TIESAI REIKIA TAVO PALAIKYMO PRISIDĖK
Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą

Žvaigždžių zona: populiarumo receptai ir viešo gyvenimo kaina

Žvaigždė ir gerbėjai
Vida Press nuotr. / Žvaigždė ir gerbėjai
Šaltinis: 15min
0
A A

Neretai įžymybėmis tampa ir ypatingais talentais neapdovanoti žmonės – viešųjų ryšių galia neišmatuojama ir nenuspėjama. Akivaizdu, kad menininkai, politikai, sportininkai, pramogų pasaulio atstovai negali išvengti viešumo, nes juos garsina darbai. Tačiau šiandien tyliai sukurti šedevrą, kad įvertintų ir pripažintų tūkstantinė publika, jau per maža.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Be viešųjų ryšių kampanijų, įtakingų prodiuserių, be reklamos socialiniuose tinkluose išpopuliarėti beveik neįmanoma.

Išgarsėti bet kokia kaina!

Prancūzų psichologės Marie Haddou teigimu, poreikis būti viešumoje veikia kaip komercinis katalizatorius, kaip tam tikros rūšies priklausomybė (narkotikas); tai – lengviausias būdas įtvirtinti ego, lyderio savybes, realizuoti neišsipildžiusius lūkesčius; tai – tarsi bėgimas nuo vienatvės.

Pasaulyje neretai įžymybėmis tampa ne menininkai, ne sportininkai, net ne šou atstovai – tiesiog žmonės, „laiku ir vietoje“ patekę į žiniasklaidos ar prodiuserių akiratį, turintys standartiškai patrauklią išvaizdą ir drįstantys apsinuoginti visomis šio žodžio prasmėmis.

Įdomu, ką dabar žinotume apie Agnę Jagelavičiūtę, jei prieš gerą dešimtmetį jos nebūtų išgarsinęs TV realybės šou „Akvariumas“? Tiesa, išgarsino ne tik ją, kitus dalyvius – irgi, tačiau dauguma jų buvo primiršti, o Agnė nuosekliai siekė įsitvirtinti sociume taip, kad atitiktų visus jo diktuojamus reikalavimus ir pati diktuotų gyvenimo būdo madas.

Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr./Agnė Jagelavičiūtė
Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr./Agnė Jagelavičiūtė

Pramogų pasaulis visada žaidė ir manipuliavo esminiais žmogaus instinktais, tik nūnai jie pateikiami aštriau, labiau provokuoja: daugiau nei prieš dvidešimt metų nufilmuotos erotiškos „Esminio instinkto“ scenos su Sharon Stone, palyginti su šiandienos Kim Kardashian „užpakalio eksperimentais“, atrodo kaip nekaltybės įsikūnijimas...

Taigi tapti „Dainų dainelės“ konkurso laureatu, atlikti pagrindinį vaidmenį naujausiame lietuvių kino filme ar spektaklio premjeroje, parašyti per menkai skandalingą knygą, nelydimą stiprios viešųjų ryšių kampanijos, – per maža, kad užkariautum viešąją erdvę.

Daugiausiai feisbuko sekėjų turinti lietuvė Monika Šalčiūtė, būdama tiesiog „gera ir graži mergaitė iš liaudies“, dabar yra labiausiai apkalbamas asmuo. Monikai pakako viešai pasidalyti savo intymaus gyvenimo detalėmis televizijos šou laidose, prabilti apie skaudžią mamos netektį, kad pelnytų publikos simpatiją. Merginos iš Pasakos, kaip ji pasivadinusi feisbuke, viešos mintys šiame socialiniame tinkle yra lydimos net iki šešių tūkstančių „patinka“.

Asmeninio albumo nuotr./Monika Šalčiūtė
Asmeninio albumo nuotr./Monika Šalčiūtė

Anot verslininkės Ingridos Gelminauskienės, sukaupusios daugiau nei dešimtmečio vakarėlių bei kitų viešų renginių patirtį, publikos dėmesį dažniausiai nori užkariauti žmonės, kuriems nepavyko pagauti sėkmės „realiame gyvenime“, kurie nori sau ir aplinkiniams įrodyti: „Matot, koks aš kietas – apie mane rašo, mane rodo.“ Be to, surinkęs feisbuke penkiaženklį „patinka“ skaičių gali tikėtis, kad tavo paskyroje atsiras, pavyzdžiui, dantų pastos reklama.

Netikiu, kad sveikai mąstantis žmogus į vakarėlius eina ne pragmatiniais sumetimais, o grynai iš malonumo.

„Aktyviai dalyvauti viešajame gyvenime yra didelis darbas, – įsitikinusi butiko „Madress“ savininkė Ingrida, – nes tu pateiki save publikos teismui per didinamąjį stiklą. Taigi nuolat turi kontroliuoti – kaip atrodai, kaip elgiesi, kaip jautiesi... Netikiu, kad sveikai mąstantis žmogus į vakarėlius eina ne pragmatiniais sumetimais, o grynai iš malonumo. Rinkdamasi pirmąją – aktoriaus – profesiją nemaniau, kad kada nors būsiu viešas asmuo, – tiesiog mėgau M. Cvetajevą, A. Achmatovą, P. Širvį, H. Ibseno „Hedą Gabler“... Tačiau vėliau tapusi komercijos pasaulio žmogumi, neslėpsiu, iš viešojo gyvenimo tikrai nemažai pasipelniau.“  

Mada minta ekscentrikais

Kad viešumas yra svari mados komercinio pasaulio dalis – daugiau nei akivaizdu. Mada paprasčiausiai minta tuo, ką vadiname PR. Karlo Lagerfeldo bičiulystė su 25-erių modeliu ir dainininku Baptiste’u Giabiconi Paryžiaus publikai duoda peno apkalboms nė ką ne mažiau nei naujausia „Chanel“ kolekcija.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Karlas Lagerfeldas
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Karlas Lagerfeldas

O antisemitinis Johno Galliano išpuolis (prieš ketverius metus) viename Paryžiaus restoranų tarsi patikrino „Christian Dior“ mados namų reputaciją ir išgarsino juos nė kiek ne mažiau nei šio dizainerio kurtos kolekcijos. Viena frazė mados meistrui kainavo daug – teko paaukoti karjerą; sykiu tai buvo riba ir kutiurjė stojo į kovą su alkoholiu ir kvaišalais.

Ką nors šokiruoja, piktina, erzina mūsiškio Juozo Statkevičiaus socialiniuose tinkluose išplūstas „lietuviškumas“, jo publikuojamos ekscentriškos asmenukės? Vadinasi, suknelių meistras tikslą pasiekia – sudirginti apsnūdusią puritonišką visuomenės dalį ir pademonstruoti savo asmenybės laisvę ir ego.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo akimirka
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Juozas Statkevičius 

Paradoksas: jokie didesni ar mažesni skandaliukai, jokie be skrupulų svaidomi sarkastiški epitetai negali nustelbti Juozo talento ar jam pakenkti.

Paradoksas: jokie didesni ar mažesni skandaliukai, jokie be skrupulų svaidomi sarkastiški epitetai negali nustelbti Juozo talento ar jam pakenkti – neteko girdėti, kad dėl aštrių frazių nuo jo būtų nusisukusi nors viena klientė arba lapkritį, kai jis pristato kasmetes savo kolekcijas, „Siemens“ arena būtų pustuštė, o likus mėnesiui iki šou nekiltų milžiniškas ažiotažas. Taigi ciniški ir vulgarūs interneto erdvėje paskleisti komentarai šio dizainerio adresu, regis, kaip vanduo nuo žąsies: sakytum, tas purvas Juozui teikia daugiau pasitenkinimo ir įkvėpimo nei visiškas publikos abejingumas ar ignoravimas. Būtent šiedu dalykai menininką žudytų labiau už pačias neskaniausias internautų nuomones.

Dažni konfliktai su policija ne tik nemenkina dainininko Egidijaus Dragūno populiarumo – jį dar labiau augina. Selas – lankomiausias Lietuvos muzikos scenos žmogus! Tai ne vienintelis pasaulyje pavyzdys, kai pikantiškai žiniasklaidos pateikiamas blogiuko įvaizdis publikai yra simpatiškas.

Anksti supratęs mados pasaulio žaidimo taisykles drabužių dizaineris Aleksandras Pogrebnojus savo impulsyvią ir ekscentrišką prigimtį sugebėjo pakreipti tinkama linkme. Kurdamas kolekcijas su Vida Simanavičiūte, jis atstovaudavo jųdviejų prekės ženklui „A&V“ dar ir kaip viešųjų ryšių agentas, neretai net prarasdavo profesinį identitetą – nebežinodavai, kas jis: mados kūrėjas ar tiesiog šoumenas?

Gretos Skaraitienės/Žmonės.lt nuotr./Aleksandras Pogrebnojus
Gretos Skaraitienės/Žmonės.lt nuotr./Aleksandras Pogrebnojus

Kūrybiniam duetui išsiskyrus, Vida liko ramiame užutėkyje su savo privačiomis klientėmis, aprimo ir Aleksandras, tik feisbuke išsako kandžių (bet taiklių!) pastabų visiškoms mados vidutinybėms. O kažkada Aleksandro būdavo pilna visur, nesvarbu, kad vakarėlis – absoliučiai nesusijęs su jo veikla ar klientų orbita. Be to, ir kviečiamas būdavo labiau kaip charizmatiška, spalvinga, renginį puošianti asmenybė, o ne kaip dizaineris.

TAIP PAT SKAITYKITE: 6 lyderių gestai, kuriuos verta įsidėmėti

Aleksandras, regis, absoliučiai neturėjo asmeninio gyvenimo. Demonstruojant kolekciją didžiuliame ekrane paskelbtas jo atsiprašymo laiškas mylimajai Salomėjai ir kvietimas sugrįžti pas jį buvo tokia staigmena publikai, kad dėmesio pačiai kolekcijai liko minimaliai, vos ne „iš mandagumo“. Vėlesnis skandalas, kai prieš savo žmoną Moniką pakėlė ranką ir pateko į policijos akiratį, daug kam pasirodė ne kaip istorija, susijusi su smurtaujančiu vyru, o kaip viešųjų ryšių akcija, kaip priminimas, kad „štai aš, Aleksandras, esu sveikas ir gyvas, laukite naujos mano kolekcijos...“

Dominykos Gucevičiūtės nuotr./Aleksandras Pogrebnojus su žmona Monika
Dominykos Gucevičiūtės nuotr./Aleksandras Pogrebnojus su žmona Monika

O Ramunė Piekautaitė? Dizainerė – savo prekės ženklo ikona: nėra įtaigesnės drabužių reklamos, kaip pačios pasirodymai renginiuose juos vilkint. Ramunė visada sužadina svajonę toms, kurios savo įvaizdžiu nori būti bent kiek į ją panašios.   

Klasika be dulkių šleifo

Klasikinis menas visada yra pats konservatyviausias, kitaip jis nebūtų klasikinis. Nors dirigentai Gintaras Rinkevičius ir Modestas Pitrėnas niekada neturėjo salonų liūtų etikečių, tačiau jie vieni pirmųjų nuo frakų nusivalė antikvarines dulkes ir savo modernia laikysena (privatūs interviu populiariajai žiniasklaidai, fotosesijos namie su šeimomis, kulinariniai eksperimentai) klasikinę muziką priartino prie šių dienų klausytojo.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Modestas Pitrėnas ir Ieva Prudnikovaitė
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Modestas Pitrėnas ir Ieva Prudnikovaitė

Panašiu keliu buvo pasukusi ir operos dainininkė Ona Kolobovaitė, tačiau šou pasaulis iš jos pareikalavo pernelyg daug intymumo, ir jau tada kilo rimtas pavojus muzikinei karjerai.

Pusiausvyrą tarp pramogų pasaulio ir rimtosios scenos išlaikė baleto šokėjas Nerijus Juška: ištempęs savo kultivuojamą žanrą iš konservatyvios aplinkos, jis nepabijojo tapti persona non grata. Ne kartą gavęs pylos už tai, kad „šventą meną valkioja po vakarėlius“, Nerijus išsklaidė mitą, kad baletas ar modernusis šokis – neva dausose skendintis menas, prieinamas tik išrinktiesiems. Anaiptol – tai menas kiekvienam mirtingajam. Jo įkurta privati vaikų baleto mokykla – kaip to įrodymas, pasiektas viešinant idėjas ir vakarėliuose, ir interviu, ir pramoginiuose TV projektuose. Kodėl jis tai darė?

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Nerijus Juška
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Nerijus Juška

Girdėdamas, kad per „Gulbių ežerą“ ar „Žizel“ publika iš nuobodumo mieganti ir žadanti daugiau nebepraverti teatro durų, Nerijus sunerimo: pasirodo, tai, ką jis pasiekė kruvinu darbu, įdomu tik mažai saujelei šio meno ekspertų – jokio ryšio su savo karta.

Vakarėlis – tai galimybė susitikti su draugais, užmegzti naujų naudingų ryšių. Tai ir bendravimo malonumas, ir darbas.

„Nesu tokio seno sukirpimo žmogus, kad po sunkių repeticijų, spektaklių susirinkęs gėles važiuočiau namo ir ten užsidaryčiau. Kultūros vienuolio gyvenimas – ne man. Vakarėlis – tai galimybė susitikti su draugais, užmegzti naujų naudingų ryšių. Tai ir bendravimo malonumas, ir darbas. Pabėgti iš meno aplinkos, atverti akis į kitus horizontus, susipažinti su potencialiais rėmėjais labai naudinga. Nematau nieko bloga, jeigu mane kviečia į renginį (pavyzdžiui, kelininkų ar statybos bendrovės vakarėlį) tik todėl, kad esu žinomas baleto šokėjas. Aš ir pats savo mokyklos šventėse stengiuosi suburti tokių žmonių, tokių žinomų veidų, apie kuriuos, žinau, rašys žiniasklaida.“

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Temos: 1 Receptai
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką