Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2017 12 13

20 veiklos metų itališkos kavos gėrimo kultūros puoselėjimui

Kai prieš 20 metų bendrovė „Amoka“ Lietuvą supažindino su „Lavazza“ kava, buvo sunku įsivaizduoti, kad tai ne tik paskatins lietuvius pamėgti espresą, bet ir taps kasdienių kavos gėrimo įpročių keitimo ir kitokios kavos kultūros puoselėjimo pradžia Lietuvoje. Juk daug kam šiandien kokybiška itališka kava tapo nepamainoma draugiškų pokalbių, intelektualių diskusijų dalimi ar žaismingų gastronomijos eksperimentų simboliu.
„Lavazza Training Center“ Vilniuje kavos technologai-treneriai.
„Lavazza Training Center“ Vilniuje kavos technologai-treneriai. / Karolio Zalecko nuotr.
Temos: 2 Kava Espreso kava

Rinkos lyderiai jau 20 metų

Kompanija „Amoka“ pažintį su kava pradėjo dar 1996 m., kai vienoje pasaulinėje kavos parodoje Italijoje bendrovė pradėjo derybas su senas tradicijas turinčiu kavos prekės ženklu iš Turino „Lavazza“. Po vienerių metų atkaklių derybų tapus oficialiu „Lavazza“ atstovu Lietuvoje, prasidėjo ilgas ir nelengvas kelias kavos kultūros vystymo link.

Pasak bendrovės „Amoka“ reklamos ir komunikacijos vadovės Agnės Žukauskienės, įmonė nustatė sau tikslą – ne tik parduoti kvapnų, puodelyje garuojantį produktą, bet ir sukurti visiškai naujus kavos vartojimo įpročius Lietuvoje – juk anuomet namuose žmonės dažniausiai gamindavo plikomą puodelyje arba tirpią kavą.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./UAB „AMOKA“ reklamos ir komunikacijos vadovė Agnė Žukauskienė
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./UAB „AMOKA“ reklamos ir komunikacijos vadovė Agnė Žukauskienė

„Tais laikais kava lietuviams buvo gėrimas, skirtas ką nors užsigerti, pavyzdžiui, valgant pyrago gabalėlį ar sumuštinį pusryčiams. Mūsų pasiūlyta naujovė – 30 gramų tirštos, koncentruotos espreso kavos puodelis – dar kurį laiką buvo priimtina ne visiems. Tačiau žingsnis po žingsnio padėjome pakeisti sampratą, kad kava skirta ne tik užsigerti, bet ir mėgautis akimirka“, – pasakoja Agnė.

Pirmoji itališką kavą į Lietuvą atvežusi, importu, didmenine prekyba ir paslaugomis užsiimanti bendrovė „Amoka“ rinkai pristatė espreso kavai gaminti tinkamas itin kokybiškas kavos pupeles.

„Kavos pupelės ar išskirtinės kokybės arbatžolės Lietuvoje niekada neaugo ir neaugs dėl netinkamo klimato – ši priežastis daugiausiai ir lėmė, kodėl nusprendėme prekiauti būtent tokiais produktais. Nors šiandien jau turime ir vietinių kavos skrudintojų, tačiau būtų tikrai sunku patikėti, kad jie greitai pasivytų pasaulinius, į istoriją įėjusius kavos gamintojus ir jų vystomas technologijas“, – teigia A.Žukauskienė.

Pasak jos, nors Lietuva nėra didelė, tačiau jos rinkoje konkuruoja daug įvairių šalių kavos gamintojų. „Lavazza“ yra globalus ir žinomas visame pasaulyje ženklas, todėl turėti šį produktą savo krepšelyje yra ne tik didelis išskirtinumas ir įvertinimas, bet ir palengvinimas mūsų darbui, konkuruojant su kitais kavos skrudintojais“, – mano pašnekovė.

Ryžosi skleisti itališkos kavos ruošimo patirtį

Šią vasarą „Amoka“ Vilniuje atidarė „Lavazza Training Center“, kurio misija – skleisti kavos kultūrą ir vystyti kavos ruošimo technologijas. Vilniuje esantis mokymų centras yra jau 55-as „Lavazza Training Center“ padalinys pasaulyje.

„Šiame centre dirbantys „Amoka“ kavos technologai-ekspertai, kurie patirties kasmet semiasi Turino mokymų centre, moko įmonės klientus baristas kavos ruošimo subtilybių ir taip pat stengiasi įskiepyti pagarbą kavai, kaip išskirtiniam gėrimui. Jie moko suvokimo, kad kava yra tas produktas, kurio kavinėje lankytojas ieško ne vedamas troškulio, o bendravimo poreikio, nes pokalbis ir kava jau tapo neatsiejama. Juk kava – tai nuotaika ir emocijos“, – šypsosi A.Žukauskienė.

„Lavazza Training Center“ savo žinias gilinantys baristos gali prisiliesti prie inovatyviausių kavos ruošimo naujovių, eksperimentuoti kuriant naujas kavos gėrimų receptūras.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Lavazza Training Center“ Vilniuje
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Lavazza Training Center“ Vilniuje

Naujų idėjų mėgautis kava ieškanti „Lavazza“ bendradarbiauja su visame pasaulyje žymiais virtuvės šefais. Šio bendradarbiavimo rezultatas – netikėti, provokuojantys ir žaismingi gastronomijos šedevrai. Daugelio šių kavos inovacijų tėvu pelnytai tituluojamas molekulinės gastronomijos pradininkas Ferran Adrià. Šis „Lavazza“ kūrybos partneris prisidėjo prie tokių išradimų, kaip kieta kava „espesso“, kavos ir pasiflorų sulčių kokteilis „Passion>Me“, kavos lęšiai „Coffesphere“ ar kavos ikrai „Coffe Caviar“.

A.Žukauskienė atskleidžia, kad šiuo metu „Lavazza Training Center“ Vilniuje yra plečiamas ir užsiėmimai jame kavos profesionalams ir naujų kavos formų paieškos prasidės jau kitų metų pradžioje.

Dėmesys kultūrai ir sportui

Visame pasaulyje itališkos kultūros sklaidą palaikanti „Lavazza“ yra tapusi dažna palydove ir pasauliniuose sporto bei mados renginiuose. Ši Turino kavos bendrovė yra Australijoje vykstančių kasmečių žirgų lenktynių ir Vimbldono teniso čempionato rėmėja. Su pastaruoju, vienu iš keturių Didžiojo kirčio turnyrų, „Lavazza“ bendradarbiavimą pradėjo dar 2011 metais. Geriau supažindinti visuomenę ir teniso mylėtojus su „Lavazza“ išskirtinumu ir vertybėmis padeda ir 2016 m. italų kompanijos partneriu tapęs legendinis tenisininkas Andre Agassi.

Kompanijos „Lavazza“ meilę menui ir kultūrai liudija jos pasiryžimas bendradarbiauti su žymiausiais pasaulinio meno centrais, tokiais kaip Niujorko „Guggenheim“ muziejus, Rusijos meno ir kultūros muziejus Ermitažas, Milano „Mudec“, Turino „Camera“ bei Venecijos miesto muziejai.

Kad stiliaus pojūtis ir estetika kompanijai „Lavazza“ yra nesvetimi, įrodo ir nuo 1993 metų leidžiami reklaminiai kalendoriai. „Bendradarbiaudama su žymiausiais pasaulio fotografais, pavyzdžiui, Helmutu Newtonu, Davidu LaChapelle ar Annie Leibovitz, „Lavazza“ šiuos kalendorius pavertė tikrais meno kūriniais, tapusiais ženklo ambasadoriais visame pasaulyje. „Lavazza“ pavirto prekiniu ženklu-ikona, simbolizuojančiu meno ir kultūros sklaidą“ – įsitikinusi A. Žukauskienė. – Būti oficialiu tokio didelio pasaulinio lygio žaidėjo kaip „Lavazza“ atstovu Lietuvai – didelė atsakomybė, todėl „Amoka“ per 20 veiklos metų Lietuvoje tapo ne tik kokybiškos kavos tiekėja, bet, sekdama ilgametėmis „Lavazza“ kompanijos tradicijomis, taip pat tapo ir daugelio Lietuvoje vykstančių mados, kultūros ir sporto renginių rėmėja.“

Ryčio Šeškaičio nuotr./Fotografijų paroda „Portretas“
Ryčio Šeškaičio nuotr./Fotografijų paroda „Portretas“

Pripažinti tarp geriausių Lietuvos įmonių

2017 m. sausį UAB „Amoka“ buvo išrinkta tarp stipriausių verslo įmonių Lietuvoje. „Pripažinti geriausiais esame jau trečius metus iš eilės. Tai reiškia, kad neapleidžiame savo pozicijų ir nuolat siekiame būti geriausiais“, – pabrėžia A.Žukauskienė.

Bendrovės atstovė pasakoja, kad to pasiekti pavyko skiriant dideles investicijas į verslą ir didelį dėmesį komandai. „Darnus komandinis darbas yra labai svarbu, nes be žmogiškųjų resursų tokie veiklos rezultatai nebūtų pasiekti. Labai vertiname visų darbuotojų indėlį į įmonės veiklą ir džiaugiamės, kad turime ne vieną komandos narį, įmonėje dirbantį nuo jos įkūrimo pradžios“, – sako „Amoka“ atstovė.

Projekto partnerio nuotr./„Amoka“ logo

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius