Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Mados infekcijoje“ dizainerė A.Jančauskaitė ir „Smooth Confess“ į madą grąžins lateksą

Iki jubiliejinės „Mados infekcijos“ liko tik dvi dienos! Balandžio 13-ąją mados ir festivalio gerbėjai išvys devynias kolekcijas, tarp jų – ir naujosios kartos dizainerės Akvilės Jančauskaitės. Jau trečią kartą festivalyje dalyvausianti dizainerė pristatys bendrą savo ir alternatyviosios mados ženklo „Smooth Confess“ kolekciją.
 Akvilės Jančauskaitės ir „Smooth Confess“ kolekcijos modeliai
Akvilės Jančauskaitės ir „Smooth Confess“ kolekcijos modeliai / 15min montažas

Akvilė yra dirbusi su tokiais dizaineriais kaip Maartenas van der Horstas, Louise Gray ir jau dukart talkinusi „Ralph Lauren“ mados namams, o „Smooth Confess“ neslepia susižavėjimo latekso medžiaga. Kūrybinis susivienijimas intriguoja – bus daug sluoksnių ir avangardo! Pristatome trumpą pokalbį su pačia A.Jančauskaite.

Audriaus Solomino nuotr. /Akvilė Jančauskaitė
Audriaus Solomino nuotr. /Akvilė Jančauskaitė

– Akvile, kaip supratai, kad mados industrija yra kaip tik tau?

– Manau, kad kūrybiškumas yra viena stipresnių mano asmenybės pusių. Jis ir atvedė mane į mados pasaulį. Pirmiausia studijavau Danijoje, po to Anglijoje, patyriau, kokia konkurencinga ši industrija ir koks svarbus yra sąmoningumas – žinojimas, kodėl tai darai ir kas tau patinka.

Dažnai kūryba vyksta chaotiškai, bet visuomet žinau, kad kažkokiu mistiniu būdu pasieksiu tikslą.

Kai pasieki tą žinojimą, daug lengviau atsirinkti, su kuo nori dirbti ir į ką verta investuoti visą savo kūrybinį potencialą. Dažnai renkuosi dirbti komandoje – pernai „Mados infekcijoje“ kolekciją pristačiau su kinų dizainere Fiona Uyen, šiemet – su debiutuojančiu mados ženklu „Smooth Confess“. Esame stipri komanda, kurią suvedė tie patys įkvėpimo šaltiniai ir bendros vertybės.

– Kuo ypatingi tavo kuriami drabužiai?

– Mano kūriniuose dažnai vyrauja švarios linijos, spalvų blokavimas, funkcionalumas. Daug dėmesio skiriu judesiui – mano kuriami drabužiai turi judėti. Dažnai kūryba vyksta chaotiškai, bet visuomet žinau, kad kažkokiu mistiniu būdu pasieksiu tikslą. O mano tikslas – pažvelgti į įprastus dalykus naujai.

– Pristatysite kolekciją „REtro Spectacle“, kurioje dominuoja prieštaringai vertinamas lateksas. Kodėl pasirinkote tokią medžiagą?

– Ankstesnėse savo kolekcijose dažnai grįždavau į devintąjį dešimtmetį, o šįkart su „Smooth Confess“ persikėlėme į septintąjį. Mane įkvepia muzika, to laikotarpio asmenybės. Taip pat įkvepia galimybė pritaikyti naujas medžiagas ir technologijas. Mane žavi mintis, kad galime drabužius ne tik siūti, o klijuoti, perpinti, lazeriuoti. Taip į mano kūrybą atėjo lateksas, nuo kurio mane bandė atkalbėti, tačiau galiausiai Londono mados savaitėje visų nuostabai buvome labai gerai įvertinti.

Mane žavi mintis, kad galime drabužius ne tik siūti, o klijuoti, perpinti, lazeriuoti.

Bet vėl gi – to nebūčiau pasiekusi be tikėjimo – visada žinojau, kad tai yra ateities medžiaga. Ji natūrali, bet visomis prasmėmis deranti su šiuolaikinėmis perdirbtomis medžiagomis, tokiomis kaip, pavyzdžiui, neoprenas, kurį ir derinu su lateksu. Netikėti deriniai, įdomios medžiagos, įdomios mintys, anų ir šių laikų subkultūros – tikiu, kad visa tai vertinu ne tik aš, bet ir drąsūs žmonės, kurie mano drabužius dėvi gatvėje.

Cherry Auhoni nuotr./Akvilės Jančauskaitės ir „Smooth Confess“ kolekcijos modelis
Cherry Auhoni nuotr./Akvilės Jančauskaitės ir „Smooth Confess“ kolekcijos modelis

– Koks tavo santykis su stiliumi ir mada?

– Savo kurtus drabužius dėviu ir pati, todėl siekiu, kad mano stilius būtų madingas. Madoje visada yra naujovių, o kūryba ir naujovės yra neatsiejami dalykai. Man, kaip kūrėjai, mada visada yra įdomi.

– Kokią įtaką tavo kūrybai daro sėkmės ir nesėkmės?

– Niekuomet nenustoju judėti, o judesyje tiek sėkmės, tiek nesėkmės nėra labai svarbios. Vis dėlto suvokiu, kad galimybė kurti kolekciją kartu su „Smooth Confess“ ir pristatyti ją ant „Mados infekcijos“ podiumo yra viena iš tų sėkmingų patirčių, kaip ir tai, kad man buvo suteikta galimybė antrąkart prisijungti prie komandos, kūrusios ir ruošusios JAV olimpinių atletų aprangą. Tiesiai iš Pietų Korėjos judu į „Mados infekciją“. Tokia dinamika labai įkvepia!

– Kas, tavo nuomone, formuoja madą?

– Madą, žinoma, visada bando formuoti pati industrija. Medžiagų gamintojai, tiekėjai, kiti įtakingi jos atstovai. Tačiau iš tiesų viskas priklauso nuo asmenybių, kurios šias tendencijas priima ir pritaiko. Tos asmenybės gali būti dizaineriai, aktoriai, atlikėjai, politikai. Bet kuriuo atveju – tai stiprios asmenybės, kurių rankose didelė atsakomybė.

– Ar madai svarbus sezoniškumas? Kada, tavo manymu, žmonės turi daugiausia galimybių atrodyti stilingai?

– Stilingas sezonas yra šaltasis metų laikas. Lietuvoje jis ilgiausias, todėl tikslingiausia jį išnaudoti. Visuomet didelį dėmesį skyriau viršutiniams drabužiams, o šylant klimatui vis aktualesni tampa lietaus apdarai, kuriems šiemet skyrėme bene daugiausia dėmesio. Todėl pristatome pavasario, vasaros ir rudens kolekciją, kurioje lietus nebus pamirštas.

„Linas was here“ nuotr./Akvilės Jančauskaitės ir „Smooth Confess“ kolekcijos modelis
„Linas was here“ nuotr./Akvilės Jančauskaitės ir „Smooth Confess“ kolekcijos modelis

– Ar įsivaizduotum save kur nors kitur – ne mados industrijoje?

– Jeigu ne mada, tuomet būčiau keliautoja. Kiekvieną laisvą akimirką, kai nedirbu, ieškau naujų vietų, emocijų, įspūdžių, žmonių. Visa tai mane įkvepia gyventi ir kurti. Iš to kyla ir mano didžiausia baimė, kad kas nors gali iš manęs atimti laisvę. Be jos nebegalėčiau būti tas žmogus, koks esu ir noriu būti.

– Kaip atrodo tavo įprasta diena?

– Visos mano dienos labai ilgos. Visada turiu daug darbų ir planų, tarp kurių išlaviruoti ne visada lengva. Bet kuo daugiau laisvės paliekama man pačiai, tuo daugiau spėju. Mane labiausiai išvargina rutina. Jos vengiu, nes geriausiai jaučiuosi ir pailsiu, kai verdu žmonių, vietų, įspūdžių ir kultūrų katile.

– Koks geriausią patarimą esi gavusi?

– Visada reikia stengtis išreikšti save, tikėti savimi. Visi didieji atsakymai slypi tavyje. Neverta nieko vaikytis, nes tik tavo paties individualumas yra kažko vertas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius