Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2017 04 14

Kūrybinis lietuvių duetas Londone: įkurta agentūra ir darbai visame pasaulyje

Justė ir Darius yra kūrybinis lietuvių duetas, įkūręs dizaino agentūrą „Fox Createur“ Londone. Apie juos rašo populiariausias pasaulyje grafinio dizaino žurnalas „.Net“, jų darbus publikavo ir apdovanojo tokie žurnalai kaip „Css Design Awards“, „Communication Arts“ ir kt. Jie dirba su klientais Anglijoje, Rusijoje, Airijoje, Italijoje ir Amerikoje, tarp kurių – „Google“, „PwC“, „Lloyds Bank“, „Vans“, „Mvideo“.
Justė ir Darius
Justė ir Darius / Artūro Bulotos nuotr.

– Papasakokite, kaip nusprendėte įkurti dizaino agentūrą Londone. Tai buvo svajonė ar gyvenimo netikėtumas?

Darius: Prieš atvykdamas į Londoną jau 8 ar 9 metus dirbau grafikos dizaineriu. Pradėjęs nuo samdomo darbo Kauno reklamos agentūrose, kurį laiką dirbau kaip laisvai samdomas dizaineris, o Londone vėl įsidarbinau. Darbas įmonėje buvo gana nuobodus, todėl buvau pradėjęs ieškoti kito. Bet šiam procesui reikia nemažai laiko...

Jeigu susipažįsti su potencialiu klientu ir neturi vizitinės kortelės pirmą kartą prisistatydamas, tikėtina, kad į tave rimtai nežiūrės.

Justė: Aš tuo metu jam jau padėdavau su papildomais užsakymais. Dirbau „Google Campus“ erdvėse, skirtose startuoliams, ir vis surasdavau papildomų projektų – pasitarnaudavo mano komunikabilumas.

Darius: Taip, būdavo, kad dirbu tą savo nuobodų darbą ir per pietus dviračiu važiuoju į „Google Campus“ susitikti su Justės rastais klientais. Lūžis įvyko tada, kai gavome pirmą rimtą ir tuo metu mums didelį projektą. Klientai, kuriuos surasdavo Justė, būdavo maži ir gaunamo uždarbio neužtekdavo pragyventi Londone. Bet vieną kartą radau užklausą dėl mobiliosios programėles dizainerio ir tai buvo didelis rimtas projektas su viena didžiausių Londono taksi įmonių.

Justė: Pasvarstėme – arba dabar, arba neaišku kada. Darius dar truputį dvejojo, bet aš labai norėjau pamėginti. Ir po mėnesio Darius metė darbą.

– Veiklos pradžioje abu dirbote ir su Lietuvos klientais. Kokį didžiausią skirtumą tarp Lietuvos ir užsienio klientų pastebėjote?

Darius: Anglijoje žmonės linkę pasitikėti vieni kitais, bet svarbu nesuklysti kalbant apie smulkmenas: nevėluoti į susitikimus, turėti vizitines korteles ir pan. Pradėdami pirmiausia sukūrėme savo logotipą, svetainę, pasidarėme vizitines korteles.

Justė: Taip, jeigu susipažįsti su potencialiu klientu ir neturi vizitinės kortelės pirmą kartą prisistatydamas, tikėtina, kad į tave rimtai nežiūrės. Negali teisintis, kad palikai namie ar šiuo metu spausdiniesi – kas mums irgi nutinka, bet tada žinai, kad tokiu atveju tavo šansai mažesni. Negautum tam tikrų darbų, įdomių projektų su didelėmis bendrovėmis, jeigu tavo namų darbai nepadaryti. Visai neseniai mes irgi suklydome ir dėl to negavome didelio projekto.

– Prieš įkuriant agentūrą Darius turėjo dešimties metų patirtį grafikos dizaino srityje, bet tavo, Juste, grafikos dizainerės karjera dar gana trumpa. Kas buvo tas lemiamas įvykis, kuris paskatino mokytis dizaino?

Justė: Esu baigusi tekstilės dizaino studijas. Dar studijuodama įgijau grafinio dizaino pagrindus. Tai buvo šalutinės paskaitos, kurios sekdavosi visai neblogai, bet tikrai niekada nemaniau būti grafikos dizainere. Priešingai, planavau studijuoti interjero dizainą, buvau net įstojusi į universitetą Londone. Tikriausiai Darius buvo tas žmogus, kuris mane atvedė į grafikos dizainą ir išmokė visko, ką žino pats.

Darius: Viskas prasidėjo nuo pakvietimo į mūsų vestuves, tai buvo pirmas mūsų bendras projektas.

Viskas prasidėjo nuo pakvietimo į mūsų vestuves, tai buvo pirmas mūsų bendras projektas.

Justė: Atsimenu, darydavome susitikimus – eidavome kur nors iš namų, pasiimdavome eskizus, turėjome planą, viziją, užduotis. Buvo terminai, ką turėdavome padaryti per savaitę.

Darius: Ten buvo daug techninio darbo ir nebuvau tikras, ar Justei pavyks išlaikyti struktūrą ir atlikti viską tvarkingai. Bet viskas pavyko labai gerai ir tada pamačiau – ji gali būti dizainere. Yra potencialo. Nuo to projekto – pakvietimo į vestuves – viskas ir prasidėjo. Skamba labai romantiškai, ar ne?

Justė: Tada pradėjau Dariui padėti ir su kitais darbais. Pamažu ir projektai, ir atsakomybė augo, kol tapau visiškai savarankiška.

– Daug laiko Darius dirbo vienas ar agentūrose. O Justės prisijungimas įnešė naujų vėjų?

Darius: Man nuo pradžių labai patiko, kad Justė gerai jaučia estetiką, tai mums labai padeda iki šiol. Be jokių teorinių žinių apie vartotojo patirtį, verslą ir strategijas, bet tiesiog, ką padaryti, kad dalykai būtų estetiški. Tai nėra visas dizaino darbas, bet tai viena svarbių dalių. Ji nuo pat pradžių tai labai gerai jautė – daug geriau nei aš. Labai daug išmokau iš jos, tikriausiai ji performavo mano dizaino stilių.

Justė: Esu didelė estetė ir perfekcionistė. Visur. Apskritai, manau, kad man ir Dariui labai tinka frazė „God is in the details“. Man natūraliai sekasi pamatyti, kas gerai, o ką derėtų pakeisti. Kartais, kai dirbame kartu ir sakau, kad tam tikros detalės dizaine netinkamos, net pati nežinau kodėl, tiesiog yra matymas ir suvokimas, kad negerai. Ir dažniausiai būnu teisi.

– Agentūra jau skaičiuoja ketvirtus gyvavimo metus. Jūs nuolat gaunate naujų užsakymų, neseniai pradėjote dirbti su „Google“. Kaip manote, kas lemia jūsų kūrybinio proceso sėkmę?

Justė: Nežinau, ar man pritars Darius. Mes abu turime dizainerius ir agentūras, kuriomis sekame, apie kurias skaitome, iš kurių mokomės, kas mus įkvepia. Mano tikslas – daryti tokius darbus, kad ką nors įkvėpčiau aš. Yra kūrėjai, kurie mane įkvepia, skatina tobulėti, to paties norisi ir man. Labai smagu, kai parašo žmonės arba sutikus sako: „O aš jus žinau…“ Ir vardija visus darbus iš mūsų portfolio. Atsiranda dar didesnis noras tobulėti.

Darius: Dirbdamas agentūroje visada esi ribojamas terminų ir ten užtenka, kad darbas būtų padarytas pakankamai madingai, pakankamai gerai, bet ne iš tikrųjų fantastiškai. Man tai visada kėlė frustraciją. Kai Lietuvoje pradėjau dirbti laisvai samdomu dizaineriu, sugebėdavau padaryti geresnius darbus. Manau todėl, kad skirdavau daugiau laiko. Kai atvažiavau į Londoną ir vėl dirbau dizainerio darbą įmonėje, buvo tas pats.

Pagrindinis stimulas man – turėti savo įmonę ir verslą, nes tai galimybė daryti aukščiausios kokybės darbus. Kai sakau aukščiausios kokybės, orientuojuosi į pačias geriausias pasaulio agentūras – noriu būti tarp pačių geriausių vieno procento dizainerių visame pasaulyje.

Dirbdamas agentūroje visada esi ribojamas terminų ir ten užtenka, kad darbas būtų padarytas pakankamai madingai, pakankamai gerai, bet ne iš tikrųjų fantastiškai.

– Kas yra pagrindiniai jūsų įkvėpėjai?

Darius: Labiausiai mus įkvepia Anton and Irene – jie yra kaip mes. T. y. kūrybinis duetas – vaikinas ir mergina, gyvenantys Niujorke. Jie dirbo dizaino direktoriais agentūroje „Fantazy interactive“, kuri irgi yra padariusi įdomių darbų. Antonui ir Irene teko daug dirbti su popieriais, buvo labai mažai kūrybos, kai tai nusibodo, juodu išėjo iš darbo.

Atidarė savo agentūrą Brukline ir dirba taip, kaip mes, tik jų patirtis gerokai didesnė: daug metų dirbo pasaulinėje agentūroje, turi labai gerų kontaktų ir puikią patirtį. Važinėja po pasaulį ir kalba konferencijose, veda paskaitas, gauna labai didelius, brangius ir pačius geriausius projektus, kokius tik galima gauti.

Justė: Ir pačius geriausius apdovanojimus už kiekvieną savo darbą.

Darius: Taip. Jie startavo metais vėliau nei mes ir jau pirmais metais „.NET“ žurnalas paskelbė juos metų pasaulio agentūra. Yra dar vieni – Sagmeister & Walsh, 50 metų dizaineris Sagmeisteris, kuris savo laiku padarė labai daug originalių viršelių muzikantams, ir jauna mergaitė Walsh, kuri, turėdama didelį potencialą, po studijų gavo pasiūlymų iš didžiulių įmonių, tokių kaip „Apple“.

Jie susipažino prieš kelerius metus ir įkūrė savo agentūrą, kurioje dabar dirba apie 10 žmonių. Labai greitai auga ir daro įspūdingus darbus. Tokius, kurie Justei patinka, nes ta mergaitė Walsh labai geria jaučia madą ir jos tendencijas. Viskas yra tiesiog įspūdinga.

Balandžio 21 d. „Fox Créateur“ duetas „Talent Garden Lithuania“ skaitys pranešimą apie savo verslo patirtį: kaip padaryti, kad būtum įdomus pasauliui.

Daugiau informacijos ČIA. Bilietai į renginį ČIA.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Užsisakykite 15min naujienlaiškius