Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota: 2019 sausio 3d. 16:39

6 punktai, padėsiantys išsiaiškinti, ar esate madingi

Gatvės stilius
Vida Press nuotr. / Gatvės stilius
Siekdami būti madingi, žmonės neretai „laužo galvą“, kaip tai padaryti atitinkant reikiamus kriterijus, tačiau neperžengiant ribų. Kadangi madą kaip reiškinį ne kiekvienas suvokia aiškiai, psichologas Tomas Lagūnavičius pranešime žiniasklaidai teigia, kad mada savo socialine-psichologine prasme turi keletą pagrindinių savybių, kurias jis pateikia ir apibūdina.

Šiuolaikiškumas. Mada yra tai, kas šiuo metu populiaru ir aktualu tarp visuomenės narių, nesvarbu, ar kalbėtume apie aprangos stilių, ar apie gyvenimo būdą. Mada nėra susijusi su konservatyvumu, senosiomis tradicijomis ir vertybėmis. Būtent prieš tradicijas mada, siekdama pokyčių, nuolatos protestuoja. Todėl svarbu išsigryninti, kas jums svarbiau: senosios tradicijos ar šiuolaikiškumas?

Universalumas. Kultūrine prasme, tai, kas yra madinga, turi tenkinti visus, turi remtis bendrosiomis (universaliosiomis) nuostatomis. Pavyzdžiui, dalis žmonių rengiasi ekologiškais drabužiais, pagamintais iš natūralių medžiagų. Kadangi šiuo metu itin palaikoma ekologiškų drabužių idėja, galima teigti, kad juos dėvintys žmonės su mada žengia koja kojon.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Tomas Lagūnavičius
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Tomas Lagūnavičius

Žaidimas. Madą galima palyginti su tam tikru žaidimu, pagyvinančiu kasdienybę. Tai tarsi ritualas, skatinantis mąstyti ir veikti tam tikru būdu. Šis žaidybinis elementas atsiranda ne tik tarp tam tikrų žmonių grupių, tokių kaip dizaineriai, pardavėjai, pirkėjai, tačiau ir tarp paties žmogaus, vertinant jį santykyje su savimi. Pavyzdžiui, madingas žmogus, ryte planuodamas savo dienos garderobą, jau sprendžia mados klausimus, vertindamas, ar potencialūs drabužiai gražūs ir madingi, ar verčiau derėtų tokio pasirinkimo atsisakyti.

Demonstravimas. Žmogus, kuriam mada yra svarbi, nepraleidžia progos pademonstruoti savo polinkio tos mados laikytis. Žymių prekių ženklų svarba, išpuoselėtų manierų apraiškos neretai byloja apie žmogaus norą parodyti aplinkiniams sąryšį su mada. Tokiu būdu žmogus demonstruoja, kad jis, besilaikydamas tam tikrų mados taisyklių, yra madingas.

Santykis tarp manęs ir subkultūros. Kadangi mada turi lokalumo elementą, vadinasi, buvimas madingu tam tikroje aplinkoje ar subkultūroje neapsprendžia madingumo apskritai. Madingumas turi būti dinamiškas, prisitaikantis prie aplinkos. Naudojant vieną madingumo modelį, kuris tinka konkrečioje subkultūroje, galima labai stipriai nepataikyti su aprangos kodu, deklaruojamomis idėjomis, elgesio normomis atvykus į kitą subkultūrą. Jeigu žmogus pats tai suvokia, iš dalies jis gali save laikyti madingu.

Konfrontacija. Siekdamas būti madingas, žmogus automatiškai konfrontuoja su kažkuo, kas nėra madinga. Pavyzdžiui, dėl mados būti veganais pasiryžę žmonės jau konfrontuoja su visavalgiais, o tai sukelia konfrontaciją, iššaukiančią įvairias pasipriešinimo apraiškas. Susimąstykite, ar tam tikromis savo išvaizdos, elgesio apraiškomis statote sieną tarp savęs ir senųjų tradicijų šalininkų.

Madingumas turi būti dinamiškas, prisitaikantis prie aplinkos.

Abejojančius dėl savo santykio su mada psichologas T.Lagūnavičius ragina pasitikrinti pagal pateiktus kriterijus. Jeigu šalia visų kriterijų drąsiai galite pažymėti varnelę, vadinasi, su mada esate artimai pažįstami, tačiau, jei vis dėlto kriterijuose savęs neatradote, vadinasi, labiau laikotės konservatyvumo, kuris nėra susijęs su mada.

Akcentuodamas mados lokalumą, tinkantį tik tam tikrai aplinkai, psichologas skatina jį įsidėmėti tam, kad neprašautumėte, pavyzdžiui, apsivilkę sportinę aprangą, kuri madinga sporto klube, ateidami į operos ir baleto teatrą, kuriame mados visiškai kitokios.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

Temos: 2 Mada Stilius

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

15MAX

SEB verslo augimo programa

01:31:00

Susigrąžink gyvenimo spalvas

Video

30:48
22:16
01:14

Esports namai

Maistas

15MAX

URBAN˙/

Grožio programa 360°

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką