Dabar populiaru
Publikuota: 2017 birželio 3d. 09:00

Ar vaikščiojimas tikrai padeda sulieknėti?

Pasivaikščiojimas
Vida Press nuotr. / Pasivaikščiojimas

Vaikščiojimas – kasdienė mūsų veikla, bent jau šiltuoju metų laiku paprastai visi judame daugiau. Tačiau ar toji veikla gali padėti lieknėti? Ir jei taip, kokie ėjimo būdai tinkamiausi, norint numesti svorio? Štai keli specialistų pastebėjimai.

Ėjimas – paprastas, natūralus, beveik automatiškas veiksmas. Bet ar ši fizinė veikla gali ne tik padėti palaikyti gerą sveikatą, bet ir mesti svorį? Specialistai sako, jog taip! Tiesa, yra papildomų sąlygų – reikia vaikščioti tinkamai bei pakankamai, taip pat – derinti su subalansuota mityba.

10 tūkst. žingsnių per dieną – bent tiek reikia nueiti, norint palaikyti norimą svorį.

Vaikščiojame kasdien, eidami iš namų, grįždami iš darbo ar eidami apsipirkti. Deja, bet to neužtenka, norint sulieknėti (geriausiu atveju tai kompensuoja priešpiečiams suvalgytą obuolį).

Pasaulinė Sveikatos Organizacija rekomenduoja nueiti dešimt tūkstančių žingsnių kasdien – vien norint palaikyti gerą savijautą, stabilų svorį ir užkirsti kelią kai kurioms ligoms. Rekomenduojama, kad suaugusieji (18–64 metų) bent 150 minučių per savaitę turėtų praleisti judėdami ir pasirinkdami vidutinio intensyvumo veiklas arba rinktis 75 minutes nepertraukiamos aktyvios fizinės veiklos.

Kada vaikščiodami pradedame lieknėti?

Iš tiesų, norėdami vaikščiojant numesti svorio, turėtume bent tris kartus per savaitę po valandą ar ilgiau eiti pasivaikščioti greitu žingsniu (maždaug 6–8 km/h, palaikydami širdies ritmą 135–160 dūžių per minutę).

Eidami tokiu ritmu, vieno pasivaikščiojimo metu sudegintume apie 250 kalorijų. To dar neužtenka pasiekti stebuklams, tačiau tai gera pradžia. Norint iš tiesų numesti svorio, svarbiausia yra derinti greitą ėjimą su subalansuota mityba ir režimu (valgyti mažiau ir vaikščioti daugiau).

Viena iš efektyvių liekninančių veiklų – šiaurietiškas ėjimas. Šia ėjimo forma dažnai užsiimama sporto grupėse, jai būtinos ėjimo lazdos. Tai puiki priemonė priversti dirbti visą kūną ir raumenų grupes. O juk kuo raumeningesni esame, tuo greitesnis mūsų metabolizmas.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Šiaurietiškojo ėjimo žygio dalyviai
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Šiaurietiškojo ėjimo žygio dalyviai

Tiems, kurie vaikščiodami nori palaikyti svorį, ar žmonėms, kurie neturi daug laiko ir tiesiog nori šiek tiek pajudėti, nebūtina apsimesti didžiais sportininkais. Pavyzdžiui, galima eiti į ilgus pasivaikščiojimus miške savaitgaliais (puikus būdas išjudinti visą šeimą), eiti į darbą pėsčiomis (ar bent išlipti keliomis stotelėmis anksčiau), o gal tiesiog apeiti keletą ratų aplink namą vedžiojant šunį. Visa gudrybė yra tiesiog žingsniuojant palaikyti didesnį tempą nei įprastai. Geriausia, žinoma, vaikščioti lauke, tačiau jeigu nėra galimybės, galima rinktis ėjimo takelį sporto salėje ar namuose.

Vaikščiojimas ne tik padeda numesti svorio, tačiau ir teigiamai veikia sveikatą:

  • tampa lengviau kvėpuoti;
  • pagerėja kraujo cirkuliacija;
  • dirba sąnariai;
  • stiprėja apatinių ir viršutinių kūno dalių, pilvo ir nugaros raumenys;
  • pagerėja judesių koordinacija.

Parengė Miglė Prišmontaitė

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką