Dabar populiaru
Publikuota: 2019 sausio 21d. 13:30

Kaip išsivaduoti iš baimės ir netenkinančios dabarties? 6 gyvenimo būdo vadovės patarimai

Mergina kambaryje
123RF.com nuotr. / Mergina kambaryje

Būti visada nuolankiam, priimti viską, kaip yra, ir laukti, kol likimas visas problemas išspręs už jus, – nelabai efektyvu, tiesa? O ką, jei imtumėt ir stipriai papurtytumėt save už pečių, kad pagaliau atsibustumėt iš šimtu procentų jūsų netenkinančios dabarties? Patikėkite – viskas įmanoma! Reikia tik išdrįsti daryti tai, ko iki šiol nesate darę: ne norėti keisti savo gyvenimą, o tvirtai nuspręsti tai padaryti.

Jen Sincero – savigalbos bestselerių autorė ir gyvenimo būdo vadovė, padėjusi tūkstančiams žmonių visame pasaulyje atrasti sėkmę, išsiugdyti pasitikėjimą savimi ir gyventi fantastišką asmeninį bei profesinį gyvenimą.

Neseniai Lietuvoje pasirodė jos šmaikšti, vienu kitu keiksmažodžiu pagardinta knyga „You are a badass: kaip nustoti abejoti savimi ir pasiimti iš gyvenimo viską, ko nori“ (iš anglų k. vertė Karina Juodelytė-Moliboga, leidykla „Baltos lankos“), žadanti tapti paspirtimi pasiimti iš gyvenimo viską, ko nusipelnėte: padėti suprasti, kaip atpažinti ir įveikti įsitikinimus, kurie žlugdo svajones; išmokyti susikurti tokį gyvenimą, kokio visada norėjote. Ir ne kada nors vėliau, o DABAR. Ir pagaliau užsidirbti pinigų. Tiek daug, kiek net nesvajojote!

„Baltos lankos“ leidyklos nuotr./Jen Sincero knygos viršelis
„Baltos lankos“ leidyklos nuotr./Jen Sincero knygos viršelis

Viena iš knygoje nagrinėjamų temų – baimė. Autorė teigia, kad baimė – tokia įsigalėjusi mūsų socialinių sąlygų dalis, kad net nesuvokiame, jog bijome. Baimės jausmas – tikras, bet pati baimė sukurta, nes nieko dar nenutiko. Didžiąją dalį laiko neturime garantijų, kad tai, ko bijome, išvis įvyks ir, jei taip, kad bus baisu! Tereikia apversti baimę ir išmokti jaustis su ja patogiai, užuot bijojus nežinomybės.

Dalijamės keliais Jen Sincero patarimais moterims, kaip išsilaisvinti iš baimės džiunglių.

1. Stebėk baimę per užpakalinį veidrodėlį

Pagalvok, ką radikalaus esi padariusi praeityje, dėl ko taip smarkiai bijojai, kad net drebėjai. O dabar pažvelk į situaciją naujai – ar tai vis dar atrodo baisu? Ar gali iššaukti tuos bauginančius jausmus? Bent mažiausią baimės virptelėjimą? Prisimink tai žvelgdama į naujus iššūkius – nesvarbu, koks baisus šią akimirką atrodo kitas tavęs laukiantis šuolis į nežinią, kai po kurio laiko atsigręši ir pažvelgsi į situaciją, viskas atrodys vieni juokai. Tad kam laukti?

Verčiau iškart pažvelgti į iššūkius pro lengvumo akinius. Įsivaizduok savo iššūkius žvelgdama į juos iš ateities. Pažvelk į juos, tarsi jau būtum juos nugalėjusi, ir jie iškart praras didžiąją dalį paralyžiuojančios baimės.

Kai verkšlenu dėl kokio gąsdinančio veiksmo, pavyzdžiu visad pasitelkiu savo pirmąją kelionę į Indiją. Tai buvo viena pirmųjų mano kelionių į užsienį, kur leidausi viena. Nors iki tol mano susidūrimas su Indija buvo tik keli Ravi Shankaro muzikiniai diskai ir aštrus vištienos troškinys, maniau, kad tai – šauni vieta, kurią verta pamatyti. Norėjau keliauti į kokią visiškai naują vietą ir patirti visiškai kitokią realybę. Maniau, kad kelionė į Indiją tarsi leis pasinerti į kitokią erdvę.

Tad nusipirkau bilietą ir tada supratau – ką aš čia, po velnių, bandau įrodyti? Kodėl tai darau? Niekad pati viena nesu taip toli keliavusi – nieko nepažinojau, nekalbėjau vietos kalba, neįsivaizdavau, ko tikėtis, ir, prisiekiu, taip susijaudinau, kad ta kelionė mintyse tapo pačiu baisiausiu dalyku pasaulyje. Įsivaizdavau save kaip mažą taškelį kitame pasaulio krašte, sklendžiančią erdvėje, kur buvau visiškai anonimiška, vaiduoklis, nepažįstamoji, kur galėčiau dingti be pėdsakų, ir nė vienas mano mylimas žmogus neįsivaizduotų, kas man nutiko. Pykšt - ir nebėr!

123rf.com nuotr./Maistas Indijoje
123rf.com nuotr./Maistas Indijoje

Situacija tapo tokia nevaldoma, kad pradėjau fantazuoti, kaip rimtai susižeidžiu arba mano geriausia draugė miršta, kad tik man nereikėtų keliauti (nežinau, kodėl, bet nepagalvojau, kad galima tiesiog atšaukti bilietą). Tačiau, laimei, niekas nenumirė, ir aš keliavau į oro uostą tarsi į savo pačios laidotuves. Kai patekau į tarptautinį terminalą, mane pasitiko spalvų ir žmonių jūra iš viso pasaulio, judesys ir kalbos, tad mano siaubą greitai nušlavė jaudulys. Po galais, keliauju į Indiją!

Mūsų didžiausios baimės – didžiausias laiko švaistymas.

Įlipusi į lėktuvą atsisėdau prie nuostabiai atrodančios indės, vilkinčios rožinį sarį ir įsisegusios milžiniškus auksinius auskarus. Ji pasisuko į mane, nusišypsojo ir pasiūlė „M&M“ saldainių. Štai tada ir suvokiau: „Kvailute, tu ne viena. Tave supa žmonės. O vienas pagrindinių žmonių poreikių – ryšys.“

Tad du mėnesius praleidau keliaudama po šalį, kuri tapo viena mėgstamiausių vietų pasaulyje ir įkvėpė man meilę kelionėms. Ji visiškai pakeitė mano gyvenimą.

Šis ir kiti mano gyvenimo pavyzdžiai vis iš naujo man pateikia įrodymų, kad: Mūsų didžiausios baimės – didžiausias laiko švaistymas.

Pažvelk į savo baimes žinodama tiesą – kad baimė tik tavo galvoje – ir jos neteks galių.

2. Apversk baimę

Kai supranti, kad tavo veiksmus valdo baimė, pažvelk į ją kitu kampu. Pirma ją išnarstyk, suprask, ko iš tiesų bijai, o paskui apversk, kad baimė dirbtų tau, o ne prieš tave. Parodyk jai, kas čia viršininkas. Maitink savo baimę nuodingais sumuštiniais. Pavyzdžiui:

„Noriu parašyti knygą, bet neprisiverčiu prisėsti ir imtis darbo.“ Kodėl ne? „Bijau, kad knyga gali būti prasta.“ Kas nutiks, jei ji bus prasta? „Jei ji bus prasta, atrodysiu kvaiša. Kas tada? Žmonės iš manęs juoksis.“ Ir kas? „Man bus gėda.“ Gerai, tad nerašai knygos, nes nori apsisaugoti ir nesijausti kvaila, nejausti gėdos.

O dabar apversk baimę. Kaip kvailai jausies ir kaip tau bus gėda, jei neparašysi knygos? „Labai. Žinau, kad tai – puiki mintis, didžioji mano svajonė.“ Ar tavo strategija nerašyti knygos, kad apsisaugotum nuo kvailos savijautos ir gėdos, apsaugos tave nuo šių jausmų? „Ne.“ Kadangi bet kuriuo atveju rizikuoji, kad tau bus gėda ir jausies kvailai, kuri versija geresnė – pasistengti parašyti knygą, kuri gali būti prasta, ar visai neparašyti knygos ir gyventi vidutinybės gyvenimą verkšlenant ir jaučiant gėdą?

Išnarstyk baimę, kad galėtum į ją pažvelgti ir suprasti, kas tave iš tiesų gąsdina. Baimė – tavo pasirinkimas žvelgti į pasaulį, tad pakeitusi perspektyvą gali pagalvoti, kas būtų, jei NEDARYTUM to, ko bijai, ir pajusti įkvėpimą.

3. Būk šią akimirką

Ar šią akimirką tau vyksta kas nors baisaus? Dabar, kai sėdi, ar iš tiesų vyksta kas nors labai blogo ar tave gąsdina tiesiog mintys? Baimindamasi dar prieš kažkam nutinkant, iššvaistai tiek daug energijos, reikalingos, kad būtum pati kiečiausia. Tad verčiau gyvenk šia akimirka ir susijunk su aukštesniuoju savimi.

Kuri versija geresnė – pasistengti parašyti knygą, kuri gali būti prasta, ar visai neparašyti knygos ir gyventi vidutinybės gyvenimą verkšlenant?

Jei turi įžengti į teismo salę, iššokti iš lėktuvo ar paprašyti paaukštinimo, įkvėpk akimirką ir pajusk ryšį su Visatos energija. Pasistenk, kad tavo vibracijų dažnis būtų aukštas, o tavo tikėjimas stebuklais – tvirtas. Užuot pasidavusi baimėms širdyje, suprasi, kad esi geriau pasiruošusi susidoroti su situacijomis, kurios tavęs laukia. Be to, suprasi, kad devyniskart iš dešimties mintyse viskas atrodo daug baisiau nei realybėje.

4. Neprisileisk nesąmonių

Būk atidi, kokią informaciją sugeri. Kokius tinklaraščius skaitai? Kokius serialus žiūri? Kokias knygas skaitai? Kokias naujienas matai laikraščiuose? Kokius filmus žiūri? Kieno nuomonių klausi? Į ką kreipi dėmesį kasdieniame gyvenime? Tai nereiškia, kad neigi ar nekreipi dėmesio į tai, kas dedasi pasaulyje. Svarbu, kokios informacijos tau išties reikia. Ar žiūri į avariją, ar renki informaciją, kuri leis prisidėti prie teigiamų pokyčių?

Blaškytis skausme ir kančioje niekam nepadės, tau irgi. Kaip badaudama nepadėsi alkstantiems. Jei nori padėti pasauliui ir sau, pasirūpink, kad tavo vibracijų dažnis būtų aukštas ir veik iš galios ir meilės.

Vida Press nuotr./Moteris skaito knygą
Vida Press nuotr./Moteris skaito knygą

5. Negalvok apie liūdnus dalykus prieš miegą

Kai gulime trečią ryto lovoje ir esame vieninteliai klausytojai, mūsų mintys tampa milžiniškais padidinamaisiais stiklais, kurie 100 proc. padidina mūsų baimes. Ir niekas negali nukreipti mūsų minčių.

Jei neplanuoji lipti iš lovos ir iškart imtis kažkokio veiksmo, nešvaistyk savo brangaus laiko galvodama apie problemas. Kaskart apie tai galvodama pastebėsi, kad ryte viskas atrodo nebe taip blogai. Žinai tai, tačiau… Imkis meditacijos ir išgyvendink neraminančias mintis iš galvos. Susikaupk ir iš lėto atpalaiduok kiekvieną kūno raumenį, lėtai ir tyčia. Kad visos mintys, skirtos baimei, iškeliautų ir jas pakeistų atsipalaidavimas. Giliai kvėpuok ir galvok apie nuostabius dalykus savo gyvenime.

Klausyk meditacijos vadovo, daryk, ką gali, kad gerai išsimiegotum ir ryte galėtum spręsti reikalus. Vienintelis dar blogesnis dalykas nei nemiegoti ir panikuoti – ryte būti pernelyg išsekusiai ryžtingiems darbams.

6. Mylėk save

Ir būsi nepažeidžiama.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Kviečiame anties

Video

49:40
01:06
01:03

Esports namai

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką