Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Upcycled by LT“: turime per daug daiktų, kurių mums nereikia

Gegužės 22–31 d. vyksianti „Vyrų mados savaitė“ pristato ypatingus tarptautinio madų šou dizainerius – projektą „Upcycled by LT“. Tai neeilinė iniciatyva – būrys kūrėjų ir gamybininkų, sujungusių savo jėgas dėl tvarios mados! Kūrėjai savo veikla siekia ne tik diskutuoti opiomis temomis apie mados pramonės keliamas problemas, bet ir siūlyti alternatyvius tvaraus dizaino sprendimus.
Thomas Bara
„Upcycled by LT“ / 15min koliažas

Šios iniciatyvos lyderiai Tomas Baranauskas, Vida Strasevičiūtė ir Lina Žvirblytė naujausią tvarios vyriškos mados kolekciją pristatys gegužės 30 d. 20 val. vyksiančiame mados kolekcijų pristatymo renginyje prekybos centre „Panorama“, rašoma pranešime žiniasklaidai.

– Kokiomis vertybėmis vadovaujatės kurdami drabužius?

– Mes kuriame pakartotinio panaudojimo (angl. upcycling) principais. Naudojame tai, kas mados pramonėje virsta atliekomis, pagrindinė žaliava šiuo metu – avikailio atraižos, o produktų grupė – viršutiniai drabužiai, aksesuarai. Tvarus dizainas gimsta iš bendradarbiavimo tarp dizainerių ir gamybos meistrų. Tik tokiu atveju sukuriamas kokybiškas, savalaikis ir ilgalaikis drabužis.

Naudojame tai, kas mados pramonėje virsta atliekomis.

Atsisakėme kūrybos sezoninių kolekcijų principu, nes kiekvienas mūsų dizainas yra unikalus, vienetinis arba riboto tiražo. Pagrindine vertybe mūsų gamyboje tampa rankų darbas, amatas, skaičiuojantis ilgus metus tradicijų, todėl didžiuojamės savo lokalia gamyba ir profesionaliais žmonėmis.

– Kiek esate sukūrę kolekcijų? Kur jau esate ar planuojate jas pristatyti?

– Iki šios dienos esame pristatę dvi kolekcijas „Mados infekcijos“ festivalyje. Pirmaisiais savo veiklos metais dar mėginome kurti ir sezonines kolekcijas, tačiau tai neatspindėjo mūsų veiklos principų ir ilgainiui to atsisakėme.

– Kokias naujoves pastebite vyriškoje madoje? Galbūt pastaruoju metu teko dalyvauti, stebėti mados renginius užsienyje?

– Negalėtume konkrečiai išskirti, tačiau akivaizdžiai matyti, kad vyriška mada tampa labiau funkcinė, t. y. patogumas ir lokalumas yra vienas pagrindinių vertinimo kriterijų. Nereikia pamiršti ir estetinės pusės, kurioje pradeda pintis minkštos formos ir spalvos. O pagrindinis mados renginys yra gatvė. Joje galima kuo puikiausiai pamatyti vyriško kostiumo evoliuciją, nuo klasikinio iki laisvalaikio.

– Kaip vyriška mada vystosi Lietuvoje? Ar progresuojame, pastebite pokyčių, ar atvirkščiai?

– Kismas yra mūsų prigimtis. Mada, apranga – ne išimtis. Nors ir vystosi, pakyginti su megapoliais, lėtai, tačiau nereikia per daug tikėtis, kad per vieną vakarą visi pradėsime diktuoti pasaulines tendencijas.

Vyriška mada arba skonis yra ugdomas pamažu, atrandami ir išbandomi dar nematyti stilistiniai sprendimai, bandoma prisijaukinti naujus įvaizdžius ir formas. Tad džiugu matyti, kaip vyrai nebebijo ir leidžiasi į šias avantiūras. Viskas eina sava vaga, auga ir vystosi. Taip ir Lietuvos vyrų mados pasaulis po truputį auga, atsiranda platesnės bendruomenės vyrų, puoselėjančių ir išreiškiančių save pasitelkiant kostiumą, atkreipiant dėmėsį į pasaulines tendencijas. Pagirtina, kad vyksmas vyksta.

– Kaip manote, kuo svarbūs tokie renginiai kaip „Vyrų mados savaitė“?

– Renginiai vyksta dėl to, kad tai yra aktualu. „Vyrų mados savaitė“ ne išimtis, nes poreikis ir susidomėjimas yra, būtent jis skatina burtis į tokio pobūdžio renginius. Turime alternatyvios mados festivalius, privačius mados renginius, Marijos Palaikytės organizuojamas renginys kviečia įsitraukti ir į diskusijas, konferencijas, edukacinius vakarus, vadinasi, to reikia.

– Ką išvysime „Vyrų mados savaitės“ kolekcijų pristatymų dieną? Kuo ypatinga jūsų naujoji kolekcija? Kas jus įkvėpė?

– Pristatysime mūsų projekto „upcycled by SparrowV“ moduliuojamą paltą. Tai yra daugiafunkcis, daugiasezonis, unisex paltas, kurio esminė ypatybė – modulumas. Vėjui ir drėgmei atsparus lietpaltis gali būti dubliuojamas su kailio ar vilnos paltu iš antrinių žaliavų. Kiekvienas modulis gali būti dėvimas atskirai. Pristatysime šio produkto universalumą ir pirmą kartą jis suskambės vyriškai.

Pagrindinis įkvėpimas dar prieš trejus metus buvo bendraautorės Linos Žvirblytės mintis, kad mes turime per daug daiktų. Jų mums tiesiog tiek nereikia. Tada ir kilo idėja kurti gaminį, kurį žmogus galės dėvėti ištisus metus. Vienas lietpaltis tinka ir šiltajam sezonui, atvėsus orams gali dėvėti tiesiog vilnonį paltą, o prasidėjus darganai – juos sujungti. Žiemą yra galimybė turėti unikalius kailinius, nuo vienspalvių iki žaismingai spalvotų. Ir vėl gi – šlapdribos atveju, sujungti juos su lietpalčiu ir turėti super šiltą drabužį.

Marko Cechanovičiaus nuotr./„Upcycled by LT“
Marko Cechanovičiaus nuotr./„Upcycled by LT“

„Vyrų mados savaitės“ kolekcijų pristatymuose, be „Upcycled by LT“, taip pat išvysite dizainerių kolekcijas iš Lietuvos, Italijos ir Izraelio.

Daugiau informacijos apie „Vyrų mados savaitę“ galima rasti socialiniame tinkle „Facebook“ esančiame oficialiame renginio puslapyje ir „Instagram“ profilyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius