Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota 2022 01 26, 19:03

Giedrė moko, kaip sėkmingai kurti turinį instagrame: atskleidė dažniausias klaidas

Pastaruoju metu socialiniams tinklams ir nuomonės formuotojams pasiekus populiarumo aukštumas, žmonėms, kurie dar tik pradeda kurti turinį instagrame, išsiskirti iš kitų gali būti sudėtinga. Instagramo trenerė Giedrė Januševičienė, savo paskyroje mokanti, kaip instagrame pasiekti sėkmės, atkreipia dėmesį į dažniausiai daromas klaidas, kurios neleidžia augti sekėjų skaičiui.
Giedrė Januševičienė
Giedrė Januševičienė / Martin Sense nuotr.

Padeda kitiems vystyti instagramo paskyras

Septintus metus vystydama savo verslą, Giedrė kartu nuolat turi domėtis naujovėmis ir stebėti socialinių tinklų tendencijas. Visada jautusi susidomėjimą, moteris savo noru mielai gilino žinias, o su laiku šia tema ėmė konsultuoti aplinkinius.

„Kai turi verslą, reikia būti visko žinovu, – šypsosi G.Januševičienė. – Matydami mano susidomėjimą, žmonės paklausdavo patarimų, pasiteiraudavo, kaip ką nors daryti. Administravau savo ir kitų paskyras, dalyvavau mokymuose, rinkau informaciją. Nors iš tiesų esu baigusi odontologinės priežiūros ir dantų technologijos studijas, tad daug kam, kai sužino, būna šokas.“

Martin Sense nuotr./Giedrė Januševičienė
Martin Sense nuotr./Giedrė Januševičienė

Laisvu laiku mėgusi dalintis rekomendacijomis, kaip sėkmingai kurti turinį instagrame, praeitais metais Giedrė ryžosi tam sukurti atskirą paskyrą.

„Internete yra daug informacijos, bet nemažai žmonių tingi ieškoti ir nori, kad viskas koncentruotai būtų vienoje vietoje, – tikina G.Januševičienė. – Iš pradžių dalinau smulkius patarimus, o dabar mano dėmesys sutelktas į rinkodarą, aiškinu, kaip vesti savo instagramo profilį, kur koncentruotis.“

Pati Giedrė daug laiko praleido savarankiškai gilindama žinias, be to, nemažai investavo į įvairius mokymus, kur gavo dar daugiau informacijos apie socialinius tinklus.

„Mane jau vyras bara, kad raminčiausi pirkdama naujus kursus, – juokiasi G.Januševičienė. – Kai patinka, nebejauti saiko, tik nori investuoti į save ir žinias. Nesu šioje srityje baigusi aukštojo mokslo, bet man tai netrukdo komunikuoti ir padėti kitiems. Dar daug žmonių nemoka išnaudoti instagramo galimybių sau ar savo verslui.“

Savo instagramo profilyje Giedrė kurį laiką informacija dalinosi nemokamai, o konsultacijos, kaip pati sako, buvo labiau simbolinės. Visgi dabar ji jau rengia kursus, kuriuos norintys gali įsigyti.

„Pradėjau nuo asmeninės paskyros su 130 sekėjų, o per pusmetį jų išaugo iki daugiau nei 3 tūkst., – džiaugiasi G.Januševičienė. – Dabar reels (trumpi vaizdo įrašai su efektais ir muzika, – aut. past.) yra populiarūs, tad žmonės atranda mano paskyrą, klausia patarimų, o iš to išsirutulioja įvairios paslaugos.“

Pradėjau nuo asmeninės paskyros su 130 sekėjų, o per pusmetį jų išaugo iki daugiau nei 3 tūkst.

Įgudusi naudotis socialiniais tinklais, naršydama instagrame, Giedrė atkreipia dėmesį į tai, kaip turinį kuria kiti. Kaip moteris juokauja, noromis nenoromis tenka pamatyti žmonių daromas klaidas.

„Instagrame nėra taisyklių – kuo labiau perteiki savo asmenybę, tuo geriau. Visgi yra tam tikros gairės, dėl kurių kai kurie profiliai auga greičiau nei kiti. Nemažai daliai paskyrų reikia bent minimalių korekcijų, kurios padėtų išsiskirti iš kitų. Pripažinkime, instagrame yra milijardas profilių, tad reikėtų kažkaip tą padaryti“, – aiškina G.Januševičienė.

Pataria, kokių klaidų nedaryti

Sekdama kitų žmonių profilius, Giedrė pastebi, kad viena dažniausiai daromų klaidų – aprašymo (angl. bio) nesusitvarkymas.

„Tai turėtų būti apie patį žmogų – trumpai prisistatyti, paminėti savo išskirtinumą, pasakyti, kokią naudą duodate sekėjui ir kodėl jis turėtų jus sekti. Žmogus, atsidaręs jūsų profilį, pirmiausia atkreipia dėmesį į aprašą, trumpai peržiūri įrašų nuotraukas, o tuomet eina stebėti istorijų (angl. stories).

Tai yra pagrindinė vieta, kur praleidžiame daugiausia laiko – daugelis nė nežiūri įrašų, nebent tik permeta juos akimis. Highlightų (išskirtų istorijų – aut. past.) nebuvimas taip pat yra dažna klaida. Sukurkite juos tikslingai, su pačia svarbiausia informacija“, – vardina G.Januševičienė.

Martin Sense nuotr./Giedrė Januševičienė
Martin Sense nuotr./Giedrė Januševičienė

Anot Giedrės, neretai žmonės pamiršta savo profilyje akcentuoti vieną temą arba jų kuriamos istorijos neatitinka įrašų, kurie keliami į paskyrą.

„Patarčiau atrasti temą, kurioje būtumėte stiprūs. Tuomet bus žymiai lengviau kurti savo paskyrą, – rekomenduoja G.Januševičienė.

– Teikiant paslaugas, nėra būtina pasirodyti pačiam, tačiau tą padarius, lengviau komunikuosite su sekėjais bei greičiau parduosite savo paslaugas ar produktus. Žinau, kad gali būti sunku, bet reikia išdrįsti ir nuryti tai, ką apie mane pagalvos kiti. Nebūtina žiūrint į kamerą maivytis – viską galima pateikti savitu stiliumi. Tačiau profilyje turi būti braižas tam, kad išsiskirtumėte ir jus atpažintų, o sekėjas norėtų sugrįžti.“

Patarčiau atrasti temą, kurioje būtumėte stiprūs. Tuomet bus žymiai lengviau kurti savo paskyrą.

Kaip aiškina Giedrė, vieno sėkmės recepto nėra – gerą turinį kurti gali net profilis, kuris tiesiog dalijasi citatomis. Pasak jos, svarbiausia, kad tai patiktų žmonėms.

„Svarbu atrasti savo tikslinę auditoriją, – teigia G.Januševičienė. – Vis dėlto yra ingredientų, kuriuos galime sudėlioti – reikšmės turi ne vien gražios nuotraukos, bet ir kitos smulkios detalės.“

Kartais žmonės, kurdami turinį instagrame, rodos, laikosi visų patarimų ir rekomendacijų, tačiau sekėjų skaičius neauga. Giedrė pastebi, kad neretai turinio kūrėjai pamiršta vieną svarbų dalyką – patys įsitraukti į kitų paskyras.

„Įsitraukimas turi būti natūralus – jei žmogui patinka ir tema susijusi su jo vedama, galima pakomentuoti, pasidalinti savo nuomone arba net pasidalinti kito kūrėjo informacija pas save profilyje. Dauguma nori, kad pas juos ateitų sekėjai, paspaustų širdelę, išsisaugotų įrašus, pakomentuotų, bet patys pamiršta tą daryti.

Taip pat patariu naudoti visas turinio rūšis – kai kurie kelia tik nuotraukas, bet nekuria reelsų, nedaro tiesioginių transliacijų. Bendradarbiavimas su kitais kūrėjais ar verslais šiemet yra tikras varikliukas. Darykite tai ir bus abipusė nauda“, – dėmesį atkreipia G.Januševičienė.

Dauguma nori, kad pas juos ateitų sekėjai, paspaustų širdelę, išsisaugotų įrašus, pakomentuotų, bet patys pamiršta tą daryti.

Instagramas kone kasmet pristato kokią nors naujovę, o tam tikri turinio kūrėjai duoda pradžią tendencijoms – jas sekti, Giedrės teigimu, reikėtų, kadangi tai yra svarbu.

„Instagramas iš kitų socialinių tinklų perima tai, kas sėkminga, ir nori, kad čia užtruktume ilgiausiai. Pavyzdžiui, 2020 metų vasarą startavę reelsai yra „TikTok“ formatas. Jų pasiekiamumas yra kosminis – su įrašais pasiekiate tūkstantį, o su jais – 100 tūkst. paskyrų“, – neslepia G.Januševičienė.

Nors rinka Lietuvoje maža ir kuriant turinį, lengva pradėti kartotis, Giedrė pataria paanalizuoti save ir pasvarstyti, kaip būtų galima informaciją pateikti kitaip.

„Be jau minėtų priemonių, reguliariai kelkite įrašus, stenkitės, kad jie būtų kokybiški. Geriau mažiau, bet kokybiškiau. Kasdien kelkite istorijas – jei tą darysite dažnai, jūsų profilio burbuliukas iššoks į priekį ir žmonės jus matys, norės užeiti ir įsitraukti į jūsų kuriamą turinį. Tiesiogines transliacijas renkite bent kartą per mėnesį. Svarbiausia, socialiniuose tinkluose išlikite savimi, nekopijuokite ir gerai praleiskite laiką“, – rekomenduoja G.Januševičienė.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką