Dabar populiaru
VVSB

Naujausios

Publikuota: 2017 sausio 25d. 14:15

Kaip kovoti su bloga nuotaika?

Pyktis
Vida Press nuotr. / Pyktis

Nesiseka iš pat ryto? Atrodo, kad visas pasaulis susimokė prieš jus? Pikta, skaudu, nemalonu? O paskui apima liūdesys ir savigaila? Psichoterapeutė Joyce Marter pataria, kaip nepasiduoti neigiamoms emocijoms.

Kartais prireikia laiko, norint išmokti nebekaltinti savęs dėl patiriamų emocijų. Mes galime jų nebelaikyti destruktyviomis, o tiesiog kontroliuoti.

Pirmiausia – mes turime tokią teisę būti blogai nusiteikusios. Nors vaikystėje mums kalė į galvą, kad pykti ir „blogai elgtis“ yra labai baisu. Nes juk geros mergaitės visada tiesiog privalo būti mielos ir puikiai nusiteikusios. Todėl kai kurios ilgus metus dėl savo blogų emocijų jautėme gėdą, kaltę ir nerimą. Kartais prireikia laiko, norint išmokti nebekaltinti savęs dėl patiriamų emocijų. Mes galime jų nebelaikyti destruktyviomis, o tiesiog kontroliuoti.

1. Pasimokykite iš blogų emocijų

Pagalvokite, kas išprovokavo tokią nuotaiką ir ar galima toje situacijoje rasti ko nors pozityvaus? Ko nors pasimokyti? Galbūt nuotaika genda tada, kai per daug apsikraunate darbais, nes tiesiog negalite pasakyti: „ne“? Kartais, paanalizavus savo emocijas, atsiranda galimybių šį tą gyvenime pakeisti.

2. Vertinkite savo pyktį!

Pyktis jus gali mobilizuoti siekiant tikslų. Kartais žmonės parašo knygas, įstoja mokytis ten, kur kiti juos atkalbinėjo, pasiekia karjeros aukštumų vien todėl, kad kažkas kažkada juos supykdė pasakęs, kad jiems nepavyks. Pyktis suteikia jėgų ir išvaiko baimę, kad jums nepasiseks.

Vida Press nuotr./Nepatenkinta moteris
Vida Press nuotr.

3. Neigiamos emocijos jūsų nepaverčia blogesne

Taip, kai kurias mus auklėjo taip, kad mergina ar moteris niekada neturėtų būti įtūžusi, nes tai tiesiog „negražu“. Tačiau žmogui normalu patirti ir išreikšti įvairias emocijas ir, jei jų proveržis nekenkia kažkam kitam ir neperžengia elgesio ribų, nesistenkite jų suvaldyti.

4. Neteiskite savęs

Nedramatizuokite situacijos, kankindama save mintimis apie praeities klaidas ar nerimaudama, kas galėtų nutikti ateityje.

Nė vienas nesame tobulas, visi tobulėjame. Galite kartoti kaip mantrą: „Aš žmogus ir aš tiesiog stengiuosi kuo geriau daryti tai, ką leidžia mano jėgos“. Priimkite save tokią, kokia esate ir atleiskite sau – kaip tai padarytų žmogus, kuris jus iš tikrųjų myli.

5. Koncentruokitės į dabartį

Nedramatizuokite situacijos, kankindama save mintimis apie praeities klaidas ar nerimaudama, kas galėtų nutikti ateityje. Grįžkite į dabartį: tam padeda meditacija, gili relaksacija ar tiesiog gilesnis kvėpavimas. Bent jau poilsis, kai galite „perkrauti“ savo smegenis.

Vida Press nuotr./Meditacija
Vida Press nuotr.

6. Atkreipkite dėmesį į minčių higieną

Jei suksite ir suksite tą patį minčių ratelį: „Tik man taip galėjo atsitikti“, „Jaučiau, kad nutiks kažkas blogo“, „Jau kad nesiseka, tai nesiseka“ – geriau nebus. Tebūnie tai vidinis dialogas su savimi: „Suprantama, kad dabar jaučiuosi šlykščiai – kiekvienas taip mano vietoje jaustųsi. Nesiblaškyk, atsipūsk, sugalvok, nuo ko jaustumeisi geriau: gal į sporto salę, gal į kiną, o gal pas draugę vakarienės?“ Pats banaliausias „Viskas bus gerai!“ kartais tikrai daro stebuklus!

7. Padarykite pauzę

Meskite sau gelbėjimo ratą – išeikite pasivaikščioti arba ramiai pabūkite tyloje. Kai esate bjaurios nuotaikos, neaptarinėkite darbo ir asmeninių problemų. Duokite suprasti kolegoms ar vyrui, kad šiuo metu nesate pačios geriausios formos rimtiems pokalbiams. Ir pasistenkite prikąsti liežuvį, kad nelepteltumėte to, dėl ko paskui gailėsitės.

8. Palepinkite save

Tai galima apibūdinti kaip meilės injekciją sau: kartais padeda visiški mažmožiai. Puodelis kavos (su sviestiniu rageliu, kurio sau kasdien tikrai neleidžiate) pakeliui į darbą, vonia su aromatinėmis druskomis vakare, knyga ar filmas, kurį paskui pažiūrėsite lovoje su kompiuteriu ant kelių. Alkoholis šiuo atveju tikrai netinka, o shopingas (nors dauguma moterų linkusios save apdovanoti pirkiniu tada, kai yra bjaurios nuotaikos) irgi nieko gero: tuomet perkama spontaniškai, o spontaniški pirkiniai dažniausiai sunkiai pritaikomi...

Vida Press nuotr./Moteris vonioje
Vida Press nuotr.

9. Nesusitapatinkite su emocijomis

Jūsų pyktis – tai ne jūs. Jūsų esmė visiškai kitokia, bet kartais tiesiog nutinka taip, kad pyktis ar liūdesys užstoja jūsų gerą ir mylinčią esybę, kaip debesys uždengia saulę.

10. Supraskite – ir tai praeis

Nuotaikos – kaip vandenynas: yra potvyniai ir atoslūgiai. Tai Visatos dėsniai – tame kelyje, kuriame kiekviena patiriame pamokų, susikauname su vidiniais demonais, kad rastume tikrąją save.

Vilniaus miesto visuomenės sveikatos biuro naujienas rasite ir „Facebook“ puslapyje.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Žinau, ką renkuosi

Atnaujinkime namus

Metas rinktis

Maistas

Laikas griliui

Išlaikyk atostogų ritmą

Melga

Sveikata

Automobilių švaros centras AINAVA

Ryškiems įvarčiams

Pasaulis kišenėje

Sulčių nauda

Daugiau skonio

Naujas regėjimas

Unicef vaikų bėgimas „Už kiekvieną vaiką“

Renginių gidas

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką