-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2016 04 14

Milano „Salone del Mobile“ paroda: asmenybės, ironijos ir praeities triumfas

Metai po metų lankydamasi Milano baldų parodoje „Salone del Mobile“, kasmet pastebiu vieną reiškinį: jei pernai svarbiausia mados tendencija buvo nuglaistytas beasmenis minimalizmas, tai šįmet interjere dominuoja garsi asmenybė. Tik kasmet viena ar kita mados tendencija dar „įvyniojama“ į tam tikros atmosferos foną.
Paroda „Salone del Mobile“ Milane
Paroda „Salone del Mobile“ Milane / Vida Press nuotr.
Temos: 2 Paroda Interjeras

Apsilankius jūsų miegamajame širdį gnybtelės vaikystės prisiminimai, o virtuvėje pasikalbėsite su kompiuterį primenančiu šaldytuvu ir pagalvosite, kad pakliuvote į patį moderniausią mūsų laikų restoraną. Garsiausiems Italijos ir užsienio baldų kūrėjams iškeltas uždavinys – būtinai priversti jus nusišysoti.

Šįmet „Salone del Mobile“ parodoje baldai su garsios mados pasaulio asmenybės logotipu jus privers ne tik nusišypsoti, bet kartais – net nusikvatoti. Parodoje kaip niekada žavi ir harmoningas ryšys tarp vakardienos bei stulbinančių technologijų.

Vida Press nuotr./Paroda „Salone del Mobile“ Milane
Vida Press nuotr./Paroda „Salone del Mobile“ Milane

Kasmet radikaliai keisdama mados stilių, baldų pramonės verčia vartoti. Aišku ir tai, kad radikali mados tendencijų permaina – ir psichologinis reiškinys. Juk minimalizmas, kaip ir asmenybės dominavimas, išvargina, todėl kasmet privalome keistis. Pasak Italijos baldų kūrėjų, kaip geras maistas, taip ir intelektualus interjeras vienaip ar kitaip veikia mūsų psichiką.

Jokios klasikos, jokių pilkų atspalvių, lauk Giorgio Armani dievinamos „greige“ (it. kakava sumaišyta su pilka) spalvos marmurus ir travertinus. Šiandien ne tik meilės ir ironijos dievuko „Moschino“ mados namų stende karaliauja linksmos vaikystės spalvos.

Jūsų būsto interjere žvilgsnis pirmiausia privalo krypti į vieną vienintelį dominuojantį baldą: ultrastilingą kėdę arba žurnalinį staliuką, sulankstomą minkštasuolį iš prabangios banginio odos arba į jūsų judesius reaguojantį šviestuvą.

Vida Press nuotr./Paroda „Salone del Mobile“ Milane
Vida Press nuotr./Paroda „Salone del Mobile“ Milane

Šįmet parodos lankytojus labiausiai domina „xLux“ paviljonas, kuriame kiekvienas patirs prabangos sampratos šoką. Šio paviljono stenduose triumfuoja ryškiausi mados logotipai. Jau paviljono kredo „patenkink savo ekskliuzyvius poreikius“ praneša, kad baldai skirti ne visiems. Poreikius šiame paviljone siūlyčiau vadinti geismais, nes jie iš tiesų verti „de luxe“ prekės etiketės.

Baldai – tikri meno kūriniai, kurie interjerui suteikia ypatingos asmenybės diktato atmosferą. Pavyzdžiui, geidžiant įsigyti „Fendi Casa“ matrioškos principu išsidėliojantį plieno ir blizgaus žalvario staliuką „Anya“, teks pakloti panašią sumą kaip už automobilį. Nė kiek ne mažiau kainuos ir Marcel Wanders „Louis Vuitton“ mados namams sukurtas lengvai transportuojamas turkio spalvos odos minkštasuolis „La Chaise Longue“. Mados namai skelbia žinią: šiais laikais prabanga yra patogumas.

Vida Press nuotr./Paroda „Salone del Mobile“ Milane
Vida Press nuotr./Paroda „Salone del Mobile“ Milane

„Roberto Cavalli“ prabangos samprata kasmet stulbina ne tik vyrų ir moterų drabužių mados savaitėse. Prieš kelerius metus dizaineris savo namų „Roberto Cavalli Casa“ interjerą papuošė dramblio kaulo rankenomis paryškintais minkštasuoliais ir animalistinių motyvų audiniais.

Šįmet zebro, jaguaro ir pitono motyvai atsidūrė ant kvadratinės sofos, kurios specialiai pasendinta oda primena šeštąjį dešimtmetį. Kontrastas tarp praeities ir rytojaus tikrai harmoningas.

Vida Press nuotr./Paroda „Salone del Mobile“ Milane
Vida Press nuotr./Paroda „Salone del Mobile“ Milane

Turino „Borbonese“ mados namai garsėja aksesuarais iš faktūriškos tapyro odos. Šįmet miegamojo lova „Masterpiece“ žavi sniego baltumo odos ir balto medvilnės audinio sąskambiu. Audinį lengva nuvilkti ir išskalbti. Prabangią lovos patalynės kolekciją iš švelnaus satino su šilku ir minkštos alpakos „Borbonese“ stende sukūrė kita garsi Italijos „Zanaboni“ bendrovė.

Vida Press nuotr./Paroda „Salone del Mobile“ Milane
Vida Press nuotr./Paroda „Salone del Mobile“ Milane

Jau minėjau, kad šįmet Giorgio Armani stende dominuoja ne subtilios „greige“ spalvos, o manufaktūra. Rankų darbo „Armani Casa“ barai-spintelės, kurių pagaminta vos 50 vienetų, akį džiugina okeano motyvais. Tiesa, griežtos, japonišku minimalizmu dvelkiančios formos – tipiškai armaniškos, tačiau rankomis ištapytas lakuoto baldo paviršius interjerui suteikia gyvybingą garsios asmenybės atspalvį.

„Armani Casa“ nuotr./Georgio Armani
„Armani Casa“ nuotr./Georgio Armani
„Armani Casa“ nuotr./„Armani Casa“ ekspozicijos objektai „Salone del Mobile“
„Armani Casa“ nuotr./„Armani Casa“ ekspozicijos objektai „Salone del Mobile“

Kasmet „Salone del Mobile“ parodoje prabanga apstulbindavo bendrovė „Jumbo Collection“. Tačiau šios bendrovės prabangos samprata Milano parodos fone išsiskirdavo primityvia klasika. Beje, šis stilius kuo puikiausiai patenkina klientus iš Egipto, JAV ir Azijos. Auksiniais ranktūriais puošti klasikinio stiliaus baldai, aptraukti brangia oda, Milano svečiams sukeldavo šypseną, nes prabanga atrodydavo „persūdyta“ ir „neskani“.

Šįmet „Jumbo Collection“ svetainę sukūrė „Gianfranco Ferre Homme“ dizaineriai. „Jumbo Collection“ stilių pabandyta išnaudoti svetainės minkštasuolį „Freddy“ konstruojant iš juodo matinio, o ne lakuoto, kaip būdavo įprasta šiai kolekcijai, buksmedžio ir juodos odos. Retro atspalvis primena devintojo dešimtmečio Anglijos užmiesčio vilų svetaines, todėl „Jumbo Collection“ šįmet atrodo elegantiškai subtili.

„xLux“ paviljone neįmanoma akis į akį nesusidurti su technologijomis. „Aston Martin“ prabanga – tai ulramodernus ergonomiškas odos minkštasuolis „V 163”, kurio pozicijos valdomos ranktūrių mechanizmu. Panorėjus užtenka spustelėti valdiklį ir minkštasuolis lengvai pailgėja, suteikdamas galimybę pailsėti horizontalioje padėtyje.

Vida Press nuotr./Paroda „Salone del Mobile“ Milane
Vida Press nuotr./Paroda „Salone del Mobile“ Milane

Milano „Salone del Mobile“ baldų parodoje, panašiai kaip Florencijos „Pitti Immagine Uomo“ ir Milano vyrų bei moterų mados savaitėse triumfuoja madingi audiniai. Verčia nusijuokti žakardinis šeštąjį dešimtmetį primenantis dizainerio Bertjan Pot fotelis „Utrecht“ stende iš audinių skiaučių. Ryškūs apsiuvai išaukština rankų darbą ir jį atlikusią asmenybę, o griežtos formos primeno šeštojo dešimtmečio baldų stilių.

Vida Press nuotr./Paroda „Salone del Mobile“ Milane
Vida Press nuotr./Paroda „Salone del Mobile“ Milane

Dar labiau pralinksmina „Bagutta“ stende pristatytas pintą krepšį primenantis suolas „Berge’re D16“, nes „Danielis studio“ dizaineriai sugalvojo jį lyg servetėlę išsiuvinėti ryškiaspalviu kryželiu. Baldų kūrėjo Daniele Lo Scalzo švelnios faktūros fotelis „St. Tropez“, kuris eksponuojamas „Ditre Italia“ stende – elegancijos ir patogumo pavyzdys.

„Calligaris“ stende akį džiugina moderni kėdė aptraukta vilna „Bahia“. Kodėl šie praeities atspalviais paryškinti baldai suteikia elegancijos šių dienų interjerui, kodėl jie nedvelkia vakardiena? Aplankius Milano „Salone del Mobile“ stendus tampa aišku, kad stilingumo jiems suteikia šių dienų technologiškos medžiagos – poliuretanas, plienas, pleksiglasas, vinilas.

Vida Press nuotr./Paroda „Salone del Mobile“ Milane
Vida Press nuotr./Paroda „Salone del Mobile“ Milane

Asmenybės kulto triumfą puikiai demonstruoja „Kartel“ poliuretaninis staliukas, kuris atrodo lyg sudėliotas iš detalių žaidžiančio vaiko. Baldų dievaitės Patrizia Urquiola staliukas „Asterias“, kuriuo galima žavėtis „Molteni&C“ stende, irgi primena vaikystės sapną. Jo apatinė dalis – tridimensinė, pagaminta iš optiškai nulakuoto medžio luito. Dizaineris Andrea Lucatello „Catellan Italia“ stendui sukūrė skorpiono skeleto formą primenantį ultramodernų staliuką iš plieno, o „Poliform“ stende dėmesį traukia rertrofuturistinis Vincent Van Duysen fotelis „Marlon“.

Vienos įdomiausių Milane – „fuori salone“ – (it. už mugės ribų) idėjos paviljonai. Įvairiose miesto gatvėse jauni kūrėjai pristatė savo sukurtus iššūkius, kurie tikrai verčia kvatotis. Prieš keletą metų Lietuvos dizaineriai instaliacijomis pavertė mūsų lietuviškus šakočius, o, pavyzdžiui, jaunosios baldų dizaino kartos žvaigždė brazilas Ale‘ Jorda‘o sukūrė įspūdingą neono šviesos instaliaciją, kurią patalpino į prekybos centruose naudojamą metalo vežimėlį.

Vida Press nuotr./Paroda „Salone del Mobile“ Milane
Vida Press nuotr./Paroda „Salone del Mobile“ Milane

Lankytojai kraipo galvas iš nuostabos užsukę į „Salone Cucina“ (it. virtuvės) paviljoną. Prieš kelis metus akį čia maloniai glostė glaudus ir harmoningas kontaktas su gamta. Nuo šios dienos „Snaidero“ ir „Artemisia“ virtuvėse karaliaus iš prabangaus medžio ir plieno derinių diktuojama estetika bei technologijos. Šaldytuve įrengtos video kameros veikia selfie principu. „Samsung“ bendrovės „Family Hub“ šaldytuvas jo savininkui panorėjus nė neatidarius durų nuskenuoja turinį, tokiu būdu pranešdamas, kokių produktų trūksta.

Vida Press nuotr./Paroda „Salone del Mobile“ Milane
Vida Press nuotr./Paroda „Salone del Mobile“ Milane

„Hotpoint“ bendrovė sukūrė orkaitę, kurios temperatūra keičiasi priklauso nuo indo medžiagos. Vienaip kaista ketaus keptuvė ir puodas, kitaip – aliumino indo paviršius.

Asmenybės kultą virtuvėje toleruojantys „Smeg“ šaldytuvų gerbėjai įsigys „Dolce&Gabbana“ „Fab28“ modelio šaldytuvą, kurio durelėse atsispindi tipiškai sicilietiškas dekoras, atspindintis Sirakūzų kavalierių hieraldiką. „Smeg“ bendrovė šio modelio šaldytuvų pagamino tik 100 vienetų, bet klientų sąrašas jau buvo sudarytas dar iki Milano „Salone del Mobile“ parodos pradžios.

Vonios kambaryje karaliauja minimalizmas, tačiau jis vis tiek primena saldžius vaikystės sapnus, nes ir čia stulbina technologijos. Vonioje rekomenduojama nebijoti ryškiaspalvio toršero. O didžiausia investicija taps ne akmens masės vonia, „įsikūrusi“ viduryje vonios kambario, o šviesą atspindintis technologiškas veidrodis.

Vida Press nuotr./Paroda „Salone del Mobile“ Milane
Vida Press nuotr./Paroda „Salone del Mobile“ Milane

Tipiškai itališkas šiltas apšvietimas vonioje sukuria ypatingai atpalaiduojančią atmosferą. Šviesos atspindžiai, skliedžiami apšvietimo spindulių, nukreiptų tiesiog į veidrodį sukuria stulbinamą „mėnesienos“ įspūdį, kuris, kaip teigia psichologai, puikiai veikia žmogaus psichiką, kai jis yra intymioje erdvėje lieka vienas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius