-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvoje gaminama kosmetika laužo standartus: „jutubinį“ makiažą galima sukurti nekenkiant odai

Lietuviškos natūralios kosmetikos „Uoga uoga“ tikslas visuomet buvo aiški, natūrali produktų sudėtis ir kokybė. Nors žiniasklaidoje prirašyta šimtai straipsnių apie sintetinių konservantų, parabenų žalą odai, plaukams, o vėliau – ir gamtai, bendrovės „Uoga uoga“ įkūrėja Lena Sokolovska įsitikinusi, kad vien natūralistine filosofija tiek pirkėjų prisivilioti nepavyktų.
„Uoga uoga“ kosmetika
„Uoga uoga“ kosmetika / „Uoga uoga“ nuotr.

Todėl vienus ji pritraukia savo iš kojų verčiančiais pavadinimais, kitus – madingais ir pilną „jutubinį“ makiažą pasidaryti leidžiančiais produktais, trečius – kaip lietuviškas, vien Lietuvoje gaminamos produkcijos prekės ženklas. O galiausiai pati ramiau atsikvepia, kad iš sintetinės kosmetikos karuselės pabėgusių „Uoga Uoga“ klientų oda dabar gauna tik tai, kas duoda pati gamta.

Dekoratyvinė kosmetika su nuodingais ingredientais – per didelė auka dėl grožio

2010-aisiais įkurta bendrovė „Uoga Uoga“ gimė iš dviejų draugių – Lenos ir Jovitos – noro ant savo kūno ir plaukų tepti natūralius produktus. Tačiau pastaraisiais metais Jovita nusprendė visgi gyventi ramesnį gyvenimą ir pasitraukė iš šios veiklos – Lena Sokolovska liko viena vesti pirmyn beveik 40-ies „uogautojų“ kolektyvą.

„Per šiuos metus padarėme labai daug! Žiemą papildėme dekoratyvinės kosmetikos liniją. Viską darėme patys, visus atspalvius kūrėme savo nedidelėje laboratorijoje, nors įprastai dekoratyvinė kosmetika yra gaminama didžiuliuose fabrikuose ir išsiuntinėjama visiems smulkiems prekės ženklams – kad jie tiesiog ant jos galėtų užklijuoti savo vardą ir prekiauti“, – sakė L.Sokolovska.

„Uoga uoga“ nuotr./Lena Sokolovska
„Uoga uoga“ nuotr./Lena Sokolovska

Ypač ilgai lietuviškos kosmetikos gamintojai kankinosi su tušu – ne taip lengva jį pagaminti ir natūralios sudėties, ir stabiliai besilaikantį ant blakstienų, kad, pasak Lenos, „nevaikščiotum atrodydama kaip panda“.

„Pati viriau viriau, kokius porą metų, vis grįždavau prie šio projekto ir vis nepavykdavo. Tačiau galiausiai šiais metais jį išleidome. Ir apskritai po dekoratyvinės kosmetikos linijos papildymo mūsų pardavimai išaugo apie 40 procentų! Mes kol kas vieninteliai Lietuvoje turime pilną dekoratyvinės kosmetikos liniją“ – džiaugėsi „Uoga uoga“ įkūrėja.

Pašnekovė svarsto, jog, vertinant ekologiškų produktų poreikį, žmonės pirmiausia atsigręžia į maistą, nes yra girdėję apie įvairias alergijas ir sintetinius maisto priedus. Antroje vietoje – kosmetikos priemonės, asmens higienos priemonės ir tik tuomet pagalvojama, kokia yra dekoratyvinės kosmetikos sudėtis. Nors dalis moterų ar merginų ją taip pat naudoja kasdien.

„Matyt, dabar yra tokia banga, ateina suvokimas, kad jei lūpdažis savyje turi nuodingų ingredientų, tai realiai tu juos suvalgai! Mūsų lūpdažiai yra iš bičių vaško, natūralių aliejų ir pigmentų, kurie taip pat yra natūralūs“, – sako L.Sokolovska.

Natūrali kosmetika taip pat evoliucionuoja

Pasaulyje kyla susirūpinimas nanodalelėmis, kurios užtikrina, kad priemonė labai lengvai slystų oda, labai maloniai ją padengtų. Tačiau vėliau šios mažutės dalelės patenka į kūną. Silikonas užpildo įvairius odos nelygumus, duobutes ir raukšles, tačiau vėliau jį itin sunku nuvalyti ar nuplauti, ši medžiaga neduoda kvėpuoti odai ar plaukams (jo taip pat būna šampūnuose).

Pašnekovė priminė, kad nuo šių metų Lietuvoje įsigaliojo griežtesnė importuojamų kosmetikos produktų kontrolė, o Vartotojų teisių apsaugos tarnyba per pirmąjį ketvirtį atrado 8 kosmetikos priemones, kurių sudėtyje buvo neleistinų, žmogaus sveikatai kenksmingų medžiagų.

„Gal atrodo nedaug, tačiau įsivaizduokite, jog tie produktai stovėjo parduotuvėse ir žmonės juos pirko – o vėliau juos išėmė iš prekybos, kaip nesaugius. Nuolat vyksta tam tikrų medžiagų poveikio sveikatai tyrimai ir netgi tie ingredientai, kurie šiandien leidžiami, kitais metais gali būti uždrausti naudoti kosmetikos priemonėse. Todėl negalima labai aklai tikėti, kad visa parduodama kosmetika yra patikrinta, saugi“, – perspėjo L.Sokolovska.

Silikonas užpildo įvairius odos nelygumus, duobutes ir raukšles, tačiau vėliau jį itin sunku nuvalyti ar nuplauti, ši medžiaga neduoda kvėpuoti odai.

Natūralios sudėties kosmetika ne visuomet gali prisivyti „putlinančius“, „magiškai storinančius blakstienas“ sintetinius dekoratyvinės kosmetikos gaminius. Klausiu Lenos, ar dėl natūralumo reikia aukoti patogumą, tai, prie ko jau esame masinės produkcijos gamintojų įpratinti?

„Sakyčiau, kad natūrali kosmetika taip pat žingsnelis po žingsnelio evoliucionuoja. Juk viskas prasidėjo nuo to, kad moterys tepdavo odą vandeniu, ant viršaus tepdavo gryną aliejų arba užsidėdavo gryno molio. Šiandien patogiau tepti kremą, kur vanduo ir aliejus jau yra sumaišyti į emulsiją. Tad kuo daugiau žmonių ima naudoti natūralią kosmetiką, tuo patogesnė ji darosi. Aš jau nebematau skirtumo tarp natūralaus ir sintetinio kremo tekstūros ir naudojimo patogumo prasme. Natūrali kosmetika galbūt kvepia ne taip intensyviai. Natūralios sudėties produktas niekada nekvepės „mėlynojo vandenyno gaiva“ – nes juk mes visi suprantame, kad tai dirbtinis, sintetinis kvapas“, – šypsojosi L.Sokolovska. Visgi ji pripažino, kad tam tikriems produktams reikia šiek tiek kantrybės, pavyzdžiui, pasitepus natūraliu tušu, reikia apie pusę minutės palaukti, kol jis išdžius – tuomet tepti antrąjį sluoksnį.

„Uoga uoga“ nuotr./„Uoga uoga“ kosmetika
„Uoga uoga“ nuotr./„Uoga uoga“ kosmetika

Pagailėjo raudoną pigmentą turinčių vabalų

„Su dekoratyvinės kosmetikos linija taikomės ne tik į tų „natūralistų“, tačiau ir į eilinių vartotojų širdis. Pavyzdžiui, turime 20 šešėlių atspalvių ir tarp jų – ne tik žemės, natūralios ar „nude“ spalvos. Moteris gali pasidažyti šiuolaikiškai ir madingai. Vienintelis skirtumas – šešėliai yra birūs, reikia stengtis neišversti“, – šypsosi L.Sokolovska.

Ji taip pat pridūrė, kad „Uoga uoga“ paletėje yra įvairiausių ryškių lūpdažių spalvų, tačiau nėra ryškaus skaičiai raudono atspalvio – šis pigmentas išgaunamas iš karmino, o tam reikia sutrinti tam tikros rūšies vabalus – košenilius. Kadangi „Uoga uoga“ neatlieka bandymų su gyvūnais ir nenaudoja jokių kitų gyvūninių produktų, išskyrus bičių vašką, vabalų gyvybių vardan vaiskesnio lūpų raudonio taip pat neaukoja.

Atrasta, kad paparčių ekstraktas padeda lyginti raukšleles – taigi, natūralių ingredientų sąrašas kuo toliau, tuo labiau plečiasi.

Užtat pašnekovė nesutiktų su nuomone, jog natūralūs ingredientai – mažiau veiksmingi.

„Jei kremas nėra specialus medicininis, dažniausiai daugiausia dėmesio skiriama dviems dalykams: kad jis ilgiau stovėtų lentynoje ir kad kuo skaniau kvepėtų. Kitaip tariant, visa tai skirta kremui parduoti. Visa dekoratyvinė kosmetika taip pat kvepia – ir pirkėjams tas kvapas yra labai svarbus. Bet jis – sintetinis. O kad juo pasitepus bus matomas ar jaučiamas kažkoks poveikis odai – toli gražu ne visada tie kremai yra veiksmingi. Hialurono rūgštis jau atrasta ir natūrali – mes ją naudojame. Atrasta, kad paparčių ekstraktas padeda lyginti raukšleles – taigi natūralių ingredientų sąrašas kuo toliau, tuo labiau plečiasi“, – sakė „Uoga Uoga“ vadovė.

Natūralūs produktai galioja trumpiau – apie metus – tai vienas didžiausių jų skirtumų nuo sintetinės produkcijos. Tačiau galbūt tai moko mus rinktis ir pirkti tik tai, ko iš tikrųjų reikia? Sąmoningiau vartoti ir pažaboti norą namuose turėti 50-ies spalvų šešėlių paletę?

„Uoga uoga“ nuotr./„Uoga uoga“ kosmetika
„Uoga uoga“ nuotr./„Uoga uoga“ kosmetika

Akių blizgesys iš ežero dugno

Kalbėdama apie vis atrandamas natūralias alternatyvas L.Sokolovska prisimena žėrutį – dėl šio mineralo natūralios kosmetikos gamintojai gali pagaminti perlamutrinius birius šešėlius, kurie intensyviai blizga.

Be natūralios sudėties, „Uoga Uoga“ klientus stebina iš kojų verčiančiais pavadinimais.

„Žėrutis yra arba iškasamas, arba išgaunamas iš ežerų dugno. Įdomiausia, jog paimtas į ranką, jis atrodo kaip permatomi žuvies žvynai. Tačiau, kai jis sumalamas, jei smulkiai – yra matinio šviesaus atspalvio, jei stambiau – blizga it perlamutras. Mes naudojame žėrutį pudrų ir šešėlių sudėtyje“, – sakė pašnekovė. Žėrutį apipurškus geležies oksidu gaunami ryškūs geltoni blizgantys šešėliai. Taigi, aukso malti nereikia, reikia tiesiog paieškoti gudrių ir ne itin brangių natūralių alternatyvų pamėgtiems atspalviams.

„Iškėlėme sau tikslą, kad turime nuolat pristatyti ką nors naujo. Per metus – ne mažiau 30-ies naujų produktų, nes klientai iš mūsų nuolat kažko naujo tikisi. Šiemet, priskaičiavus visus dekoratyvinės kosmetikos skirtingus atspalvius, manau, būsime išleidę apie 60. Visą laiką siekiame kažko, ko Lietuvoje dar niekas nedarė, ko čia dar nebuvo“, – apie ambicingus bendrovės tikslus pasakoja L.Sokolovska.

Be natūralios sudėties, „Uoga Uoga“ klientus stebina iš kojų verčiančiais pavadinimais. „Įvairių mitinių būtybių ašaros“, „Bzzz“, „Draugiškas ryklys“ arba „Dingo flamingas“ – tai tik keli iš jų.

„Pavadinimus galvoju aš ir tada tariuosi su komanda. Kartais pavadinimas komandai nepatinka, sako, kad gal jau per drąsu. Tai – kūrybinis procesas per kančią, bet vis tiek bandome juokauti, nevadinti savo produktų labai jau rimtai“, – šypsosi L.Sokolova.

„Uoga uoga“ nuotr./„Uoga uoga“ kosmetika
„Uoga uoga“ nuotr./„Uoga uoga“ kosmetika

Natūralaus įvaizdžio norisi ne visoms

„Uoga uoga“ kosmetiką gamina 6 žmonės, dar 8 dirba administracijoje. Parduotuvėse ir kvapniose prekybos centrų salelėse dirba 16 konsultančių, o visi likusieji vadinami „elfais“ – jie kosmetiką pakuoja ir klijuoja ant jos etiketes. Visa ši „kosmetikos elfų“ komanda savo gaminius jau eksportuoja ir į užsienį – geriausiai sekasi sužavėti vokietes. Jos dažnai įsigyja mineralinės pudros, ypač žavisi, kad joje yra gintaro, nes yra apie jį girdėję. Didžioji dauguma „Uoga Uoga“ produktų yra serfikituoti „Cosmos natural“ sertifikatu.

Dekoratyvinės kosmetikos madoms įtakos turi vlogeriai, youtube.com kanale testuojantys įvairias makiažo priemones, demonstruojantys, kaip pasidaryti tobulą makiažą. Todėl, kaip sako L.Sokolovska, neužtenka sukurti tris žemės atspalvių akių šešėlius ir eiti į rinką su šūkiu: „Atrodyk natūraliai!“

„Mes turime viską, ko reikia pasidaryti šiuolaikiškam vakariniam ar dieniniam makiažui“, – įstikinusi „Uoga Uoga“ įkūrėja. Ji džiaugiasi už klientus, kuriems ši lietuviška kosmetika yra atradimas, nesukeliantis alergijos, po daugybės nesėkmingų bandymų pasigražinti sintetiniais dekoratyvinės kosmetikos produktais.

Pastaruoju metu vis garsiau girdimas ir raginimas ne tik žvelgti į produktų sudėtį, tačiau ir į tai, kaip jie įpakuoti. Europa juda plastiko pakuotės mažinimo keliu. „Uoga uoga“ klientai visų gaminių pakuotes gali grąžinti į jų pardavimo vietas, tačiau L.Sokolovska sako, kad dėl techninių iššūkių ne visas jas galima panaudoti dar kartą.

„Apie „Zero Waste“ („Nulį atliekų“) mes galvojame visą laiką. Beveik visi mūsų produktai pirmiausia yra be antrinės pakuotės, tai yra – be dėžutės. Į ją pakuojame tik aliumines pakuotes, kurios kitu atveju transportuojant susilankstytų, arba prabangesnės linijos su hialiurono rūgštimi kremus. Visas pakuotes priimame atgal, negaliu pasakyti, kad labai daug jų galime dar kartą panaudoti. Antriniam panaudojimui tinka stiklo pakuotės, kitas (plastikines) tiesiog tinkamai išrūšiuojame ir atiduodame perdirbti. Tačiau sukame galvas, kaip pakuotes galėtume naudoti pakartotinai“, – sako „Uoga Uoga“ įkūrėja.

„Uoga uoga“ nuotr./Lena Sokolovska
„Uoga uoga“ nuotr./Lena Sokolovska

Vargas dėl pakuotės: produktas – sertifikuotas, pakuotė – ne

Kosmetikos pardavimo salelėse yra ir pilstomų produktų: masažinių aliejų, aliejų kūdikiams, dušo želės. Kol kas tokia gamintojų iniciatyva dar nesulaukė pakankamo klientų susidomėjimo. Tiksliau – sulaukė, bet ne visai tokio, kokio tikėtasi.

„Žmonės ateina ir teiraujasi: „Ar čia jogurtas? Ar sultys? Galima atsigerti?“ – juokiasi L.Sokolovska. – Bet jei kalbant rimtai, tai pilstymas į tarą irgi yra gamybos proceso dalis. Lyg ir galėtume į žmonių tarą pilstyti ir kremus, ir šveitiklius, ir visus kitus produktus – tačiau, jei atsinešite užterštą buteliuką, mes įpilsime savo produkto, ir šis taps užterštas. Ir tai taps mūsų problema. Kita vertus, vis daugiau produktų persikelia į stiklo pakuotes, blizgiai užsukami aliuminio kamšteliais, lūpų dažai – taip pat aliuminio pakuotėse. Matyt, ir toliau žingsnis po žingsnio judėsime link aliuminio ir stiklo pakuotės“.

Kadangi „Uoga Uoga“ produkcija yra sertifikuota, bendrovė gali naudoti tik tam tikros rūšies plastiką, kuris tinkamas perdirbti.

„Mūsų netgi lipdukai negali turėti tam tikros kenksmingos medžiagos, – sakė pašnekovė ir įvardijo problemas, kylančias dėl sertifikato reikalavimų. – Turime sertifikuotą pudrą, tačiau, kad ją būtų patogu naudoti, reikalingas sietelis. Jis yra iš kieto, neperdirbamo plastiko. Ir viskas – šis gaminys negali būti žymimas kaip sertifikuotas tik dėl vienos pakuotės detalės“, – atskleidžia „Uoga Uoga“ vadovė.

Kosmetikos gamintojų komandoje nuolat vyksta aršios diskusijos: ar pirkėjai pirktų didelį stiklainį plaukų kaukės? Arba kūno kremo, supakuoto į didelį stiklinį indą? Vieni komandos nariai nemato, kur čia bėda, tačiau kitus apima siaubas pagalvojus, jog nuo vieno negrabesnio judesio visas kremas gali išsitaškyti ant vonios plytelių.

„Jei kalbame apie šampūną – o kaip jį galutinai iš to stiklo iškrapštyti? Ne viską galime perdėti į stiklą, kad ir kaip norėtume. Antraip aukosime patogumą, ir vėl grįšime į tašką: „tepkimės aliejais ir viskas“ – kai natūralu, sveika, bet labai nepatogu. Norime padaryti natūralią kosmetiką masine, kad visiems naudoti ją būtų įprasta, kad visi ją įpirktų ir ją naudoti būtų linksma ir lengva“, – pokalbį užbaigia L.Sokolovska.

„Uoga uoga“ nuotr./„Uoga uoga“ kosmetika
„Uoga uoga“ nuotr./„Uoga uoga“ kosmetika

֍֍֍

Bendrovė atvirai, net internetiniame puslapyje rašo visų savo gaminių sudėtis, o L.Sokolovska prideda, jog „Uoga Uoga“ nenaudoja kosmetikos bazių, kitaip tariant, ruošinių, į kurias tereikia įlašinti porą lašų eterinio aliejaus ir voila – kremas paruoštas. Visos kosmetikos priemonės laboratorijoje sumaišomos „nuo...iki“. Kadangi naudojami tik eteriniai aliejai, bičių vaškas, gėlių vandenys, perskaitę šių priemonių sudėtį turėtumėte aiškiai suprasti, iš ko viena ar kita priemonė pagaminta.

„Taip ir turi būti. Žmonės neturi svarstyti, kas tas „koko-butyl-trigliceridas“. Tiesa, kai kuriems gaminiams turime naudoti konservantus – tačiau tik tuos, kurie leidžiami „Cosmos“ sertifikato. Tačiau kartais žmonės mums rašo – kas čia per ingredientas? Ir mes jiems atrašome, paaiškiname, kodėl šio ingrediento reikia, kokia produkte yra jo koncentracija“, – sakė „Uoga Uoga“ įkūrėja.

Kadangi prie produktų rašomi absoliučiai visi jame naudoti eteriniai aliejai, L.Sokolovskos teigimu, sudėtys tampa ilgos, tačiau bent jau aiškios ir visiems matomos – o gal kažkas yra alergiškas levandų eteriniam aliejui?

Šiuo metu visa „Uoga Uoga“ komanda „ant savęs“ testuoja įvairias priemones plaukams.

„Jie jau pripažinti saugiais, bet komanda dar turi pasakyti, ar visiems patinka kvapas, konsistencija, poveikis. Dar – jau pradedame ruoštis Kalėdoms. Kelis produktus turime su Kalėdiniu kvapu: gvazdikėlių, cinamono, mandarinų mišiniu. Turime labai Kalėdinį kūno kremą „Meduoliukas“, kurio kai kurie klientai jau jo laukia. Per Kalėdas kai kuriuos tradicinius savo produktus išleidžiame su naujais, kalėdiniais pavadinimais, pavyzdžiui: „Snieguolės rankos švelnios“ arba „Kai uždega petardas“, – šypsosi „Uoga Uoga“ produkcijos pavadinimų kūrėja.

Manau, kad net mokykloje reikėtų pamokų, kaip teisingai atlikti makiažą, kaip pabrėžti savo privalumus.

Praėjusiais metais bendrovės darbuotojai kalėdines dovanas su šiek tiek dekoracijų konservavo į stiklainius.

„Tikrai buvo vargo tuos stiklainius vežioti po parduotuves, tačiau visi mūsų darbuotojai buvo labai užsidegę idėja „Konservuojam Kalėdas!“. Šiais metais planuojame turėti kalėdinį paštą! Vėliau dar plėsime dekoratyvinės kosmetikos asortimentą, atnaujinsime šešėlių atspalvių paletę. Bendraujame su vizažistais ir stengiamės pasitikrinti, ko mums trūksta. Įdomu, kad ne tik Vokietijoje ir Lietuvoje, tačiau ir Kaune bei Vilniuje makiažo mados, įpročiai – skiriasi“, – sakė „Uoga Uoga“ įkūrėja.

Jos nuomone, produktų asortimente dar trūksta vadinamosios „baigiamosios pudros“ („finishing powder“), kontūravimo šešėlių.

L.Sokolovska pastebi, jog kai kurioms lietuvėms vis dar trūksta žinių apie makiažą ir įgūdžių jį gerai pasidaryti.

„Kai kurios moterys naudoja labai nedaug kosmetikos. Kitos ateina ir tu tiesiog matai kontūravimo priemonę, ryškius šešėlius, kuriais padažyta dar ir po akimis, pudros spalva – trim tonais tamsesnė, nei natūrali veido spalva. Edukuojam ir rodom, kur tepti tuos skaistalus, tą „pabrėžtuką“. Manau, kad net mokykloje reikėtų pamokų, kaip teisingai atlikti makiažą, kaip pabrėžti savo privalumus“, – sakė „Uoga Uoga“ įkūrėja.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius