Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Dieta širdžiai ir kraujagyslėms stiprinti

Širdis
Fotolia nuotr. / Širdis
Šaltinis: 15min
0
A A

Kopiant į gyvenimo kalnus, vis daugiau dėmesio reikalauja mūsų kūnas ir organizmas. Ką jau bekalbėti apie širdies ir kraujagyslių ligas, kurios dažnai būna nė nepastebimos, kol pagaliau smogia visu pajėgumu. Žinia, čia įtakos turi ne tik paveldimumas, bet ir gyvenimo būdas.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

O jeigu mėgaujatės bet kokiu maistu, nevengiate taurelės, riebalų, rūkalų ir viso kito „gėrio“, leisdami sau ištiesti kojas priešais televizorių ar kompiuterį vietoj sporto klubo, gali būti, kad greitai širdelė jums praneš apie negalavimus...

Širdį tausojančios mitybos taisyklės

  • Kava ir kito kofeino produktai ne pats tinkamiausias pasirinkimas, kadangi jie suerzina nervinę sistemą, sukelia dirglumą, nerimą, be to, gali pakilti kraujo spaudimas. Tad mėgautis kava reikėtų atsargiai ir labai saikingai. Verta žinoti, kad mirtinas užtaisas – kava ir cigaretė vietoje pusryčių, išties labai kenksmingas įprotis.
  • Gyvūninės kilmės riebalai. Kartais nė patys nepajuntame, kiek jų gauname su kasdieniais produktais. Dietologai įspėja, kad piktnaudžiauti gyvūninės kilmės riebalais bei baltymais reikia sakingai. Tad mėsos konservus, riebius lašinius, kiaulieną, paukštieną, visus rūkytus ir kitaip perdirbtus gaminius, tarkime, dešras, kumpius ir pan. reikėtų vertinti atsargiai. Tuo labiau, kad tokiuose gaminiuose yra gana nemažai cholesterolio bei druskos, o jie, kaip žinia, – širdies ir kraujagyslių priešai.
  • Mažinkite druskos kiekį. Jeigu sakysite, kad jos suvartojate mažai, perskaitykite savo mėgstamų produktų sudėtį. Druska, kaip ir cukrus, yra vienas populiariausių prieskonių, todėl jos galite atrasti net ten, kur nesitikite. O druska, kaip puikiai žinome, sulaiko skysčius organizme, turi įtakos padidėjusiam kraujo spaudimui, mūsų kūnas patinsta, ir taip širdžiai tenka atlaikyti nemenką krūvį. Dienos norma – 5 g druskos, tad stenkitės jos neperžengti. Patiekalams puikaus skonio suteiks ir prieskoninės žolelės, gebančios netgi pagreitinti medžiagų apykaitą.  
  • Polinesočiųjų riebiųjų rūgščių galia. O jų gausu linų sėmenų, rapsų aliejuje, sojų produktuose, riešutuose, žuvyje ... Be to, šios rūgštys mažina cholesterolio kiekį kraujyje.

Taigi, o ką galime valgyti ir ko ne?

Tarkite TAIP: bemielei pilno grūdo duonai, trapučiams, daržovių sriuboms, kruopoms, liesesnei žuviai, paruoštai garuose, išvirtai ar apkeptai orkaitėje, jūrų gėrybėms, raugintiems pieno produktams, makaronams, pagamintiems iš kietagrūdžių kviečių, pasitelkiant pilno grūdo apdorojimo būdą, ankštiniams produktams, vaisiams, uogoms, medui, džiovintiems vaisiams, riešutams, augaliniam aliejui, silpnai arbatai, vaisių ir daržovių sultims.

Tarkite NE: riebiems blynams, baltos duonos gaminiams, riebioms sriuboms ir mėsai (žąsienai, antienai, subproduktams, dešroms, kumpiams, konservams ir pan.), ikrams, riebiai ir rūkytai žuviai, žuvų konservams, riebiam sūriui, grietinei, grietinėlei, kiaušinienei, marinuotiems, sūdytiems produktams, šokoladui, pyragui, alkoholiui, stipriai kavai ir arbatai, margarinui, gyvūninės kilmės riebalams.

rekomenduojamas dienos valgiaraštis

Dietologai sako, kad reikia valgyti 5–6 kartus per dieną nedidelėmis porcijomis.

Pusryčiai: vaisių salotos su saujele migdolų ir natūraliu jogurtu be priedų. Tinka ir žaliasis kokteilis.

Priešpiečiai: žalios salotos su špinatais, moliūgų sėklomis, savo sultyse konservuotu tunu. Galite keisti bemielės ruginės duonos riekele ir trintu avokadu.

Pietūs: kepta ant grotelių lašiša, pagardinta citrinų sultimis ar žolelėmis su žaliomis salotomis. Tinka ir pupelių sriuba su šviežiais žalumynais.

Pavakariai: vaisius arba sveikas sumuštinis su daržovėmis.

Vakarienė: kruopomis įdarytos paprikos su žalumynais. Galite išbandyti ir šiltas salotas su liesa paukštiena. 


Išbandykite! 

Receptai
Receptas: Sveikuolių užkandis
2 asmenims
Pagaminsite per 30 min.
3.2 / 30
Peržiūrėti detalesnę informaciją
Ingredientai
Paprikos: 1.00 vnt. (raudonosios paprikos ankštis)
Agurkai: 3.00 vnt.
Vištienos prieskoniai: 1.00 arbat. š.
Morkos: 2.00 vnt. (virtos arba ryšelis šviežių nevirtų morkyčių)
Vištiena: 300.00 g (krūtinėlių be odelės)
Pievagrybiai: 100.00 g
Citrinos: 1.00 vnt. (šaukštas sulčių ir 2 šaukštai padažui)
Salotos: 200.00 g (gūželė)
Sojų padažas: 1.00 valg. š. (padažui)
Česnakai: 1.00 skiltelės (sugrūsta skiltelė padažui)
Kaip gaminti

1. Mėsą sudėkite į verdantį, prieskoniais pagardintą vandenį (jo turi būti nedaug, kad vos apsemtų) ir ant didelės ugnies virkite 5 min. Paskui krūtinėles apverskite ir virkite dar 5 min. Puodą nukelkite nuo ugnies, bet dar 5 min. neatidenkite, kad mėsa visiškai suminkštėtų. Ataušusią mėsą supjaustykite plonyčiais griežinėliais ir sudėkite į indelį. 

2. Daržoves supjaustykite šiaudeliais. Kiekvienos rūšies daržoves dėkite į atskirus indelius.

3. Kruopščiai nuplautus nevirtus pievagrybius supjaustykite griežinėliais, sudėkite į atskirą indelį ir apšlakstykite šaukštu citrinų sulčių.

4. Paruoškite padažą: visus jam skirtus produktus sumaišykite, atskieskite 4 šaukštais ataušusio sultinio, kuriame virė mėsa, ir supilkite į sandarų indelį.

5. Prieš patiekiant paruoštus produktus išdėliokite ant vieno didelio padėklo, iškloto salotų lapais, ir apšlakstykite marinatu.

Receptai
Receptas: Sveikuoliškos korėjietiškos morkos
4 asmenims
Pagaminsite per 40 min.
3.8 / 24
Peržiūrėti detalesnę informaciją
Ingredientai
Morkos: 500.00 g
Česnakai: 2.00 skiltelės
Druska: 1.00 žiupsnelis
Cukrus: 1.00 žiupsnelis
Kalendros: 1.00 arbat. š. (žiupsnelis maltų)
Aitrioji paprika: 1.00 arbat. š. (žiupsnelis maltų)
Obuolių actas 50.00 ml
Aliejus: 2.00 valg. š. (saulėgrąžų)
Svogūnai: 40.00 g
Kaip gaminti

1. Morkas nuskuskite ir sutarkuokite. Druską, cukrų, aitriųjų paprikų miltelius ir maltas kalendras sumaišykite, suberkite į morkas ir viską gerai išmaišykite.

2. Česnakų skilteles susmulkinkite, išmaišykite su obuolių actu ir užpilkite ant morkų.

3. Saulėgrąžų aliejuje pakepinkite pusę svogūno, atvėsinkite ir užpilkite ant morkų. Gerai išmaišykite ir palikite per naktį šaldytuve.

Ryte jau galite tiekti. Skanaus!

Receptą atsiuntė Neringa Laurinaitienė

Receptai
Receptas: Sveikosios salotos
3 asmenims
Pagaminsite per 20 min.
3.8 / 11
Peržiūrėti detalesnę informaciją
Ingredientai
Salotos: 200.00 g (gūžė „Ledkalnio“)
Salierai: 3.00 vnt. (lapkočiai)
Obuoliai: 4.00 vnt. (raudoni)
Graikiniai riešutai: 1.00 st.
Jogurtas: 125.00 g (indelis norimo riebumo natūralaus jogurto - padažui)
Grietinė: 2.00 valg. š. (padažui)
Citrinos: 1.00 vnt. (1 valg. š. sulčių - padažui)
Cukrus: 1.00 arbat. š. (padažui)
Druska: 1.00 žiupsnelis (pagal skonį - padažui)
Pipirai: 1.00 arbat. š. (pagal skonį šviežiai maltų baltųjų pipirų)
Kaip gaminti

1. Salotas nuplaukite, nuvarvinkite ir stambiai suplėšykite. Sudėkite į sandarų indą ir bent pusvalandį palaikykite šaldytuve – bus traškesnės. Išėmusi nusausinkite popieriniu rankšluosčiu, suplėšykite ir išdėliokite į tris lėkštes.

2. Salierus nuplaukite, nusausinkite ir supjausčiusi vidutinio storio griežinėliais suberkite ant salotų lapų.

3. Obuolius nuplaukite ir išskobusi sėklalizdžius supjaustykite plonytėmis skiltelėmis. Išdėliokite ant salotų.

4. Graikinius riešutus, iki dailiai pagels, paskrudinkite sausoje keptuvėje. Atvėsinkite ir suberkite ant salotų. 

5. Paruoškite užpilą: plastikiniame inde elektriniu plakikliu iki vientisos masės išplakite jogurtą, grietinę, citrinų sultis, suberkite prieskonius. Atvėsintu apliekite salotas.

Receptai
Receptas: Sveikuoliški kopūstai
4 asmenims
Pagaminsite per 1 val.
3.3 / 35
Peržiūrėti detalesnę informaciją
Ingredientai
Kopūstai: 2.00 vnt. (po 1 vnt. sūrymui ir rauginimui)
Kmynai: 1.00 žiupsnelis (sūrymui)
Česnakai: 2.00 skiltelės (sūrymui)
Morkos: 200.00 g
Kaip gaminti
  1. Susmulkinkite visus ingredientus, skirtus sūrymui, ir sudėkite į indą. Pripilkite šalto vandens ir palikite 3-4 dienoms šiltoje vietoje.
  2. Vėliau nuspauskite kopūstus, o gautą raugą – perkoškite. Beje, jį labai sveika gerti  - puikiai valo organizmą, stiprina imunitetą ir pan.
  3. Dabar atėjo laikas tikram kopūstų raugimui – sutarkuokite kopūstą ir morkas, užpilkite iš anksčiau gautu sūrymu ir prislėgusios palikite kelioms dienoms.
  4. Praėjus kelioms dienoms juos permaišykite ir palikite dar 1-2 dienoms.
  5. Vėliau dėkite į stiklainius ir laikykite vėsioje vietoje. Skanaus!
Receptas: Sveika užkandėlė
3 asmenims
Pagaminsite per 20 min.
3.3 / 6
Peržiūrėti detalesnę informaciją
Ingredientai
Ryžiai: 1.00 st. (rudųjų)
Vištiena: 200.00 g (virtų krūtinėlių)
Kopūstai: 1.00 vnt. (trečdalis nedidelio kininio kopūsto)
Morkos: 1.00 vnt. (pusė stiklainio konservuotų korėjietiškų morkų)
Sojų pupelių daigai (indelis) 1.00 vnt.
Sezamo sėklos: 2.00 valg. š. (po šaukštą baltųjų ir juodųjų)
Druska: 1.00 arbat. š. (pagal skonį)
Pipirai: 1.00 arbat. š. (pagal skonį)
Petražolės: 10.00 g (lapelių)
Cukrus: 6.00 g
Sojų padažas: 1.00 valg. š. (tamsaus)
Citrinos: 1.00 vnt. (pusės citrinos sultys)
Kaip gaminti

1. Ryžius išvirkite, kaip nurodyta ant pakuotės, ir atvėsinkite.

2. Virtą dar šiltą vištieną šakute suplėšykite taip, kad gautumėte plonyčius plaušus.

3. Vištieną sumeskite į keptuvę su sojų padažu, pagardinkite cukrumi, citrinų sultimis ir nuolat maišydama pakepinkite, iki vištiena sugers visą padažą ir patamsės, tada suberkite ryžius ir gerai išmaišykite.

4. Į lėkštes dėkite po truputį smulkinto kininio kopūsto, ant viršaus – gerai nuvarvintų korėjietiškų morkų, tada puodeliu arba stiklinaite formuokite dailų ryžių ir vištienos bokštelį.

5. Ant kiekvienos užkandėlės užberkite gerą saują nuvarvintų pupelių daigų ir skrudintų sezamų sėklų, įsmeikite po petražolės lapelį.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką