Dabar populiaru
Publikuota: 2017 birželio 16d. 09:00

6 maisto ruošimo klaidos, dėl kurių jūs priaugate svorio

Maisto ruoša
Vida Press nuotr. / Maisto ruoša

Sakoma, kad namuose ruoštas maistas kaip tik padeda numesti svorio, ar ne? Tačiau jeigu jį gaminate netaisyklingai, rezultatai gali būti ne tokie, kokių tikitės.

Kaip rašoma womenshealthmag.com, jeigu renkatės didžiules porcijas, nesveikus ingredientus, tuomet metas iš naujo apgalvoti maisto ruošimo strategiją.

Dietologė Jaime Mass tikina, jog jeigu gaminame namuose, tai ne visada reiškia, jog mūsų pasirinkimai yra sveikesni. Sužinokite, kokie mūsų įpročiai labiausiai kiša koją dailesnės figūros siekiams.

Kai gaminate, nuolat ragaujate

Žinoma, vienas kitas paragavimas tikrai nieko nesugadins, tačiau paragavimas paragavimui nelygu. Per savaitę ragaudami galite susigraibyti ne vieną 100 kilokalorijų. Pabandykite užkirsti kelią ragavimo įpročiams, nes kartais prisiragavę ruošiamo maisto vėliau sutrikdome visos dienos mitybos ritmą.

Tam gali padėti kramtomoji guma arba, jeigu jos nemėgstate, mėtos lapeliai. Be to, specialistė pataria niekada neruošti maisto, kai esate labai išalkę, kadangi tai tolygu eiti į maisto prekių parduotuvę apsipirkti alkaniems. Kuo visa tai baigiasi? Darome klaidingus sprendimus ir prisiperkame to, ko mums nereikia. Geriausia gaminti tuomet, kai esate kiek užkandę, numalšinę alkį.

Kur dingo daržovės?

Galime išgirsti mitybos specialistų rekomendacijas, kad per dieną reikia suvartoti ne mažiau kaip 400 g daržovių. Kai ruošiame maistą savaitei, mūsų rankos taip ir tiesiasi link lengvai paruošiamų ir vėliau pašildomų maisto produktų, tokių kaip vištiena ar makaronai. Tačiau dietologė Meghan Draw sako, jog derėtų išlaikyti proporcijas – vieno valgio pusę (50 proc). turėtų sudaryti vaisiai ir daržovės.

Todėl savo makaronus galite gardinti įvairiomis daržovėmis, o salotų lapus supakuokite atskirai nuo įvairių padažų – taip jie išliks tvirti, skanūs ir nepraras formos, nepermirks padažuose, o tai išeis į naudą figūrai. Taip pat patartina vengti pjaustyti pomidorus ir avokadus, iki kol ateis laikas užkandžiauti, kadangi jie ištęžta, atrodo nepatraukliai ir praranda skonines savybes.

Teisingi porcijų dydžiai

Jeigu porcijos bus per didelės, tuomet jūs persivalgysite, o jeigu per mažos – įdienojus ieškosite saldėsių, kadangi alkis skatina užkandžiavimo poreikį. Nei vienas, nei kitas pasirinkimai, savaime aišku, nėra geri. Todėl išsiaiškinkite, koks porcijos dydis yra labiausiai tinkamas jums, ir stenkitės jo laikytis. Taip pat atkreipkite dėmesį, kad jūsų maiste būtų pakankamai liestų baltymų, gerųjų riebalų ir sudėtinių angliavandenių.

Pamirštate užkandžius

Dietologė J.Mass pastebi, jog vieno patiekalo visai dienai yra negana, todėl mūsų mitybą gali ištikti tikra katastrofa (kyla jau minėtas noras užkandžiauti). Vienas kitas saldainis pas kolegę, sausainiai prie administratorės stalo ar traškučiai plepant su bendradarbiais...

Dietologė sako, kad graikiškas jogurtas su džiovintais vaisiais, bananai, obuoliai, migdolai ir kiti riešutai – puikus pasirinkimas, padėsiantis išlaikyti sotumo jausmą.

Vida Press nuotr./Anakardžio riešutai
Vida Press nuotr./Anakardžio riešutai

Kiekvieną savaitę ruošiate tą patį maistą

„Kaskart valgydami tą patį pradėsite nuobodžiauti, o tai trukdo siekti gerų rezultatų ir apskritai – dingsta noras kažką gaminti“, – teigia M.Draw. Ji sako, kad kas savaitę reikėtų keisti patiekalus, kuriuos gaminate, taip pat – ingredientus. Svarbu ir tai, kad kasdien, ruošdami patiekalus, jūs gamintumėte skirtingus pusryčius, pietus ir vakarienę – kas gi norėtų visą dieną mėgautis tuo pačiu maistu?

Padažai ir marinatai

Dažnai net patys nesuvokiame, kiek daug suvartojame druskos ir cukraus. Pavyzdžiui, virdami makaronus įdedame druskos, šalia ruošiame salotos, kurias gardiname padažais, o jeigu dar mėgaujamės marinuotomis daržovėmis ar vienu kitu saldainiui, tai druskos ir cukraus kiekis viršija visas ribas.

M.Draw pažymi, kad pirktiniai padažai ir marinatai – tai tikra kilokalorijų bomba, todėl pataria padažus ruošti patiems, be to, juos galima užsišaldyti. Apskritai, padažai neturėtų tapti kasdiene jūsų mitybos dalimi.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Naujienos

Vardai

Grąžinti verta

„Daugiau šypsenos“

Kuriu ir apsaugau

„Susitikime lauke“

Renginių gidas

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką