Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

10 lietuvaičių su bikiniais drąsiai stojo prieš kamerą su žinute „Vasara mums visoms“

Pasaulyje kasdien daugėja tinklaraštininkių, prekių ženklų ir interneto portalų, kurie savo turinyje ne tik kalba, bet ir parodo realybėje egzistuojančią kūnų įvairovę. Mūsų šalyje šis judėjimas kol kas dar tik žengia pirmuosius, bet drąsius žingsnius, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Socialinės akcijos „Vasara mums visoms“ dalyvės
Socialinės akcijos „Vasara mums visoms“ dalyvės / Monikos Požerskytės nuotr.

Pirmą kartą Lietuvoje iniciatyva „Dydis nesvarbu“ surengė socialinę akciją „Vasara mums visoms“ ir pakvietė dešimt drąsių skirtingo amžiaus, fizinio sudėjimo ir patirčių moterų nusifotografuoti vilkint tik maudymosi kostiumėlį.

Akcijoje dalyvavusios moterys vienaip ar kitaip atspindi į standartinę grožio formuluotę neįsitenkančius tipažus, kurių daugumą galime sutikti tiesiog gatvėje. Kiekviena akcijos dalyvė pasidalijo savo mintimis ir jausmais, susijusiais su kūno išvaizda ir tuo, ką kūnas reiškia asmeniškai joms.

Visuomenę sudaro įvairaus sudėjimo, išvaizdos, amžiaus ir patirties moterys, tačiau mums sakoma, kad graži yra tik aukšta, liekna, jauna, besišypsanti.

„Visuomenę sudaro įvairaus sudėjimo, išvaizdos, amžiaus ir patirties moterys, tačiau mums sakoma, kad graži yra tik vieno tipo: aukšta, liekna, jauna, besišypsanti. Nuotraukose arba maudymosi kostiumėlių reklamose retai sutiksime neretušuotą dviejų vaikų mamos, fizinę negalią turinčios merginos, vyresnio amžiaus damos, stambios arba itin lieknos moters atvaizdą“, – teigia socialinės akcijos „Vasara mums visoms“ sumanytoja ir iniciatyvos „Dydis nesvarbu“ įkūrėja Giedrė Valavičiūtė.

Monikos Požerskytės nuotr./Socialinės akcijos „Vasara mums visoms“ dalyvė Giedrė
Monikos Požerskytės nuotr./Socialinės akcijos „Vasara mums visoms“ dalyvė Giedrė

Fotosesijoje su maudymosi kostiumėliu nusifotografavusi įgimtą chondrodistrofijos sindromą turinti Irmina teigė, kad socialinėje akcijoje sudalyvavo norėdama praplėsti visuomenės požiūrį į kitokį kūną.

„Aš norėčiau, kad visuomenė būtų atviresnė kitokiems kūnams. Mes esame tokie pat žmonės, norintys atrodyti stilingai, demonstruoti madas ir matyti panašius į save ant žurnalų viršelių“, – teigė Irmina, kuri viena pirmųjų sutiko dalyvauti fotosesijoje.

Prie akcijos prisijungusi fotografė Monika Požerskytė ir „Pix Studija“ pritarė, kad medijoje matome per daug retušuotų ar kaip kitaip patobulintų moterų atvaizdų. Todėl tiek Monika, tiek studijos įkūrėja Eglė Kislovski džiaugėsi, kai merginos neprieštaravo, kad jų kūnai nuotraukose nebus retušuojami arba tobulinami.

Psichologų tyrimai teigia, kad daugelis moterų, žiūrėdamos į žurnaluose pateikiamus standartinius modelius, ima kritiškiau ir blogiau vertinti savo kūną. Dėl kūnų įvairovės atvaizdavimo viešojoje erdvėje trūkumo daugeliui moterų maudymosi kostiumėlis ir jų pačių kūnas kelia tik neigiamas mintis, o net 30 proc. merginų laikosi dietų ne tam, kad pagerintų sveikatą, o tam, kad atitiktų grožio standartus. (V.Aputytė, 2003)

Dėl šios priežasties moterys ir visuomenė kviečiami keisti požiūrį į kūno grožio ir priimtinumo sampratas, raginama išplėsti socialinės akcijos „Vasara mums visoms“ ribas.

Aš norėčiau, kad visuomenė būtų atviresnė kitokiems kūnams.

Lietuvos merginos ir moterys, kurios myli savo tobulai netobulą kūną ir juo didžiuojasi, kviečiamos organizuoti spontaniškas draugių fotosesijas „Vasara mums visoms“ ir skelbti nuotraukas su grotažymėmis #vasaramumsvisoms ir #dydisnesvarbu savo socialinių tinklų paskyrose.

Fotosesiją ir visų merginų istorijas galite pamatyti čia.

Komanda, likusi už kadro: stilius – Lina Bernotaitytė; makiažas – „SLA Academy Vilnius“, maudymosi kostiumėliai – „H&M“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius