Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota 2022 03 31, 08:50

6 prasti pusryčių įpročiai, kurie turi įtakos gyvenimo trukmei

Yra du žmonių tipai: dievinantys pusryčius ir negalintys jų pakęsti. Mėgstate ryte valgyti sočiai ar pirmenybę teikiate lengvesniems patiekalams? O gal išvis nieko nevalgote? Visa tai gali paveikti jūsų sveikatą, tačiau nebūtinai teigiamai.
Maistas
Maistas / 123RF.com nuotr.

Kaip rašoma puslapyje eatthis.com, netikę pusryčių įpročiai ir neapgalvota mityba gali sukelti lėtines ligas ir net sutrumpinti gyvenimo trukmę. Ką turėtume žinoti?

Pusryčių atsisakymas veikia jūsų metabolizmą

Jeigu visada praleidžiate pusryčius, tai gali turėti įtakos jūsų svoriui. 2020 m. tyrime, publikuotame Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, rašoma, jog tiriamieji, valgę gausius pusryčius, per dieną sudegino dvigubai daugiau kilokalorijų. Taip pat jie galėjo pasidžiaugti mažesniu cukraus ir insulino kiekiu kraujyje.

Dar viena paskata rinktis gausius pusryčius – žmonės, kurie rinkosi mažesnio kaloringumo pusryčius pranešė apie padidėjusį alkio jausmą ir potraukį saldumynams. Tai buvo siejama su nutukimu, galinčiu gyvenimą sutrumpinti net iki 14 metų.

Šoninė gali padidinti riziką susirgti storosios žarnos vėžiu

Gali būti, kad kepamos šoninės kvapas jums siejasi su gausiais ir skaniais pusryčiais, tačiau 2020 m. International Journal of Epidemiology publikuotame tyrime rašoma, kad 25 g šoninės per dieną gali padidinti storosios žarnos vėžio riziką net iki 20 proc.

Tyrime penkerius metus buvo stebima pusė milijono Jungtinės Karalystės gyventojų nuo 40 iki 69 metų. Amerikos vėžio draugijos duomenimis, 37 proc. pacientų, sergančių storosios žarnos vėžiu, gyvena 5 metais trumpiau už nesergančius vėžiu.

123RF.com nuotr./Sotūs ir riebūs pusryčiai
123RF.com nuotr./Sotūs ir riebūs pusryčiai

Sultys gali padidinti antrojo tipo diabeto riziką

2019 m. tyrime, paskelbtame Diabetes Care, teigiama, kad, kasdien išgerdami po pusę puodelio (ar daugiau) 100 proc. sulčių, net 16 proc. padidiname antrojo tipo diabeto riziką. Pagal dažnumą – tai septinta mirties priežastis JAV. Specialistai pataria sultis keisti vaisiais, nes jie turi daugiau skaidulų ir yra kur kas naudingesni.

123RF.com nuotr./Sultys
123RF.com nuotr./Sultys

Greipfrutų sultys gali sąveikauti su vaistais

Mėgstate rytą pradėti nuo greipfrutų sulčių? Pirmiausia turėtumėte atkreipti dėmesį ar šiuo metu nevartojate vaistų. Maisto ir vaistų administracija pažymi, kad greipfrutų sultys gali sąveikauti su tam tikrais vaistais, todėl jų negalima vartoti kartu, nes gali paaštrėti, šalutinis vaistų poveikis. Vaistus vartoti patariama taip, kaip nurodė gydytojas ar vaistininkas.

Fotolia nuotr./Greipfrutų sultys
Fotolia nuotr./Greipfrutų sultys

Kava gali sutrikdyti cukraus reguliavimą kraujyje

2020-aisiais Bato universiteto atliktame tyrime teigiama, kad anksti ryte prieš pusryčius geriama kava gali neigiamai paveikti gliukozės (cukraus) kiekio kontrolę kraujyje. O tai – diabeto ir širdies ligų rizikos veiksnys. Šios ligos yra vienos iš pagrindinių mirties priežasčių Amerikoje.

Vida Press nuotr./Kava
Vida Press nuotr./Kava

Nevalgote pusryčių – kenčia širdis

Tyrime, kuris 2019 m. buvo publikuotas Journal of the American College of Cardiology , dalyvavo 6 550 žmonių. Paaiškėjo, kad tie, kurie atsisako pusryčių, patyria net 87 proc. didesnę riziką mirti nuo širdies ir kraujagyslių ligų, nei tie, kurie pusryčius valgo. Tai siejama su padidėjusiu cholesterolio kiekiu ir kraujospūdžiu.

Vida Press nuotr./Pusryčiai
Vida Press nuotr./Pusryčiai

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką