Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Vaisiai ir daržovės skaisčiai bei švytinčiai odai

Moters veidas
„Shuterstock“ nuotr. / Moters veidas
Šaltinis: Projekto partnerio turinys
Projekto partnerio inicijuotas ir parengtas turinys, turinio kontrolė – partnerio rankose
0
A A

Tikriausiai esate ne kartą girdėję, kad norint turėti skaisčią ir sveikai atrodančią odą, reikia sveikai ir taisyklingai maitintis, mankštintis, suvartoti daug skysčių. Tačiau ne visiems ir tikrai ne visuomet pavyksta atrasti tam laiko. Turime jums sprendimą – štai keletas vaisių ir daržovių, dėl kuriuose esančių maistingų medžiagų jūsų oda įgaus sveiką spalvą ir žvilgesį.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Valgymo įpročių koregavimo centro valgymas.lt gydytoja dietologė Lina Viniarskaitė padėjo apžvelgti įvairiuose vaisiuose bei daržovėse esančias medžiagas, kurios gali padėti jums atjauninti, pašviesinti ir padaryti jūsų odą skaistesnę.

Citrusai, ananasai ir kiviai. Visi šie egzotiški vaisiai, kurių sulaukiame iš šilčiausių pietų Europos valstybių, savyje turi ir daug vitamino C, kuris yra puikus antioksidantas. Būtent dėl jo ir kitų medžiagų, kurių galime rasti šiuose vaisiuose, jūsų oda paspartins baltymo kolageno, reikalingo odos elastingumui ir tvirtumui, gamybą.

Brokoliai. Nors daugelis mūsų baidosi šių žalių daržovių, tačiau jose galime rasti nemažai antioksidantų, vitaminų C ir E. Pastarasis padeda apsaugoti odą nuo kenksmingų ultravioletinių saulės spindulių, tad kaitrią vasaros dieną dubenėlis brokolių salotų padės odai neprarasti spindesio.

Shutterstock nuotr./Salotos su  brokoliais ir razinomis
Shutterstock nuotr./Salotos su brokoliais ir razinomis

Morkos. Nuo vaikystės tėvai visiems kartoja, kad reikia valgyti morkas, kad gerai matytume, tačiau morkose randamas betakarotenas, kurį mūsų organizmas susintetina į vitaminą A, padeda išlaikyti odos drėgmę ir apsaugoti nuo tiesioginių saulės spindulių žalos. Keletas morkų per dieną – ir šiltuoju metų laiku jūsų oda gali atrodyti dar sveikesnė, skaistesnė ir gražesnė nei iki tol.

Taip pat skaitykite: Maistas pagal spalvą – violetinė padės lieknėti

Moliūgai ir jų sėklos. Juose gausu cinko, kuris yra tarsi geriausias mūsų odos draugas: padeda odos ląstelėms atsinaujinti ir išlikti odai jaunatviškai.

Obuolys. Šis vaisius tikriausiai yra pats magiškiausias. Ne veltui pasakojama, kad graikų herojus Paris gražiausia išrinktai deivei Afroditei atidavė obuolį. Obuolys padės ne tik ryte, nes suteiks daugiau energijos ir žvalumo nei kavos puodelis, bet dėl jame randamų medžiagų jūsų oda gali ilgiau išlikti jaunesnė, sveikesnė ir skaistesnė. Vos vienas obuolys kasryt per kelias savaites tikrai padės pasiekti norimą rezultatą.

Taip pat skaitykite: Ką daryti, kad vaikai valgytų daržoves

Burokėlis. Ši daržovė, kepta, virta ar žalia, jūsų odai tikrai perduos jos pačios raudonį. Burokėliuose esančios medžiagos ir antioksidantai padės sulėtinti raukšlių formavimąsi ir suteiks odai papildomo skaistumo.

Špinatai. Šiuose žaliuose lapeliuose slypi nepaprasta galia. Ne veltui iš vaikystės prisimenama animacinį serialą apie jūreivį Popajų, kuriam špinatų skardinė suteikdavo išskirtinę jėgą. Špinatuose slypinti ypatingų antioksidantų rūšis padės atsikratyti odos ląstelėse susikaupusių toksinų, todėl, vartojant ir pakankamai skysčių, oda taps šviesesnė, skaistesnė ir daug sveikesnė.

Receptai
Receptas: Dilgėlių ir špinatų sriuba su vištiena
4 asmenims
Pagaminsite per 40 min.
3.6 / 8
Peržiūrėti detalesnę informaciją
Ingredientai
Špinatai: 300.00 g (šviežių)
Dilgėlės: 300.00 g (jaunų lapelių)
Vištiena: 200.00 g (filė)
Vanduo: 500.00 ml (arba daržovių sultinio)
Bulvės: 4.00 vnt.
Porai: 1.00 vnt.
Česnakai: 4.00 skiltelės
Grietinėlė: 200.00 ml (riebios)
Aliejus: 2.00 valg. š.
Druska: 1.00 žiupsnelis (pagal skonį)
Juodieji pipirai: 1.00 žiupsnelis (pagal skonį)
Kaip gaminti
  1. Bulves nuskuskite ir supjaustykite kubeliais. Vištieną nuplaukite ir taip pat supjaustykite nedideliais gabalėliais.
  2. Baltąją poro dalį nuplaukite ir smulkiai supjaustykite. Susmulkinkite česnako skilteles.
  3. Keptuvėje įkaitinkite aliejų, suberkite smulkintus porus ir česnakus, nuolat maišydami pakepinkite, kol pagels.
  4. Į puodą įpilkite maždaug 0,5 l vandens (galite paruošti ir daržovių sultinio) ir užvirkite. Į verdantį vandenį suberkite bulves bei vištieną. Pamaišykite ir pavirkite, kol šiek tiek suminkštės. Tada į puodą sukrėskite kepintus porus ir česnakus, suberkite nuplautus bei nusausintus špinatus ir dilgėles. Virkite, kol daržovės visiškai suminkštės.
  5. Į išvirusią sriubą supilkite grietinėlę ir sutrinkite viską elektriniu trintuvu iki vientisos purios masės. Pagal skonį pagardinkite pipirais, pasūdykite.

 

Gausybė daržovių bei vaisių

Į Lietuvą iš visos Europos Sąjungos ištisus metus atkeliauja įvairiausi mūsų odai naudingi vaisiai bei daržovės. Daugiausiai produktų atvežama iš Ispanijos, Italijos, Graikijos, Vengrijos, Prancūzijos, Belgijos ir Olandijos.

Europos Sąjungos įstatymais griežtai reglamentuojama, kad vaisiai ir daržovės būtų auginami, saugojami, gabenami ir parduodami itin kokybiški ir saugūs. Europos Komisija nuolat konsultuojasi su mokslininkais, dirbančiais Europos maisto saugos tarnyboje ir pagal jų rekomendacijos koreguoja reikalavimus augintojams, tiekėjams ir pardavėjams, tad nepamirškite per dieną į savo racioną įtraukti keletą porcijų vaisių ir daržovių.

Papildomas informacijos šaltinis: knygos K. Oberbeil „Vitaminų jėga“, T. Reinhard „Vertingiausi maisto produktai“.

fhfhj-541aeeb03a00e
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką