Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Figūros tipas: ką jums derėtų valgyti ir kokią sporto rūšį rinktis?

Mergina.
Scanpix/Panthermedia nuotr. / Mergina.
Šaltinis: 15min
0
A A

Ar nekeista, kad vienos moterys vidutiniškai vargsta sporto salėje, valgo viską, ir joms svoris nelimpa, o kitos keičia ir mitybą, ir sporto rūšis, bet atrodo, kad kilogramai ant klubų ir pilvo nusėda vien dėl įkvėpto oro? Tokių organizmo skirtumų priežastis – genetika ir hormonai.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Kas galėtų padėti? Nustatykite savo figūros tipą ir kritiškai įvertinkite amerikiečių trenerės bei mitybos specialistės Barbaros Schmidt patarimus.

Kiekvienas žmogus turi keturias endokrininės sistemos (vidaus sekrecijos) liaukas. Iš prigimties kažkuri liauka yra aktyvesnė, dominuojanti, o tai veikia žmogaus medžiagų apykaitą, taigi – ir išvaizdą. Pagal tai moters figūra skirstoma į keturis tipus.

Obuolio formos figūra – dominuoja antinksčiai

„Fotolia“ nuotr./Figūros tipas: obuolys arba apskritimas
„Fotolia“ nuotr./Figūros tipas: obuolys arba apskritimas

Požymiai. Viršutinė kūno dalis stambesnė nei apatinė. Platūs pečiai, išraiškinga krūtinė, smulkūs sėdmenys, stiprios rankos ir kojos. Iš prigimties stangri oda, nepasižymi polinkiu į celiulitą.

Tokios figūros moteris ima pilnėti nuo krūtinės, rankų, pilvo. Lengvai auginasi raumenų masę.

Psichologinis portretas. Lyderė, greitai priimanti sprendimus, nemėgsta, kai jai patarinėjama, ir visada prisiima atsakomybę už save. Nepaiso ribų niekur: nei darbe, nei sporte, nei valgyme.

Privalumai. Šios figūros moteris atrodo grakščiai, net jei yra linkusi į pilnumą. Taip pat išvengia celiulito ir džiaugiasi stangria oda.

Trūkumai. Jei moteris priauga antsvorio, siluetas tampa panašus į karžygio – viršutinė kūno dalis stambi, galinga, kaklas trumpas, o klubai siauri.

Rekomendacijos

Mityba. Labiausiai tiktų vegetarinė mityba. Atsisakyti grietinėlės, sviesto, įvairių padažų ir šokolado.

Savikontrolė. Būtina reguliariai palikti rūpesčius ir pasimėgauti akimirka „čia ir dabar“ – medžių lapų šlamėjimu ir lietaus barbenimu.

Sportas. Antinksčių gaminamas adrenalinas nuolat reikalauja aktyvumo. Labiausiai tokiai moteriai tiktų bėgimas, aerobika, kalnų slidinėjimas. Tačiau efektyviausias sportas – plaukimas, leidžiantis suformuoti figūrą ir neprisiauginti raumenų.

Stačiakampio formos figūra – dominuoja hipofizė

„Fotolia“ nuotr./Figūros tipas: bananas arba stačiakampis
„Fotolia“ nuotr./Figūros tipas: bananas arba stačiakampis

Požymiai. Berniukiška figūra pasižymi siaurais klubais ir neakcentuota talija. Rankos ir kojos plonos, galva didoka. Kaulai smulkūs, talija aukšta, sėdmenys maži ir apvalūs. Sunkiai priauga svorio, o jei tai pavyksta, kilogramai pirmiausia kaupiasi pilvo srityje.

Psichologinis portretas. Introvertė, linkusi į meną ir mokslą, dažnai uždara, tačiau ne iš blogos valios, o dėl to, kad savimi pasitiki, aukštos savivertės. Kartais taip nuklysta į savo minčių pasaulį, kad pamiršta ne tik aplinkinių, bet ir savo kūno poreikius.

Privalumai. Dėl tolygaus riebalų pasiskirstymo kūne tokia moteris ilgai atrodo liekna. Net ir būdama berniukiškos figūros, nesukelia kaulėtos ir sulysusios moters įspūdžio.

Trūkumai. Jei pilnėja, tai antsvoris pirmiausia pasimato ant talijos. Silpna limfos stistema – nelygios ir išglebusios odos priežastis.

Rekomendacijos

Mityba. Patariama valgyti mažiau angliavandenių ir daugiau baltymų. Puikiai tinka daržovės, kepiniai iš rupių miltų. Geriau riboti pieną, saldumynus, keptus patiekalus. Virškinimas gana jautrus, todėl pusryčiai turėtų būti sotūs, o vakarienė – kukli.

Savikontrolė. Jautriai reaguoja į niuansus, atspalvius, tvyrančius kvapus. Namuose turėtų būti daugiau gėlių, aromatinių žvakių.

Sportas. Jėgos treniruotės suteiks kūnui reljefiškumo, panaikins pilvuką, pabrėš taliją.

TAIP PAT SKAITYKITE: Paprasčiausi būdai, kurie pagreitina medžiagų apykaitą

Smėlio laikrodžio formos figūra – dominuoja skydliaukė

„Fotolia“ nuotr./Figūros tipas: smėlio laikrodis
„Fotolia“ nuotr./Figūros tipas: smėlio laikrodis

Požymiai. Tokios figūros moteris ima pilnėti nuo pilvo ir klubų, o galūnės lieka beveik nepakitusios net esant dideliam antsvoriui.

Psichologinis portretas. Linksma ir iniciatyvi fantazuotoja, neieškanti žodžio kišenėje ir visus akimirksniu pakerinti.

Privalumai. Jei kūrybinio tipo moteris nelinkusi pilnėti, jos siluetas taip ir liks beveik nepakitęs.

Trūkumai. Silpnoji vieta – raumenynas (sunkiai jį suformuoja) ir labai smulkūs kaulai. Oda plona, sausa, gali prarasti tonusą, linkusi į celiulitą.

Rekomendacijos

Mityba. Žalios daržovės: salotos, šalavijai, svogūnų laiškai, šparaginės pupelės, brokoliniai kopūstai suteiks jums energijos ir padės iš organizmo pasišalinti toksinams. Būtini neriebūs gyvūninės kilmės baltymai iš pieno produktų. Vaisiai, duona, alkoholis, kofeinas ir cukrus nepageidautini.

Savikontrolė. Moters energinei sistemai reikia nuolatinio „kaitinimo“ – karštas dušas ar pirtis padės sureguliuoti kraujo apytaką, pašalins nerimą ir atpalaiduos po dienos darbų.

Sportas. Geriausios sporto rūšys – grupinės, tiks ir gatvės šokiai. Kūrybinės prigimties moterys yra potencialios „pelėdos“, todėl patartina treniruotis antroje dienos pusėje.

Kriaušės formos figūra – dominuoja kiaušidės

Fotolia nuotr./Kriaušės figūros tipas
Fotolia nuotr./Kriaušės figūros tipas

Požymiai. Klasikinis moters kūnas su siaura viršutine dalimi, apvaliai klubais ir sėdmenimis, kurie pirmiausia ir pilnėja, jei laikomasi netaisyklingo režimo.

Psichologinis portretas. Rūpestinga, atjaučianti ir ilgam įsimenanti moteris. Greitai ir lengvai užmezga naujas pažintis, intuityviai jausdama jų lūkesčius. Sulėtėjusi medžiagų apykaita piešia iš išorės lėtos ir pasyvios moters portretą, tačiau iš tikrųjų jos viduje siaučia karštos emocijos.

Trūkumai. Didelis polinkis į antsvorį ir celiulitą. Nuo jaunystės atrodo putlutė, o ne lieknos paaugliškos figūros mergaitė. Dauguma tokios figūros moterų daug antsvorio priauga nėštumo metu.

Rekomendacijos

Mityba. Vaisiai padės stabilizuoti medžiagų apykaitą. Tinka visos daržovės, ypač brokoliniai kopūstai ir soja, neriebūs baltymai. Vertėtų pamiršti grietinėlę, sviestą, padažus, šokoladus, batonus ir makaronus. Blogai įsisavinamas actas ir citrinų sultys. Ryte virškinimo sistema dirba vangiai, todėl pusryčius galima praleisti. Alkio jausmo pikas aplanko nuo 17 iki 22 valandos.

Savikontrolė. Tokiai moteriai gyvybiškai svarbus bendravimas. Vienatvė netinka, kaip ir kontaktas su agresyviais žmonėmis. Negatyvios energijos atsikratyti padės kvėpavimo gimnastika ir joga.

Sportas. Dėl sulėtėjusios medžiagų apykaitos tiesiog būtina atlikti kuo daugiau ištvermės pratimų. Geriausia rinktis sporto šakas, kur reikia remtis kojomis į grindis, todėl plaukimas kriaušės formos figūros moteriai ne itin tinkamas. Geriausias laikas treniruotėms – ankstyvas rytas ir antroji dienos pusė.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką