Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Sulieknėjote iki svajonių figūros? Ar turite atsisakyti svajonių vakarienės?

Šaltinis: Remiamas turinys
Turinio kontrolė – redakcijos rankose, projekto partneris tik inicijuoja ar palaiko temos viešinimą
0
A A

Antroji projekto „Mes tikim – tu gali!“ dalyvė Dovilė finišuoja – 21 dienos lieknėjimo maratonas sėkmingai įveiktas. Kaip išlaikyti sau patinkantį atvaizdą veidrodyje, Dovilei pataria projekto komandos narys, mitybos ir sveikos gyvensenos specialistas Artūras Sujeta.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Dovile, superlaikas – 21 diena – jau baigiasi. Tikriausiai džiaugiesi?

– Taip. Pasibaigus projektui laukia šventiškas pasimatymas su vyru, kurio metu išeisime į miestą vakarieniauti. Akivaizdu, kad 21 dienos rezultatas man patinka ir įtinka. Tačiau nesinorėtų, kad tas pasimatymas baigtųsi verkimu prie veidrodžio, nes vakarienė restorane sugrįžo ne papildomais gramais, bet kilogramais. Bet ir vyrui nenoriu sakyti: aš tikrai salotos lapą šį vakarą...

– Puikus startas – tai ne tik geras rezultatas šiandien, bet ir motyvacija tęsti kelią sveikesnio gyvenimo link. Aišku, kad viena vakarienė po 21 dienos – nieko baisaus. Bet ir tą vieną vakarienę reikia šiek tiek kontroliuoti. Desertas laukia?

– Aš tikiuosi...

– Viena paprasta gudrybė – desertą rinktis pirmą, o tada valgyti pagrindinį patiekalą. Kartais desertą galime suvalgyti pačioje pradžioje, kad vėliau mažiau norėtųsi valgyti. Sotumą pajusime daug greičiau nuo kažko saldaus. Tuo tarpu suvalgę riebų ir atrodytų sotų pirmą patiekalą, nesunkiai įveiksime ir desertą. Ypač jei esame jo pasiilgę po 21 dienos.

Labai patarčiau nepersivalgyti, nes tai visų pirma bus didelis krūvis organizmui, juk maistas nebus toks lengvai virškinamas kaip iki šiol, bet, žinoma, su vienu salotos lapu šiandien galima ir nedraugauti.

– Kaip reikėtų maitintis visą dieną žinant, kad vakare laukia didesnė ar mažesnė šventė?

– Jeigu planuojate pavakaroti, apribokite kalorijas pirmoje dienos pusėje. Svarbiausias dalykas, kad vakare sočiau ir daugiau pavalgę, bent 2-3 valandas neskubėtumėte į lovą. Taip pat nereikėtų piktnaudžiauti saldumynais, nors jų ir norisi. Saldumynų norą gali įtakoti įvairių medžiagų – chromo, cinko, B grupės vitaminų – trūkumas. Pavasarį dažniau norime valgyti saldžiai, bet reikia pakentėti, kol ateis vasara.

– Ką daryti, kai saldėsio poreikį įtakoja elementarus 28 dienų ciklas, kai atrodo, kad vienintelė paguoda – didelė plyta šokolado?

– Hormoninė veikla labai elementari. Vieniems norisi kažko saldaus, kitiems – kaip tik sūraus. Jokiais būdais nepraraskite savikontrolės ir nepradėkite valgyti bet ko ir bet kokiais kiekiais. Kartais tikrai gali padėti papildomas chromo vartojimas, galima valgyti daugiau vaisių, maisto, kuris turi natūralių cukrų. Juodas šokoladas – nieko baisaus, po treniruotės galite suvalgyti kad ir 40 g. Bet didelė plyta bus didelis krūvis mūsų kasai, kuri išskirs daug insulino. Kaip galvoji, kas nutinka, valgant daug šokolado?

– Pasijunti žiauriai laimingas!

– Iš tiesų, pavalgius šokolado išsiskiria laimės hormonas dopominas. Jis veikia tik kurį laiką. Po to ir vėl norime šokolado. Todėl žmonės, norėdami kompensuoti nuotaikų kaitą, kurį būdinga „toms dienoms“, linkę priprasti prie saldumynų, nes tai suteikia jiems laimės. Laimės reikia ieškoti ne šokolade, o saulėje, kurios Lietuvoje mažai, bet jau greit atsiras.

– Jei vakare apsižiūrėjai, kad per dieną išgėrei gerokai mažiau vandens nei organizmui reikėtų. Ar gerti kokį litrą einant miegoti?

– Tai bus geras žadintuvas. Rimtai kalbant, labai abejočiau, kad žmogų galime įstatyti į kažkokius rėmus. Be ūgio ir svorio, dar yra temperatūros, darbo pobūdžio, streso, prakaitavimo, lyties ir daugybė kitų veiksnių. Pavyzdžiui, šis pavasaris buvo vėsus, todėl vandens galėjome gerti ir mažiau. Jei vakare jaučiamės prastai, atsigerkime porą stiklinių, bet nemaukime viso litro, nes toks buvo dienos tikslas.

Projekto partneriai:

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką