Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Florencijoje ir Milane – vyriška komforto medžioklė. Atsigręžus į E.Sidarą

Lankydama vyrų madai skirtas prezentacijas Milane ir Florencijoje, prisiminiau prieš metus anapilin išėjusio dizainerio Egidijaus Sidaro mintis. Mano knygoje „Stilingi egoistai“ dizaineris pastebėjo, kad vyrų madoje kur kas daugiau nusistovėjusių normų nei moterų. Kaip tik todėl mada vyrams – tai pirmiausia drąsa, kurios užuomazgas Lietuvoje užčiuopęs mados kūrėjas tikėjo, kad pirmieji miesto stileivos vis drąsiau jas laužys.
Vyrų mados savaitės publika
Vyrų mados savaitės publika / „Scanpix“ nuotr.

Šiandien aš nudžiuginčiau Egidijų, nes apie kitokias mados tendencijas rašau be baimės. „Kieto vyro“ dominavimo kultas po truputį sunyko. Stilingai apsirengti geba tik harmoniją perpratęs vyras, ir tik tada jis nejaučia kaltės jausmo. Iš Florencijos ir Milano kalbu apie vyrus tiems lietuviams, kurie jau nesigėdija būti silpni, trapūs, emocingi, o kartais, kai nerimas perpildo kantrybės taurę, ir visai be baimės išsiverkti.

Praėjo vos metai, bet pasaulis pasikeitė. Tai, kas anksčiau buvo pasiekiama tik drąsiems, šiandien jau tampa visai natūralia saviraiškos forma. Karščiausia mados naujiena vyrams 2018–2019 m. rudenį ir žiemą iš Florencijos ir Milano yra ši: stilingas egoizmas ir dėmesys sau.

Komforto pojūčio troškimas

Karščiausia mados naujiena vyrams 2018–2019 m. rudenį ir žiemą iš Florencijos ir Milano yra ši: stilingas egoizmas ir dėmesys sau.

Pirmosios Florencijos Pitti Uomo Immagine parodos dienos – tikras šokas. Kasmet į aikštės instaliacijų performansą svajoja pažvelgti visi, kuriems aišku, kad mada – ne kelių naujų tendencijų, o kitų metų gyvenimo stiliaus prognozuotoja. Dėl to stiprioji lytis, ir ne tik ji, bet ir žiniasklaida, televizija, butikų savininkai ir šiaip mados smalsuoliai tiesiog kraustosi iš proto: kaip gyvensime kitąmet?

Prieš dvejus metus iš Emilijos Romanijos regiono į Florencijos parodą atvykęs stilistas man aiškino kariško maskuojančio stiliaus lietpalčio paslaptį, o šįmet ši spalva su kareivinėmis nieko bendra neturi. Ir stilingas lietpaltis – jau visai kitoks.

Ankstesnė Florencijos Fortezza da Basso pilies instaliacija – šokio ritmu judančios šluotos, nors, žinoma, mados pasaulis nepradėjo manyti, kad tai ūkinių prekių reklama. Šluotos – tik įrankis, kuriuo sezono idėją įprasmino stendo autoriai. Ar jie suklydo?

Pasikapstykime po atmintį: kas vyrus gelbėjo nuo metropolijų streso? Argi ne šokis, nepaliaujamas judesys, fitneso salės, motokrosas? O Romoje ir Paryžiuje prie metro stotelių ir bažnyčių patruliuojantys ginkluoti kareiviai ar neliudija, kad teroristinių išpuolių grėsmė nebuvo tik dizainerio militaristinių fantazijų vaisius?

Šį sausį 93-ioji Florencijos vyrų mados savaitė pateikė ateities interpretacijų raktą: kitąmet vyrų spintos paslaptį tinkamiausiai atskleis terminas „comfortstyle“. Iš tarptautinių žodžių žodyno jis persikraustys į vyro kasdienybę kiekvienoje kalboje. „Comfort, comfortabile“ – šie apibūdinimai užlies mados žurnalus ir tinklaraštininkų apžvalgas.

„Scanpix“ nuotr./„Beautiful People“
„Scanpix“ nuotr./„Beautiful People“

Pagrindinis filmo herojus

Kokioje erdvėje vyras geis ypatingo komforto, kaip jį įprasmins? Ar tai reiškia, kad vilkimas drabužis taps laisvas, nevaržantis judesių, tiesiog patogus?

„Specialiai kurti stilių vyrams nerekomenduočiau. Patirsite fiasko“ – minėtoje knygoje tvirtino E.Sidaras. Ar verta aklai sekti mados tendencijų aprašinėtojais, tiksliai išmatuojančiais „patogių“ kelnių ilgį ir jų atvartų aukščius? Ne. Kiekvienas apsišvietęs vyras tendencijas suras internete. Žymiai naudingiau suvokti ir perprasti laikmečio filosofiją.

Florencijos Pitti Immagine Uomo šįmet pasakoja apie vyrą, kuris komforto būseną pajus tapęs pagrindiniu filmo herojumi. Kinas kine ir kinas vyrų gyvenime – tai pagrindinė šios mados savaitės tema.

Neišsigąskite, stipriosios lyties atstovai, – nei kino juostoje, nei muilo operoje jums vaidinti neteks. Tačiau, jei įsigiję „Belvest“ arba „Paoloni“ bendrovių languotą prigludusį paltuką pajusite palaimos būseną, vadinasi, atradote save. Jei pastebėsite praeivių žvilgsnyje, nukreiptame į jus, tai, ką Giorgio Armani vadina „išlikti kitų atmintyje“, vadinasi, jūs neprašovėte pro šalį.

Patogumas ir jo sukeliamas pasitenkinimo savimi jausmas atsispindi kiekvienoje vyrų garderobo detalėje.

Viskas, kas iki šiol nors kiek varžė jūsų dvasios būseną, šiandien keičia būvį. Patogumas ir jo sukeliamas pasitenkinimo savimi jausmas atsispindi kiekvienoje vyrų garderobo detalėje. Tas Florencijoje pirmu smuiku griežiantis siauras juostuotas švarkas, o ant jo dar – paltukas iš pirmo žvilgsnio tokie ankšti, kad vilkint juos, atrodytų, rankas pakelti sunku. Tai koks gi čia patogumas?

Į šį klausimą internete atsakymo nerasite.

Florencijoje ir Milane pakalbinau Italijos vyrus, kurie komforto pojūčiui apibūdinti pasitelkė net savotišką terminą - „lussuria“. Kitų valstybių vyrų savotiškas protestas visiškai teisingas – tik italai minioje vilki tokius. Niekur kitur taip smarkiai prigludusių švarkų kaip Florencijoje nepamatysi. Štai bendrovės „Sartoria Latorre“ juostuotas vilnos švarkas taip įveržtas talijos vietoje, kad žvelgiant iš šalies primena moters liemenį.

Atletiškas torsas trikotažo švarke

E.Sidaras italams komplimentų negailėjo. Juk jis pats pirmasis tapo drąsiuoju tabu laužytoju. Niekas kitas Lietuvoje nemokėjo taikliau išreikšti vyro figūros subtilumų eilute „pagal išmatavimus“ kaip Egidijus. Jis buvo Lietuvos vyrų mados genijus, nes savo kūrinius įprasmino ne tik adata, bet ir filosofija.

Pasak Egidijaus, būtent italų vyras pirmauja ne tik eilutės stilingumu, bet ir patogumo bei praktiškumo požiūriu. Dizaineriui nebuvo sunku įžvelgti itališkumo subtilybes ir skirtumus Florencijoje, Milane: pavyzdžiui, Ermanno Scervino ir G.Armani minkšto trikotažo švarko rankovių konstrukciją. Ne kartą gyvai apie tai diskutavome.

Šiuolaikinėmis technologijomis šįmet sukurtas kietasis dvigubas nido di ape (it. „bičių korys“) audinys visiškai neprimena pernykščio, minkšto, kuris vyrams primindavo švelnias mamos rankas.

Ne vienam žurnalistui kilo klausimas, kokia technika jį neria iš baby cashmere verpalų Toskanos dizainerio Ermanno Scervino mašinos, o kokia – Made in Giorgio Armani Mongolijoje? Nes G.Armani verpalai – merinų avies šiurkščios vilnos. Bet abi technikos leidžia išsaugoti siluetą – tikslų ir stabilų, kuris ant atletiško tarsi Michelangelo „Dovydo“ kūno atrodo stulbinamai gražus, labai itališkas.

Stilius ir praktiškumas tampa ironiška antipodų harmonija, panašiai kaip kitų italų dizainerių meistriškai įvaldytos stiliaus priešybės – „šiuolaikiškas vintažas“ arba „technologiškasis retro“. Paltų kolekcijoje jaučiamas subtilus vagiliavimas iš britų. Languoti Velso princo audiniais išreikšti „Paoloni“ paltukai taip smarkiai „suitalėjo“, kad, regis, netrukus išsproginės dvieilės sąsagos.

„Scanpix“ nuotr./„Brooks Brothers“
„Scanpix“ nuotr./„Brooks Brothers“

Spalvos – kvapnios ir skanios

Kitos žiemos kolekcijose ekspresyvaus itališkumo ypač daug. Silueto sferoje vyras ieško patogumo, spalvotyros srityje – skonių ir aromatų. Italijos kūrėjas Brunello Cucinelli komentuoja savo minkštą frenčą konkrečiu terminu color caberne (liet. „kabernė vyno spalvos“) ir niekam nereikia aiškinti, kad raudona spalva yra kitokio raudonumo, palyginti su primitvo di Manduria arba chianti vyno spalvomis.

Gabriele Pasini šeštojo dešimtmečio Holivudo žvaigždžių stiliaus lietpaltis įprasmintas verde botiglia (liet. „žalia butelio spalva“) įprasmina ne tik spalvą, bet ir technologiško audinio tekstūrą. „Boglioli“ mados namų trijų funkcijų tvido švarkas sidabrinės sale – pepe (liet. „druska ir pipirai“) spalvos suteikia galimybę pagrindiniam herojui puikiai jaustis bet kokioje aplinkoje – kelyje, darbo studijoje, vakarėlyje.

Milano vyrus palyginus su florentiečiais aišku, kad milaniečiai – kosmopolitiškesni, o drabužis „pagal išmatavimus“ čia įgyja platesnį „sartoriale“ – ateljė terminą.

„Pal Zileri“ mados namai siūlo spalvinę naujieną biržos makleriams – šviesius „latte machiato“ (liet. „pieno, paskaninto kava“) paltus villkėti ant tamsių eilučių. „Etro“ mados namai spalvotyrininkams davė užduotį išgauti netikėčiausius egzotiškų vaisių koloritų mišinius. O „Versace“ mados namų kūrėja Donatella Versace sukūrė egzotiškų kraštų įkvėptą plėšrūnų kolekciją, kurioje techno audiniai harmoningai dera su šįmet madingais veliūrais. O spalvotyrininkai panaudojo riešutines, baklažanų ir aitriosios paprikos spalvas.

„Scanpix“/„SIPA“ nuotr./„Versace“ vyrų mados savaitė: 2018–2019 m. rudens ir žiemos kolekcijos modelis
„Scanpix“/„SIPA“ nuotr./„Versace“ vyrų mados savaitė: 2018–2019 m. rudens ir žiemos kolekcijos modelis

Komforto pojūtis kelionėse

„DSquared2“ vyrams suteikia kelionių pasitenkinimo būseną, siūlydami dramatiškų mantijų, po kuriomis slepiasi pašiltintos išsegamos poliesterio liemenės išdidžia apykakle. Spalvingų mantijų pirmiausia prisižiūrėjau Florencijoje ant Fortezza da Basso akmeninės sienelės. Jomis vilkintys vyrai maloniai pozavo, leisdami patyrinėti po jomis slypinčių pašiltintų liemenių technologines paslaptis. Liemenės – degančių mangų, mandarinų, bergamočių spalvų. Kelionės – tai dar viena sfera, kurioje vyrai lengvai pasijus pagrindiniais herojais. Jiems bus patikėta galimybė kurti ne tik maršrutą, bet ir patogų stilių.

Kuprinės vyrams bus reikalingos ne tik kelionėje, bet ir mieste. Miesto stiliuje leidžiama chaotiškai maišyti languotus apsiaustus su gobtuvais ir languotas kuprines.

„PIQuadro“ bendrovė sukūrė daugiafunkces kuprines su nusegamomis ir pakeičiamomis kišenėmis. Kuprinės vyrams bus reikalingos ne tik kelionėje, bet ir mieste. Miesto stiliuje leidžiama chaotiškai maišyti languotus apsiaustus su gobtuvais ir languotas kuprines. „ATestoni“ stambi lyg lagaminas miesto kuprinė, dar pašiltinta vidiniu audiniu, panašiai kaip šimtasiūlė languota striukė.

Motoroleriu į darbo vietą keliaujantis verslo vyras nebijo prie sportinio stiliaus striukės derinti elegantiškus verstos odos mokasinus su kutukais. „Doucal's“ mokasinai dvelkia Italijos odos manufaktūrų elegancija. Plonytės kojinės iš fresco lana vilnos verpalų suteiks elegancijos, šilumos pojūtį ir įsitikinimą – gražiausias esu aš!

Skrybėlių dievybė „Borsalino“ šįmet žvalgosi į trečiojo dešimtmečio metų gangsterių stilių. Todėl prie šviesaus palto siūlo plačiabryles fetro skrybėles. Kokios jos spalvos? Žinoma, skanios, aromatingos – Toskanos cigarų.

Tiek Florencjoje, tiek Milane šįmet daugiau nei anksčiau kalbėta apie jaunimo stilių. Jis skirstomas į dvi kategorijas pagal amžių – „Millennial“ (paskutinio dvidešimtojo amžiaus dešimtmečio) ir Z (karta po 2000-ųjų). Pagrindinio herojaus kultas Z kategorijoje išreiškiamas kitaip nei „Millennial“. Pitti Immagine Uomo erdvė, skirta sportui, paaiškina, kad pirmiesiems svarbiau išreikšti save per sportinio stiliaus drabužio klasikinę prabangą. Ji įkūnyta aukštos kokybės audiniais. Z kartoje, pavyzdžiui, jaunimo ZZegna dominuoja jauno vyro vienintelis troškimas: „aparire, signiffica essere“ (it. „atrodyti, reiškia būti“). Abi kartas jungia vienas troškimas – egoistiško komforto būsena.

Florencijos ir Milano mados savaičių herojus pradeda 2018–2019 m. stiliaus interpretacijų sezoną. Kažin ką būtų pasakęs, sukūręs, paleidęs ant podiumo mūsų stiliaus genijus Egidijus Sidaras?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius