Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

10 puikių arbatų nuo peršalimo

Liepų žiedų arbata
Fotolia nuotr. / Liepų arbata
Šaltinis: 15min
0
A A

Jeigu niūrios ir šaltos rudens dienos jau grasina varvančia nosimi, geliančia gerkle ir nemaloniu kosuliu, į pagalbą galima pasitelkti natūralias priemones. Kartais, kai vos pasirodžius pirmiesiems peršalimo požymiams, pagurkšnojame šiltos arbatos, neprireikia jokių medikamentų. Tad paskanaukime gardžių ir gydančių arbatėlių!

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

1. Daugelyje Rytų šalių imunitetui stiprinti geriama erškėtuogių arbata. Ji ruošiama ypatingai: iš pradžių kelioms valandoms užpilama vėsiu vandeniu, paskui dedama ant ugnies, užvirus sumažinama liepsna ir nuimama po 5 minučių. Į arbatą galima dėti šiek tiek citrinos ar medaus.

2. Indijoje mėgstama arbata su įvairiais prieskoniais padeda atsikratyti nemalonių peršalimo pojūčių. Tik atsiradus pirmiesiems požymiams, pasigaminkite štai tokios arbatos: į 150 ml karšto virinto vandens įberkite norimos arbatos, įdėkite citrinos griežinėlį, po mažą žiupsnelį imbiero, šiek tiek aitriųjų paprikų, ciberžolės, cinamono. Paskui prieskonių arbatą vėl užvirinkite, įpilkite 100 ml pieno ir nuimkite nuo ugnies, kai pradės putoti. Jeigu reikia, pagardinkite cukrumi. Gerkite karštą.

3. Dažnai nuo peršalimo gelbsti česnakai, todėl galima ir jo įdėti į arbatą. Gydomajai arbatai prireiks 1 šaukštelio mėtų, 1 šaukštelio medaus, griežinėlio citrinos ir pusės skiltelės česnako. Užpilkite viską verdančiu vandeniu ir skanaukite šiek tiek atvėsus.

4. Gydytis galima ne tik karštomis arbatomis. Imunitetui įtakos turi ir įvairiausios sultys, pavyzdžiui, bruknių, spanguolių, serbentų, aviečių, erškėtuogių... ir netgi obuolių. Pasak išbandžiusiųjų, štai veiksmingas receptas: pašildykite norimą kiekį sulčių, įdėkite nedaug apelsino minkštimo, citrinos griežinėlį, įberkite cinamono ir gvazdikėlių. Palaikykite maždaug 15 min. ant silpnos ugnies neužvirinę, šiek tiek atvėsinkite ir gerkite.

5. Bruknių ir spanguolių sultys – dėmesio vertas derinys, pasižymintis antibakterinėmis savybėmis. Sutrinkite bruknes ir spanguoles su medumi (arba cukrumi) santykiu 3 : 1 ir 2 šaukštus gautos masės užpilkite 0,5 l šilto vandens.

6. Gydant peršalimo ligas, pastaruoju metu vis dažniau prisimenamos gydomosios šilkmedžio savybės. Teigiama, kad šilkmedžio uogų sultys padeda nuo anginos ir daugybės kitų sveikatos sutrikimų. Džiovintas šio medžio uogas galima užplikyti: 2 šaukštelius uogų užpilkite verdančiu vandeniu, palikite pastovėti 3–4 valandoms ir perkošę gerkite nedidelėmis porcijomis.

7. Gydant peršalimą, nederėtų pamiršti ir senolių sukauptos patirties, vertingų patarimų, pavyzdžiui, kaip įveikti peršalimo požymius įvairiausiomis gydomosiomis žolelėmis: liepų žiedais, mėtomis, ramunėlėmis, šalavijais, aviečių lapais ir pan. Taigi užplikykite liepų žiedus, pridėkite džiovintų aviečių uogų ir lapų, palikite 30 minučių.

8. Šaltomis ir niūriomis dienomis imunitetą sustiprintų ir padėtų išlikti darbingiems štai tokia arbatėlė: į stiklinę karšto vandens  įdėkite 1 šaukštelį medaus, įpilkite 1 šaukštelį citrinos sulčių, įberkite 0,5 šaukštelio maltos imbiero šaknies ir žiupsnelį cinamono. Galite pridėti šiek tiek džiovintų mėtų lapų.

9. Kartais nepelnytai užmirštame puikiai gydančias ramunėles. Pabandykite sumaišyti po 1 šaukštelį liepų žiedų ir ramunėlių, užpilkite verdančiu vandeniu, palikite 20 min. ir nukoškite. Gerkite su medumi.

10. Kodėl gi nepabandžius štai tokios skanios arbatos? 2 šaukštelius tarkuotos imbiero šaknies užvirinkite su 0,5 l vandens, pridėkite 0,5 puodelio mėlynių (šaldytų ar šviežių) ir pavirinkite apie 20 minučių. Įpilkite 2 šaukštus citrinos sulčių, įdėkite 2 šaukštus medaus ir įberkite 0,5 šaukštelio cinamono.

Skanaus ir linkime nesirgti!

 

Taip pat skaitykite:

10 dėmesio vertų vaistažolių

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką