Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Oranžinis maistas – mūsų grožiui

Shutterstock nuotr. /
Šaltinis: Partnerio turinys
Projekto partnerio inicijuotas ir parengtas turinys, turinio kontrolė – partnerio rankose
0
A A

Žalia, raudona, mėlyna, geltona ar oranžinė – kiekviena spalva dažniausiai nurodo, kokių mineralinių medžiagų ar vitaminų turi vienas ar kitas vaisius bei daržovė ir kuo tai naudinga mums.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Ryškios saulės ir vasaros atostogų dvelksmu atsiduodantys vaisiai visuomet asocijuojasi su pietų Europos žavesiu. Tikriausiai būtent dėl to oranžinės spalvos vaisiai bei daržovės turi medžiagų padedančių išlaikyti mūsų grožį. Šiems vaisiams bei daržovėms jų saulėtą oranžinę spalvą suteikia beta karotenas, kurio reikia mūsų plaukams, odos skaistumui bei nagų tvirtumui.

Vaisiuose bei daržovėse esančios medžiagos gali pagerinti odos ir akių būklę. Moliūgai nėra vien tik daržovė, skirta skaptavimui ir derliaus šventėms. Šviežius moliūgus galite troškinti, pakepinti orkaitėje – tuomet jie suminkštės, dėti į pyragus. O svarbiausia, kad moliūgus galite išlaikyti sveikus ir gerus net iki kito sezono.

Abrikosai. Šie vaisiai gali būti puikus užkandis vaikams, skubant į darbą ar tiesiog užsinorėjus valgyti. Šviežių europietiškų abrikosų sezonas prasideda maždaug gegužę ir baigiasi liepos mėnesį. Tuomet galime mėgautis Europoje užaugintais gardžiaisiais ir maistingaisiais kaulavaisiais. Juose gausu medžiagų, kurios pagražins jūsų odą, o kauliukuose esantys aliejai ne be reikalo dedami į kosmetikos produktus.

Fotolia nuotr./Abrikosai
Fotolia nuotr./Abrikosai

Morkos. Ši daržovė yra ne tik naudinga, dėl joje esančių medžiagų, bet ir labai nekaloringa. Dažniausiai įsivaizduojame, kad būtent morkos geriausiai atspindi oranžinę. Vaikai dėl to kartais net pačią spalvą vadina „morkine“.

Šviežios morkos yra ne tik puikus, sotus bei maistingas užkandis, bet puikiai tinka į salotas, gaminant šviežius kokteilius, košytes. Trintų morkų tyrelė su medumi gali tapti puikia alternatyva maitinančiai veido kaukei.

Receptai
Receptas: Morkų sriuba
4 asmenims
Pagaminsite per 45 min.
3.9 / 20
Peržiūrėti detalesnę informaciją
Ingredientai
Alyvuogių aliejus: 3.00 valg. š.
Karis: 2.00 arbat. š.
Morkos: 8.00 vnt. (vidutinio dydžio)
Salierai: 4.00 vnt. (stiebų)
Svogūnai: 1.00 vnt.
Daržovių sultinys: 2.00 puodelis
Sultys: 1.00 valg. š. (citrinų)
Druska: 1.00 žiupsnelis (pagal skonį)
Kaip gaminti
  1. Įkaitinkite alyvuogių aliejų ir sumaišykite su kario prieskoniais. Po kelių minučių suberkite tarkuotas morkas, pjaustytus salierus, smulkintus svogūnus. Troškinkite 10 minučių ir tuomet supilkite sultinį.
  2. Virkite, kol daržovės suminkštės, pagardinkite druska ir pipirais. Išvirusią sriubą palikite kiek atvėsti ir sutrinkite elektriniu trintuvu iki vientisos masės. Papuoškite žalumynais.

Mangai. Ar žinojote, kad šis vaisius yra vienas plačiausiai vartojamų pasaulyje? O svarbiausia, kad jų galime užsiauginti ir Europoje, ypač pietinėje jos dalyje. Manguose gausu įvairiausių mineralų ir vitaminų, naudingų mūsų grožiui.

Gaminkite iš jų veido kaukes, valgykite šviežius, jei labai gerai išnokęs, pabarstykite žiupsnelį druskos. Mangai puikiai tiks į šviežių vaisių kokteilius ar mėsos troškinius.

Receptai
Receptas: Mangų ir dribsnių kokteilis
6 asmenims
Pagaminsite per 15 min.
3.6 / 17
Peržiūrėti detalesnę informaciją
Ingredientai
Mangas: 3.00 vnt.
Jogurtas: 700.00 ml (natūralus)
Avižiniai dribsniai: 10.00 valg. š. (saldžių)
Ledas: 1.00 sauja
Kaip gaminti

1. Mangus nulupkite, minkštimą supjaustykite skiltelėmis. Sudėkite su dribsniais ir jogurtu į elektrinį plaktuvą ir plakite iki vientisos masės. Sudėkite ledukus ir dar šiek tiek paplakite. Tiekite apibarstę dribsniais ir papuošę mangų skiltelėmis.

Knyga „Gaivieji gėrimai“
Knyga „Gaivieji gėrimai“

 

 

 

 

 

 

Receptas iš knygos „Gaivieji gėrimai“, kulinarė Asta Žvikevičienė


Apelsinai. Šiuose skaisčiai oranžiniuose vaisiuose gausu ne tik vitamino C, bet ir organizmui naudingos ląstelienos. O valgyti juos tikrai paprasta – galima mėgautis tiesiog šviežiu vaisiumi, pjaustyti jį ir dėti į salotas, gaminti desertus, kepti pyragus ar spausti šviežių vaisių sultis. Apelsinai puikiai tinka prie paukštienos ar su rozmarinu.

Receptai
Receptas: Morkų salotos su apelsinais
2 asmenims
Pagaminsite per 15 min.
3.8 / 30
Peržiūrėti detalesnę informaciją
Ingredientai
Morkos: 3.00 vnt.
Apelsinai: 2.00 vnt.
Česnakai: 2.00 skiltelės
Razinos: 1.00 sauja
Sezamo sėklos: 1.00 valg. š.
Citrinos: 1.00 vnt. (0,5 - sulčių)
Medus: 2.00 valg. š.
Garstyčios: 1.00 valg. š.
Linų sėmenų aliejus: 1.00 valg. š. (tinka ir alyvuogių)
Cinamonas: 1.00 žiupsnelis
Druska: 1.00 žiupsnelis
Kaip gaminti
  1. Apelsinus nulupkite ir aštriu peiliu, kad neištekėtų daug sulčių, supjaustykite gabalėliais.
  2. Morkas sutarkuokite šiaudeliais. Česnakus sutrinkite.
  3. Sezamų sėklas suberkite į sausą keptuvę ir pakepinkite kelias minutes, kol taps rusvai gelsvos.
  4. Dubenėlyje sumaišykite citrinų sultis, medų, garstyčias, aliejų, cinamoną, įberkite mažą žiupsnelį druskos.
  5. Morkas suberkite į lėkštę, sudėkite apelsinus, apibarstykite česnakais, skrudintomis sezamų sėklomis, razinomis. Apšlakstykite padažu.

 

Oranžiniai vaisiai bei daržovės Lietuvoje

Į Lietuvą iš visos Europos Sąjungos ištisus metus atkeliauja įvairiausi oranžinės spalvos vaisiai bei daržovės. Daugiausiai produktų atvežama iš šių Europos sąjungos šalių: Ispanijos, Italijos, Graikijos, Vengrijos, Prancūzijos, Belgijos ir Olandijos.

Europos Sąjungos įstatymais griežtai reglamentuojama, kad vaisiai ir daržovės būtų auginami, saugojami, gabenami ir parduodami itin kokybiški ir saugūs.

Europos Komisija nuolat konsultuojasi su mokslininkais, dirbančiais Europos maisto saugos tarnyboje, ir pagal jų rekomendacijos koreguoja reikalavimus augintojams, tiekėjams ir pardavėjams. Tad nepamirškite per dieną į savo racioną įtraukti keletą porcijų vaisių ir daržovių, turinčių oranžinę spalvą. Tai gali būti apelsinai, morkos, mandarinai, moliūgai, nektarinai, oranžinės paprikos, greipfrutai, abrikosai, mangai ir kt.

Papildomas informacijos šaltinis: knygos K. Oberbeil „Vitaminų jėga“, T. Reinhard „Vertingiausi maisto produktai“.

Taip pat skaitykite: Kuo ypatingi žalios spalvos vaisiai ir daržovės?

fhfhj-541aeeb03a00e
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką