Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Pavasaris reikalauja pokyčių – ir ne tik lėkštėje

Biosil
Projekto partnerio nuotr. / Biosil
Šaltinis: Partnerio turinys
Projekto partnerio inicijuotas ir parengtas turinys, turinio kontrolė – partnerio rankose
1
A A

Tik sveika gyvensena ir subalansuota mityba – reikiamas baltymų, angliavandenių, riebalų, vitaminų ir mikro bei makro elementų kiekis užtikrina darną mūsų kūne.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Būtent pavasarį dauguma žmonių jaučia padidintą nuovargį, nervinį išsekimą, jėgų ir miego trūkumą, pablogėja odos, plaukų būklė. Dvi pagrindinės to priežastys – mažas fizinis aktyvumas ir maistinių medžiagų trūkumas.

Pokyčiai prasideda lėkštėje

„Dėl nuolatinės įtampos, streso, miego trūkumo ir nesubalansuotos mitybos išsibalansuoja vegetacinė nervų sistema – sumažėja darbingumas, jaučiame nuolatinį nuovargį, mieguistumą, galvos skausmą, gali sutrikti kraujotaka, atsirasti raumenų įtampa ar nuovargis, nuotaikų svyravimai, bendras savijautos pablogėjimas ar silpnumas. Sutrikus vegetacinei nervų sistemai, sutrinka įvairių maistinių medžiagų, mikroelementų gamyba, pavyzdžiui, nesigamina mūsų odai, plaukams, nagams, kaulams ir sąnariams taip svarbus kolagenas, nes žarnyne nesudaromos sąlygos aminorūgščių gamybai ir tolesnei baltymų sintezei“, – sako biomedicinos mokslų daktarė, profesorė Rasa Bacevičienė.

Pavasarį organizmas tiesiog pats prašo keisti mitybą: iš žiemos raciono, kurio pagrindas baltymai ir riebalai, pereiti į pavasario – turtingą angliavandeniais, augaliniu maistu. Lengvesni, tačiau daugiau naudingų maistinių medžiagų turintys produktai papildo vitaminų ir mikroelementų atsargas, padeda pagerinti savijautą, pašalinti šlakus ir toksinus, o taip pat ir sulieknėti.

Baigiantis žiemai, kasdieniame meniu turi netrūkti šviežių daržovių, vaisių ir žalumynų. Reikėtų stengtis kaskart maistą gaminti šviežiai, valgyti kuo mažiau pašildytų, vakarykščių patiekalų, nes jų maistinė vertė yra palyginti menka. Labai svarbu įsiklausyti į savo organizmą – valgyti intuityviai, tačiau renkantis sveikas alternatyvas. Jei norisi ko nors saldaus, rinktis juodą šokoladą ar džiovintus vaisius, jei riebaus – avokadus, riešutus, žuvį. Pavasaris – organizmo valymosi laikas. Kenksmingas medžiagas iš organizmo padės pašalinti nuolatinis vandens gurkšnojimas, šviežios ar garuose ruoštos daržovės, daržovių sultys. Praėjus šalčiams patartina atsisakyti gyvulinės kilmės riebalų, taip pat keptų, rūkytų ir konservuotų produktų.

Jūros gėrybės, pupos, špinatai padidins bendrą organizmo tonusą, pripildys jį magniu, kuris būtinas gerai savijautai, giliam miegui, žarnyno ir širdies darbui. Gyvenant mūsų regione, mėsos nereikėtų visiškai ištrinti iš raciono: per dieną rekomenduojama suvalgyti bent 150 g raudonos arba baltos mėsos, du kartus per savaitę valgyti riebesnės žuvies.

Reikia keisti ir požiūrį

Sveikatai ir grožiui itin svarbu subalansuota mityba, suteikianti įvairių maistinių medžiagų. Tačiau tų, kurių su maistu gauname mažiau, reikėtų vartoti papildomai. Norinčioms turėti gražius plaukus, sveikus nagus ir odą, būtinas kolagenas. Maisto papilduose BioSil esanti unikali ch-OSA® medžiaga skatina natūralią kolageno gamybą. Kitaip nei pats kolagenas ji yra geriau pasisavinama, ilgiau išlieka organizme, įsitvirtina ten, kur reikalinga – kolageną gaminančiose ląstelėse ir apsaugo jose jau esantį kolageną.

„Kolagenas svarbus ir kaulų bei sąnarių sveikatai. BioSil, net ir esant sutrikusiai žarnyno metabolinei funkcijai, užtikrina kolageno sintezę. Papildus, skatinančius kolageno gamybą, reikėtų vartoti bent 3 mėnesius, tačiau geriausias rezultatas pasiekiamas ciklą tęsiant iki 6 mėnesių. Kodėl nepakanka 1 mėnesio? Nuolatinė netinkama mityba ir stresas bei vartojami vaistai ar neefektyvūs maisto papildai, taip išbalansuoja mūsų organizmą, kad neigiamų padarinių pašalinimui reikia daugiau laiko“, – pabrėžia dr. R. Bacevičienė.

Anot jos, vien maisto papildų vartojimas negali išspręsti sveikatos sutrikimų. Norint gražiai atrodyti ir gerai jaustis, būtina peržiūrėti savo darbo ir poilsio grafiką: 5 kartus per dieną valgyti pilnavertį ir subalansuotą maistą, dienos metu nuolat gurkšnoti vandenį, kad kūnas jo gautų po truputį, įgautų tam tikrą pulsaciją, ritmą. Nuo 23 val. iki 3-4 val. ryto reikėtų miegoti, nes tik tuo metu organizme gaminasi melatoninas, posmegeninės liaukos hormonas, kuris svarbus dienos metu gaminamo hormono kortizolio poveikio rezultatams sureguliuoti – būtent šiu dviejų hormonų sintezė ir suderinamumas lemia mūsų sveikatos būklę.

Sveikas maistas, pasivaikščiojimai gryname ore, pozityvus požiūris į gyvenimą padės atgauti jėgas ir susigrąžinti sveiką odos, plaukų ir nagų išvaizdą.

Biosil rasite: vaistinėse „Gintarinė vaistinė“, „Norfos vaistinė“, „Camelia“ „Veiverža“ (Klaipėdoje) „Vaigreda“ (Mažeikiai), „Valeriono vaistinė“ (Šiauliai), taip pat e-parduotuvėje www.maistassveikatai.lt. Daugiau informacijos www.biosil.lt.

Projekto partnerio nuotr./Biosil logo
Projekto partnerio nuotr./Biosil logo
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką