Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

8 dažniausios moterų svorio metimo klaidos. Patarimai joms ištaisyti

Treneris stebi sportuojančią merginą.
Fotolia nuotr. / Treneris stebi sportuojančią merginą.
Šaltinis: 15min
1
A A

Tinklaraščio apie mitybą, sveiką gyvenseną ir sportą įkūrėjas bei autorius Arnas Slėnys tęsia temą apie tai, kaip moterys dažniausiai meta svorį, ko jos tikisi ir kokias klaidas daro.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Šiame mano straipsnyje (skaitykite ČIA) sužinojote, kodėl, metant svorį, moterys yra mažiau palankioje situacijoje nei vyrai. Visgi nusiminti nevertėtų, nes įgyvendindamos paprastus pakeitimus, galite ne tik pavyti vyrus, bet ir juos aplenkti.

Štai 8 dažniausiai pasitaikančios moterų klaidos bei praktiški patarimai joms ištaisyti. Sugebėjusios tklaidas ištaisyti, nustebsite teigiamais rezultatais.

1. Moterys dažnai nevalgo pusryčių

Pusryčiai – ypač svarbu. Nuo to priklauso, kaip efektyviai numesite nepageidaujamą svorį. Jei esate linkusi pusryčių nevalgyti, darote sau meškos paslaugą.

Jeigu nevalgote pusryčių, atsiranda žymiai didesnė tikimybė, jog persivalgysite per pietus. Persivalgydamos sėkmingai kaupiate nepanaudotas kalorijas. Be to, dažnai tos kalorijos kaupiasi nepageidaujamose vietose – ant šlaunų, klubų ir sėdmenų.

Asmeninio archyvo nuotr./Arnas Slėnys
Asmeninio archyvo nuotr./Arnas Slėnys

Nevalgydamos pusryčių įprastai sumažinate bendrą valgių skaičių dienoje. Kuo rečiau valgote, tuo labiau sulėtinate medžiagų apykaitą. Turint lėtą metabolizmą, tikėtis puikių svorio metimo rezultatų ttikrai neverta. Valgydamos reguliariai, kas 3–4 valandas, galite žymiai pagreitinti savo medžiagų apykaitą ir dažnais atvejais numesti nepageidaujamą svorį net ir be fizinės veiklos pagalbos.

Be to, reguliarus maitinimasis suteikia pastovų sotumo jausmą, todėl mažėja įvairių saldumynų ar kito netinkamo maisto prisivalgymo tikimybė. Tad pasistenkite valgyti reguliariai ir pastebėsite teigiamus pokyčius.

TAIP PAT SKAITYKITE: Medžiagų apykaita: 6 mitai, kuriais neverta tikėti

2. Moterys dažnai laikosi griežtų dietų

Dietos – bene prasčiausias planas svoriui numesti. Kiek kartų esate išbandžiusi konkrečią dietą? Ar patiko rezultatai, kuomet dietą nutraukėte? Manau, atsakymas daugiau nei aiškus.

Griežtos dietos susijusios su smarkiai apribotu maisto kiekiu, konkrečiais bei pasikartojančiais maisto produktais ar kitais paprastais triukais svoriui numesti. Viskas atrodo gražu, neskaitant to, jog tie triukai padeda numesti svorio tik trumpalaikėje perspektyvoje. Dažniausiai badavimas dietos metu sumažina svorį tik dėl organizme sumažėjusio vandens bei nesuvirškinto maisto kiekio. Tai nieko bendro neturi su riebalų deginimu ir sveiku svorio metimu.

Badaudamos sulėtinate medžiagų apykaitą, ir riebalų deginimas smarkiai arba apskritai sustoja. Nevalgymas – prastas būdas svoriui mesti. Netgi atvirkščiai, badavimas gali pridėti papildomus kilogramus. Nustokite badauti ir pradėkite laikytis elementarių mitybos principų – reguliaraus valgymo, netinkamų produktų atsisakymo ir pan.

3. Moterys vengia kilnoti svorius treniruoklių salėje

Tai, jog sunkių svorių kilnojimas pavers jus raumeninga, yra dar vienas mitas iš daugelio. Moters kūnas fiziškai nesutvertas dideliems raumenims.

Tikriausiai pastebite, jog sporto klubuose dažniausiai visus bėgimo takelius užima moterys ir tik retą sutinkame prie laisvų svorių. Norėdamos efektyviau deginti riebalus, turite padidinti raumenų kiekį, o tam reikalingi sunkesni pratimai treniruoklių salėje. Nebijokite, daug raumenų tikrai nepriauginsite, anaiptol, akivaizdžiai padailinsite savo kūno linijas. Treniruočių su svoriais pagalba galima pakelti krūtinę, sustangrinti šlaunis, sėdmenis ar suformuoti dailiai atrodančiais rankas.

Jei reguliariai treniruojatės treniruoklių salėje, rekomenduojama bent 2 kartus per savaitę atlikti jėgos treniruotę. Taip padidinsite raumeninę masę bei sumažinsite riebalų atsargas. Atlikdamos konkretų pratimą, pasistenkite pasirinkti maksimalų svorį, su kuriuose galėtumėte atlikti 10 pakartojimų. Neužmirškite, jog tinkama pratimų atlikimo technika yra ypač svarbu.

4. Moterys dažnai pasiduoda per anksti

Norėdamos efektyviau deginti riebalus, turite padidinti raumenų kiekį, o tam reikalingi sunkesni pratimai treniruoklių salėje.

Tai labai dažnai pasitaikanti moterų klaida. Pradedate sportuoti, teisingai maitintis, tačiau po 2 mėnesių režimo rezultatai jūsų netenkina, ir nusprendžiate viską mesti. Ar pažįstama situacija? Šiuo atveju labai tinka posakis: „Kantrybė – dorybė“.

Būtina suprasti, jog riebalai dega ne nuo konkrečios vietos, o tolygiai nuo viso kūno. Tad jei įsivažiavote į režimą ir jūsų netenkina nedingę riebalai ant šlaunų, klubų ar sėdmenų – neskubėkite daryti skubotų išvadų ir palaukite. Įprastai nuo probleminių kūno vietų riebalai dingsta vėliausiai. Jei ant jūsų rankų riebalų likę nedaug, gali tekti palaukti, kol jie dings nuo šlaunų.

5. Moterys kreipia per daug dėmesio į svarstykles

Svorio metimas ir riebalų deginimas – visiškai skirtingi dalykai. Svorį sudaro ne tik riebalai, bet ir raumenys, vanduo ir kt.

Tad jeigu jūsų netenkina skaičius svarstyklėse, daugiau ant jų nelipkite. Skaičius svarstyklėse dažnai būna klaidinantis. Galbūt jūs sudeginote tikrai nemažai riebalų, bet tuo pačiu padidinote ir raumenų masę. Tokiu atveju skaičius svarstyklėse nesikeičia, tačiau kūno linijos matomai patobulėja.

Skaičių svarstyklėse sumažinti galima greitai, tiesiog tereikia kelias dienas nevalgyti ar negerti vandens. Bet taip žaloti organizmą jokiu būdu negalima. Negana to, po kelių dienų svoris ne tik atsistatys, bet dar ir padidės. Nustokite žiūrėti į skaičių svarstyklėse ir daugiau dėmesio atkreipkite į kūno apimtis bei vaizdą veidrodyje.

Be to, išvydus didesnį skaičių svarstyklėse, moterį dažnai užplūsta neigiamos emocijos, dėl kurių sumažėja pasitikėjimas savimi bei motyvacija. Be motyvacijos pasiekti norimą svorį bei puikią sveikatą bus tik sunkiau. Tad nustokite jaudintis dėl kiekvieno kilogramo, nes tai neturi didelės reikšmės.

TAIP PAT SKAITYKITE: Kodėl ir kiek baltymų mums reikia suvartoti? Komentuoja specialistai

6. Moterys dažnai nevalgo pakankamai baltymų

Mėsa ir kiaušiniai laikomi vyrišku maistu, tačiau juose gausu baltymų, ypač amino rūgšties leucino, padedančio pagreitinti medžiagų apykaitą ir apsaugoti raumeninę masę. Su greitesniu metabolizmu ir didesniu kiekiu raumenų galite žymiai greičiau ir efektyviau ištirpdyti nepageidaujamus kilogramus.

Gaila, tačiau nemažai moterų trokšta ne mėsos ar kiaušinių, o šokolado ir kitų saldumynų, kurie padaro meškos paslaugą. Saldumynai veikia insulino bei riebalų „sandėliavimo“ hormonus ir po kurio laiko sukelia dar didesnį norą užkandžiauti.

Nesvarbu. kaip smarkiai treniruojatės, be baltymų bus sunku sudeginti nepageidaujamus riebalus. Pasistenkite, jog jūsų mitybos racioną sudarytų pakankamai baltymų turintis maistas: mėsa, žuvis, jūrų gėrybės, kiaušiniai, varškė ir pan.

7. Moterys bando valgyti tiek, kiek vyrai

Neretai pasitaiko situacija, kuomet moteris, apsigyvenusi kartu su vyru, pradeda valgyti taip pat daug ir dažnai kaip vyras. Situacija nepriveda prie gero: vyrui galbūt maisto kiekis yra priimtinas ir nesukelia jokio svorio prieaugio, tačiau moteriai maisto tiesiog per daug. Juk moters ir vyro svoris įprastai skiriasi, todėl ir maisto kiekis privalo skirtis.

Pasirinkite sau tinkamas porcijas. Net jeigu vakarieniaujate su vyru restorane, neužsisakykite tokio pat dydžio patiekalo kaip jis – rinkitės mažesnę porciją. Jeigu yra galimybė, pageidaukite daugiau salotų.

Shutterstock nuotr./Jautiena su kukurūzais ir krienų padažu
Shutterstock nuotr./Jautiena su kukurūzais ir krienų padažu

8. Moterys neatsispiria pagundoms

Kiekviena moteris turi savo ypač mėgstamą užkandį, be kurio tiesiog neįsivaizduoja savo gyvenimo. Vienoms tai šokoladas, kitoms – pelėsinis sūris, trečioms – dar kitas ne itin naudingas užkandis. Dažnas užkandžiavimas netinkamais maisto produktais tikrai nepadeda numesti svorio. Įprastai toks užkandžiavimas duoda atvirkštinį rezultatą – svorio prieaugį.

Vietoj saldainių ant stalo padėkite vaisių, net jeigu jų nelabai mėgstate. Su laiku juos pradėsite valgyti, ir tai taps sveiku įpročiu.

Pasistenkite savo ypač mėgstamus, tačiau užsibrėžtam tikslui netinkamus maisto produktus paslėpti. Padėkite saldainius ant aukštos lentynos, kur tiesiog jų nematytumėte. Paslėpkite šaldytuve esančius skanius produktus už tų, kurie jums nesukelia ypatingo noro juos čiupti ir suvalgyti tučtuojau. Vietoj saldainių ant stalo padėkite vaisių, net jeigu jų nelabai mėgstate. Su laiku juos pradėsite valgyti, ir tai taps sveiku įpročiu. Be to, niekada neikite į parduotuvę tuščiu skrandžiu, nes grįšite iš jos prisipirkusi visai netinkamų produktų svorio metimui.

Dažnai moteris prisivalgyti netinkamo maisto priverčia ne alkis, o elementarus potraukis konkrečiam produktui. Moterys yra „emocinės valgytojos“.

Nenuleiskite rankų

Taigi, nors moterims iš prigimties yra sunkiau mesti svorį ir deginti riebalus, tai nereiškia, jog reikėtų nuleisti rankas. Moterys turi daug įvairių teigiamų savybių – jos preciziškos, kruopščios ir sugebančios atlikti daug darbų vienu metu. Net jeigu ir esate be galo užimta – dirbate, turite vaikų, prižiūrite namus bei atliekate kitas „laiką suvalgančias“ pareigas, tikrai sugebėsite ir tinkamai pasirūpinti savo kūnu.

Adekvačiai įvertinkite straipsnyje pateikiamas dažniausiai pasitaikančias klaidas bei pagalvokite, ar nedarote vienos iš jų. Jei darote, pasistenkite pagal pateikiamus patarimus, kaip įmanoma greičiau tą klaidą ištaisyti. Nenuleiskite rankų ir tikrai ankščiau ar vėliau pasieksite savo tikslą. Juk ko negali sunkus darbas, gali dar sunkesnis!

Parengė Arnas Slėnys – tinklaraščio apie mitybą, sveiką gyvenseną ir sportą įkūrėjas bei autorius

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką