Dabar populiaru
Publikuota: 2020 sausio 17d. 21:00

Gerti nebemadinga: tam įtakos turi ir dažnesnis bendravimas internetu, o ne gyvai

Pora prie kompiuterio
123RF.com nuotr. / Pora prie kompiuterio

Volstedo įstatymas, Amerikoje skelbiantis prohibiciją (draudimas arba ribojimas gaminti, parduoti, importuoti bei eksportuoti alkoholį, galiojęs beveik 14 metų), buvo priimtas 1919-aisiais. Dabar, praėjus šimtmečiui, galima įvertinti: prohibicija pagimdė organizuotą nusikalstamą veiklą, o mafija užsidirbo milijonus iš nelegalios prekybos alkoholiu, rašo „The Economist“.

Įstatymo vykdymas buvo labai menkas, kadangi jis nesulaukė didelio palaikymo. Pasak apytikslių skaičiavimų, prohibicijos laikais Niujorke buvo mažiausiai 20 000 nelegalių barų. Kai viename Denverio bare policija vykdė reidą, pareigūnai pamatė, kad jame alkoholinius gėrimus vartoja vietinis kongresmenas, meras ir šerifas.

Tačiau prohibicija vis dar egzistuoja, ir ne tik musulmoniškame pasaulyje. Tačiau daugumoje vietų valdžia tik bando atgrasyti žmones nuo alkoholio vartojimo apmokestinant alkoholį įvairiais mokesčiais, ribojant prekybos alkoholiu laiką bei jo reklamą. Tokia politika veikia.

Tačiau dabar alkoholio vartojimas yra sumažėjęs dėl visai su tuo nesusijusių priežasčių: socialinės jaunų žmonių normos pasikeitė, o tai alkoholiui numato kitokią ateitį.

Paauglių-abstinentų mada

Beveik kiekvienoje Vakarų šalyje paaugliai pradeda vartoti alkoholį vėliau, nei tai darydavo ankstesnės kartos. Taip iš dalies yra dėl to, kad jauni žmonės vienas su kitu dažniausiai bendrauja internetu, o ne akis į akį.

Geresnis auklėjimas tikriausiai taip pat prisideda. Sprendžiant iš istorinių modelių, kadangi paaugliai alkoholį pradeda vartoti vėliau, suaugę šios kartos atstovai taip pat gers mažiau. Milenialai, šiuo metu įkopę į trečiąjį ar ketvirtąjį savo gyvenimo dešimtmetį, taip pat vartoja mažiau alkoholio. Pastariesiems saikingas alkoholio vartojimas yra sveikesnio gyvenimo būdo dalis.

Alkoholis, net vartojamas mažais kiekiais, yra kancerogeniškas, tačiau dauguma žmonių to nežino.

Šiandien pagrindiniai alkoholio industrijos klientai yra vidutinio amžiaus ir vyresni asmenys. Kai kuriose turtingose šalyse jie geria daugiau nei tokio paties amžiaus ankstesnių kartų atstovai. Alkoholis, net vartojamas mažais kiekiais, yra kancerogeniškas, tačiau dauguma žmonių to nežino. Todėl visuomenės sveikatos išminčiai vis dažniau šneka apie įspėjamąsias etiketes, tokias kaip ant tabako gaminių.

Kol kas tik Pietų Korėjoje ant alkoholinių gėrimų butelių puikuojasi apie vėžį įspėjančios etiketės, o 2018-aisiais ir Airija priėmė įstatymą apie tokių įspėjamųjų etikečių naudojimą, tačiau jis iki šiol nepradėtas vykdyti.

123RF.com nuotr./Apsvaigęs vairuotojas
123RF.com nuotr./Apsvaigęs vairuotojas

Didžiosios alkoholio kompanijos mato užrašus ant statinių. Jos plečia savo mažai alkoholio turinčio arba nealkoholinio alaus, vyno bei kitų gėrimų pasiūlą. Tokių gėrimų inovacija klesti. Daugelis pagal skonį neatskiriami nuo originaliųjų gėrimų.

Pavyzdžiui, beveik 50 „Heineken“ prekių ženklų turi nealkoholines versijas. Daugumoje Vakarų šalių tokios alternatyvos vis dar yra naujovė, tačiau jos sparčiai populiarėja. Vokietijoje ir Olandijoje, kurios labai anksti priėmė nealkoholines gėrimų versijas, beveik 10 procentų parduodamo alaus yra nealkoholinis.

Tuo pat metu alkoholio industrija seka tabako industrijos pėdomis ir ieško naujų klientų kitur. Top 10 greičiausiai augančių alkoholio rinkų yra augančios ekonomikos šalyse, daugiausiai Afrikoje ir Azijoje (Kinija į šį sąrašą nepatenka; alkoholio pardavimas Kinijoje mažėja).

Po vienos ar dviejų kartų alkoholio vartojimas turtingose šalyse taps démodé (nebemadingas). Iki tada alkoholis išliks viena brangiausių visuomenės sveikatos ir produktyvumo problemų. Oficialūs skaičiavimai rodo, kad Didžiojoje Britanijoje alkoholis 1,3–2,7 procento sumažina bendrą vidaus produktą. Neturtingose šalyse vieno litro alkoholio sukeliama žala yra didesnė.

Oficialūs skaičiavimai rodo, kad Didžiojoje Britanijoje alkoholis 1,3–2,7 procento sumažina bendrą vidaus produktą.

Efektyvios pasiūlą palaikančios strategijos, skatinančios sumažinti alkoholio vartojimą, tokios kaip dideli mokesčiai, visame pasaulyje patirs sunkumus su įstatymų leidėjais bei teismais, kadangi anti-alkoholio grupės neprilygsta alkoholio industrijos nusamdytiems lobistų legionams. Tikrai didelis pokytis: prohibicija atsirado dėl to, kad Anti-Saloon League, palaikiusi šį įstatymą, buvo viena galingiausių Amerikos lobistų grupė. Ją palaikė dauguma turtingiausių to laiko žmonių, įskaitant Johną Rockefellerį, Henrį Frodą ir Andrew Carnegie.

Šiandien filantropams sudėtinga palaikyti alkoholio ribojimą, kadangi alkoholio vartojimas yra įsišaknijęs į turtingųjų socialinį gyvenimą. Tačiau jų vaikai ir anūkai entuziastiškiau žiūrės į pasaulį, kuriame mažiau alkoholio.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Ypatingos
Ypatingos

Sergu atsakingai

Sergu atsakingai
Sergu atsakingai

Esports namai

URBAN˙/

Maistas

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką