Dabar populiaru
Publikuota: 2017 birželio 22d. 09:00

5 praktiniai patarimai, kaip lengvai atsibusti anksti ryte

Žadintuvas
Vida Press nuotr. / Žadintuvas

Milžiniškas gyvenimo ritmas, dešimtys atsakomybių ir noras visur spėti – kartais aplinka, o dažnai ir mes patys reikalaujame iš savęs maksimumo. Siekdami profesinių ir asmeninių tikslų bei norėdami išlaikyti darbo ir poilsio balansą vadovaujamės daugybe skirtingų produktyvumo metodikų, kurias neretai vienija vienas įpročių – keltis anksti ryte.

Nors kėlimasis anksti ryte laikomas puikiu būdu savo produktyvumui didinti ir iškart pajusti jo teikiamas naudas, norint išsiugdyti šį ilgalaikį įprotį reikia nemažai pastangų ir žinių. Tiesa, kiekvienas mūsų skirtingai suvokiame „ankstyvą rytą“. Šįkart pakalbėkime apie tokį laiką, kai atsikėlę dar turite bent valandą, kurią galite skirti sau – skaityti, mokytis, sportuoti, praleisti tą laiką su artimaisiais ar tiesiog susiplanuoti dienos darbus. Vieniems tai bus 7 val., kitiems – 5 val. ryto.

Tik supratus ankstyvo kėlimosi prasmę ir ką tai reiškia asmeniškai jums, galima vadovautis patarimais, padėsiančiais įdiegti norimą įprotį.

„Koks yra tavo tikslas ir kodėl manai, kad kėlimasis anksti ryte padės tau jį pasiekti?“ – nuo tokio klausimo pradėti skatina asmeninio efektyvumo projekto strong.lt iniciatorius, tarptautiniams IT projektams vadovaujantis Tomas Lekavičius.

Pats atsikeliantis ir 5, ir 6 val. aktyvaus gyvenimo būdo entuziastas pabrėžia, kad nors bet koks pokytis prasideda nuo įkvėpimo ir noro, verta nepamiršti, kad, siekiant kokybės, tas noras turėtų peraugti į tikslą, giliau suvokiant savo veiksmų prasmę. Tik supratus ankstyvo kėlimosi prasmę ir ką tai reiškia asmeniškai jums, galima vadovautis patarimais, padėsiančiais įdiegti norimą įprotį.

T.Lekavičius pateikia penkis esminius žingsnius, kaip prisijaukinti ankstų rytą, o anksti atsikėlus jaustis puikiai.

  • Suprasti kėlimosi anksti ryte prasmę ir išsikelti aiškų tikslą. Tai padės užtikrinti įpročio ilgalaikiškumą, o ne tik vienadienius rezultatus. Apibendrinti tikslai, tokie kaip „šiek tiek pasportuosiu“ ar „pasimokysiu ko nors nauja“, šiuo atveju netinka. Geriau orientuotis į konkrečius tikslus, tokius kaip „perskaitysiu 10 konkrečios knygos puslapių“, „nubėgsiu 5 km šalia esančiame parke“, „paruošiu sau ir savo šeimai sveikus ir maistingus pusryčius iš šiandien pirktų produktų“ ir pan.
Vida Press nuotr./Moteris skaito knygą
Vida Press nuotr./Moteris skaito knygą
  • Pagal savo prioritetus ir gyvenimo sąlygas nustatyti ėjimo miegoti ir kėlimosi laiką. Galbūt teks eiti keliomis valandomis anksčiau miegoti, o gal pakoreguoti savo rytinį tvarkaraštį. Svarbu suprasti, kad, einant miegoti po vidurnakčio, keltis 6 val. gali būti per didelis iššūkis. Tad verta pasitikrinti, ar kiekvieną naktį miegate bent 6–8 valandas (laikas svyruoja kiekvienam mūsų, vieni jaučiasi puikiai miegoję 6 valandas, kiti vos pabunda ir po 8 valandų). Pasak T.Lekavičiaus, šios problemos sprendimas yra eksperimentai ir savo savijautos stebėjimas miegojus skirtingą skaičių valandų. Nedidelis lapelis šalia lovos jums padės sekti kasdienį progresą.
  • Pasiruošk rytui iš vakaro. Susidarykite užduočių sąrašą, pasiruoškite produktus skaniems ir sveikiems pusryčiams, netoli lovos pasidėkite drabužius, kuriuos rengsitės pabudę ir pan. Šio patarimo pagrindinė mintis ta, jog anksti rytą reikia sumažinti pasirinkimų ir sprendimų skaičių, kad visą energiją galėtumėte sutelkti į norimas atlikti užduotis. Mažiau blaškymosi ir dėmesio švaistymo – tolygesnis ir lengvesnis pokytis.
  • Žadintuvą pasidėkite kuo toliau nuo savęs. Geriausia – kitame kambaryje. Jokiu būdu nedėkite jo šalia lovos! Toks paprastas metodas gali būti lemiamas veiksnys nebegrįžti miegoti, o išeiti iš miegamojo ir kibti į savo užsibrėžtą tikslą.
  • Nepamirškite, kad tai yra disciplina, kurią, kaip ir kūno raumenis, galime treniruoti. Pirmieji rytai bus sunkūs. Net pirmosios savaitės gali būti sunkios. Tačiau palengva pastebėsite, kad valios pastangų tam reikia vis mažiau ir mažiau ir kėlimasis anksti rytą yra tapęs malonia ir efektyvia dienos pradžia. Nepamirškite savęs apdovanoti ir nuolat prisiminti, kodėl keliatės anksti ryte ir kodėl tai teikia jums vertę.

„Toks kasdienis įprotis gali būti priimamas kaip nauja mada, tačiau jis kuria didžiulę vertę ir naudą, jeigu moki juo naudotis tinkamai. Tūkstančiai profesionalų iš viso pasaulio pradeda savo dieną anksti siekdami daugiau gyvenimo kontrolės, pasitenkinimo ir papildomo laiko tam, kas iš tiesų svarbu“, – neabejoja T.Lekavičius.

Todėl bandykite skirtingus metodus: kėlimosi laiką, pusryčių variantus, motyvacines priemones ir, galiausiai, susikursite savo kėlimosi anksti ryte procesą, kuris džiugins ir suteiks energijos visai likusiai dienai.

Temos: 2 Rytas Miegas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Patikrinta 15min Aktualu

Tiesa ar melas? Saulius Skvernelis: „Ministro pirmininko atlyginimas dėl mokesčių reformos nesikeis nė vienu euru“

Aktualu

Diskusija: lietuviai neišmano ekonomikos, nemėgsta verslininkų, bet patys norėtų jais tapti

Sportas

Žingsnis pirmyn ar atgal? Be pinigų likusią A lygą po savo sparnu glaus LFF

Verslas

Jaunus medikus nuvylusi A.Pabedinskienė jaučiasi įžeista: mokiau pagal pateiktas temas

Aktualu

Premjeras prezidentei įvardijo kandidatus į ministrus

24sek

Prasta diagnozė „Ryto“ žaidėjui: po dėjimo į krepšį laukia pusmetis be krepšinio

Verslas

Vyriausybė ruošia tėvams pusės algos dydžio dovaną, bet džiaugiasi ne visi

Vardai

Filmavimo metu susižalojo Mios sūnus – prireikė medikų pagalbos

Mokslas.IT

Rusijoje demonstruotas „pažangus robotas“ pasirodė esąs žmogus su roboto kostiumu

Verslas

Seime ruoštasi Astravo atominės įjungimui: tarėsi dėl „fake news“ 

Gyvenimas

Psichoterapeutė G.Subačiūtė: „Sergant depresija svarbu nelikti vienam“

Sportas

Rūta Meilutytė nuskynė pasaulio čempionato sidabrą

Gyvenimas

Vėžio rūšis, kuria galima užsikrėsti: A.Unikauskas patvirtina arba paneigia mitus apie vėžį

Sportas

Medalis po medalio: Danas Rapšys išplėšė pasaulio čempionato sidabrą

Sportas

Rusai įsitikinę – dalyvaus kitose olimpinėse žaidynėse

Gazas

Kelininkai įspėja: naktį eismo sąlygas blogins plikledis

Aktualu

Aštuonios ES šalys pareiškė palaikančios sutartį dėl Irano branduolinės programos

Gazas

Elonas Muskas atskleidė daugiau detalių apie „Tesla“ pikapą: viena įkrova – 805 km

Aktualu

Kauno policija prašo atsiliepti asmenis, mačiusius, kaip troleibusas partrenkė mažametę

Aktualu

JT vadovas: svarbiausi klimato derybų klausimai lieka neišspręsti 

Naujienos

Patikrinta 15min Aktualu

Tiesa ar melas? Saulius Skvernelis: „Ministro pirmininko atlyginimas dėl mokesčių reformos nesikeis nė vienu euru“

Aktualu

Diskusija: lietuviai neišmano ekonomikos, nemėgsta verslininkų, bet patys norėtų jais tapti

Sportas

Žingsnis pirmyn ar atgal? Be pinigų likusią A lygą po savo sparnu glaus LFF

Verslas

Jaunus medikus nuvylusi A.Pabedinskienė jaučiasi įžeista: mokiau pagal pateiktas temas

Aktualu

Premjeras prezidentei įvardijo kandidatus į ministrus

„Ginčas“ dėl Lietuvos pilietybės: ar suteikti ją Kanadoje išaugusiam NBA potencialo talentui?

Aktualu

Klaipėdoje po masinės avarijos „Nissan Infiniti“ liko gulėti ant šono

24sek

Prasta diagnozė „Ryto“ žaidėjui: po dėjimo į krepšį laukia pusmetis be krepšinio

Verslas

Vyriausybė ruošia tėvams pusės algos dydžio dovaną, bet džiaugiasi ne visi

Vardai

Filmavimo metu susižalojo Mios sūnus – prireikė medikų pagalbos

Mokslas.IT

Rusijoje demonstruotas „pažangus robotas“ pasirodė esąs žmogus su roboto kostiumu

Verslas

Seime ruoštasi Astravo atominės įjungimui: tarėsi dėl „fake news“ 

Sportas

Rusai įsitikinę – dalyvaus kitose olimpinėse žaidynėse

Gyvenimas

Psichoterapeutė G.Subačiūtė: „Sergant depresija svarbu nelikti vienam“

Sportas

Rūta Meilutytė nuskynė pasaulio čempionato sidabrą

Gyvenimas

Vėžio rūšis, kuria galima užsikrėsti: A.Unikauskas patvirtina arba paneigia mitus apie vėžį

Aktualu

Septyni konservatoriai, galintys užimti Th.May vietą Jungtinės Karalystės premjero poste

Vardai

Lauros ir Šarūno Mazalų atostogos Jordanijoje: Petros stebuklas ir beduiniška naktis dykumoje

Mokslas.IT

Atrasta nauja gyvybės forma, besimaitinanti teršalais

Sportas

Medalis po medalio: Danas Rapšys išplėšė pasaulio čempionato sidabrą

Vardai

Ypatingos

05:50
03:17

Gera keliauti kartu

Kviečiame anties

Šiemet buvau geras

Maistas

Dovanoju sveikatą

Sveikata

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką