TIESAI REIKIA TAVO PALAIKYMO PRISIDĖK
Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą

Viena žymiausių vizažo meistrių pasaulyje S.Miro: „Tobulėti norintis vizažistas privalo mokėti piešti“

Vizažo meistrė Sonya Miro
Asmeninio archyvo nuotr. / Vizažo meistrė Sonya Miro
Šaltinis: 15min
0
A A

Viena geriausiai pasaulyje atpažįstamų „Face Chart“ meno kūrėjų Sonya Miro keliais teptuko potėpiais geba sukurti ypatingą įvaizdį ne tik ant popieriaus, bet ir ant veido. „Instagram“ paskyroje vizažo meistrę seka daugiau kaip 300 tūkst. gerbėjų. S.Miro, kuri vasarą lankysis Lietuvoje, išskirtiniame interviu pažada, kad viešėdama Vilniuje vizažo gerbėjams atskleis paslapčių, kurios lig šiol menkai žinomos ir plačiajame pasaulyje.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

– Kas jus paskatino imtis vizažo meno?

– Vizažu domėtis pradėjau paskutinėse mokyklos klasėse. Lankiau paruošiamuosius meno / dailės kursus, kad pasirengčiau stojamiesiems egzaminams į prestižinį dizaino institutą. Tada vizažisto darbas dar nebuvo madingas, apie jį mažai kas buvo girdėjęs. Man buvo įdomu kurti, keisti formas, suteikti įvaizdžiams apimties, žaisti su šviesos įtaka, žmogaus išvaizdą paversti kuo nors neatpažįstamu.

Pradėjau nuo ekstravagantiško, ryškaus makiažo, nors dažniausiai vizažo kelias prasideda nuo natūralios makiažo technikos. Tačiau mane visuomet domino sudėtingesnės technikos, kurios reikalauja daugiau pastangų ir įgūdžių. Tad tik vėliau pradėjau kurti klasikinį makiažą, o kadangi pati mėgau dažytis, pamažu atsirasdavo vis daugiau užsakymų.

Nelankiau jokių profesionalių kursų, nes tuo metu juose buvo pristatoma pasenusi mokymo programa, kurioje buvo teigiama tik: „Taip daryti galima, o taip – ne.“ Mano manymu, makiažas – tai savotiška laisvės išraiška, ir kiekvienas meistras turi kurti taip, kaip jam atrodo gerai. Visi turi savo techniką, paslaptis ir metodiką, todėl ir negali būti jokių rėmų. Tikiu, kad žmogus, kuris turi tapybos pagrindus, atitinkamą išsilavinimą, turi akademinį dailės supratimą, tikrai geba derinti spalvas, žaisti spalvų ir šešėlių potėpiais. O žinios ir patirtis įgyjamos tik per praktiką.

Asmeninio archyvo nuotr./Vizažo meistrės Sonyos Miro atliktas makiažas
Asmeninio archyvo nuotr./Vizažo meistrės Sonyos Miro atliktas makiažas

– Kaip įvyko tas didysis lūžis jūsų karjeroje?

– Tik dėl „Instagram“. Jeigu būčiau nuo pat pradžių savo darbus afišavusi, dabar greičiausiai sekėjų turėčiau dar daugiau. Karjera pradėjo sparčiai augti, kai mano darbais susidomėjo žinomi užsienio šalių vizažistai. Nors niekada nedalyvavau jokiuose konkursuose, bet, įkvėptos mano darbų, socialiniuose tinkluose ant savo profilių sienos pasidalija populiarios užsienio grupės, turinčios didelius būrius sekėjų. Taip dalis jų auditorijos, savaime suprantama, randa mane.

Po kiek laiko mano gyvenime atsirado MAC. Tai buvo lemiamas įvykis, kurio labai laukiau ir geidžiau, manau, pats likimas mane pas juos atvedė. Mano karjerai darbas šioje įmonėje buvo lyg atrama, čia įsigilinau į pačią makiažo atlikimo techniką, tekstūras, teptukų svarbą, įgijau įgūdžių, kaip paprasčiau įgyvendinti vieną ar kitą sumanymą.

Taip perėjau į profesionalų lygmenį, pažinau „Face Chart“ kaip meną. Ėmiausi šios veiklos ir pritaikiau savo akademines piešimo žinias. Pradėjau eksperimentuoti, kūriau skirtingus nacionalinius charakterius, skirtingų rasių įvaizdžius. Vienu metu mano „Instagram“ susidomėjo ir „Anastasia Beverly Hills“ – tai smarkiai padidino sekėjų skaičių.

Viena pirmųjų ėmiausi vaizdo klipų kūrybos, filmavau savo kūrybinį darbo procesą. Taip pat pradėjau dalytis savo darbo etapų fotografavimu, lako panaudojimo ant popieriaus. Mane labai džiugina, kai matau, kad žmonės atkartoja ir pateikia savo darbus taip pat kaip ir aš, darau visa tai tam, kad žmonės naudotųsi, dalintųsi, mėgintų.

– Kaip manote, kas daro didesnę įtaką puikiai karjerai: sėkmė, atsirasti tinkamoje vietoje tinkamu metu, pažinti tinkamus žmones, talentas, ar vis dėlto intensyvus, nuoširdus darbas?

– Kiekvienas žmogus turi savo kelią. Yra tokių žmonių, kurie paprasčiausiai atsitiktinai atsiduria reikiamu laiku reikiamoje vietoje ir taip tampa populiarūs. Kitiems kelią į žinomumą nutiesia tinkamos pažintys, dideli pinigai. Aš tiesiog įdedu daug darbo, nes vizažas yra mano pomėgis, todėl žinau, kad viskas, ko man reikia, ateis pamažu.

Kiekvienas mano darbas – mažas laiptelis aukštyn. Manau, kad per visą laiką savo darbu pasiekiau ne tiek jau mažai ir esu visiškai sąžininga pati prieš save. Juk būna, kad kas labai greitai atsitiktinai iškyla, kitą akimirką staigiai krinta žemyn. Manau, kad jeigu viską pasieksi savo darbu, tai išliks visam laikui, priešingai nei neužtarnautas ar tik atsitiktinos sėkmės lydimas populiarumas.

Asmeninio archyvo nuotr./Vizažo meistrės Sonyos Miro atliktas makiažas
Asmeninio archyvo nuotr./Vizažo meistrės Sonyos Miro atliktas makiažas

– Kokias įsimintiniausias, svarbiausias akimirkas karjeroje teko išgyventi?

– Kalbant apie didžiausius įspūdžius, atsakymas būtų vienas – grįžtamoji žmonių reakcija. Kai „Instagrame“ tavo darbai sulaukia milijoninių peržiūrų, komentarų, tai įkvepia ir įpareigoja stengtis dar labiau, dirbti vis geriau. Svarbios ir tos akimirkos, kai tavo darbus įvertina žinomi meistrai.

– Ar prisimenate savo pirmuosius vizažo darbus?

– Dar besimokant meno ir pramonės akademijoje gimė pirmųjų projektų idėjos. Subūrėme neblogą komandą, kurią sudarė vizažistas, fotografas ir modelis. Tuo metu nuomojomės studiją ir kūrėme įvairius provokuojančius įvaizdžius, tiesa, tai buvo mėgėjiški darbai.

Viename pirmųjų mano projektų sutiko dalyvauti garsi televizijos laidų vedėja ir modelis Nadia Fediaj. Norėjome sukurti tokį įvaizdį, kuris dabar dažnai lyginamas su Lady Gagos stiliumi, nors tuo metu apie Gagą niekas nebuvo net girdėjęs. Aš pati gaminau plastikinius aksesuarus ir spyglius, jais puošiau modelio veidą ir pečius, akcentavau tamsų gotikinį makiažą. Panaudojome net juodą kramtomąją gumą.

– Ar kuriate vizažą kruopščiai apgalvotais žingsniais?

– Iš anksto niekada neplanuoju. Žinoma, išskirtiniais atvejais darau eskizus ar koliažus, tačiau įprastai naujos idėjos gimsta per kūrybinį procesą, kai kuriu makiažą, kuriam skiriu nuo penkių minučių iki valandos. Aš nejaučiu baimės, kad kas nors gali nepavykti, nes esu tikra, kad kiekvieną klaidą ar netikslumą galima ištaisyti, pakoreguoti. Kuo daugiau praktikos – tuo geresnis rezultatas.

Mane pralinksmina, kai merginos guodžiasi, kad joms rankos dygsta ne iš tos vietos, nes vienodi akių kontūrai (strėlytės) – misija neįmanoma, tai joms – lyg nepasiekiamas meistriškumo lygis, tačiau, mano manymu, tai tėra praktikos klausimas.

– Ar jūsų talentingos rankos yra prisilietusios kuriant žinomų žmonių įvaizdį?

– Teko padirbėti su Natalia Oreiro. Tai neįkainojama patirtis, nes vaikystėje buvau didelė serialo „Laukinis angelas“ gerbėja. Kaip ir visos mergaitės, ja žavėjausi, turėjau plakatus su jos atvaizdu, mokėjau visas dainas.

Asmeninio archyvo nuotr./Vizažo meistrė Sonya Miro su garsia aktore Natalia Oreiro
Asmeninio archyvo nuotr./Vizažo meistrė Sonya Miro su garsia aktore Natalia Oreiro

Visa ši istorija prasidėjo tada, kai vieną dieną man parašė nepažįstamas jaunuolis, kuris yra N.Oreiro vizažistas Argentinoje. Jis teigė, kad jau seniai žavisi mano darbais ir nori pasiūlyti galimybę padirbėti su žvaigžde, nes ji kuriam laikui atvyksta į Maskvą. Žinoma, nedvejodama sutikau, ir su garsenybe dvi dienas sėkmingai dirbome. Kūriau net tris skirtingus įvaizdžius, vienas jų buvo skirtas raudonojo kilimo ceremonijai.

Natalia yra labai maloni moteris, tikra profesionalė, nejutau jokios nepagarbos ar mano darbo nevertinimo, nors tokių patirčių tikrai esu turėjusi ne vieną: kai kurios įžymybės tiesiog nevertina vizažisto darbo, bendrauja ne itin maloniai, nuolat būna įnikusios į mobiliuosius telefonus. Tokiais atvejais sunku atlikti savo darbą ir išgauti geriausią rezultatą, tačiau, žinoma, vizažistas turi būti pasiruošęs viskam ir galutinis įvertinimas turi būti maksimaliai geras.

Asmeninio archyvo nuotr./Vizažo meistrės S.Miro atliktas makiažas aktorei Nataliai Oreiro
Asmeninio archyvo nuotr./Vizažo meistrės S.Miro atliktas makiažas aktorei Nataliai Oreiro

Esu dirbusi ir su estrados žvaigždėmis, turėjau bendrų projektų su žinomiausiu šalies stilistu Sergejumi Zverevu, atlikėja Nyusha (Anna Vladimirovna Šuročkina) ir kt.

– Esate „Face Chart“ meno ekspertė. Kuo „Face Chart“ yra ypatingas, svarbus makiažo pasaulyje?

– Kaip menas „Face Chart“ atsirado neseniai. Anksčiau tai buvo naudojama kaip makiažo schema, norint paaiškinti eigą ar pristatyti tam tikrus makiažo produktus. „Face Chart“ buvo naudojamas ir mados šou – įvaizdžiai buvo kuriami ant popieriaus ir tik tada „perkeliami“ ant modelių. Vėliau tai tapo savotišku menu, ir esu be galo laiminga, kad esu prisidėjusi prie šios atšakos vystymosi.

Manau, kad kiekvienas tobulėti norintis vizažistas privalo mokėti piešti. Tai didelis pliusas meistrui. Kai užsakovas mato, kad jūs mokate ne tik atlikti makiažą, bet ir pateikti tai popieriuje, jis būna pakerėtas ir jam nekyla abejonių, kad esate tikras profesionalas.

– Vasarą planuojate lankytis Vilniuje ir čia vesti mokymus. Ar daug žinote apie Lietuvą, jos žmones?

– Nors apie Lietuvą žinau ne tiek ir daug, esu tikra, kad tai labai graži europietiška šalis. Vilnius garsėja kūrybingais meniškais žmonėmis, atrodo, kad tai jaukus ir malonus miestas, kerintis savo architektūra. Žinau, kad čia gyvena pati įvairiausia publika. Man tokie miestai labai patinka ir esu tikra, kad Vilnių įsimylėsiu. Turiu svajonę paskraidyti Lietuvoje oro balionu ir pasigrožėti panorama. Laukiu tik pačių teigiamiausių emocijų, tikiu, kad mokymai praeis puikiai ir visi liks patenkinti.

– Kokią programą žadate pristatyti vizažo gerbėjams Lietuvoje?

– Mokymai Lietuvoje bus labai įdomūs ir informatyvūs. Tai mano pačios sukurta programa, kur nuo „Face Chart“ meno bus pereinama prie makiažo. Kadangi turiu savo techniką ir individualų suvokimą, kas yra makiažas, detaliai parodysiu dieninį „Face Chart“ įvaizdį, tada jį paversiu vakariniu ir techniškai „perkelsiu“ jį ant modelio veido.

Asmeninio archyvo nuotr./Vizažo meistrės Sonyos Miro kurtas dieninis „Face Chart“
Asmeninio archyvo nuotr./Vizažo meistrės Sonyos Miro kurtas dieninis „Face Chart“
Asmeninio archyvo nuotr./Vizažo meistrės Sonyos Miro kurtas vakarinis „Face Chart“
Asmeninio archyvo nuotr./Vizažo meistrės Sonyos Miro kurtas vakarinis „Face Chart“

Antrą dieną mažoje grupėje atliksime praktiką ir išmėginsime naujas žinias. Abi mokymų dienas viskas bus labai aišku, atvira. Parodysiu visas savo naudojamas priemones, nes esu atradusi tikrai nemažai naujovių. Visuomet pasakoju viską, ką žinau, dalijuosi patirtimi visu šimtu procentų. Slėpti nėra prasmės, nes kaip tik noriu, kad žmonės atrastų kuo daugiau naujų dalykų ir galėtų visu tuo naudotis.

– Kokie jūsų tikslai ir siekiai ateičiai?

– Artimiausi planai – vizitas Lietuvoje, tada keliausiu ir į Londoną. O kalbant apskritai – siekiai yra grandioziniai, nes tik turint didžiulių planų galima eiti į priekį. Po truputį siekiu savo tikslo, ruošiuosi apkeliauti visą pasaulį, kad kuo didesniam ratui žmonių perteikčiau savo žinias, techniką, metodus ir meistriškumą. Ateityje planuoju išleisti ir specializuotų knygų rinkinį.

– Pasvajokime... Jeigu ne vizažo meistrė, kuo norėtumėte būti?

– Būčiau tapusi fotomodeliu, nes „tikrajam modeliui“ netinka mano ūgis ir kūno sudėjimas (juokiasi). Mėgstu dirbti su skirtingais įvaizdžiais, moku pozuoti ir labai komfortiškai jaučiuosi tokiame amplua. O gal būčiau šokėja? Nuo vaikystės šokau, lankiau įvairiausių šokių stilių būrelius: nuo flamenko iki hiphopo. Man tai taip pat labai artima.

Interviu parengė „The Makeup Lovers“.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Temos: 2 Makiažas Grožis
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką