia kvepalų pardavėjos.
Nišinių kvepalų parduotuvė Kaune
Nišinių kvepalų parduotuvė Kaune / Mariaus Vizbaro / 15min nuotr.

„Drops“ parduotuvės savininkė Diana Jaliniauskienė visuomet su vyru mėgo kvapus ir Barseloną. Kartą šiame Katalonijos mieste ji užsuko į nedidukę vietinio esencijų gamintojo bei kvepalų kūrėjo T.Cabalo parduotuvę, kurioje už patrauklią kainą atrado kokybiškų gaminių.

Kelionių į Barseloną vis daugėjo. Daugėjo ir kvepalų butelaičių lagamine. Galiausiai viskas pasisuko taip, kad Ispanijoje šių ispaniškų kvepalų parduotuvės nebeliko – duris ji atvėrė Lietuvoje.

D.Jaliniauskienės asmeninio albumo nuotr./Diana Jaliniauskienė su kvepalų kūrėju Toniu Cabalu
D.Jaliniauskienės asmeninio albumo nuotr./Diana Jaliniauskienė su kvepalų kūrėju Toniu Cabalu

Įvairiems kvepalų kūrėjams esencijas gaminantis ispanas taip pasitikėjo lietuve, kad nusprendė, jog vienintelė Europoje jo kūrinių parduotuvė bus Kaune. Šiuo metu svarstoma „Drops“ atidaryti kitose tolimose šalyse, tačiau tai tebus kaunietiškos versijos franšizė.

Parduotuvėje Kaune dirbančios konsultantės Simona ir Aušra 15min atskleidė, kokios vyrauja kvapų pasirinkimo tendencijos.

Dažna lietuvė renkasi vyrišką kvapą

Pasak 36-erių metų kvepalų pardavėjos Aušros, kvepalai – stiliaus detalė, kuri labai daug pasako apie žmogų. Pasirodo, lietuvaitės vis dažniau renkasi vyriškais laikomus stiprius, aitrius kvapus, kuriuose dominuoja medienos, tabako, odos, dūmo, pipiro natos. Tai karjeros aukštumų siekiančių, savimi itin pasitikinčių nepriklausomų moterų dažnas pasirinkimas. Tiesa, artėjant vasarai jos vis labiau ima darytis į lengvesnius kvapus, tačiau galiausiai vis vien pasirenka aitresnius.

Kartais tai, kokie kvepalai tiktų konkrečiam klientui, galime suprasti vien iš to, kaip žmogus įeina į parduotuvę.

„Kartais tai, kokie kvepalai tiktų konkrečiam klientui, galime suprasti vien iš to, kaip žmogus įeina į parduotuvę“, – patikino darbą kvapų srityje savo pašaukimu vadinanti 22-ejų metų Simona.

Jos kolegė papasakojo, kad klientai vyrai, pirkdami moteriai kvepalus, dažniausiai renkasi saldžius, itin moteriškus kvapus. Tokius, kokiais patys nesikvepintų. Tokius, kokius vis rečiau sau renkasi šiuolaikinės moterys. Į šių kvepalų sudėtį įeina vanilė, irisas, uogiškos, pavyzdžiui, avietės, natos.

Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Nišinių kvepalų parduotuvės konsultantė Simona
Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Nišinių kvepalų parduotuvės konsultantė Simona

„Tai kvapai, primenantys šiltus motiniškus jausmus. Atskleidžiantys viliokišką paslaptingumą. Rodome klientams kitus kvepalus, tačiau jie dažnai grįžta prie vienų – pačių populiariausių mūsų parduotuvėje“, – kodėl vyrai nori, kad moterys kvepėtų saldžiai, paaiškino Simona.

O štai moterys savo vyrams renka gaivesnius kvapus. Trokšta, kad sudėtyje būtų prabangaus citruso, pvz., bergamotės, taip pat ir lengvo medienos tono, rabarbaro – vilioja salstelėjusios natos.

„Moterys retai vyrams renka stiprius kvapus. Patys vyrai sau tokius renkasi. Taigi moterys nori, kad vyrai kvepėtų panašiau į jas, o vyrai – kad moterys kvepėtų priešingai nei jie“, – šyptelėjo Aušra.

Atskiria įsimylėjusias moteris

O ar dažnai pasitaiko klienčių, kurios užsuka į parduotuvę pageidaudamos tų kvepalų, kurie yra tiesiog madingi, „ant bangos“ ir galbūt net ne visai joms tinkantys ir patinkantys?

„Yra tokių žmonių grupė, kurie atėję iškart klausia, kas populiariausia, labiausiai perkama. Prisižiūri influencerių rekomendacijų. Tai žmonių grupė – gal net 50 proc. visų klientų, kuriems sunku surasti, kas jiems išties labai patinka. Tad jie nori kvepėti taip, kad nereikėtų rizikuoti.

Svarbu kvepėti tuo, ką įvertins aplinkiniai. Kita dalis klientų ateina, atvirkščiai, ieškoti kvapo, kurį mažai kas yra uodęs – trokšta neįprastų kvepalų“, – paaiškino merginos.

Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Nišinių kvepalų parduotuvė Kaune
Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Nišinių kvepalų parduotuvė Kaune

Pasak jų, jei žmogui sunku atrasti savo kvepalus, kai, rodos, nepatinka nė vieni, reikia atsižvelgti į tos dienos nuotaiką, net orą. Tokiam žmogui pasiūloma apsilankyti parduotuvėje kitą dieną.

„Daug kas priklauso net nuo žmogaus harmoninės sistemos. Dažnai galime atskirti moterį, kuri yra įsimylėjusi. Ji įeina į parduotuvę kaip ant sparnų, išsirenka tokį kvapą, kuris yra labai moteriškas. Kvapas apie meilę“, – šyptelėjo Aušra.

Dažnai galime atskirti moterį, kuri yra įsimylėjusi. Ji išsirenka tokį kvapą, kuris yra labai moteriškas.

Paklaustos, kaip reikia taisyklingai kvėpintis, kad kvapas kuo ilgiau išliktų, konsultantės patarė kvėpinti kaklą ties plaukų augimo linija – tiesiog pakelti plaukus ir papurkšti po jais. Einant šyla kaklas, juda plaukai – nusidriekia aplinkiniams persiduodantis šleifas, kurio trokšta daugelis. Taip pat kvėpinantis tinka ir debesėlio aplink save sukūrimo principas.

„Ant drėgnos, kremu išteptos odos geriau įsigeria kvapas. Tad kvėpintis tik išėjus iš dušo – geriausias momentas. Citruso natų kupini kvapai kvepės šiek tiek trumpiau nei tie, kuriuose dominuoja medienos tonas. Viršutinės kvepalų natos išgaruoja jau po valandos. Bazinės natos išlieka ilgiau ir ima atsiskleisti tik po kelių valandų“, – paaiškino Simona.

Pasak Aušros, jei oda sausa, kvapas trumpai laikosi. Tad riebiaodėms šiuo atžvilgiu labiau pasisekė.

Žmonės dažnai purškia kvepalus ant riešų. Nejaugi tai daryti nėra tikslinga?

„Riešas – ta vieta, kurioje kvapas laikosi trumpiausiai. Nes riešai liečiasi su rūbais, jais gestikuliuojame, tad kvapą dažnai išvėduojame“, – paaiškino Simona.

Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Nišinių kvepalų parduotuvė Kaune
Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Nišinių kvepalų parduotuvė Kaune

Ant kiekvieno kūno – vis kitas kvapas

Ant kiekvieno kūno tie patys kvepalai gali atsiskleisti visiškai kitaip. Gali netgi tapti neatpažįstami.

„Kartais ir mus tai nustebina. Kartais, papurškus ant žmogaus odos, kvapas netgi tampa kartus. Kodėl? Dėl mūsų odos skleidžiamų feromonų“, – paaiškino Aušra.

Jei kvepalus parduotuvėje renkasi užsukusi porelė, jų nuomonės dėl to, kas patinka, dažniausiai nesutampa. Tiesa, pasitaiko ir atvirkštinių situacijų, kai kokie kvepalai taip sudomina abu, kad nusprendžia kvėpintis jais vienais – tiek mergina, tiek vaikinas.

„Ant vyro ir moters tas pats kvapas jausis skirtingai. Tokie klientai, kurie šeimai perka vienodus kvepalus, sudaro gal 15 proc. visų apsiperkančiųjų. Visi kvepalai yra unisex – tinkami tiek vienai, tiek kitai lyčiai. Netgi tais minėtais populiariausiais saldžiais kvepalais, kuriuos vyrai dažniausiai renka savo moterims, buvo vienas vyras labai susižavėjęs. Ir tikrai nepasakytum, kad koks nevyriškas tas vyras“, – šyptelėjo Aušra.

Paklaustos, ar būna taip, kad tenka atkalbėti klientą nuo kvepalų pirkimo, nes jie jam netinka, konsultantės sutartinai linktelėjo galvą: „Uoslė, kuri retkarčiais uodžia kvapus, linkusi atskirti kokius keturis kvapus aiškiai, o po to viskas supanašėja. Taip žmogus išsirenka ne tą kvapą, kurį mylės vėliau.

Kartą vienas klientas pauostęs pasakė: „Oi, ne. Ne mano kvapas.“ Bet po kokių 15 kitų kvapų grįžo prie ano. Tuomet pasiūlome sugrįžti kitą dieną. Pirmoji emocija dažniausiai būna teisinga. 90 proc. klientų grįžta prie pirmojo pauostyto kvapo, jei uosto daug kvepalų.“

Tik ne rožių kvapas

Įdomu, o ar skiriasi kvapų pasirinkimas tarp kauniečių ir vilniečių? Pasirodo, net labai. Kauniečiai renkasi stipresnius, labiau klasikinius ir jau jaustus kvepalus. Vilniečių, kurie nebijo išsiskirti, būti kitokie, pasirinkimų sąraše – įdomesni, retesni, keistesni ir kiek saldesni kvapai.

Pasak Aušros, daugiau yra tokių klientų, kurie renkasi vis kitą kvapą, negu tų, kurie yra ištikimi vieniems kvepalams. Šiuo metu ispanas parfumeris jau ėmė kurti kvepalus, pritaikytus išskirtinai lietuvių įnoriams. Pasak Simonos, mūsų tautiečiai – lepūs klientai. Lietuvoje nišinės parfumerijos, rodos, yra apstu, tačiau jos vis vien negana.

„Norima grįžti į karalių laikus, kai žmonės kvepėjo vienu aliejumi. Tik praėjusiame šimtmetyje, kai prasidėjo verslumo amžius, susietas su pinigais, akcijų birža, JAV parfumerijos komerciniais tikslais ėmė skirti vyriškus ir moteriškus kvapus. Tuomet vyrai karjeristai pasakė: „Nekvepėsime taip pat, kaip kvepia namų šeimininkės.“ Dabar stengiamasi grįžti į tuos laikus, kai vienas ir tas pats kvapas gali tikti tiek vyrui, tiek moteriai“, – įdomią tendenciją pateikė Simona.

O ar yra ingredientas, kurio Lietuvos žmonės tiesiog vengia?

„Dažnas klientas vengia jazminų, pakalnučių. Taip pat rožių kvapo. Nes jiems jis asocijuojasi su senoviniais močiučių kvepalais. Tačiau moterys, kurios kvėpinasi rožių kvapu, turi stiprų hormoninį vidų. Jų moteriškumas yra stipriai išreikštas. O jei rožė nepatinka, tai reiškia, kad moteriškumas yra užgniaužtas“, – įdomią tendenciją atskleidė kvepalų žinovės.

Pasak jų, rožių kvapų yra įvairiausių. Tarkim, turkiška rožė jaučiama stipriai, kvepalai klampūs, o štai bulgariškų rožių, atsiduodančių vaisinių gaivumu, aromate net nepajusi. Net ir populiariausiuose parduotuvės kvepaluose yra bulgariškos rožės esencijos.

Ingredientas, brangesnis už auksą

Kalba pasisuko apie keistuosius ingredientus. Štai „oud“, vadinamojo agarmedžio, ir šokolado mikso kvepalai klientams arba labai patinka, arba labai nepatinka. Kai kuriems jie primena stomatologo kabinetą, su kuriuo siejami ne patys jaukiausi potyriai.

„Agarmedis – pati prabangiausia medienos rūšis. Vienas jos gramas brangesnis už aukso gramą. Oud'ai buvo sukurti arabų rinkai. Tačiau jie tinka ir lietuviams.

Lietuviai, atsižvelgiant į kvepalų pasirinkimą, labiau linkę į Rytus nei Vakarus. Vakariečiai, pvz., prancūzai, ispanai, mėgsta gėliškus kvapus, rytiečiai – stiprius bei aitrius, smilkalus kiek primenančius kvepalus“, – teigė Simona.

Ar agarmedis – brangiausias kvepalų ingredientas? Pasak pašnekovių, brangus yra ir šafranas, ir tikroji ambra, kuri išgaunama iš išmestų ant kranto banginių skrandžio sekreto liaukų. Dabar ji, pajutus žaliųjų sąjungų pasipriešinimą dėl žalos gyvūnams, vis dažniau kuriama laboratorijose.

„Tai labai geidulingos natos, traukiančios priešingą lytį. Lyg sintetiniu būdu sukurti mūsų odos feromonai. Ambra – kietas darinys. Lyg skrandžio akmenys, nesuvirškintas skrandžio tūris.

Dar viena animalistinė nata – muskusas, išgaunamas iš beragių elnių lytinių liaukų. Tiesa, mes neturime stipriausių esencijų, vadinamųjų atarų – itin brangių kvapų aliejuko forma. Jų negalima padauginti. Kai kuriems gali ir alergijos kilti“, – teigė Simona ir Aušra.

Pasak merginų, drąsiai, jei norisi, galima maišyti keletą mėgstamų kvapų.

„Vienas vyras atėjo pirkti savo moteriai kvepalų ir pasakė, kad įsimylėjo, užuodęs tuos kvepalus ant jos. Graži istorija. Kvapas išties daro įtaką „patikimo efektui“. Kvapas – viena iš stipriausių atsiminimo formų. Vyras visuomet atsimins tuos kvepalus, kuriais moteris buvo pasikvėpinusi per pirmąjį pasimatymą“, – šyptelėjo Simona.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius