Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Laimos“ klubas: Ekspertės – apie lietuvių stiliaus jausmą ir šūvius pro šalį

Turbūt nerastume moters, kuri nenori atrodyti gerai, tad visos pagal išgales stengiamės. Tačiau nematome savęs iš šalies, o juo labiau – bendro vaizdo, kuris apima įvairias stiliaus apraiškas, taiklumą ir šūvius pro šalį, mūsų stipriąsias puses ir paklaidas. Bet apie tai galima paklausinėti ekspertų.

– Per pasaulines mados savaites irgi pakanka tos kovinės parengties.

– Akvilė: Kai gyvenau Milane, rengdavau reportažus apie mados savaites. Galiu papasakoti vieną sceną. Ten, kur vyksta „Gucci“ šou (jų būna net du, vienas po kito), yra aikštė, o joje prieš parodymus – didžiulis šurmulys, pilna įdomiausių žmonių. Ir matau, kaip trys merginos, įvertinusios, kad visos – labai aukštos, labai išskirtinės, čia pat susipažįsta ir jau trise ima pozuoti fotografams, nes taip sutraukia daugiau dėmesio. Paskui visi sueina į renginį, o jos išsiskirsto, nes į „Gucci“ nebuvo kviestos. Bet tos trijulės nuotraukos atsidūrė ir „Vogue Italy“, ir „Glamour“, ir visur...

Mariaus Žičiaus/žurnalas „Laima“ nuotr./Akvilė Lesauskaitė
Mariaus Žičiaus/žurnalas „Laima“ nuotr./Akvilė Lesauskaitė

O Lietuvoje žmonės turi renginių kompleksą. Spintoje laiko kažkokius išskirtinius daiktus, kurių šiaip niekada nevilkėtų, nes tai visai nesusiję su jų charakteriu. Tačiau kartą per metus juos ištraukia, kad būtų nufotografuoti, pastebėti. 

Lietuvoje tas parodomasis stilius truputį juokingas. Gali būti koks ryškesnis akcentas, įdomesnė detalė, tik kam daryti tokį kratinį? 

– Asta: Kokius ketverius metus važinėjau į Paryžiaus ir Milano šou, kol nusibodo. Tie renginiai tikrai surenka ryškių, stilingų, ekstravagantiškų žmonių. Anksčiau buvo nerašyta taisyklė, kad svečiai ateina būtent su tų mados namų stiliaus drabužiais, tarkim, į „Jean-Paul Gaultier“ šou rinkdavosi transvestitai su kablais ir tinklinėmis pėdkelnėmis. Ten tikrai visko būna, bet tie žmonės atrodo įdomiai, juos norisi fotografuoti, jie patys – kaip šou. Lietuvoje tas parodomasis stilius truputį juokingas. Gali būti koks ryškesnis akcentas, įdomesnė detalė, tik kam daryti tokį kratinį? Lenda ta mūsų vadinamoji provincija. 

– Kur dar ji lenda? Pavyzdžiui, kaip atrodo mūsų oro uosto stilius?

– Agnė G.: Gera tema. Užsienietis kur nors skrenda keliolika valandų ir vilki taip, kad būtų patogu. Atskridęs nori iškart gražiai atrodyti, nes jį pasitiks, todėl padoresnį drabužį įsimeta į rankinį bagažą. O lietuviai? Džinsai, sportbačiai, maikė. Aš daug šia tema mąstau, bet dar nebaigiau mąstyti. Kelios klientės klausė, ką rengtis skrendant. Nuostabu, kad žmonės pagaliau apie tai galvoja. 

– Akvilė: Mano brolio draugas labai gerai pasakė: ,,Honey, if you’re in the economy class and you have LV bag with you, you’ve mixed the class.“ („Brangute, jei skrendi pigia klase ir turi „Louis Vuitton“ rankinę, tu supainiojai klases.“) Čia apie tai, kad „Ryanair“ salonus šturmuoja fake’ai: turbūt niekur nepamatysi tiek „Louis Vuitton“ rankinių, „Burberry“ šalikėlių, dabar – ir „Michael Kors“, kitų klastočių. 

Per pastarąsias keliones pastebėjau, kad vyrų stilius labai geras, kažkoks išlaisvėjęs, ypač tų, kurie daug skraido.

– Agnė K.: Turbūt yra du keliautojų tipai. Vienos lietuvaitės skrenda nustebinti užsienio, susivelka viską, ką turi geriausio, ir net lėktuve sėdi su aukštakulniais. Tos pastangos dažnai virsta stiliaus kakofonija, kone karikatūra. Kitų, kurios traukia atostogauti ar dirbti, vaizdas dar liūdnesnis. Bet per pastarąsias keliones pastebėjau, kad vyrų stilius labai geras, kažkoks išlaisvėjęs, ypač tų, kurie daug skraido. 

– Asta: Aš irgi pastebėjau. Labai gera visuma. Dabar vyrai ir plaukais rūpinasi, ir barzdomis. 

– Tai galime baigti optimistine gaida?

– Agnė K.: Mada juda, ir gera kryptimi. Gal tik vyresni žmonės atsilieka. Buvo atvažiavusi mama, nuėjome į filmą „Amžinai stilingos“. Sakytum, taip aišku, kad iki amžiaus galo žmogus turi atrodyti išskirtinai. Pats sau – ne tam, kad kas nors atkreiptų dėmesį ar nufotografuotų. Tiesiog savitas stilius labai nuspalvina gyvenimą. Žinoma, tos filmo moterėlės atrodo kaip meno kūriniai – taip gali tik drąsūs žmonės. Bet mūsų vyresnė karta, didžioji jos dalis, išvis nelabai rūpinasi savimi. O jaunesnių išvaizdą dažnai lemia profesija, ypač darbas biure. Tokios moterys, išsivadavusios iš kostiumų, laisvalaikiu ieško džinsų ir vilki beformes sukneles.

Mariaus Žičiaus/žurnalas „Laima“ nuotr./Agnė Kišonaitė
Mariaus Žičiaus/žurnalas „Laima“ nuotr./Agnė Kišonaitė

– Akvilė: Manau, kad viskas priklauso nuo požiūrio. Jei nesi susipažinęs su mada ir tau ji reiškia tik gabalą audeklo, kuriuo pridengi kūną, – atrodysi vienaip. O jei madą vertini kaip saviraišką ir tam tikrų kultūrinių nuorodų kratinį, atrodysi visai kitaip. 

– Agnė G.: Yra dar trečiaip – mada gali būti savo ar vyro piniginės demonstravimas. Vyrai rodo, kokie jie yra sėkmingi, puošdami savo moteris. Čia visiškai antropologiniai dalykai, nereikia ieškoti jokių oligarchų.

– Agnė K.: Neseniai vyras nupirko žmonai mano paveikslą, brangų. Sako: „Ji visai nesidažo, nenešioja juvelyrikos, turi tik sužadėtuvių ir vestuvinį žiedus.“ Supratau, kad jam norisi puošti žmoną, rodyti jai dėmesį ir jei kitaip nepavyksta, tai bent per paveikslą. 

– Agnė G.: Mano gal 30 procentų užsakymų – vyrų dovanos moterims: konsultacijos, garderobo atnaujinimas ir kt. Gaunu laišką: „Labas, Agne. Aš žiauriai myliu savo žmoną. Žinau, kad ji nepasitiki savimi, bet norėtų pasikeisti. Sumokėsiu, padėkite.“ Ir tai nėra žmonės, kuriems iš ausų krinta pinigai. Gal ta moteris nesugalvotų ar nedrįstų ateiti, o tas „gavau dovanų“ jau yra pasiteisinimas. Ir mano knygų vyrai perka labai daug.  

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Užsisakykite 15min naujienlaiškius