Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Mados infekcijos“ dalyvė U.Martinaitytė: pirmą kolekciją sukūriau būdama devynerių

Dizainerė Ugnė Martinaitytė konkurse „Injekcija“ pirmą kartą laimėjo dar 2013 m. Nuo tada ji sėkmingai kuria. Pastarąjį kartą dizainerės vardas garsiai nuskambėjo praėjusių metų pabaigoje, kai kartu su Arnoldu Remeika-Bomberiu ji pristatė bendrą kolekciją „Aš esu miestas“. Įvairios kolaboracijos, darbas su žinomais lietuvių prekių ženklais Ugnei nėra svetimas, tačiau šiemet „Mados infekcijoje“ ji pristatys asmeninę kolekciją, pažymėtą pačios sukurtu OHMY ženklu.
Ugnė Martinaitytė
Ugnė Martinaitytė / Vido Černiausko nuotr.

– Ugne, ką paruošei jubiliejiniam „Mados infekcijos“ podiumui?

– Mano kolekcija „Grobis“ yra apie jausmą, kai nežinai, ar esi taikinys, ar šaulys. Tai alegorija į sužvėrėjusią̨ kasdienybę – norą išlikti žmogišku, tuo pačiu gebant peržengti visas žmogiškumo ribas. Žmogaus supanašėjimas į gyvūną̨, galia ir jėga, bet tuo pačiu išgąstis ir pasimetimas tai supratus.

Pavasario ir vasaros kolekcijoje dominuoja ryškios spalvos, aiškūs siluetai, unisex kirpimai, medžiagiškumo kontrastai, bet tuo pačiu čia gausu lengvumo ir švelnumo – visa tai atskleidžia žmogaus universalumą, dualumą.

Gertrūdos Varnaitės nuotr./Ugnės Martinaitytės kūryba
Gertrūdos Varnaitės nuotr./Ugnės Martinaitytės kūryba

– Kada ir kaip atradai mados pasaulį?

– Visai neseniai radau vaizdo įrašą, kuriame esu devynerių ir pristatau savo pirmą drabužių kolekciją. Beje, ir mados tendencijų žurnalą kūriau nuo dvylikos. Negaliu paaiškinti, kodėl taip anksti pasirinkau mados kelią – tikriausiai tai tiesiog mano kraujyje.

Mada nėra tik drabužis, mada yra žinutė, kurią mes nešame kitiems – ką mes reprezentuojame, kokia mūsų ideologija.

Būdama 16-os su bendraautore jau buvau apkeliavusi visus Lietuvos mados konkursus moksleiviams ir pelniusi ne vieną apdovanojimą. O toliau viskas vyko tradiciškai: studijos, kolekcijos, konkursai ir pagaliau – ilgai lauktas nuosavas prekių ženklas, dizainerės pareigos įmonėse „Omniteksas“, „Audimas“, „Julia Janus“, „Savitas stilius“, darbas su teatru, reklamomis ir daug įvairių projektų. Nors kelionė atrodo ilga, jaučiu, kad tik dabar viskas prasideda.

– Iš ko semiesi įkvėpimo?

– Man svarbu „gliaudyti“ temas, kurios nėra siejamos su mada, pavyzdžiui, socialines. Nekuriu kolekcijų, kurios būtų įkvėptos medūzų ir kalbėtų apie medūzų grožį. Mano kolekcijose atsiranda gamtos objektų, bet jie nėra jos centras. Visada noriu skelbti žinią apie gėrį, apie blogį, apie vidinę kovą, apie gyvenimišką ironiją, apie intelekto nuosavybę.

Mada nėra tik drabužis, mada yra žinutė, kurią mes nešame kitiems – ką mes reprezentuojame, kokia mūsų ideologija. Man svarbu, kad žmogus, dėvintis mano kurtus drabužius, jaustų jų energiją, kurią stengiuosi perteikti. Vertybės nesibaigia tik skambia kolekcijos tema – kuriu drabužius, kurie būtų tvarūs, reikalautų minimalių audinio atraižų.

Gertrūdos Varnaitės nuotr./Ugnės Martinaitytės kūryba
Gertrūdos Varnaitės nuotr./Ugnės Martinaitytės kūryba

Dirbu su siuvėjomis, kurios siuva savo namuose ir iš to gyvena. Nenoriu tapti gamybos dalimi ir prisidėti prie švaistymo. Man daug svarbiau yra kokybė ir santykis.

– Koks tavo santykis su stiliumi ir mada? Ar kada nors atsiriboji nuo jų?

– Labai intymus. Tai mano gyvenimo būdas, mano darbas ir mano laisvalaikis. Tai nevargina, neatsibosta ir neturi pabaigos. Tai labai plati ir universali profesija, o būti jos dalimi – tarsi būti išradėju.

– Įvardyk savo ryškiausią sėkmę ir nesėkmę?

– Manau, kad „CosmoJesus“ – pirmoji kolekcija, kurią pristačiau ant „Mados infekcijos“ podiumo – yra mano ryškiausia sėkmė, kuri ir šiandien tęsia savo gyvavimą. Nesėkmę įvardyti sudėtingiau. Manau, kad buvo daug įvairiausių bandymų ir daug nesėkmių, bet dėl jų dabar turiu bagažą, kurio kitu atveju nebūčiau sukaupusi.

– Kaip manai, ar kiekvienas iš mūsų gali formuoti madą?

– Manau, kad ją formuoja mados pramonės magnatai, audinių gamintojai, pasauliniai mados namai. Norime galvoti, kad kiekvienas mūsų darome įtaką šiems procesams, bet savo krašte pranašu nebūsi. Mes ne tokie drąsūs, kad pasiryžtume naujovėms, jei jų dar nematėme ant mados podiumo Paryžiuje ar Niujorke.

– Koks, tavo nuomone, stilingiausias metų laikas ir kodėl?

– Pavasaris. Kai pagaliau galime nusimesti kelis drabužių sluoksnius ir su nauja energija pažiūrėti į kiekvieną ateinančią dieną, kai vėl norime eksperimentuoti ir dar labiau pamilstame save.

– Jei ne mada, ką tuomet rinktumeisi?

– Grafika. Toli mintys nuo meno negali nutolti. O grafika leidžia atsipalaiduoti. Bet iš tikrųjų nežinau, ar madą galėčiau iškeisti į ką nors kitą.

– Ko labiausiai bijai?

– Laiko, kai suprasiu, kad geriausia jau padariau.

– Kas labiausiai išvargina? Kaip pailsi po sunkių darbų?

– Labiausiai pavargstu mokyti kitus. Niekaip nesugebu išsiugdyti kantrybės. Geriausias poilsis, kai darbų sąraše visos užduotys pažymėtos varnelėmis. Tada nesvarbu, kur ir ką veikiu, svarbiausia – ramybė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius