-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti
2019 03 06

Bakalauro darbas Alimui padiktavo verslo idėją – išmaniuosius įrenginius taiso biure „ant ratų“

Profesionalus išmaniųjų įrenginių meistras Alimas Rubinskis neslepia, kad vos prieš keletą metų išgyveno sunkų laikotarpį – darbas, kurį dirbo beveik penkiolika metų, nemotyvavo, norėjosi ne tik užsidirbti daugiau, bet ir tobulėti, ieškoti drąsesnių iššūkių. Todėl vieną dieną vaikinas ryžosi pokyčiams – pakeitė aukštąją mokyklą, parašė ir apsigynė bakalauro darbą, o pagal darbe aprašytą idėją sukūrė nuosavą verslą.
Alimas Rubinskis
Alimas Rubinskis / Asmeninio archyvo nuotr.

– Įkūrėte pirmąją Lietuvoje mobiliąją taisyklą „ant ratų“. Kaip kilo tokio verslo idėja?

– Beveik penkiolika metų dirbau meistru įvairiose Vilniaus mobiliųjų telefonų ir kompiuterių taisyklose. Atėjo metas, kai pasidarė nebeįdomu. Užsisukau rutinoje, niekas nemotyvavo. Jaučiau, kad galiu daugiau, negu tuo metu dariau, norėjosi naujų iššūkių, daugiau atsakomybės.

Tuo pat metu mokiausi vienoje Vilniaus kolegijoje, tačiau buvau pasimetęs, blaškiausi, kol vieną dieną supratau, kad daugiau taip negaliu – noriu kitokio gyvenimo. Pakeičiau aukštąją mokyklą, pradėjau lankyti paskaitas, pasidarė įdomu mokytis. Norėjosi ir pačiam kažką sukurti.

Kai reikėjo rinktis bakalauro darbo temą, nusprendžiau išsamiai ištirti savo esamų klientų poreikius. Pradėjęs gilintis, iškart supratau, ką naujo galėčiau pasiūlyti. Mano tikslas buvo kuo daugiau sužinoti apie verslą, išsiaiškinti visas galimybes, ištirti, ko iš tiesų norėtų jau esami klientai. Gauti kokybinio tyrimo rezultatai mane įkvėpė įkurti mobiliąją taisyklą „Can’t Stop“.

Ar buvo sunku?

– Turiu klientų, kurie pas mane lankosi daugiau nei penkiolika metų, ir jiems visai nesvarbu, kur dirbsiu, svarbu, kad jų mobilųjį telefoną sutaisyčiau aš. Tai žmonės, kurie manimi pasitiki ir žino, ko gali tikėtis.

Tačiau išmaniųjų įrenginių taisymas – tikrai ne ta paslauga, kurios kasdien reikia. Todėl man svarbu, kad klientų atsiliepimai būtų geri, kad ne tik jie, bet ir jų draugai ar kolegos žinotų, kad, nutikus nelaimei, gali skambinti man.

Žmonės tikisi labai paprastų dalykų: kad dėl sudužusio ar sugedusio telefono nepatirs nei streso, nei nepatogumų, kad viskas bus išspręsta operatyviai ir be jokių rūpesčių.

– Iš esmės jūsų biuras yra automobilis. Kuo dar jūsų taisykla skiriasi nuo kitų?

– Kasdien darbą pradedu septintą valandą ryto. Savo interneto svetainėje ir „Facebook“ paskyroje patikrinu užsakymus, tuomet iš tiekėjų susirenku reikalingas detales ir pradedu kelionę po Vilnių. Važiuoju ten, kur tuo metu yra mano klientas, ir būtent ten sutvarkau jo įrenginį. O tai reiškia, kad klientui niekur nereikia važiuoti, nereikia palikti pusdieniui savo įrenginio, o po to dar grįžti jo pasiimti.

Asmeninio archyvo nuotr./A.Rubinskio mobili taisykla „ant ratų“
Asmeninio archyvo nuotr./A.Rubinskio mobili taisykla „ant ratų“

Mano automobilis – tai ne tik detalės ir reikiama įranga, tai – tikras mini biuras, kuriame jaučiuosi labai patogiai, laisvai ir galiu nevaržomas dirbti. Pagrindinė mano paslaugos vertė – operatyvumas.

Teko tvarkyti vieno chirurgo mobilųjį per jo pietų pertrauką. Atvažiavau iki Santaros klinikų, gydytojas išnešė man savo telefoną ir, kol jis pietavo, aš pakeičiau sudužusį stikliuką. Gydytojas nepatyrė jokių laiko nuostolių. Viskas buvo padaryta labai operatyviai. Mobiliojoje taisykloje turiu ir banko kortelių skaitytuvą.

Dirbdamas paprastoje taisykloje, pastebėjau, kad dauguma klientų labai užimti ir skubantys žmonės, kurie visai neturi laiko. Todėl sudužus ar dėl kokių nors aplinkybių sugedus jų išmaniajam įrenginiui (ir nesvarbu, kas tai – mobilusis telefonas, laikrodis ar kompiuteris), sutrinka visas jų dienos ritmas.

123RF.com nuotr./Telefono ekranas
123RF.com nuotr./Telefono ekranas

Matydamas, kiek daug streso jiems sukelia išmaniųjų įrenginių gedimas, visada galvojau, kaip galėčiau išspręsti šią problemą. O kai, rašydamas bakalauro darbą, atlikau tyrimą, paaiškėjo, kad daugiau kaip 80 proc. esamų klientų su malonumu pasinaudotų tokia paslauga.

Įkurti nuosavą verslą, juo rūpintis ir tuo pačiu tvarkyti išmaniuosius įrenginius yra kur kas didesnė atsakomybė nei dirbti samdomu darbuotoju. Su kokiais sunkumais teko susidurti?

– Tvarkyti išmaniuosius įrenginius man ne tik darbas, bet ir hobis. Galiu vien iš smalsumo išardyti ir surinkti kokį nors naują, dar nematytą įrenginį, todėl darbas nekelia man jokių rūpesčių. Žinoma, būna dienų, kai vos spėju, tuomet pagalvoju, kad norėčiau, pusę savęs paversti robotu, kad galėčiau greičiau viską suspėti ir vienu metu atlikčiau daugiau funkcijų. Tikiu, kad vieną dieną taip ir bus – turėsime galimybes ne tik prailginti savo gyvenimą, bet ir patobulinti save.

Telefonai dūžta pačiais netikėčiausiais būdais – išslysta iš rankų, įkrenta į klozetą, nukrenta nuo automobilio stogo.

Tie, kurie domisi naujausiomis technologijomis, žino, kad po dešimties metų daugybė dalykų mūsų gyvenime pasikeis. O dėl sunkumų, tai, prieš kurdamas verslą, viską gerai apgalvojau. Žinojau, kad lengva nebus, tačiau aš myliu savo darbą. Man rūpi žmonės, jaučiu didžiulį pasitenkinimą galėdamas padėti, man įdomu klausyti jų istorijų ir jas išgirsti.. Kiekviena diena man – tai naujas iššūkis. Įmonę įkūriau su bičiuliu, tačiau jis išvyko į užsienį studijuoti, ir aš likau vienas. Jei atvirai, dabar esu dar labiau motyvuotas ir jaučiu dar didesnę atsakomybę nei anksčiau.

Asmeninio archyvo nuotr./Mobiliųjų įrenginių taisymas
Asmeninio archyvo nuotr./Mobiliųjų įrenginių taisymas

Kokie išmaniųjų įrenginių gedimai dažniausiai pasitaiko? Ko žmonės turėtų saugotis?

– Ekranų stikliukų dūžiai, trumpai veikianti baterija ir neveikiantis įkroviklio lizdas – tai trys pagrindiniai išmaniųjų telefonų gedimai. Žinoma, pasitaiko ir kitų gedimų.

Telefonai dūžta ar genda pačiais netikėčiausiais būdais – išslysta iš rankų, įkrenta į klozetą, nukrenta nuo automobilio stogo, įkrenta į vonią, išsimaudo jūroje ar ežere. Kiekvienas klientas turi savo istoriją.

Labai svarbu paminėti, kad, keičiant mobiliojo telefono sudužusį stikliuką, svarbu ne tik stikliuką pakeisti, bet ir visą ekraną. Taip, tai kainuos brangiau, bet turėsite garantiją, kad paslauga bus atlikta kokybiškai.

Ar tikrai visus įrenginius pavyksta sutvarkyti?

– Aš – profesionalus išmaniųjų įrenginių meistras, bet ne Dievas (juokiasi). Kad ir kaip norėčiau, automobilio pervažiuoto telefono neatgaivinsiu. Tačiau, kai tik identifikuoju problemą, iš karto pasakau žmogui, kiek laiko užtruks, kol sutaisysiu, koks bus rezultatas ir kiek tai kainuos. Jei matau, kad įrenginys nesutvarkomas, tai žmogui ir pasakau.

Būna ir tokių atvejų, kai gedimas yra toks sudėtingas, kad negaliu sutvarkyti iškart, tačiau visada stengiuosi net ir pačias kebliausias problemas pašalinti tą pačią dieną ir veikiantį prietaisą grąžinti klientui, o, jei reikia, duoti pakaitinį telefoną. Jei mobilusis telefonas ilgai mirko vandenyje ir nebuvo iškart išjungtas, remontas gali užtrukti.

Dirbate septynias dienas per savaitę. Ar tai nevargina?

– Tiesą sakant, jau žinau, kokiomis dienomis būna pats darbymetis, todėl pasiruošiu. Pačios darbingiausios savaitės dienos yra nuo pirmadienio iki trečiadienio. Dažniausiai visos nesėkmės mobiliesiems įrenginiams nutinka savaitgalį, žmonės paprastai kreipiasi pirmadieniais. Savaitgaliais pasitaiko tik skubūs atvejai, kai telefonai visai neįsijungia.

Klausantis atrodo, kad jūsų darbas labai paprastas – viskas visada pavyksta, niekada nepatiriate jokių nemalonių ar stresą keliančių situacijų, nesutinkate piktų ar nemalonių klientų. Ar tikrai taip?

– Patikėkite, ir mano darbe būna visko! Tik gal aš iš prigimties esu optimistas, todėl ir akcentuoju tik gražius momentus. Dirbant su žmonėmis, būna pačių įvairiausių situacijų taip pat ir nesusikalbėjimų.

Penkiolikos metų darbo patirtis išmokė pažinti žmones, gal todėl iš toli užuodžiu tuos, su kuriais geriau neturėti jokių reikalų. Jei matau, kad žmogus nuo pat pradžių ieško problemų, pasiūlau kreiptis į kitą taisyklą ir nė kiek nesigailiu, kad prarandu užsakymą.

Pas klientus skubate su oranžiniu švyturėliu. Ar tai padeda jums išvengti spūsčių Vilniaus mieste?

– Geltonas švyturėlis pirmenybės teisių nesuteikia, tačiau atkreipia dėmesį. Kiti vairuotojai mato, kad skubu. Kadangi dabar kelyje praleidžiu tikrai daug laiko, galiu pasakyti, kad labai įvairių vairuotojų tenka sutikti – vieni geranoriškai praleidžia, stabteli, kiti, priešingai, nenori pasitraukti.

Kadangi Vilniuje puikiai sekasi, norėčiau pradėti važinėti ir į kitus miestus. Juolab, kad ypač dažnai užsakymų gaunu ir iš Elektrėnų, Trakų. Taip pat jau galvoju ir apie antrą tokį pat įrengtą biurą „ant ratų“. Pajutau, kad vienas sunkiai spėju, todėl pagalbininkas labai praverstų. Labai norėčiau pradėti veiklą Lenkijoje, jaučiu, kad tai būtų sėkmingas žingsnis į priekį.

123rf.com nuotr./Dabar sudėtinga įsivaizduoti gyvenimą be telefono
123rf.com nuotr./Dabar sudėtinga įsivaizduoti gyvenimą be telefono

Kaip manote, kodėl pirmoji jūsų verslo idėja iškart susilaukė sėkmės?

– Man atrodo, svarbiausia gyvenime yra daryti tai, apie ką svajoji, ir tikėti tuo, ką darai. Labai svarbu jausti žmogų, bendrauti su juo draugiškai ir paprastai, nesistengiant pasirodyti pranašesniu už jį. Žmonėms patinka atvirumas ir paprastumas.

Mane kartais vis dar nustebina didžiųjų prekybos centrų kasose dirbantys žmonės. Atrodo, kad ten juos per prievartą kažkas susodino. Jei nepatinka darbas, blogai jaučiatės ar bendravimas neteikia malonumo, keiskite darbą. Negi taip sunku būti maloniam ir dirbant šypsotis?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius