Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Apetitą galima apgauti

Apetitą galima apgauti
Shutterstock nuotr. / Apetitą galima apgauti
Šaltinis: Žurnalas „JI“
0
A A

Kai labai norisi kokio nors produkto, dažniausiai ne itin sveiko, gali būti ženklas, kad organizmui trūksta tam tikrų maisto medžiagų.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Kava

Vos apsnūdusi energijai atgauti plikotės kavos? Deja, ji tonizuoja labai trumpai. Be to, jei dažnai jaučiatės nedarbinga, vangi ir išsekusi, greičiausiai organizmui trūksta cinko, kalcio ir magnio. O kava kaip tik trukdo juos pasisavinti.

Ką daryti. Nepiktnaudžiaukite kava. Į valgiaraštį įtraukite moliūgų sėklų, saulėgrąžų – turi daug magnio. Jo gausu ir rupioje duonoje su sėlenomis, žalialapėse daržovėse, kruopose, sėlenose ir kt. Kalcio gausite iš pieno ir jo produktų. Per dieną išgerkite 3 stiklines pieno arba suvalgykite kelis indelius jogurto, pakelį varškės ar 50–100 g brandinto sūrio. Cinko gausu austrėse, moliūgų sėklose, kiaušinių tryniuose, grybuose, ankštinėse daržovėse, žuvyje, mėsoje ir kt.  

Saldumynai

Dažnai net sočiai pavalgius norisi ko nors saldaus? Polinkis į saldumynus dažniausiai signalizuoja, kad organizmui stinga chromo. Be to, saldumynai trukdo pasisavinti net ir nedidelį su maistu gaunamą chromo kiekį. Jo stygius silpnina nervus, didina dirglumą, gali sukelti valgymo sutrikimų.

Ką daryti. Valgykite sveikesnių chromo turinčių produktų. Chromo daugiausia yra alaus mielėse, daigintuose kviečiuose, mėsoje, kepenėlėse, jūrų gėrybėse, grūdų produktuose, ankštinėse daržovėse, kiaušiniuose, džiovintose slyvose, špinatuose.

Aštrūs prieskoniai

Jei gamindama patiekalus neišsiverčiate be aitriosios paprikos ar kitų aitrių bei aštrių prieskonių, greičiausiai turite bėdų dėl sutrikusio virškinimo (valgote per riebų ir per sunkų maistą). Aitriojoje paprikoje yra medžiagų, kurios skatina virškinimą. Tačiau aštrūs prieskoniai dirgina skrandį, plečia veido odos kapiliarus. Be to, jų vartojant gali kilti spuogų ir pan. 

Ką daryti. Venkite riebaus, sunkaus ir kepto maisto (didžkukulių, riebių padažų, kiaulienos, konservų). Rinkitės kuo liesesnius ir daug ląstelienos turinčius produktus: kviečių sėlenas, kopūstus, obuolius ir kt. Valgykite po nedaug ir dažniau. Kartą per savaitę darykite iškrovos dieną.  

Mėsainiai

Negalite praeiti pro greitojo maisto užkandines? Jei kaskart pagalvojus apie mėsainį nutįsta seilė, turbūt organizmas reikalauja natrio gliutamato. Šios cheminės medžiagos (skonio ir kvapo stipriklio) dedama ne tik į mėsainius, bet ir į bulvių traškučius, mėsos bei kitus produktus. Anot mokslininkų, natrio gliutamatas veikia sotumo centrus, didina alkį, todėl šio maisto norisi dar ir dar. Įrodyta, kad nuo šios medžiagos gali atsirasti tokia pat stipri priklausomybė kaip ir nuo alkoholio ar rūkymo. O piktnaudžiaujant greituoju maistu žaibiškai auga svoris.

Ką daryti. Vienintelė išeitis – iš tolo aplenkti greitojo maisto užkandines. Tada kils mažiau pagundų, o natrio gliutamato badą sumažinsite išgėrusi ekologiško tirpaus daržovių ar mėsos sultinio.

Žurnalas „JI“
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką